Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei Generale Anticorupţie (OMAI nr. 158/2017)

10 ian. 2018
Vizualizari: 5626

Art. 63 prevede că Serviciul studii și proiecții anticorupție este condus de șeful de serviciu, se subordonează nemijlocit directorului Direcției prevenire și are următoarele atribuții principale:

a) inițiază, proiectează și desfășoară, la nivel național și în plan teritorial, conform metodologiilor specifice, studii și sondaje de opinie, în vederea analizei și diagnosticării corupției în rândul personalului MAI, fiind realizate în cooperare/colaborare cu structurile ministerului, cu alte autorități și instituții publice centrale sau locale, precum și cu persoane juridice ori fizice;

b) elaborează analize privind fenomenul corupției din cadrul instituțiilor/structurilor MAI, realizând proiecții/prezentări ale amplorii, dinamicii și tendințelor fenomenului, la nivel național;

c) asigură cadrul conceptual și metodologic privind evaluarea și managementul riscurilor de corupție în cadrul structurilor MAI;

d) asigură coordonarea, monitorizarea și evaluarea stadiului de implementare a Metodologiei privind managementul riscurilor de corupție în cadrul structurilor MAI;

e) participă la activitatea grupurilor de lucru pentru prevenirea corupției, constituite la nivelul structurilor MAI, asigurând instruirea și îndrumarea de specialitate;

f) elaborează, conform competențelor, ghiduri, precizări și documente cu caracter formativ, destinate eficientizării activităților de management al riscurilor de corupție;

g) desfășoară misiuni de reevaluare la nivelul structurilor MAI unde se constată recurența unor forme de manifestare a corupției, în scopul identificării eventualelor disfuncționalități privind managementul riscurilor de corupție și al formulării unor recomandări de măsuri de prevenire/control;

h) realizează, conform procedurii specifice, evaluarea măsurilor adoptate de structurile MAI pentru remedierea aspectelor care au favorizat incidentele de integritate;

i) asigură dezvoltarea și gestiunea aplicației informatice „Managementul asistat al riscurilor de corupție” (MARC), conform competențelor;

j) realizează, la solicitarea conducerii direcției generale, analiza parametrilor de performanță ai unor componente structurale ale direcției generale, în vederea evaluării eficienței acestora din perspectiva rolului și responsabilităților în domeniul prevenirii și combaterii corupției la nivelul MAI.

Art. 64 dispune faptul că Serviciul relații cu publicul este condus de șeful de serviciu, se subordonează nemijlocit directorului Direcției prevenire și are în compunere Biroul informare și relații publice și Compartimentul call-center.

În art. 65 se stabilește faptul că Serviciul relații cu publicul are următoarele atribuții principale:

a) gestionează activitatea de relații cu publicul a direcției generale și asigură relaționarea unității cu celelalte structuri ale MAI, autorități și instituții publice, societatea civilă și cetățenii;

b) organizează și asigură primirea, înregistrarea și evidența petițiilor la nivelul direcției generale;

c) coordonează activitatea de relații cu publicul la nivelul structurilor direcției generale;

d) gestionează aplicația de evidență electronică a petițiilor;

e) analizează și soluționează petițiile adresate de cetățeni direcției generale;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

f) asigură transmiterea petițiilor spre soluționare structurilor direcției generale;

g) asigură expedierea răspunsului către petenți;

h) organizează activitatea de primire a cetățenilor în audiență la nivelul direcției generale;

i) organizează și realizează activitatea de consiliere a cetățenilor care se adresează direcției generale în problemele de competență sau generale;

j) analizează și soluționează sesizările telefonice primite în sistemul telefonic call-center anticorupție.

Biroul informare și relații publice este condus de șeful de birou, se subordonează nemijlocit șefului Serviciului relații cu publicul și are următoarele atribuții principale:

a) organizează și asigură conferințele de presă ale conducerii direcției generale și briefingurile purtătorului de cuvânt;

b) pune la dispoziția mijloacelor de informare în masă, a diferitelor autorități, instituții, organizații sau a cetățenilor, în mod oportun și complet, informațiile solicitate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu celelalte reglementări în domeniu;

c) concepe, redactează și transmite către mass-media comunicatele, buletinele informative și alte materiale destinate publicității;

d) gestionează pagina proprie de internet a direcției generale;

e) inițiază, organizează și desfășoară campanii de relații publice pentru promovarea activităților direcției generale și creșterea vizibilității publice;

f) derulează activități de conștientizare a opiniei publice cu privire la fenomenul corupției, evaluează rezultatele acestora, în cooperare cu Serviciul prevenire și Serviciul studii și proiecții anticorupție;

g) planifică și asigură managementul campaniilor media și de comunicare.

Compartimentul call-center are următoarele atribuții principale:

a) asigură funcționalitatea sistemului telefonic call-center anticorupție, cu operatori telefonici;

b) preia sesizările telefonice primite în sistemul telefonic call- center anticorupție;

c) transmite sesizările telefonice, spre soluționare, structurilor direcției generale sau organelor de urmărire penală, după caz;

d) consiliază cetățenii apelanți în problemele din competența direcției generale sau în cele cu caracter general;

e) gestionează aplicația informatică de evidență a sesizărilor telefonice primite în sistemul telefonic call-center anticorupție.

1.12. Direcția suport

Art. 66 prevede că Direcția suport este condusă de un director, se subordonează nemijlocit directorului general adjunct anume desemnat de către directorul general și are ca obiective organizarea, coordonarea și desfășurarea activităților de comunicații și informatică, achiziții publice și logistică.

Direcția suport are în compunere: Serviciul comunicații și informatică, Serviciul achiziții publice și Serviciul logistic.

Art. 67 dispune că Serviciul comunicații și informatică este condus de șeful de serviciu, se subordonează nemijlocit directorului Direcției suport și are următoarele atribuții principale:

a) administrează și întreține rețeaua securizată de comunicații informatice a direcției generale, atât la nivelul structurilor aparatului propriu, cât și la structurile subordonate;

b) acordă suport tehnic de specialitate personalului din aparatul propriu al direcției generale și realizează activități de coordonare, sprijin și îndrumare pentru structurile subordonate;

c) elaborează și dezvoltă aplicații software ce vor fi utilizate de către personalul direcției generale, pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu;

d) administrează și întreține aplicațiile și bazele de date proprii, inclusiv site-urile de internet și intranet ale direcției generale;

e) menține contactul cu administratorii bazelor de date operative din cadrul MAI sau din alte autorități sau instituții publice, în vederea punerii la dispoziția persoanelor specializate ale direcției generale a instrumentelor de lucru pentru interogarea unor evidențe/baze de date din punct de vedere informativ;

f) administrează conturile de acces la rețelele informatice proprii, precum și cele de e-mail intranet și internet pentru utilizatorii din toate structurile direcției generale;

g) asigură suportul tehnic pentru sistemul telefonic call-center anticorupție;

h) gestionează sistemul de supraveghere și monitorizare video, respectiv accesul personalului cu cartele magnetice individuale în sediile aparatului propriu al direcției generale și al Direcției Anticorupție pentru Municipiul București și Județul Ilfov;

i) întocmește specificațiile tehnice pentru produsele și serviciile din domeniul comunicațiilor și tehnologia informației necesare direcției generale și participă, după caz, la procedurile de achiziție aferente;

j) întreține sistemele de telefonie fixă existente la nivelul sediilor direcției generale, potrivit prevederilor legale în vigoare;

k) organizează, coordonează și controlează activitatea de comunicații operative la nivelul direcției generale;

l) organizează, coordonează și controlează activitatea de conducere în secret, secretizarea și protecția comunicațiilor la nivelul structurilor aparatului propriu și al structurilor subordonate;

m) cooperează permanent cu Direcția generală pentru comunicații și tehnologia informației din cadrul MAI și întreține contacte cu alte structuri de profil, în vederea stabilirii celor mai bune soluții tehnice, servicii și practici în domeniu.

Art. 68 stabilește că Serviciul achiziții publice este condus de șeful de serviciu, se subordonează nemijlocit directorului Direcției suport și are următoarele atribuții principale:

a) întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării autorității contractante în Sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;

b) elaborează și, după caz, actualizează, pe baza necesităților transmise de celelalte compartimente ale autorității contractante, strategia anuală, strategia de contractare și programul anual al achizițiilor publice;

c) întocmește necesarul de fonduri bugetare pe baza rapoartelor/referatelor de necesitate și actualizează Programul anual al achizițiilor publice, în funcție de prioritățile stabilite la nivelul direcției generale și bugetul alocat;

d) monitorizează permanent modul de îndeplinire a programului anual de achiziții publice și prezintă trimestrial sau la solicitarea conducerii direcției generale stadiul îndeplinirii acestuia;

e) elaborează și coordonează activitatea de elaborare a documentației de atribuire și a documentelor-suport pentru procedurile de achiziție, a concursurilor de soluții și a cumpărărilor directe pe baza rapoartelor/referatelor de necesitate transmise de compartimentele de specialitate;

f) îndeplinește obligațiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de legislația referitoare la achizițiile publice;

g) aplică și finalizează procedurile de atribuire;

h) constituie și păstrează dosarele achizițiilor publice;

i) monitorizează stadiul de îndeplinire a contractelor;

j) efectuează propuneri de redistribuire a fondurilor bugetare, în funcție de prioritățile stabilite de ordonatorul de credite;

k) întocmește și verifică documentele aferente angajării fondurilor financiare și efectuării plăților;

l) prelucrează date și le valorifică prin proceduri informatice în vederea efectuării achizițiilor publice, atât utilizând sistemul SEAP, în scopul aplicării prin mijloace electronice a procedurilor de atribuire, cât și utilizând certificatul pentru semnarea electronică a documentațiilor de atribuire și strategiei de contractare în vederea transmiterii acestora spre publicare în SEAP;

m) coordonează și îndrumă structurile aparatului propriu și cele subordonate ale direcției generale pe linia întocmirii referatelor de necesitate pentru elaborarea strategiei anuale și a programului anual al achizițiilor publice sau ori de câte ori sunt identificate noi necesități.

În art. 69 se dispune faptul că Serviciul logistic este condus de șeful de serviciu, se subordonează nemijlocit directorului Direcției suport și are în componență Biroul auto și armament și Compartimentul administrarea patrimoniului imobiliar, intendență și protecția mediului.

Serviciul logistic are următoarele atribuții principale:

a) elaborează propunerile de întocmire, modificare, completare ale Tabelei de înzestrare a direcției generale, întocmește extrasele din tabelă pentru structurile direcției generale;

b) sprijină și îndrumă activitățile structurilor direcției generale în vederea elaborării propunerilor pentru întocmirea programelor logistice de către structurile susținătoare;

c) organizează și verifică modul în care se gestionează și se efectuează inventarierea bunurilor materiale aflate în evidența direcției generale, formulează propuneri privind îmbunătățirea dotării cu mijloace tehnice;

d) analizează, întocmește și înaintează, spre aprobare, documentele de disponibilizare, scoatere din funcțiune, transfer fără plată, valorificare sau casare a bunurilor materiale din dotarea direcției generale, iar după aprobarea acestora ia măsuri pentru finalizarea procedurilor respective;

e) asigură întocmirea documentelor justificative privind mișcarea bunurilor și predarea acestora la Financiar;

f) organizează evidența tehnico-operativă și desfășoară operațiunile de primire, depozitare, conservare, întreținere, eliberare și folosire a bunurilor materiale;

g) propune spre aprobare, conform competențelor stabilite de legislația în vigoare, realizarea de obiective și acțiuni de investiții, asigurând executarea celor aprobate;

h) elaborează, în domeniul de competență, situațiile necesare fundamentării bugetului direcției generale;

i) asigură, conform prevederilor legale, dotarea structurilor subordonate ale direcției generale cu armament, muniții și dispozitive, mijloace și sisteme tehnice speciale, mijloace de transport, aparatură specifică, tehnică de calcul, copiatoare și faxuri sau, după caz, alte bunuri materiale solicitate de acestea;

j) întocmește și actualizează fișele obiectivelor și acțiunilor de investiții și le înaintează Direcției generale logistice din cadrul MAI, în vederea cuprinderii în Programul multianual de investiții al MAI;

k) verifică dacă valorile obiectivelor de investiții sunt actualizate și aprobate conform legislației în vigoare;

l) propune și actualizează programele sectoriale din domeniul de competență ce cuprind cheltuieli de capital;

m) evaluează și monitorizează permanent necesarul de fonduri pentru cofinanțarea programelor sau proiectelor de investiții cu finanțare externă;

n) asigură elaborarea specificațiilor tehnice pentru produsele de resortul logistic și le prezintă spre avizare, conform reglementărilor în vigoare;

o) participă în comisiile de evaluare constituite în vederea atribuirii contractelor de furnizare, conform domeniului de competență;

p) verifică și propune spre aprobare sponsorizările, donațiile și ofertele de comodat din domeniul de responsabilitate, urmărind respectarea legislației în domeniu;

q) participă în cadrul comisiilor de evaluare și recepție pentru achizițiile de bunuri materiale pe domeniul de competență;

r) întocmește și transmite la termenele stabilite raportările solicitate de structurile din cadrul MAI.

Biroul auto și armament este condus de șeful de birou, se subordonează nemijlocit șefului Serviciului logistic și are următoarele atribuții principale:

a) sprijină și îndrumă structurile direcției generale în domeniul asigurării cu tehnică auto;

b) asigură mentenanța mijloacelor de transport din dotarea direcției generale;
c) asigură, monitorizează și verifică modul de exploatare a autovehiculelor din dotarea direcției generale;

d) întocmește specificațiile tehnice pentru achiziționarea de mijloace tehnice, piese auto, carburanți, lubrifianți, materiale de întreținere și serviciile de resort;

e) analizează și propune cu privire la introducerea sau scoaterea din înzestrare a autovehiculelor, în funcție de natura și specificul misiunilor ce revin unității;

f) asigură respectarea normelor de protecție a muncii, precum și a ordinii interioare în parcul auto, după caz;

g) relaționează cu diferite autorități și instituții publice centrale și locale referitor la îndeplinirea obligațiilor legale de natură financiară, tehnică sau administrativă aferente parcului auto din dotarea direcției generale;

h) prezintă ierarhic, ori de câte ori este nevoie, propunerile de scoatere din funcțiune, disponibilizare, valorificare și casare a bunurilor materiale, potrivit competențelor;

i) organizează activitățile specifice pe linie de armament, geniu, chimic la nivelul direcției generale;

j) urmărește modul de funcționare a echipamentelor specifice de armament și auto aflate în exploatare;

k) organizează, în condițiile legii, activitățile de transport, primire, depozitare, conservare, întreținere și evidență tehnico- operativă, pe serii, loturi și ani de fabricație, pentru armamentul, muniția și materialele periculoase din dotarea direcției generale;

l) analizează situația privind existentul și deficitul de mijloace tehnice specifice sectorului armament;

m) asigură transportul, distribuirea muniției și verificarea armamentului în cadrul ședințelor de tragere cu armamentul din dotare organizate pentru lucrătorii direcției generale;

n) organizează, coordonează și monitorizează activitățile de asigurare tehnică de autovehicule;

o) prezintă propuneri privind concepția de înzestrare a unităților cu autovehicule și participă la realizarea, încercarea sau prezentarea unor noi tipuri de autovehicule;

p) efectuează acțiuni referitoare la respectarea prevederilor legislației privind circulația pe drumurile publice și a regulilor de prevenire a accidentelor de circulație și dispune măsuri de prevenire în rândul conducătorilor auto, pentru evitarea plecării în cursă sub influența medicamentelor cu efecte similare substanțelor ori produselor stupefiante ori într-o stare accentuată de oboseală;

q) sprijină activitatea de testare a personalului propriu privind cunoașterea legislației rutiere în vederea obținerii și menținerii dreptului de a conduce autovehicule aparținând MAI.

Compartimentul administrarea patrimoniului imobiliar, intendență și protecția mediului are următoarele atribuții principale:

a) sprijină și îndrumă activitatea de protecție a mediului la nivelul direcției generale, în conformitate cu prevederile legale, pentru activitățile desfășurate în perimetrul și incinta imobilelor aflate în administrarea MAI prin direcția generală;

b) organizează, planifică și îndrumă activitatea de prevenire și stingere a incendiilor, precum și în caz de calamități naturale, în conformitate cu legislația în vigoare, pentru imobilele aflate în administrarea MAI prin direcția generală;

c) întocmește, păstrează și actualizează datele referitoare la evidența de cadastru a imobilelor aflate în administrarea MAI prin direcția generală;

d) asigură alocarea la drepturi a tuturor spațiilor aflate în administrarea MAI prin direcția generală;

e) asigură întreținerea și conservarea patrimoniului imobiliar aflat în administrarea MAI prin direcția generală;

f) controlează starea tehnică a construcțiilor și efectuează propuneri cu privire la necesarul de lucrări de refacere și investiții;

g) asigură executarea reparațiilor curente/de refacere a imobilelor și instalațiilor aferente aflate în administrarea Ministerului Afacerilor Interne prin direcția generală;

h) reactualizează valoarea de inventar a bunurilor din domeniul public al statului;

i) evaluează și întocmește documentația aferentă promovării hotărârilor Guvernului privind preluarea, predarea, demolarea de construcții aflate în administrarea MAI prin direcția generală;

j) verifică și întocmește documentele cu privire la scoaterea din funcțiune, declasarea și casarea bunurilor materiale de resort și a tehnicii din dotare;

k) analizează și propune spre aprobare schimbarea destinației unor spații, precum și modul de recompartimentare a acestora, în concordanță cu cerințele de funcționare;

l) desfășoară activități specifice în vederea pregătirii imobilelor pentru iarnă;

m) răspunde de organizarea, coordonarea și derularea lucrărilor de reparații și investiții la imobilele din administrarea MAI prin direcția generală;

n) derulează activitatea de dirigenție de șantier în unitate sau, în situația în care nu există personal autorizat, asigură desfășurarea acestei activități conform prevederilor legale;

o) întocmește necesarul de bunuri materiale, lucrări și servicii în domeniul din competență;

p) analizează/evaluează cererile de echipament ale personalului, ține evidența drepturilor acordate și întocmește statele de plată pentru acordarea, în bani, a drepturilor de echipament;

q) asigură, potrivit competențelor, alocarea/scoaterea la/de la drepturile de hrană ale efectivelor.

1.13. Serviciul afaceri europene și relații internaționale

Art. 70 prevede că Serviciul afaceri europene și relații internaționale este condus de șeful de serviciu, se subordonează nemijlocit unui director general adjunct anume desemnat de directorul general, are ca obiectiv asigurarea activităților de reprezentare la nivel extern ale direcției generale și are următoarele atribuții principale:

a) aplică prevederile în vigoare privind organizarea și desfășurarea activităților de relații internaționale și afaceri europene în MAI, în domeniul prevenirii și combaterii corupției, din competența legală a unității;

b) participă la activitățile de relații internaționale ce decurg din obligațiile asumate în cadrul unor organizații și organisme internaționale, regionale sau subregionale sau din cooperarea internațională cu alte state/agenții anticorupție, precum și la activitățile de afaceri europene;

c) elaborează, pe baza necesităților și priorităților instituționale identificate, Planul de relații internaționale și afaceri europene al direcției generale;

d) organizează, coordonează sau asigură participarea la activități de afaceri europene și relații internaționale pentru personalul direcției generale, prin elaborarea și promovarea spre aprobare a documentelor aferente acestui domeniu;

e) analizează și participă la elaborarea propunerilor vizând modalitățile concrete de transpunere și aplicare a legislației Uniunii Europene și a tratatelor internaționale, în domeniul de competență al direcției generale;

f) participă nemijlocit la procesul de fundamentare, elaborare și aplicare a politicilor europene în domeniile din competența direcției generale și realizează puncte de vedere asupra proiectelor de acte normative sau inițiativelor la nivelul Uniunii Europene, dar și la nivel regional;

g) monitorizează modul de îndeplinire, la termen, a obligațiilor specifice asumate de România, ce revin direcției generale, inclusiv prin întocmirea rapoartelor de progrese și a altor informări;

h) analizează, fundamentează și elaborează documentele de cooperare ale direcției generale cu alte agenții cu competențe similare din alte state;

i) coordonează, sprijină și îndrumă structurile aparatului propriu și cele subordonate ale direcției generale în vederea solicitării asistenței din partea Centrului de Cooperare Polițienească Internațională, atașaților de interne/ofițerilor de legătură ai MAI în străinătate, precum și a atașaților sau ofițerilor de legătură străini la București;

j) asigură relaționarea cu Direcția Generală Afaceri Europene, Schengen și Relații Internaționale din cadrul MAI;

k) organizează și execută măsurile și acțiunile de protocol la nivelul unității sau dispuse de conducerea direcției generale.

1.14. Unitatea de implementare a proiectelor (la nivel de birou)

Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției Generale Anticorupție (OMAI nr. 158/2017) was last modified: ianuarie 10th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.