Back in business (II)

7 ian. 2019
Vizualizari: 2183
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Vezi și Back in business (I)

2018 a fost un an amestecat, cu multe lucruri de făcut, cu proiecte realizate într-un timp extrem de scurt, cu deadline-uri aparent greu de susținut, dar și cu multe alte provocări. Așadar nu ne-am plictisit deloc.

Am reușit să apărem, la început de an, cu reeditarea anastatică a lui Dimitrie Alexandresco și, spre sfârșit de an, cu aceea a lui Ioan Tanoviceanu. Atunci când nimeni, nici chiar noi, nu mai spera, am reușit, totuși, să publicăm primul volum al „Enciclopediei juridice române” (literele A-C). Am pus sub semnul Centenarului aceste 3 proiecte. Condițiile grafice excelente, inexistente pe piața de carte românească, atenția la detalii, munca până la epuizare le-au însoțit pe fiecare în parte.

Pe ansamblu, cred că am publicat în cadrul grupului peste 450 de titluri, am continuat să apărem cu cele aprox. 30 de reviste pe care le edităm (la Editura Universul Juridic și Pro Universitaria), ne-am extins puțin pe zona de evenimente, abordând alte zone și domenii neabordate până acum.

Am adus alături colegi noi, practic publicațiile Legal Magazin s-au alăturat Grupului Universul Juridic, urmând ca lansarea oficială să o facem la Timișoara, în 26 ianuarie 2019, în cadrul Balului avocaților. Sunt publicații care întregesc portofoliul Universul Juridic și care abordează o latură de marketing și jurnalistică, spre deosebire de majoritatea produselor pe care le realizăm și care sunt de strictă specialitate.

Credem că în acești 18 ani pe care îi împlinim în aprilie 2019 am atins o maturitate și o poziție în piață, care ne dau posibilitatea să extindem puțin zonele tradiționale în care am activat până acum și să abordăm și zone și domenii care n-au fost în portofoliul nostru. Sigur că această piață a marketingului în domeniul juridic și poate chiar a jurnalismului juridic este o piață diferită de cea cu care noi, juriștii, în general, suntem obișnuiți.

Chiar dacă alți colegi din piață importă mărci și strategii din străinătate, cred, totuși, că pe termen mediu și lung piața aceasta este, totuși, o piață a publicațiilor românești. Cred că importarea unor modele și a unor titluri străine este destul de dificil de grefat în interiorul mediului juridic românesc.

Acest „majorat” pe care îl aniversăm anul acesta este și un moment de bilanț, un moment în care încerci să vezi ce s-a făcut, ce ai făcut, cum s-ar putea corecta lucrurile mai puțin reușite, cum ai putea dezvolta lucrurile bune, dar, mai ales, cu ce ai putea provoca, pe termen mediu și lung, domeniul în care activezi. Sunt, încă, zone neexploatate în România, sunt zone pe care la Universul Juridic ni le vom asuma, pentru că piața și dinamica cititorilor, consumatorilor și, până la urmă, așteptările acestora le impun. Nu poți să ajungi la rezultate pozitive și la reușita unor proiecte fără ca mai întâi să ai ideea respectivă, să încerci să o realizezi și, implementând-o, s-o adaptezi așteptărilor pieței.

Piața editorială românească în domeniul juridic este destul de anostă, trebuie să o recunoaștem. Încă, publicul consumator de carte juridică constată o distanță care există între preocupările autorilor și necesitățile/așteptările consumatorilor. Încă, autorii de carte juridică nu se apleacă asupra problemelor pe care cititorii și le-ar dori clarificate, existând, din punctul meu de vedere, în continuare, această crevasă între cele două părți – autori, respectiv cititori. Probabil că, din păcate, nici noi, ca editori, nu putem influența ajungerea la un numitor comun. Să zicem că ai putea determina 10, 15, 20 de autori, cel mult, pe an, să abordeze anumite domenii unde practicienii dreptului au nevoie de clarificări. Reprezintă, totuși, prea puțin pentru o piață de carte juridică unde apar peste 6-700 de titluri noi pe an. Sigur că poate fi un început, dar eforturile pentru a realiza acest demers sunt prea mari, consumul de energie reciprocă s-ar putea să nu aibă efectul pe care atât editorul, cât și autorul și, mai ales, beneficiarul acestui efort, cititorul, îl așteaptă.

Simt, dintr-un anumit punct de vedere, o datorie pe care o avem la Universul Juridic de a ne asuma anumite proiecte, de a persevera în altele, de a tăia de pe listă sau de a adapta unele dintre ele. Simt, în același timp, siguranța pe care cei peste 20 de ani de activitate în acest domeniu ne-o dau. Probabil că, uitându-ne în trecutul mai apropiat sau mai îndepărtat și fiind cinstiți cu noi înșine, am putea prevedea și intui viitorul și tendințele pieței românești. Ne considerăm privilegiați, la Universul Juridic, să fim în această postură, de a construi pe bazele celor două decenii de experiență, care, de ce să nu recunoaștem, îți oferă o altă perspectivă și o altă percepție.

În același timp, lucrând zi după zi și lună după lună, respectiv an după an, constați, desigur, o anumită rigidizare a percepției și a disponibilităților personale sau de grup. E, probabil, lucrul cu care se confruntă majoritatea celor care activează mai mult de 5-10 ani într-un anumit domeniu. Recunosc că sunt preocupat destul de mult să reușim să păstrăm dinamica și prospețimea care sunt atât de importante și să nu ne lăsăm învăluiți de această bulă a autosuficienței care, la un moment dat, te poate acapara pe nesimțite și te poate poziționa pe un piedestal absolut subiectiv și de unde nu mai poți vedea lucrurile în complexitatea realității lor. E greu de adaptat o structură de 50 de colegi; e greu de mobilizat, e greu de focusat pe lucrurile principale și e de înțeles. În fiecare zi lucrătoare, dacă dăm deoparte concediile și zilele libere, apar în grup două, trei uneori și cinci titluri noi, în afara retipăririlor. Nu-i puțin lucru…

Un clasament pe care revista Forbes îl face anual plasa Universul Juridic pe un onorant loc 13 la nivel național în 2017 (Bilanțuri: Topul celor mai importante edituri din România în anul 2017). Dacă adăugăm și celelalte edituri (Pro Universitaria, Evrika Publishing, Editura Neverland), probabil că ne situăm pe locul 7-8 în rândul editurilor/grupurilor editoriale românești. Nu e puțin lucru pentru un grup editorial care activează în special pe piețele de nișă (carte juridică, universitară, carte de business/motivațională). Totuși, sunt eforturi, idei și o muncă permanentă în acești 18 ani, care fac ca această poziție să fie una câștigată cu eforturi extraordinar de mari, cu o disponibilitate extraordinară a colegilor și autorilor, fără de care orice idei și orice vis editorial s-ar scufunda în anonimat și ar rămâne la stadiul de idei mărețe nerealizate.

Sigur că sunt proiecte și idei noi pe care le vom materializa în 2019 împreună cu aceiași autori entuziaști, cu alții noi și alături de un grup de colegi care rămâne atașat zonei editoriale juridice și nu numai.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Mulțumesc autorilor și colegilor care ne sunt alături de mai mult sau mai puțin timp. Fără contribuția și colaborarea fiecăruia în parte nu am fi ajuns aici!

Back in business (II) was last modified: ianuarie 7th, 2019 by Nicolae Cîrstea

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Nicolae Cîrstea

Nicolae Cîrstea

Nicolae Cîrstea este fondatorul Grupului editorial UNIVERSUL JURIDIC (UNIVERSUL JURIDIC - PRO UNIVERSITARIA - EDITURA NEVERLAND - EVRIKA PUBLISING) şi al UJmag.ro.A absolvit Facultatea de Drept, Universitatea din Bucureşti, în anul 2001.Începând cu anul 1997 (anul I de studii) a fost reprezentant al mai multor edituri, după care, în anul 2001 (anul IV de studii), a pus bazele Editurii UNIVERSUL JURIDIC.În prezent este Preşedintele acestor companii, fiind implicat în proiecte pe termen mediu şi lung în domeniul editorial şi cel al distribuţiei de carte pe piaţa din România.
A mai scris: