150 de milioane de lei pentru salvarea învăţământului online

8 mai 2020
Vizualizari: 656

Ordonanțele Guvernului din timpul pandemiei ajung din nou, săptămâna viitoare, în analiza Curții Constituționale a României (CCR). CCR urmează să discute pe 13 mai sesizarea Avocatului Poporului asupra Ordonanței de urgență a Guvernului care reglementează starea de alertă.

„Sursele citate a menționat că părțile pot trimite Curții punctele de vedere până pe data de 11 mai. Miercuri, Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constituțională cu o excepție de neconstituționalitate referitoare la Ordonanța de Urgență a Guvernului 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență. Potrivit unui comunicat de presă transmis de instituție, delegarea unor atribuții de legiferare către autorități administrative având ca finalitate restrângerea exercițiului unor drepturi sau libertăți fundamentale încalcă principiul separației puterilor, precum și prevederile constituționale potrivit cărora Parlamentul este unica autoritate legiuitoare a țării”, notează Agerpres.

Pandemia de COVID-19 a determinat și grăbirea procesului de informatizare a instanțelor din România.

„Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) lansează, joi, dosarul electronic, iar din 18 mai acesta va putea fi accesat pentru toate secțiile, mai puțin cea de Contencios Administrativ și Fiscal, unde volumul de acte care trebuie scanate este mai mare. Dosarul electronic pentru această secție va fi disponibil din 1 septembrie. Procedura de înregistrare în vederea accesului la sistemul de dosar electronic este deja disponibilă pe pagina de internet a Înaltei Curți”, relatează News.ro.

„Modernizarea paginii de internet a Înaltei Curți de Casație și Justiție, eficientizarea motorului de căutare a jurisprudenței Înaltei Curți, asigurarea accesului gratuit la sinteze de jurisprudență și la jurisprudența istorică a instanței supreme a României, creșterea gradului de diseminare a hotărârilor pronunțate în cadrul celor două mecanisme de unificare a jurisprudenței și creșterea gradului de transparență a activității instanței prin noile mijloace de comunicare acum disponibile, inclusiv rețelele sociale sunt alți pași avuți în vedere pentru viitor. Păstrând și respectând tradițiile și practicile celei mai înalte în grad instanțe a României, ÎCCJ creează astfel premisele pentru a deveni o instanță modernă și accesibilă, în interesul cetățenilor pe care este chemată să îi servească”, a transmis ÎCCJ, printr-un comunicat de presă, mai scrie News.ro.

Guvernul a aprobat amnistia fiscală propusă de Ministerul Finanțelor pentru dobânzi, penalități și alte accesorii datorate de firmele care vor achita principalul restanțelor până la data de 15 decembrie 2020.

„Principalele beneficii ale introducerii amnistiei sunt relansarea economiei și depășirea unor probleme economice ale contribuabililor, precum și diminuarea datoriilor acestora. Prin aprobarea amnistie se are în vedere încasarea obligațiilor bugetare restante la «31 martie 2020, precum și obligațiile bugetare cu termene de plată între 1 aprilie 2020 si 15 decembrie 2020», astfel că, pe de o parte, anularea accesoriilor sprijină contribuabilii care pot folosi lichiditățile de care dispun pentru continuarea activității afectată direct sau indirect de criza Covid – 19 și permite curățarea bilanțurilor de datorii, iar pe de altă parte, se asigură o creștere a veniturilor la bugetul general consolidat. MFP estimează un impact bugetar pozitiv de până la 2 miliarde lei. Cei mai mulți beneficiari sunt din sectorul economic privat”, scrie Cotidianul.

„De asemenea, Ministerul Finanțelor a anunțat și că un milion de români care obțin venituri din activități independente, drepturi de proprietate intelectuală, agricultură, chirii, câștiguri de capital și alte forme de venituri pot primi bonificații de până la 10% dacă vor achita impozitele sau contribuțiile până la data de 30 iunie, noul termen de depunere a declarației unice”, mai arată Cotidianul.

Presa readuce astăzi în atenția opiniei publice situația elevilor din mediul rural care nu au posibilitatea de a participa la cursurile online din cauza lipsei internetului și a echipamentelor IT necesare. Potrivit estimărilor Ministerului Educației, aproximativ 250.000 de elevi nu au posibilitatea de a participa la cursurile online. Pentru ei, Guvernul României a adoptat o hotărâre privind suplimentarea bugetului Ministerului Educației cu suma de 150 de milioane de lei pentru anul 2020. Banii vor fi utilizați pentru achiziția de dispozitive electronice conectate la internet, destinate elevilor din mediile defavorizate.

„Am solicitat inspectoratelor școlare să centralizeze situația elevilor care nu dispun de echipamentele necesare participării la cursurile online, în contextul pandemiei COVID-19. În acest moment, în România, numărul estimat de elevi care au nevoie de aceste dispozitive electronice este de 250.000. Odată cu achiziționarea acestora, va fi facilitată învățarea la distanță și pentru copiii din mediile defavorizate”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării, scrie News.ro.

„Criteriile de repartizare vor fi stabilite prin ordin de ministru, în baza propunerilor unităților de învățământ preuniversitar de stat.Premierul Ludovic Orban a anunțat, în debutul ședinței de Guvern de joi, că bani din Fondul de Rezervă al Guvernului vor fi alocați pentru achiziționarea de tablete pentru elevii care nu au acces la tehnologie pentru a face cursuri online”, mai arată News.ro.

Seară frumoasă!

150 de milioane de lei pentru salvarea învățământului online was last modified: mai 8th, 2020 by Claudiu Pamuc

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Claudiu Pamuc

Claudiu Pamuc

Este directorul editorial al revistei Legal Point.
A mai scris: