Transportatorii rutieri ameninţă cu ieşirea în stradă, după creşterea preţurilor RCA

18 feb. 2022
Vizualizari: 352

Chiar dacă armata rusă anunță încheierea exercițiilor militare din Belarus și retragerea trupelor în cazarme, situația de la granița Ucrainei și din regiunile separatiste rămâne încordată.

„Separatiștii sprijiniți de Rusia din estul Ucrainei au acuzat joi forțele guvernamentale că au deschis focul asupra teritoriului lor. Kievul a respins acuzațiile și spune că rebelii sunt cei care au tras în soldații ucraineni. Obuzele au lovit o grădiniță, un liceu și mai multe case și s-au înregistrat răniți atât în rândul civililor, cât și al soldaților ucraineni”, relatează Digi.24.

Militanții pro-ruși au deschis din nou focul asupra localității Stanița din regiunea Lugansk în estul Ucrainei, folosind arme grele, potrivit Ostanii Blockpost. Aceștia au lovit două case, care au luat foc, iar partea ucraineană a cerut armistițiu de moment ca să stingă incendiul”, scrie Digi.24.

„Federația Rusă a trimis, joi, răspunsul scris al Moscovei la propunerile SUA pe tema garanțiilor de securitate. Documentul de zece pagini a fost primit de Ambasadorul SUA în Rusia, John Sullivan. În scrisoare, Rusia susține că «partea americană nu a dat un răspuns constructiv» solicitărilor sale și că «va fi obligată să răspundă, inclusiv prin punerea în aplicare a măsurilor tehnico-militare». Rusia cere retragerea forțelor americane din sud-estul Europei și din Țările Baltice. De asemenea, Moscova mai cere garanții că NATO nu se va extinde în Ucraina și Georgia”, mai notează Digi.24.

Sancțiunile cu care Europa și SUA amenință Rusia în cazul unui atac asupra Ucrainei par să nu aibă efectul scontat.

„Rusia va fi pregătită să redirecționeze livrările de energie către alte piețe în cazul în care sectorul său energetic va fi vizat de noi sancțiuni occidentale”, a declarat ministrul de Finanțe, Anton Siluanov, transmite Reuters, citată de News.ro.

„Siluanov nu a spus cum va redirecționa Moscova exporturile de energie, dar a spus că rezervele valutare ale Rusiei, Fondul Național de Avere și un excedent bugetar ar trebui să îi protejeze economia și băncile de orice posibile sancțiuni”, mai scrie News.ro.

„Orice restricții ale exporturilor ar duce la creșterea prețurilor. Și dacă se aplică astfel de restricții, atunci creșterile de preț ar trebui să compenseze în mare măsură astfel de restricții”, a spus Siluanov reporterilor, notează News.ro.

În timp ce mai multe țări europene anunță măsuri de relaxare, la București facem inventarul dozelor de vaccin administrate în cadrul campaniei naționale de vaccinare.

„Coordonatorul campaniei naționale de vaccinare anti-COVID-19, Valeriu Gheorghiță, a declarat, joi, că, până la data de 16 februarie, România a recepționat peste 32.453.000 de doze de vaccin anti-COVID-19, iar dintre acestea au fost administrate peste 16.600.000, reprezentând 51,28%”, după cum informează Agerpres, citată de Libertatea.

„Avem în stoc, în momentul de față, 7.810.000 de doze din toate cele patru tipuri de vaccinuri și distribuite, respectiv doze donate sau vândute, 24.635.000 de doze. De la începutul campaniei de vaccinare, în România au fost imunizate un număr de 8.101.633 de persoane, iar 8.037.633 au primit schema completă, după ce în ultimele 24 de ore au fost vaccinați peste 7.500 de români”, mai notează Libertatea.

„Însă asta nu înseamnă că aceste doze nu-și vor găsi utilitatea – fie, așa cum a anunțat și domnul ministru al Sănătății, vor intra într-un mecanism de donație, în sistemul COVAX, fie vor fi revândute acolo unde va exista această solicitare. În ceea ce privește calendarul de livrare, nu am la acest moment un calendar confirmat pentru că nici companiile nu ne transmit care va fi o eșalonare a livrărilor. Noi ne uităm întotdeauna și la capacitatea de stocare și în momentul în care atingem o capacitate de stocare pe cele trei tipuri de lanț de frig, – 80 grade, -20 grade, 2 grade, amânăm, de obicei aceste tranșe și dozele pot să fie donate sau revândute direct de la producător, fără să mai fie recepționate în România”, a mai spus Gheorghiță, mai scrie Libertatea.

Transportatorii rutieri amenință cu proteste dacă Guvernul nu va interveni pentru plafonarea prețurilor la asigurările de răspundere civilă auto (RCA).

„COTAR, Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) și Asociația Operatorilor de Transport Rutier «APULUM» se pregătesc să iasă în stradă, dacă prețurile la RCA nu vor fi plafonate. Cele trei organizații patronale ale transportatorilor rutieri cer Guvernului adoptarea de urgență a unei hotărâri pentru plafonarea tarifelor RCA”, scrie RomâniaTV.net.

„Oamenii au început să plătească polițe RCA mai scumpe decât mașinile pe care le conduc. Ne vor aduce pe toți la sapă de lemn și se va prăbuși economia. Firmele nu-și mai permit costurile, în general, pentru că totul s-a scumpit, iar transportatorii vor fi nevoiți să renunțe la afaceri. Nu se poate transfera totul în costurile clienților, nici în transportul de persoane, nici în cel de marfă. Dacă în continuare vor crește prețurile, de la o zi la alta, închidem firmele, iar asta va însemna că se blochează România. În aceeași situație sunt toți plătitorii, cei peste 8,5 milioane de plătitori de polițe RCA, captivi în Legea nr. 132/2017. Am stabilit să organizăm proteste, pentru a cere Guvernului plafonarea de urgență a RCA, dar sperăm să se întâmple înainte de a protesta, dacă cei care conduc România înțeleg spre ce dezastru ne îndreptăm, iar coroborat cu prețul carburantului și al energiei, deja devine o problemă de siguranță națională”, arată Vasile Ștefănescu, Președintele COTAR, într-un comunicat transmis presei, notează RomâniaTV.net.

După scumpirile la energie electrică, și prețul transportului pe calea ferată s-ar putea majora.

„Biletele de tren s-ar putea scumpi la 1 iulie 2022, dacă o solicitare, pe care a făcut-o CFR Călători în acest sens, va fi aprobată de Ministerul Transporturilor”, scrie Digi.24.

„În solicitarea înaintată Guvernului, compania nu precizează procentul cu care să se majoreze costul biletelor pentru călătoria cu trenul. Ultima majorare a fost făcută în 2013, și atunci a fost diferențiată, cea mai mare fiind de 10%. În motivarea care însoțește această cerere, CFR Călători invocă creșterea costurilor cu combustibilul și energia electrică. Compania susține că va avea cheltuieli cu 200% mai mari pentru energia electrică. Totodată, compania susține că și cheltuielile cu întreținerea vagoanelor vor fi mai mari. Ministerul Transporturilor va decide cu privire la această solicitare și la procentul de creștere a prețului biletelor de tren”, mai notează Digi.24.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

Seară frumoasă!

Transportatorii rutieri amenință cu ieșirea în stradă, după creșterea prețurilor RCA was last modified: februarie 18th, 2022 by Claudiu Pamuc

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Claudiu Pamuc

Claudiu Pamuc

Este directorul editorial al revistei Legal Point.
A mai scris: