Neconstituționalitate – D.C.C. nr. 80/2024 (M. Of. nr. 382/24.04.2024): Art. 8 alin. (4) din O.U.G. nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii ANAF

26 apr. 2024
Vizualizari: 160
Decizia CCRActul normativ

Sumar

Decizia CCR nr. 80/2024

(M. Of. nr. 382 din 24 aprilie 2024)

Art. 8 alin. (4) din O.U.G. nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătățirea și reorganizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu referire la sintagma „care au valoare probatorie de înscrisuri în procesul penal”

Neconstituționalitate 

 

În M. Of. nr. 382 din data de 24 aprilie 2024, s-a publicat Decizia Curții Constituționale nr. 80/2024 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 8 alin. (4) din O.U.G. nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătățirea și reorganizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu referire la sintagma „care au valoare probatorie de înscrisuri în procesul penal”.

Obiectul sesizării de neconstituționalitate

Art. 8 alin. (4) din O.U.G. nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătățirea și reorganizarea activității ANAF

„Art. 8

(1) La orice acțiune de control participă minimum 2 inspectori antifraudă.

(2) La acțiunile de control cu grad sporit de periculozitate, echipele de control pot fi însoțite de membri ai subunităților specializate de intervenție rapidă aflate în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, în condițiile stabilite prin protocol încheiat între acesta și Agenție.

(3) La constatarea unor împrejurări privind săvârșirea unor fapte prevăzute de legea penală în domeniul financiar-fiscal sau vamal se întocmesc procese-verbale și acte de control în baza cărora sesizează organele de urmărire penală cu privire la faptele constatate.

(4) Împreună cu actul de sesizare se trimit organelor de urmărire penală: procesul-verbal sau actul de control încheiat potrivit prevederilor alin. (3), documentele ridicate în condițiile art. 6 alin. (2) lit. d) și explicațiile scrise solicitate în condițiile art. 6 alin. (2) lit. f), precum și alte înscrisuri care au valoare probatorie de înscrisuri în procesul penal”.

D.C.C. nr. 80/2024

Prin Decizia nr. 80/2024, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate formulată de M.L.Z., de M.Z. și de Societatea General Agro Internațional – S.R.L. din București în Dosarul nr. 2.889/121/2016 al Tribunalului Galați – Secția penală și a constatat că: „sintagma «care au valoare probatorie de înscrisuri în procesul penal» din cuprinsul art. 8 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătățirea și reorganizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative este neconstituțională în ceea ce privește procesul-verbal și actul de control încheiate potrivit art. 8 alin. (3) din același act normativ, precum și în ceea ce privește «explicațiile scrise solicitate în condițiile art. 6 alin. (2) lit. f)» din același act normativ”.

 

Neconstituționalitate – D.C.C. nr. 80/2024 (M. Of. nr. 382/24.04.2024): Art. 8 alin. (4) din O.U.G. nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătățirea și reorganizarea activității ANAF was last modified: aprilie 30th, 2024 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.