Formular (112)

25 mai 2020
Vizualizari: 1054

Ordinul ministrului finanțelor publice, al ministrului muncii și protecției sociale și al ministrului sănătății nr. 1.942/979/819/2020 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a „Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” (M. Of. nr. 426/ 21 mai 2020)

Intrare în vigoare: 21 mai 2020

Acest ordin aprobă modelul și conținutul formularului (112) „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” care se depune începând cu veniturile aferente lunii aprilie 2020. Noul formular este actualizat conform modificărilor aduse legislației în domeniul muncii și protecției sociale, pe perioada stării de urgență.

1. În Anexa asigurat sunt incluse informații privind numărul de zile/ore suspendate, baza de calcul a CAS și CASS, acordate conform OUG nr. 30/2020 și Legii nr. 19/2020 în următoarele secțiuni:

– B.1. „Contract/Contracte de muncă și/sau contract de muncă suspendat în condițiile prevăzute la art. XI alin. (1) și art. XV alin. (1) din O.U.G. nr. 30/2020, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare și zile libere acordate potrivit Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, cu modificările și completările ulterioare”;

– C „Raportări pentru asigurați, completate de alte entități asimilate angajatorului”;

– E3 „Date detaliate privind impozitul pe venit”. Se includ în această ultimă secțiune și:

(i) stimulentul de risc acordat medicilor, personalului medicosanitar, personalului paramedical, inclusiv personalului auxiliar, implicat direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților infectați cu COVID-19, pe perioada stării de urgență;

(ii) alte venituri din salarii și asimilate salariilor, pentru care nu se datorează contribuții sociale obligatorii, potrivit legii.

2. Formularul (112) a fost actualizat și pe website-ul anaf.ro, în cursul zilei de azi.

Formular (112) was last modified: mai 25th, 2020 by Emilian Duca

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: