Trei scenarii pentru deschiderea şcolilor

6 aug. 2020
Vizualizari: 710

Chiar dacă unii politicieni cer amânarea deschiderii anului școlar după alegerile locale, Președintele Klaus Iohannis a spus, miercuri, că anul școlar 2020-2021 începe, în învățământul preuniversitar, pe 14 septembrie.

„Pe 14 septembrie începe noul an școlar preuniversitar. Pentru majoritatea elevilor asta înseamnă că vor merge efectiv, fizic, la școală”, a anunțat, miercuri seară, Președintele Klaus Iohannis, scrie România Liberă.

„Anul școlar va începe la data de 14 septembrie, iar pentru fiecare școală în parte se va aplica unul dintre cele trei scenarii elaborate: verde, galben sau roșu. Scenariul verde se aplică în localitățile care au avut, în medie, mai puțin de un caz nou de coronavirus la mia de locuitori, în ultimele două săptămâni dinaintea datei de 14 septembrie. În acest scenariu, toți elevii vin să urmeze cursuri în școală. (…) Următorul scenariu, cu risc mediu, este scenariul galben. În școlile care se încadrează în acest scenariu, o parte a elevilor vor veni la școală iar cealaltă parte vor face cursuri online.(…) Scenariul pentru situațiile cele mai grave este scenariul roșu. În această variantă, toți elevii vor face cursuri online, de acasă”, mai notează România Liberă.

Încadrarea într-un anumit scenariu se va face la propunerea conducerii fiecărei școli.

Reprezentanții asociațiilor de elevi din Constanța, București și Ilfov, Maramureș și Vâlcea dezaprobă noile măsuri anunțate de autorități privind redeschiderea școlilor.

 „Președintele a afirmat faptul că decizia privind suspendarea cursurilor, în contextul creșterii numărului de cazuri, va fi luată de Comitetele Județene pentru Situații de Urgență. Concret, școlile se vor închide acolo unde există în media ultimelor zile, 3 sau mai multe cazuri la 1000 de locuitori. Reprezentanții elevilor din țară consideră că măsura va pune în pericol elevii și tot personalul unităților de învățământ. Suspendarea cursurilor după ce s-au înregistrat timp de câteva zile numărul minim de cazuri va fi o decizie luată mult prea târziu, având în vedere rapiditatea cu care virusul se răspândește în comunitate”, se arată într-un comunicat al reprezentanților asociaților de elevii, notează Cotidianul.

Reprezentanții elevilor precizează că în zona urbană capacitatea de testare este foarte mică și va ascunde imaginea reală a evoluției epidemiologice.

„Mai mult, în marile centre urbane capacitatea de testare este foarte mică, fapt ce va ascunde imaginea reală a evoluției epidemiologice din localitatea respectivă și nu va permite închiderea propriu-zisă a unităților de învățământ într-un timp util, astfel încât să prevenim crearea unor focare la nivel de unitate de învățământ”, arată sursa citată, mai scrie Cotidianul.

Cum nu se cunoaște evoluția pandemiei, foarte mulți profesori sunt tentați să creadă că multe școli vor face cursuri online. Problema lor este că, mai ales în mediul rural, copiii din familiile sărace nu au tablete sau calculatoare și nici internet. Ministerul Educației anunță achiziții de tablete și laptopuri.

Există un program aprobat deja de catre Guvernul României prin care vom achizitiona 250.000 de tablete cu conexiune la internet. Acestea sunt destinate copiilor din medii dezavantajate, care nu au niciun echipament acasă. Data de 10 septembrie e data la care trebuie să se facă livrarea în unitățile de învățământ, dar MEC derulează și alte programe prin care achizitionăm diverse echipamente: un alt proiect este ROSE, prin care vom achiziționa 74.000 de laptopuri pentru 1.100 de licee. Este un proiect derulat cu Banca Mondiala”, a declarat ministrul Monica Anisie, miercuri seară, într-un interviu acordat TVR, arată Radio Europa Liberă.

Radio Europa Liberă scrie și despre un studiu extrem de interesant realizat de World Vision, potrivit căruia peste 40% din elevii români din mediul rural nu au putut face școală online în anul școlar care s-a încheiat.

„Peste 60% dintre părinții din mediul rural nu au lucrat în perioada pandemiei, arată o cercetare realizată de Fundația World Vision România; În jur de 40% dintre părinți nu au reușit să asigure alimente, rechizite pentru copii, produse de igienă, curățenie ori medicamente sau le-au asigurat parțial;Școala online nu a fost posibilă pentru toți copiii în România offline: Peste 40% dintre elevi nu au participat la școala online; 1 din 3 părinți spun că nu au petrecut mai mult timp cu copiii lor pe perioada stării de urgență, deși aceștia ar fi avut nevoie de sprijin socio-emoțional sporit”, sunt câteva dintre concluziile studiului menționat de Radio Europa Liberă.

„Partea calitativă a cercetării World Vision România a constat în interviuri telefonice cu 62 de directori de școală din mediul rural, din comunitățile în care Fundația activează. Conform directorilor, noul an școlar va începe sub următoarele auspicii: 1 din 4 școli nu are conexiune la Internet;9 din 10 școli nu au laptop/ PC/ tablete pentru educația digital; 87% dintre directorii de școală cred că învățarea online nu mai trebuie extinsă; 60% dintre ei cred că procesul educațional va fi afectat din cauza pandemiei și materia trebuie reluată, 16% cred că starea emoțională a elevilor va fi afectată și 12% cred că riscul de analfabetism va crește ca urmare a crizei COVID-19”, mai arată Radio Europa Liberă.

Seară frumoasă!

Trei scenarii pentru deschiderea școlilor was last modified: august 6th, 2020 by Claudiu Pamuc

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Claudiu Pamuc

Claudiu Pamuc

Este directorul editorial al revistei Legal Point.
A mai scris: