Formular (112)
Ordinul ministrului Finanțelor, ministrului Muncii și Solidarității Sociale și al ministrului Sănătății nr. 152/153/375/2022 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a „Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidenta nominală a persoanelor asigurate” (M. Of. nr. 159/17 februarie 2022)
Intrare în vigoare: 17 februarie 2022
Acest ordin actualizează Formularul (112) − „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidenta nominală a persoanelor asigurate” − ca urmare a modificărilor aduse legislației fiscale și celei din domeniul asigurărilor sociale prin O.U.G. nr. 110/2021, O.U.G. nr. 111/2021, O.U.G. nr. 130/2021, Legea nr. 197/2021, O.U.G. nr. 2/2022.
Principalele modificări aduse formularului (112) se referă la:
1. În Anexa 1.2 − Anexa asigurat − Date de identificare ale salariatului: se introduce o casetă nouă pentru declararea salariaților care își desfășoară activitatea în România, dar obțin venituri sub formă de salarii și asimilate salariilor din străinătate, de la un angajator nerezident fiscal în România și pentru care există un acord încheiat cu angajatorul în vederea efectuării calculului, plății și depunerii declarației.
2. În Nomenclatorul „Creanțe fiscale” se introduc noi creanțe:
− impozitul pe veniturile din pensii;
− CASS datorată de persoanele fizice, pensionari, care realizează venituri din pensii.
3. În Nomenclatorul „Tip asigurat pentru alte entități asimilate angajatorului” − se introduce un nou tip de asigurat: „Pensionari care realizează venituri din pensii, declarați de Casa Națională de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii și de casele sectoriale de pensii, precum și cei declarați de alte entități care plătesc venituri din pensii”.
4. În Nomenclatorul „Indicativ condiții speciale/deosebite” − se introduce o valoare nouă pentru declararea locurilor de muncă în condiții speciale.