Aspecte contabile

31 ian. 2023
Vizualizari: 532

Legea nr. 36/2023 pentru modificarea Legii contabilității nr. 82/1991, precum și a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (M. Of. nr. 36/12 ianuarie 2023)

Intrare în vigoare: 15 ianuarie 2023

Prin Legea nr. 36/2023 se modifică:

1. Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu privire la următoarele aspecte:

– Datele înregistrate în contabilitate cu ajutorul sistemelor informatice se păstrează pe suporturi tehnice timp de 5 ani (în reglementarea anterioară termenul de păstrare era de 10 ani). Termenul se calculează de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar pentru care au fost întocmite situațiile financiare.

– Registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative, inclusiv statele de salarii, se păstrează timp de 5 ani de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar pentru care au fost întocmite situațiile financiare (în reglementarea anterioară termenul de păstrare era de 10 ani – cu unele excepții, respectiv 50 ani pentru statele de salarii).

2. O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu privire la următoarele aspecte:

– Memoria fiscală a aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie să asigure păstrarea și conservarea datelor, fără ca acestea să poată fi modificate sau șterse, pe o perioadă de 5 ani (în reglementarea anterioară – 10 ani).

Memoriile fiscale se păstrează și se arhivează pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar.

– Registrul special în care se înregistrează operațiunile efectuate în cazul defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și rapoartele fiscale de închidere zilnică (rapoartele Z) se păstrează 5 ani calculați de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar în care au fost întocmite/emise.

 

Aspecte contabile was last modified: ianuarie 31st, 2023 by Emilian Duca

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: