Procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii

22 iul. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 364

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.100/2020 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligațiilor de plată accesorii (M. Of. nr. 635/ 20 iulie 2020)

Intrare în vigoare: 21 iulie 2020

Forumul Național de Drept Bancar, ediția a II-a

Prin OMFP nr. 2.100/2020 a fost aprobată procedura de anulare a obligațiilor accesorii conform capitolului II din O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2020 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale (Tax focus nr. 27/2020).

1. Procedura

Procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii presupune, pentru contribuabili, următoarele:

a) Notificarea organelor fiscale cu privire la intenția de a beneficia de prevederile O.U.G. nr. 69/2020;

b) Emiterea și comunicarea deciziei de amânare la plată referitoare la obligațiile de plată accesorii și certificatul de atestare fiscală;

c) Îndeplinirea condițiilor stabilite de O.U.G. nr. 69/2020;

d) Depunerea cererii de anulare a obligațiilor fiscale accesorii, până la data de 15 decembrie 2020;

e) Aprobarea/respingerea anulării accesoriilor, prin decizie a organului fiscal competent.

2. Accesorii care pot fi anulate

Potrivit O.U.G. nr. 69/2020 pot fi anulate accesoriile aferente următoarelor categorii de obligații de plată:

(i) obligațiile bugetare principale restante la 31 martie 2020:

(ii) obligațiile bugetare declarate suplimentar de debitori prin declarație rectificativă, privind perioade anterioare datei de 31 martie 2020;

Pachet: Principiile procedurei judiciare

(iii) obligațiile bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 martie 2020 și stinse până la această dată;

(iv) obligațiile bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 martie 2020, individualizate în decizii de impunere emise după această dată.

Obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale precum și accesoriile incluse în ratele de eșalonare cu termene de plată anterioare datei de 14 mai 2020 nu se restituie dacă acestea au fost stinse înainte de această dată.

3. Alte aspecte

Pot beneficia de procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii și contribuabilii nerezidenți (prin intermediul împuterniciților, conform art. 18 Cod procedură fiscală), persoanele pentru care s-a atras răspunderea solidară, precum și contribuabilii care beneficiază de eșalonări la plată.

Notificările depuse anterior publicării OMFP nr. 2100/2020 se vor soluționa în termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării ordinului în Monitorul Oficial (data publicării este 20 iulie 2020).

Prin acest ordin au fost aprobate si formularele necesare aplicării procedurii (ex. Notificare, Cerere de anulare a obligațiilor de plată accesorii etc.).

Procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii was last modified: iulie 22nd, 2020 by Emilian Duca
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris:

Abonează-te la newsletter