Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate – Formularul 112

19 feb. 2019
Vizualizari: 1645

Ordinul ministrului finanțelor publice, ministrului muncii și justiției sociale, ministrului sănătății nr. 611/138/127/2019 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a „Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” (*intrare în vigoare: 15 februarie 2019; M. Of. nr. 123 din 15 februarie 2019)

Prin acest ordin se aprobă:

– Modelul și conținutul formularului (112) „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”;

–„Anexa angajator” și „Anexa asigurat” care fac parte integrantă din formularul (112);

– Nomenclatoare: „Creanțe fiscale”, „Tip asigurat pentru alte entități asimilate angajatorului”, „Tip asigurat”, „Indicativ condiții speciale”.

Formularul (112) se depune de către:

– persoane fizice sau persoane juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora;

– persoane fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene în domeniul securității sociale;

– ANOFM, CNAS, unități trimițătoare pentru român trimis în misiune permanentă în străinătate;

– persoane fizice care obțin venituri sub formă de salarii sau asimilate pentru activitatea desfășurată la misiunile diplomatice și posturile consulare acreditate în România, persoane fizice care își desfășoară activitatea în România și obțin venituri din salarii și asimilate de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanță în România și care datorează contribuții sociale obligatorii pentru salariații lor;

– persoane fizice care obțin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, în baza contractelor de activitate sportivă, arendă, asocieri cu persoane juridice pentru care impozitul se reține la sursă;

– angajatori prevăzuți la art. 60 pct. 5 C. fisc (din domeniul construcțiilor, care realizează cifră de afaceri din activitățile din construcții în limita a cel puțin 80% din cifra de afaceri totală);

– instituții publice și alte entități care plătesc drepturi salarii, solde, pensii.

Termenul de depunere:

– lunar, până pe data de 25 a lunii următoare pentru care se plătesc veniturile; sau

– trimestrial, până la data de 25 a lunii următoare trimestrului, de către:

(i) asociații, fundații și alte entități fără scop patrimonial;

(ii) persoane juridice plătitoare de impozit pe profit care au înregistrat, în anul anterior, venituri totale de până la 100.000 euro și au avut un număr mediu de până la 3 salariați;

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(iii) microîntreprinderi care au avut, în anul anterior, un număr mediu de până la 3 salariați;

(iv) PFA și întreprinderi individuale, persoane fizice care exercită profesii liberale, asocieri fără personalitate juridică constituite între persoane fizice.

Depunerea trimestrială implică depunerea unei declarații pentru fiecare lună din trimestru.

– până la data de 25 a lunii următoare cele pentru care se plătesc veniturile din drepturi de proprietate intelectuală, arendă, asocieri cu persoane juridice, obținute în baza contractelor de activitate sportivă, pentru care impozitul se reține la sursă.

Depunere:

Formularul (112) se depune numai prin mijloace electronice de depunere la distanță. Plătitorul împuternicitul trebuie să dețină un certificat digital calificat. Pentru completarea declarației se poate utiliza programul de asistență (website anaf.ro).

Acest ordin se aplică începând cu obligațiile declarative din luna februarie 2019.

Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate – Formularul 112 was last modified: februarie 19th, 2019 by Emilian Duca

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: