Certificat de situație de urgență

27 mart. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 415

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Ordinul ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situație de urgență operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2 (M. Of. nr. 248/ 25 martie 2020)

Intrare în vigoare: 25 martie 2020

Prin OMEEMA nr. 791/2020, se aprobă procedura de acordare a certificatelor de situație de urgență (CSU) operatorilor economici a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de coronavirus.
Aceste certificate vor fi utilizate de către operatorii economici (stabiliți prin OUG nr. 29/2020 și OUG nr. 30/2020) în relația cu instituțiile publice în vederea obținerii unor facilități sau măsuri de sprijin sau în relațiile comerciale, în condițiile legii.
Un operator economic poate solicita o singură categorie a CSU. Certificatele se eliberează doar pe perioada stării de
urgență.

Categorii CSU:
1. Tip 1 (Albastru) – se eliberează solicitanților care și-au întrerupt, total sau parțial, activitatea în urma deciziilor autorităților publice, în perioada stării de urgență.
2. Tip 2 (Galben) – se eliberează solicitanților care înregistrează diminuarea încasărilor în luna martie 2020 cu cel puțin 25% față de media încasărilor în perioada ianuarie – februarie 2020.

Procedura
Cererea pentru obținerea CSU se depune electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro, iar eliberarea certificatelor se va face electronic, după validarea solicitării de către sistemul informatic. CSU sunt valabile fără semnătură și ștampilă, verificarea certificatelor se poate face pe platforma http://prevenire.gov.ro, după serie și număr.
Pentru obținerea CSU, se vor transmite următoarele documente:
– datele de identificare ale operatorului economic;
– declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal prin care se atestă că toate informațiile și documentele transmise sunt conforme cu realitatea și respectă cerințele pentru obținerea certificatului (închiderea totală sau parțială a activității ori diminuarea încasărilor).
Documentele se vor încărca pe platforma: http://prevenire.gov.ro. Această platformă va fi funcțională în 5 zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial (până pe 30 martie 2020).
Modelul declarației pe propria răspundere este prezentată în Anexa nr. 3 la acest ordin și va fi postat pe platforma http://prevenire.gov.ro.
În cazul în care reprezentantul legal al operatorului economic nu deține semnătură electronică, acesta va semna documentele olograf și va fi desemnat un împuternicit în vederea transmiterii documentelor.

Alte aspecte.
Se vor efectua acțiuni de inspecție și control în vederea verificării documentelor care au stat la baza emiterii CSU, inclusiv a celor care au stat la baza emiterii declarației pe propria răspundere. În cazul în care vor exista suspiciuni privind obținerea CSU în baza unor date false ori care nu respectă dispozițiile legale, vor fi sesizate organele abilitate pentru stabilirea măsurilor, potrivit competențelor.

Certificat de situație de urgență was last modified: martie 27th, 2020 by Emilian Duca
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris:

Abonează-te la newsletter