Comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță

17 iun. 2022
Vizualizari: 1381

Ordinul președintelui ANAF nr. 1.090/2022 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică (M. Of. nr. 585/16 iunie 2022)

Intrare în vigoare: la data abrogării OMFP nr. 660/2017

Conform modificărilor aduse Codului de Procedură Fiscală (art. 47, art. 79 și art. 80) prin O.G. nr. 11/2022 cu privire la comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanță a actelor administrative fiscale, a cererilor, înscrisurilor sau documentelor transmise de către contribuabil/plătitor organului fiscal central, se aprobă prin acest ordin Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică.

Astfel, comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanță se realizează prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual”(SPV)—serviciu de distribuție electronică înregistrată care permite transmiterea de date prin mijloace electronice și furnizează dovezi referitoare la manipularea datelor transmise, inclusiv dovezi privind trimiterea și primirea datelor, asigurând protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt, deteriorare sau orice modificare neautorizată.

Procedura de comunicare se referă la:

−mijloace de identificare electronică a persoanelor fizice, persoanelor juridice și altor entități fără personalitate juridică în mediul electronic.

−comunicarea informațiilor și înscrisurilor prin serviciul SPV sau alte servicii disponibile pe portalul ANAF, precum și condiții de comunicare pentru acestea.

Protecția datelor cu caracter personal prelucrate se realizează conform Regulamentului (UE) 2016/679. Prin această

Procedură se stabilesc următoarele:

1. Reguli generale privind comunicarea, accesul, utilizarea și furnizarea serviciului „Spațiul privat virtual”.

2. Mijloacele de identificare electronică a persoanelor fizice, persoanelor juridice și a altor entități fără personalitate juridică în mediul electronic.

3. Identificarea în mediul electronic și înregistrarea ca utilizator SPV a persoanelor fizice, persoanelor juridice și a altor entități fără personalitate juridică, precum și a reprezentanților sau împuterniciților acestora.

4. Documente, informații comunicate prin SPV și efectuarea plăților.

5. Renunțarea, oprirea accesului și modificarea termenilor și condițiilor de utilizarea a SPV.

6. Funcționalități ale SPV:

−Serviciul „Buletinul informativ” (informații publice cu caracter financiar sau fiscal în scopul îndrumării contribuabililor pentru îndeplinirea obligațiilor fiscale).

−Serviciul „Programare online” (programare în vederea întâlnirii cu un funcționar public).

−Serviciul „Formular de contact”.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

7. Reguli privind furnizarea și utilizarea serviciilor de mai sus, disponibile pe portalul ANAF.

Comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță was last modified: iunie 17th, 2022 by Emilian Duca

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: