Sistemul RO e-TRANSPORT

3 oct. 2022
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 207

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 132/2022 privind modificarea și completarea unor acte normative (M. Of. nr. 957/30 septembrie 2022)

Intrare în vigoare: 30 septembrie 2022

O.U.G nr. 132/2022 modifică, printre alte acte normative și O.U.G. nr. 41/2002 pentru pentru instituirea Sistemului național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport și de abrogare a art. XXVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normativ.

Principalele modificări ale O.U.G. nr. 41/2002 au în vedere următoarele:

1. Modificarea și completarea unor termeni și expresii: transport de bunuri cu risc fiscal ridicat, organizatorul
transportului, partida de bunuri, loc de încărcare, loc de descărcare, transport pe teritoriul național al bunurilor cu risc fiscal ridicat, data declarată pentru începerea transportului, cod UIT, identificarea prin cod UIT.

2. Obligația declarării în Sistemul RO e-Transport a datelor privind transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat revine și următorilor utilizatori:
– operatorului economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat deținute și transportate între locul de încărcare și locul de descărcare, situate pe teritoriul național;
– prestatorului de servicii din România în cazul non-transferurilor atât pentru bunurile descărcate pe teritoriul României pentru prestarea de servicii, cât și pentru bunurile rezultate reexpediate în statul partenerului comercial;
– beneficiarului din România în cazul nontransferurilor atât pentru bunurile expediate din România pentru prestarea
de servicii într-un stat membru UE, cât și pentru bunurile rezultate reexpediate în România;
– clientului din România în cazul unor operațiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispoziția clientului în situația în care România este statul membru către care au fost expediate sau transportate bunurile, atât pentru bunurile descărcate pe teritoriul României, cât și pentru bunurile livrate într-un stadiu ulterior după sosire, către altă persoană impozabilă din România sau în cazul în care bunurile respective sunt returnate în statul membru din care au fost expediate sau transportate inițial;
– furnizorului din România în cazul unor operațiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispoziția clientului în situația în care România este statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile, atât pentru bunurile expediate din România, cât și în cazul în care bunurile respective sunt returnate în România.

Esti avocat, magistrat, notar, executor judecatoresc, practician in insolventa sau consilier juridic? Atunci ai nevoie de pachetul Alpha Bank dedicat profesionistilor

3. Obligația de actualizare a informațiilor de identificare a vehiculului de transport rutier ori de câte ori acestea se modifică, înainte de repunerea în mișcare, de către organizatorul transportului sau operatorul de transport, în perioada de valabilitate a codului UIT.

4. În cazul nefuncționării sistemului RO e-Transport, obligația de declarare a datelor se suspendă până la repunerea în
funcțiune a sistemului și se îndeplinește până la sfârșitul următoarei zile lucrătoare reouberii în funcțiune, inclusiv pentru transporturile încheiate. Perioadele de nefuncționare a sistemului se vor publica pe website-urile ANAF și MF.

5. Termenul de valabilitate a codului UIT este de 15 zile calendaristice în cazul:

(i) achizițiilor intracomunitare de bunuri,

(ii) transportul bunurilor care fac obiectul tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit pe teritoriul României, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea în România până la locul de descărcare spre depozitare sau pentru
formarea unui nou transport pe teritoriul național din una sau mai multe partide de bunuri,

(iii) transportul pe teritoriul național al bunurilor în cadrul unor operațiuni comerciale reprezentând un nontransfer și transportul bunurilor reprezentând stocuri la dispoziția clientului.

6. Ofițerii și agenții de poliție din cadrul Poliției Române pot solicita documentele ce însoțesc transportul cu bunuri cu risc fiscal ridicat și pot constata și aplica sancțiuni.

7. Neîndeplinirea obligațiilor de declarare de la pct. 3,4 de mai sus constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 de lei la 50.000 de lei (în cazul persoanelor fizice) sau cu amendă de la 20.000 de lei la 100.000 de lei (în cazul persoanelor juridice).

Prevederile referitoare la contravenții se aplică de la 1 ianuarie 2023.

Sistemul RO e-TRANSPORT was last modified: octombrie 3rd, 2022 by Emilian Duca

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: