Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei Generale Anticorupţie (OMAI nr. 158/2017)

10 ian. 2018
Vizualizari: 5568

Art. 29 dispune că la nivelul direcției generale funcționează Comitetul strategic pentru sprijinirea și evaluarea activității Direcției Generale Anticorupție, denumit în continuare Comitetul strategic, organism consultativ fără personalitate juridică, având rolul de a formula recomandări cu privire la direcțiile de acțiune și de dezvoltare ale activității acestei unități.

Regulamentul privind organizarea, funcționarea și componența Comitetului strategic se aprobă prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Cap. V („Atribuțiile structurilor componente din cadrul direcției generale”)

Secț. 1 („Structurile aparatului propriu”)

1.1. Serviciul cabinet

Art. 30 prevede că Serviciul cabinet este condus de șeful serviciului, fiind subordonat nemijlocit directorului general, și are ca obiective: analizarea evoluțiilor și dinamicii instituționale consemnate la nivelul direcției generale, centralizarea datelor statistice rezultate din activitățile specifice derulate, asigurarea legăturilor operative în realizarea misiunilor specifice, respectiv derularea activității de secretariat la nivelul direcției generale.

Serviciul cabinet își exercită atribuțiile prin compartimentele specializate din componență: Compartimentul evaluare și planificare instituțională, Compartimentul evidență statistică, Compartimentul dispecerat și Compartimentul secretariat și arhivă.

Potrivit art. 31, Compartimentul evaluare și planificare instituțională are următoarele atribuții principale:

a) întocmește propuneri, în raport cu competențele direcției generale, asupra proiectelor de documente strategice elaborate la nivelul MAI;

b) monitorizează și transmite periodic către structurile responsabile din MAI note/rapoarte privind stadiul realizării sarcinilor cuprinse în documentele sectoriale din competența direcției generale;

c) întocmește rapoarte, informări și alte materiale pe baza datelor comunicate de structurile aparatului propriu și/sau subordonate ale direcției generale, pe care le promovează la diferite niveluri decizionale;

d) formulează, monitorizează și evaluează politici publice/instituționale aferente activității specifice domeniului de competență;

e) întocmește, în conformitate cu cadrul normativ intern al MAI, documentele de planificare a activității elaborate la nivelul direcției generale, care conțin propunerile formulate de structurile din aparatul propriu;

f) efectuează analize periodice atât în plan general, cât și în plan secvențial, pe domenii de activitate, asupra activităților desfășurate și rezultatelor obținute de direcția generală;

g) realizează bilanțul anual al activităților desfășurate și rezultatelor obținute de direcția generală;

h) monitorizează stadiul îndeplinirii sarcinilor asumate prin planurile de activități de către structurile din aparatul propriu și structurile subordonate ale direcției generale;

i) elaborează și realizează materiale de prezentare instituțională atât în plan intern, cât și extern, cu sprijinul celorlalte structuri ale aparatului propriu;

j) participă și consemnează problematica dezbătută și măsurile stabilite în ședințele de lucru ale directorului general împreună cu directorii generali adjuncți;

k) asigură secretariatul ședințelor Consiliului de conducere al direcției generale;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

l) coordonează, sprijină și îndrumă structurile subordonate în vederea întocmirii documentelor de planificare a activității, precum și a analizelor asupra activităților derulate și rezultatelor obținute;

m) elaborează, împreună cu lucrătorii Compartimentului evidență statistică, instrumente de lucru în vederea implementării deciziilor manageriale asumate la nivelul echipei de conducere a unității.

Conform art. 32, Compartimentul evidență statistică îndeplinește următoarele atribuții principale:

a) centralizează periodic date statistice referitoare la indicatorii rezultați din activitatea de prevenire și combatere a corupției, transmiși de structurile din aparatul propriu și structurile subordonate;

b) realizează pachete statistice pentru informarea echipei manageriale a direcției generale și a conducerii MAI, prin întocmirea unor situații statistice lunare/periodice și comparative;

c) verifică și corelează indicatorii transmiși de structurile direcției generale cu datele din machetele statistice centralizate și contactează persoanele responsabile de la nivelul structurilor direcției generale pentru remedierea deficiențelor constatate;

d) sprijină lucrătorii responsabili de la nivelul structurilor direcției generale cu privire la modalitatea de realizare a raportărilor instituite;

e) ajustează grila de indicatori în funcție de modificările structural-organizatorice, dinamica legislativă în materie și exigențele consemnate în plan operațional;

f) consultă structurile direcției generale cu privire la oportunitatea modificării sau completării grilei de indicatori și înaintează conducerii direcției generale propuneri în consecință;

g) elaborează grile parțiale de rezultate pe perioade determinate de timp sau domenii de activitate, la solicitarea celorlalte structuri ale direcției generale sau ale conducerii direcției generale;

h) realizează și întocmește alte materiale statistice la solicitarea organismelor comunitare;

i) coordonează și îndrumă structurile subordonate în vederea întocmirii și completării grilei indicatorilor statistici;

j) participă, în colaborare cu lucrătorii Compartimentului evaluare și planificare instituțională, la elaborarea unor instrumente/metodologii de lucru incidente acestui domeniu de activitate.

Potrivit art. 33, Compartimentul dispecerat are următoarele atribuții principale:

a) asigură legăturile operative cu echipele aflate în misiune;

b) întocmește note de informare privind situația operativă din domeniul de competență al direcției generale, care se aduc la cunoștința conducerii MAI;

c) monitorizează punctele de acces și trecere în unitate prin sistemul de pază și supraveghere a imobilelor din dotarea direcției generale;

d) întocmește și actualizează planul de creștere a capacității operaționale a direcției generale și planul de intervenție în caz de urgență;

e) desfășoară serviciul de permanență la sediul aparatului propriu al direcției generale;

f) asigură continuitatea serviciului la sistemul call-center anticorupție, după terminarea programului operatorilor;

g) organizează și asigură relaționarea cu unitatea de jandarmi care asigură paza și apărarea sediilor direcției generale;

h) informează conducerea direcției generale despre producerea unor evenimente/incidente în spațiile proprii, în afara programului de lucru, și pune în aplicare măsurile prevăzute de documentele aferente situațiilor de urgență apărute (incendiu, inundație, evacuare bunuri etc.).

Conform art. 34, Compartimentul secretariat și arhivă are următoarele atribuții principale:

a) primește, înregistrează și prezintă corespondența către conducerea direcției generale și asigură expedierea lucrărilor în termenele stabilite;

b) răspunde de evidența, păstrarea și manipularea ordinelor, instrucțiunilor și altor acte normative interne, clasificate și neclasificate, gestionate la nivelul direcției generale; verifică periodic existența acestora;

c) ține evidența ștampilelor și sigiliilor;

d) întocmește Dispoziția zilnică a directorului general;

e) organizează evidența, păstrarea, manipularea, transportul, distrugerea și arhivarea documentelor clasificate și neclasificate adresate direcției generale și a celor întocmite în unitate;

f) efectuează activități de primire, inventariere, depozitare și păstrare a documentelor din arhiva unității;

g) coordonează, sprijină și îndrumă structurile subordonate în vederea aplicării întocmai a normelor interne pe linie de secretariat și arhivă;

h) desfășoară activități pe linia întocmirii/completării nomenclatorului arhivistic aprobat la nivelul direcției generale, în funcție de modificările structural-organizatorice sau legislative în materie;

i) gestionează aplicația evidenței concediilor de odihnă, concediilor medicale, învoirilor etc. la nivelul personalului direcției generale, cu sprijinul Serviciului resurse umane.

1.2. Serviciul control

Art. 35 prevede că Serviciul control este condus de șeful de serviciu, se subordonează nemijlocit directorului general și are ca obiectiv realizarea atribuției de control managerial la nivelul direcției generale.

Serviciul control are următoarele atribuții principale:

a) planifică anual și supune aprobării directorului general controalele ce urmează a fi executate în aparatul propriu și structurile subordonate direcției generale;

b) efectuează controale de fond, tematice și inopinate în cadrul structurilor direcției generale, în scopul evaluării activității, a competenței și capacității managerilor, al identificării și corectării deficiențelor constatate și prezintă spre aprobare directorului general rapoarte cu principalele concluzii, constatări și măsuri propuse;

c) urmărește modul de aplicare a măsurilor aprobate, rezultate în urma controalelor efectuate;

d) verifică reclamațiile privind încălcări ale normelor legale în vigoare de către personalul direcției generale, cu excepția celor date în competența altor structuri ale MAI sau altor autorități ori instituții publice;

e) efectuează anumite acte de cercetare penală dispuse de procuror în cauzele privind fapte comise de către personalul direcției generale.

Pe linia implementării și/sau dezvoltării sistemului de control intern managerial, Serviciul control desfășoară următoarele activități:

a) coordonează, monitorizează și evaluează implementarea sistemului de control intern managerial la nivelul direcției generale;

b) participă la realizarea îndrumării metodologice a reprezentanților structurilor direcției generale;

c) analizează periodic activitățile de control intern managerial desfășurate și propune măsuri de îmbunătățire a rezultatelor/remediere a disfuncționalităților și deficiențelor constatate;

d) elaborează proiectul Programului de dezvoltare a sistemului de control intern managerial la nivelul direcției generale;

e) monitorizează întregul proces desfășurat la nivelul structurilor direcției generale în ceea ce privește sistemul de control intern managerial, prin elaborarea situațiilor centralizatoare semestriale/anuale privind stadiul implementării sistemului de control intern managerial și asigură transmiterea acestora la Corpul de control al ministrului;

f) organizează efectuarea operațiunii de autoevaluare a sistemului de control intern managerial desfășurat la nivelul direcției generale, întocmește situația sintetică a rezultatelor autoevaluării și furnizează documentații realiste, corecte și complete, care fundamentează Raportul anual asupra sistemului de control intern managerial;

g) elaborează Registrul riscurilor prin centralizarea riscurilor de la nivelul structurilor aparatului propriu al direcției generale;

h) întocmește Planul de implementare a măsurilor de control al riscurilor și urmărește respectarea acestora;

i) întocmește informări pe baza rapoartelor anuale privind desfășurarea procesului de gestionare a riscurilor de la nivelul structurilor, precum și pe baza planului de implementare a măsurilor de control, pe care le transmite, spre aprobare, Comisiei de monitorizare, coordonare și îndrumare metodologică a implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial de la nivelul direcției generale;

j) transmite Corpului de control al ministrului situațiile centralizatoare, informări cu privire la progresele înregistrate referitoare la dezvoltarea sistemului de control intern managerial în cadrul direcției generale și alte documente privind stadiul implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial.

1.3. Serviciul resurse umane

Art. 36 dispune că Serviciul resurse umane este condus de șeful serviciului, se subordonează nemijlocit directorului general și are ca obiective recrutarea, selecția, încadrarea, acordarea drepturilor de personal, formarea continuă a personalului, evaluarea performanțelor profesionale individuale și a conduitei, cariera, precum și gestiunea și prelucrarea datelor de personal, analiza posturilor și planificarea resurselor umane, managementul organizatoric, securitatea și sănătatea în muncă, precum și organizarea și desfășurarea de activități de sprijin, îndrumare și control al structurilor direcției generale, potrivit domeniului de competență.

Serviciul își exercită atribuțiile prin compartimentele specializate din componență: Compartimentul selecție și încadrare resurse umane, Compartimentul gestiunea datelor de personal, Compartimentul formare profesională și Compartimentul securitate și sănătate în muncă.

Potrivit art. 37, Compartimentul selecție și încadrare resurse umane are următoarele atribuții principale:

a) asigură, potrivit prevederilor actelor normative în vigoare, încadrarea personalului necesar pe posturile prevăzute în statul de organizare al unității, potrivit normelor de competență;

b) întocmește documentele specifice de resurse umane privind acordarea de drepturi salariale lucrătorilor din cadrul direcției generale, la încadrarea, promovarea în funcții și la modificarea raporturilor de serviciu;

c) elaborează documentele specifice și/sau actele administrative pentru modificarea, respectiv suspendarea raporturilor de serviciu ale lucrătorilor direcției generale;

d) întocmește documentele și actele administrative privind acordarea de compensații, indemnizații ori a altor drepturi prevăzute de lege personalului din cadrul unității;

e) întocmește documentele referitoare la recompensarea personalului direcției generale, precum și cele privind declanșarea cercetării prealabile și sancționarea lucrătorilor unității care au comis abateri disciplinare;

f) întocmește și supune spre aprobare sau avizare documentele pentru avansarea în grade profesionale a personalului direcției generale;

g) organizează și efectuează studii de diagnoză și prognoză în domeniul resurselor umane;

h) analizează și elaborează documentația privind structura organizatorică a direcției generale;

i) întocmește proiectul statului de organizare al direcției generale și operează modificările aprobate de conducerea MAI sau, după caz, de către directorul general;

j) analizează viabilitatea structurilor organizatorice ale direcției generale, prezintă propuneri de constituire, reorganizare sau optimizare a acestora;

k) desfășoară activități specifice privind gestionarea posturilor alocate direcției generale, ținând evidența acestora pe categorii, corpuri, funcții, grade profesionale și structuri;

l) organizează și efectuează cunoașterea socioprofesională a personalului unității aflat în competența de numire a directorului general sau a personalului care urmează a fi încadrat în unitate;

m) asigură desfășurarea în bune condiții a activității de evaluare/pregătire profesională și a conduitei individuale a lucrătorilor din cadrul direcției generale;

n) acordă sprijin și îndrumare metodologică structurilor și personalului din cadrul unității, pe linia raporturilor de serviciu;

o) analizează și elaborează puncte de vedere referitoare la proiectele de acte normative pentru aplicarea unitară a strategiei, politicilor și procedurilor de resurse umane inițiate sau elaborate de către MAI;

p) soluționează petițiile repartizate de conducerea unității;

q) coordonează, sprijină și îndrumă structurile direcției generale în vederea întocmirii documentelor specifice privind recrutarea, selecția și încadrarea resurselor umane, precum și acordarea drepturilor de personal.

Conform art. 38, Compartimentul gestiunea datelor de personal are următoarele atribuții principale:

a) întocmește evidența nominală și evidența statistică a lucrătorilor direcției generale cărora le-au încetat raporturile de serviciu/muncă;

b) operează și accesează sistemul informatic de gestiune a resurselor umane în vederea fundamentării deciziilor privind managementul resurselor umane;

c) întocmește documentele necesare pentru emiterea, evidența și retragerea documentelor de legitimare și acces, inclusiv a insignelor;

d) întocmește propuneri de conferire a unor decorații naționale personalului direcției generale;

e) răspunde de evidența și păstrarea dosarelor personale ale lucrătorilor în activitate și ale celor cărora le-au încetat raporturile de serviciu/muncă cu direcția generală;

f) actualizează dosarele personale, operând în acestea orice schimbare survenită în situația socioprofesională a personalului;

g) asigură implementarea prevederilor legale privind declarațiile de avere și interese, potrivit legislației în vigoare;

h) asigură, la cererea persoanelor și a instituțiilor, eliberarea de certificate, adeverințe și alte documente din domeniul de competență a serviciului, în condițiile legii;

i) execută demersuri pentru obținerea avizelor în vederea numirii/promovării/eliberării polițiștilor în/din structurile poliției judiciare sau pentru retragerea avizului de poliție judiciară;

j) coordonează, sprijină și îndrumă structurile direcției generale în vederea întocmirii documentelor specifice privind gestiunea datelor de personal.

Potrivit art. 39, Compartimentul formare profesională are următoarele atribuții principale:

a) aplică și particularizează elementele conceptuale și politicile generale în domeniul formării profesionale continue;

b) elaborează prevederile referitoare la organizarea, desfășurarea și evaluarea formării profesionale continue a polițistului și participă la întocmirea procedurilor standard de operare în domeniul formării profesionale;

c) participă la determinarea necesarului de formare profesională a polițistului și la elaborarea documentelor de organizare a pregătirii profesionale, conform competențelor;

d) valorifică experiența dobândită ca urmare a participării la programe internaționale de formare profesională/pregătire, la misiuni și alte activități în străinătate;

e) organizează și desfășoară nemijlocit activități de formare profesională continuă a lucrătorilor direcției generale;

f) coordonează, sprijină, îndrumă și controlează modul de desfășurare a activităților din competență;

g) organizează și asigură, după caz, evaluarea formării profesionale continue a lucrătorilor unității;

h) constituie și utilizează, pentru diferite nevoi, sisteme de evidență privind formarea profesională a personalului direcției generale;

i) coordonează, sprijină și îndrumă structurile direcției generale în vederea întocmirii documentelor specifice privind formarea continuă a personalului.

Conform art. 40, Compartimentul securitate și sănătate în muncă are următoarele atribuții principale:

a) elaborează tematica pentru toate fazele de instruire, stabilește periodicitatea adecvată pentru fiecare loc de muncă, asigură informarea și instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă și verificarea cunoașterii și aplicării de către lucrători a informațiilor primite;

b) identifică pericolele, evaluează riscurile pentru fiecare componentă a sistemului de muncă din direcția generală și elaborează planul de prevenire și protecție;

c) elaborează instrucțiuni proprii pentru asigurarea securității și sănătății în muncă în cadrul direcției generale, ținând seama de particularitățile activităților și ale locurilor de muncă;

d) generează programele de măsuri pentru asigurarea securității și sănătății în muncă pentru direcția generală;

e) asigură verificarea, controlul și evaluarea activităților desfășurate pe linia securității și sănătății în muncă în cadrul structurilor direcției generale, modul în care sunt aplicate și respectate reglementările legislative în vigoare de către tot personalul direcției generale și propune măsurile necesare pentru îndeplinirea și îmbunătățirea modului de executare a acestora;

f) exercită, potrivit legii, orice alte atribuții pe linia securității și sănătății în muncă ce revin unităților din cadrul MAI;

g) coordonează, sprijină și îndrumă structurile direcției generale în vederea întocmirii documentelor specifice privind securitatea și sănătatea în muncă;

h) identifică echipamentele individuale de protecție necesare pentru posturile de lucru și întocmește necesarul de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecție;

i) participă la cercetarea evenimentelor, conform competențelor, și întocmește evidența accidentelor de muncă și incidentelor periculoase în cadrul direcției generale;

j) propune clauze privind securitatea și sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări servicii.

1.4. Financiar (la nivel de serviciu)

Art. 41 stabilește că financiarul este condus de un contabil-șef care are ca obiective gestionarea resurselor financiare alocate și acordarea suportului financiar pentru cheltuielile materiale și de servicii efectuate la nivelul unității.

Financiarul se subordonează nemijlocit directorului general, în fața căruia răspunde de îndeplinirea atribuțiilor specifice potrivit dispozițiilor legale, și are următoarele atribuții principale:

a) organizează și desfășoară activitatea financiară a direcției generale, în conformitate cu dispozițiile legale;

b) elaborează, fundamentează și răspunde de întocmirea bugetului de venituri și cheltuieli, în conformitate cu dispozițiile date de ordonatorul principal de credite;

c) întocmește și transmite la Direcția generală financiară din cadrul MAI situația privind monitorizarea numărului de posturi și a cheltuielilor de personal, respectiv situația privind execuția cheltuielilor de personal, conform prevederilor legale în vigoare;

d) întocmește și depune în termen cererile de deschidere a creditelor necesare finanțării sarcinilor ce revin direcției generale;

e) asigură efectuarea cheltuielilor de către direcția generală în condiții de legalitate, înregistrează în evidențele contabile toate operațiunile financiare, urmărește și încasează la termen creanțele;

f) întocmește documentația privitoare la primiri și eliberări de bani și alte valori;

g) execută controlul financiar preventiv propriu asupra operațiunilor stabilite;

h) întocmește și transmite, la termenele stabilite, situațiile financiare privind patrimoniul aflat în administrare, execuția bugetului de venituri și cheltuieli, precum și alte raportări financiar-contabile solicitate de Direcția generală financiară din cadrul MAI;

i) efectuează operațiuni financiare în sistemele informatice specifice raportării și gestionării bugetului, creditelor de angajament bugetare și legale, recepție și plăți;

j) reprezintă direcția generală, prin semnătură, alături de ordonatorul de credite, în toate operațiunile patrimoniale;

k) asigură organizarea și efectuarea operațiunilor de contabilitate în conformitate cu prevederile Legii contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele ale normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, emise de Ministerul Finanțelor Publice;

l) efectuează propuneri privind componența comisiilor de inventariere, participă la acțiunile de inventariere asupra elementelor de patrimoniu ale unității și coordonează derularea acestora;

m) urmărește efectuarea plăților în termenele contractuale;

n) realizează clasarea și arhivarea documentelor justificative conform reglementărilor în vigoare;

o) exercită orice alte sarcini prevăzute în actele normative privind activitatea financiar-contabilă.

Pe linia gestionării-validării fondurilor externe, Financiarul are următoarele atribuții principale:

a) întocmește și transmite Direcției generale financiare din cadrul MAI propuneri cu privire la aprobarea de fonduri bugetare pentru exercițiile financiare în care se derulează proiectele, respectiv repartizarea pe surse de finanțare/capitole/articole și alineate bugetare;

b) întreprinde demersuri pentru asigurarea cofinanțării programelor/proiectelor cu finanțare externă în conformitate cu acordurile de finanțare;

c) verifică și validează, din punctul de vedere al eligibilității, cheltuielile efectuate din fondurile cu finanțare externă la care unitatea este parte;

d) verifică eligibilitatea cheltuielilor efectuate din bugetul unității în conformitate cu prevederile legale aplicabile și a celor contractuale;

e) desfășoară activități pentru recuperarea sumelor reprezentând contribuția financiară externă în proiectele cu finanțare externă, respectiv a cofinanțării de la nivel național, atunci când acestea au fost declarate neeligibile;

f) colaborează și pune la dispoziția echipelor de control sau de audit din cadrul MAI ori din afara acestuia datele și informațiile necesare realizării acestor activități la nivelul direcției generale;

g) verifică documentele justificative și plățile efectuate de către beneficiarii fondurilor din cadrul proiectelor cu finanțare externă;

h) înregistrează în contabilitate toate operațiunile financiare legate de derularea fondurilor din cadrul proiectelor cu finanțare externă;

i) efectuează și urmărește plățile din fondurile aferente derulării proiectelor;

j) elaborează rapoarte financiare privind situația fondurilor derulate;

k) întocmește declarațiile lunare de cheltuieli;

l) ține evidența creditelor, angajamentelor bugetare și legale;

m) întocmește execuția bugetară ca parte a dării de seamă în vederea confirmării fondurilor externe utilizate.

În cadrul Financiarului este organizat și funcționează Compartimentul drepturi salariale interne și pensii, având următoarele atribuții principale:

a) întocmește, completează, gestionează și depune către Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Afacerilor Interne declarațiile privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitul pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate încadrate la direcția generală; în cazul contribuțiilor de asigurări sociale, utilizează programul informatic gestionat la nivelul Direcției generale financiare din cadrul MAI;

b) stabilește și pune în aplicare, de comun acord cu reprezentanții Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Afacerilor Interne, proceduri de comunicare, implementare și prelucrare a datelor etc. în programul informatic gestionat la nivelul Direcției generale financiare din cadrul MAI;

c) asigură întocmirea statelor de plată pentru salarii, precum și alte drepturi bănești cuvenite personalului, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;

d) calculează, reține și virează impozitul pe venit și contribuțiile obligatorii stabilite potrivit prevederilor legale;

e) întocmește adeverințele fiscale și declarațiile privind contribuțiile obligatorii, pe care le transmite Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Afacerilor Interne.

1.5. Biroul juridic

Art. 42 dispune faptul că biroul juridic este condus de șeful de birou, se subordonează nemijlocit directorului general și are ca obiectiv asigurarea asistenței juridice la nivelul unității.

Principalele atribuții ale biroului sunt:

a) urmărește modul de aplicare a normelor juridice în activitatea direcției generale și face propuneri pentru perfecționarea activității;

b) participă la negocierea sau avizarea, în condițiile legii, a contractelor și a altor acte încheiate, potrivit competențelor stabilite, care angajează răspunderea juridică a direcției generale;

c) avizează pentru legalitate dispozițiile emise de directorul general, potrivit competenței, precum și alte acte care angajează răspunderea patrimonială a direcției generale;

d) reprezintă și apără interesele direcției generale și ale Ministerului Afacerilor Interne, atunci când consilierii juridici ai direcției generale sunt delegați de către Direcția generală juridică din cadrul MAI, în fața instanțelor judecătorești și a altor organisme de jurisdicție, la organele de urmărire penală, precum și în raporturile cu persoanele juridice și fizice, în cauzele în care direcția generală poate fi angajată în nume propriu; în acest scop întocmește cereri de sesizare a acestor organe, întâmpinări, note de ședință, concluzii scrise, precum și cereri pentru exercitarea căilor de atac, asigurând, potrivit legii, motivarea lor temeinică;

e) elaborează anteproiecte de acte normative în domeniile de competență ale direcției generale, cu consultarea celorlalte structuri ale unității;

f) întocmește observații și propuneri, motivate juridic, la proiectele de acte normative asupra cărora a fost consultată direcția generală și face propuneri de perfecționare a cadrului normativ intern;

g) elaborează puncte de vedere cu privire la respectarea drepturilor omului și normelor dreptului umanitar la nivelul direcției generale, precum și asupra implementării reglementărilor privind egalitatea de șanse între femei și bărbați în cadrul acesteia;

h) formulează proiectele răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale interne sau internaționale adresate direcției generale și repartizate biroului spre soluționare;

i) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute în actele normative care reglementează activitatea de asistență juridică și contencios în MAI.

În domeniul implementării proiectelor cu finanțare externă, Biroul juridic are următoarele atribuții principale:

a) avizează pentru legalitate contractul de finanțare încheiat pentru proiectul respectiv și/sau actele adiționale la acesta;

b) asigură consiliere de specialitate în cadrul ședințelor echipei de proiect, pentru implementarea și derularea proiectului, sens în care elaborează puncte de vedere referitoare la interpretarea și aplicarea unor dispoziții legale incidente;

c) avizează pentru legalitate notele justificative de selectare a procedurilor de achiziție publică din cadrul proiectului potrivit legislației privind achizițiile publice, la solicitarea compartimentului intern specializat în achiziții publice;

d) participă în comisiile de evaluare a ofertelor desemnate cu ocazia derulării procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică din cadrul proiectului, cu excepția achizițiilor publice directe;

e) avizează pentru legalitate documentația de atribuire în cadrul procedurilor de achiziție și contractelor de achiziție publică din cadrul proiectului;

f) participă, în condițiile prevăzute de actele normative incidente, în comisiile de conciliere în cazul unor litigii izvorâte din derularea contractelor de achiziție publică din cadrul proiectului;

g) participă la întâlnirile organizate de managerul de proiect și/sau de Unitatea de implementare a proiectelor din cadrul direcției generale, acordând sprijin pentru identificarea soluțiilor juridice care să asigure buna desfășurare și încadrare în graficul temporal al activităților proiectului.

Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției Generale Anticorupție (OMAI nr. 158/2017) was last modified: ianuarie 10th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.