Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale – modificări (H.G. nr. 804/2017)

27 nov. 2017
28.372 views
Art. 63 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 63 prevedea:

„(1) Rola-jurnal este documentul de control pe care se înscriu toate informațiile din bonurile fiscale.

(2) Atunci când aparatul de marcat electronic fiscal este echipat cu un dispozitiv dublu de imprimare, rola-jurnal se tipărește concomitent cu rola-client.

(3) Aparatele de marcat electronice fiscale echipate cu dispozitiv simplu de imprimare asigură tipărirea rolei-jurnal cu ajutorul jurnalului electronic înscris într-o memorie electronică tip EEPROM sau FLASH, care asigură stocarea a cel puțin 100 de bonuri fiscale și al cărui conținut trebuie să nu fie afectat de evenimentul reset de ștergere a memoriei RAM de date.

(4) Rola-jurnal emisă cu jurnalul electronic trebuie să conțină:

a) antetul bonului fiscal;
b) conținutul bonurilor fiscale emise;
c) partea finală a bonului fiscal.

(5) Datele înscrise pe rola-jurnal trebuie să se mențină lizibile pe perioada de arhivare prevăzută de ordonanța de urgență”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 63 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 63

(1) Rola-jurnal este documentul de control pe care se înscriu toate datele din bonurile fiscale, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență.

(2) Jurnalul electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență este documentul de control pe care se înscriu toate datele din bonurile fiscale, precum și toate operațiunile din regimul de înregistrare și raportul fiscal de închidere zilnică.

(3) Atunci când aparatul de marcat electronic fiscal este echipat cu un dispozitiv dublu de imprimare, rola-jurnal se tipărește concomitent cu rola-client.

(4) Aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență echipate cu dispozitiv simplu de imprimare asigură tipărirea rolei-jurnal cu ajutorul jurnalului electronic înscris într-o memorie electronică tip EEPROM sau FLASH, care asigură stocarea a cel puțin 100 de bonuri fiscale, iar aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență asigură înscrierea rolei-jurnal într-o memorie electronică FLASH electroindependentă care asigură memorarea a cel puțin 180 de zile lucrătoare. Conținutul jurnalului electronic nu trebuie să fie afectat de evenimentul RESET de ștergere a memoriei RAM de date.

(5) Jurnalul electronic trebuie să conțină:

a) antetul bonului fiscal;
b) conținutul bonurilor fiscale emise;
c) partea finală a bonului fiscal cu mențiunea «BON NEFISCAL» și fără logotip.

(6) Pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență, datele înscrise pe rola- jurnal trebuie să se mențină lizibile pe perioada de arhivare prevăzută de ordonanța de urgență.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(7) Jurnalul electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență înregistrează cronologic fiecare zi de lucru în câte un fișier de tip text, fără elemente grafice sau caractere de control și formatare, denumit în continuare fișier jurnal electronic, cu următoarele caracteristici:

a) fișierul jurnal electronic este prevăzut cu elemente de securizare ce vor fi înscrise în partea finală a fișierului după raportul fiscal de închidere zilnică și care se obțin din codificarea datelor conținute de acesta cu ajutorul algoritmului SHA-2, implementat fără echivoc de modulul fiscal propriu al aparatului de marcat electronic fiscal, sub formă de valoare SHA-2;
b) deschiderea unui fișier jurnal electronic din jurnalul electronic, precum și inițializarea parametrilor utilizați de algoritmul SHA-2 se realizează la prima operație de tipărire ce are loc după ultimul raport Z efectuat;
c) în regimul de înregistrare a unei zile de lucru liniile ce se tipăresc pe rola-client se înregistrează în fișierul jurnal electronic și se codifică cu ajutorul algoritmului SHA-2;
d) închiderea unui fișier jurnal electronic are loc numai după verificarea corectitudinii înscrierii valorii finale SHA-2 în memoria fiscală;
e) fișierul jurnal electronic se va închide automat de către modulul fiscal atunci când la comanda de deschidere a unui bon fiscal au mai rămas cel puțin 500 de linii de înregistrare asigurând înscrierea raportului fiscal zilnic și a amprentei valorii SHA-2. În ultimul raport Z se va înscrie «Jurnal electronic plin»;
f) după umplerea dispozitivului de memorare a jurnalului electronic o nouă zi de lucru se va putea deschide numai după înlocuirea dispozitivului de memorare a jurnalului electronic cu unul gol și inițializarea acestuia;
g) pentru memorarea temporară a datelor și a amprentelor valorilor SHA-2 trebuie folosită o unitate de memorie nonvolatilă (NVRAM), inclusă în mod exclusiv în modulul fiscal și al cărui conținut să nu fie afectat de evenimentul de RESET RAM”.

 

Art. 64 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 64 prevedea:

„(1) Raportul Z este documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, respectiv zi de lucru, care conține în mod detaliat date ce se vor înregistra în memoria fiscală ca date de sinteză pe termen lung, o dată cu emiterea acestui raport. Comanda de închidere zilnică a totalizatoarelor zilnice cu caracter fiscal este unică și obligatorie.

(2) În raportul Z, cu excepția celui emis cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate activităților de schimb valutar și de taximetrie, se înscriu următoarele date:

a) antetul bonului fiscal;
b) numărul de ordine al raportului Z, care va fi numai crescător și care se înregistrează în contorul Z;
c) data emiterii raportului Z, respectiv ora, ziua, luna și anul;
d) numărul avariilor care determină ștergerea memoriei RAM și ora producerii acestora. În cazul ștergerii memoriei RAM, utilizatorul are obligația de a reintroduce datele înscrise pe rola-jurnal privind tranzacțiile efectuate de la ultima închidere zilnică până în momentul ștergerii memoriei RAM. La aparatele de marcat electronice fiscale echipate cu dispozitiv simplu de imprimare, unde nu este posibilă reintroducerea datelor conținute în rola-jurnal, datele de sinteză la nivel de zi trebuie recalculate automat din conținutul jurnalului electronic;
e) numărul bonurilor fiscale emise în ziua raportată;
f) logotipul și seria fiscală ale aparatului;
g) valoarea totală zilnică a operațiunilor și totalul taxei pe valoarea adăugată;
h) valoarea totală zilnică a operațiunilor și taxa pe valoarea adăugată defalcată pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cotă;
i) valoarea totală zilnică a operațiunilor scutite de taxa pe valoarea adăugată;
j) valoarea altor taxe care nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată.

(3) În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activităților de taximetrie, în raportul Z se înscriu datele prevăzute la alin. (2) lit. a)-f), precum și următoarele date:

a) pentru fiecare set de tarif, totalurile pe fiecare tarif, distanța și totalul sumei plătite de client;
b) numărul fiecărei curse efectuate;
c) parcursul total zilnic, în km;
d) parcursul total zilnic cu călători, în km;
e) valoarea totală zilnică încasată;
f) valoarea totală zilnică a taxei pe valoarea adăugată.

Dacă pe parcursul unei zile au activat pe autovehiculul-taxi în schimburi mai mulți taximetriști, elementele prevăzute la lit. b)-e) se înscriu în raportul Z și pentru fiecare taximetrist.

(4) În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activităților de schimb valutar, în raportul Z se înscriu datele prevăzute la alin. (2) lit. a)-f), precum și următoarele date:

a) numărul bonurilor fiscale emise pentru operațiunile de cumpărare, vânzare, anulare;

b) totalul zilnic al sumelor încasate din cumpărare de valută cu comision inclus;

c) totalul zilnic al sumelor încasate din vânzare de valută cu comision inclus;

d) totalul comisionului încasat din cumpărare și vânzare de valută, precum și cota de taxă pe valoarea adăugată;

e) totalul taxei pe valoarea adăugată;

f) totalul zilnic al sumelor încasate din cumpărare de valută fără comision inclus;

g) totalul zilnic al sumelor încasate din vânzare de valută fără comision inclus”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 64 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 64

(1) Raportul Z este documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, respectiv zi de lucru, care conține în mod detaliat date ce se vor înregistra în memoria fiscală ca date de sinteză pe termen lung, odată cu emiterea acestui raport. Comanda de închidere zilnică a totalizatoarelor zilnice cu caracter fiscal este unică și obligatorie.

(2) În raportul Z, cu excepția celui emis cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate activităților de schimb valutar și de taximetrie, se înscriu următoarele date:

a) antetul bonului fiscal;
b) numărul de ordine al raportului Z, care va fi numai crescător și care se înregistrează în contorul Z;
c) data emiterii raportului Z, respectiv ora, ziua, luna și anul;
d) numărul avariilor care determină ștergerea memoriei RAM și ora producerii acestora. În cazul ștergerii memoriei RAM la aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență utilizatorul are obligația de a reintroduce datele înscrise pe rola-jurnal privind operațiunile efectuate de la ultima închidere zilnică până în momentul ștergerii memoriei RAM. La aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență echipate cu dispozitiv simplu de imprimare unde nu este posibilă reintroducerea datelor conținute în rola-jurnal, precum și la aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență, datele de sinteză la nivel de zi trebuie recalculate automat din conținutul jurnalului electronic;
e) numărul bonurilor fiscale emise în ziua raportată, iar, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență, și numărul bonurilor fiscale care conțin codul de înregistrare fiscală în scopuri de TVA al beneficiarului;
f) logotipul și seria fiscală ale aparatului;
g) valoarea totală zilnică a operațiunilor și totalul taxei pe valoarea adăugată;
h) valoarea totală zilnică a operațiunilor și taxa pe valoarea adăugată defalcată pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cotă;
i) valoarea totală zilnică a operațiunilor scutite de taxa pe valoarea adăugată;
j) valoarea altor taxe care nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată;
k) valoarea totală zilnică a operațiunilor și totalul taxei pe valoarea adăugată rezultată din totalul bonurilor fiscale emise, precum și valoarea totală zilnică a operațiunilor și totalul taxei pe valoarea adăugată rezultată din totalul bonurilor fiscale care conțin codul de înregistrare fiscală în scopuri de TVA al beneficiarului în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență;
l) numărul dispozitivului de memorare a jurnalului electronic, data și ora de activare, precum și valoarea SHA-2 a fișierului electronic securizat, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență.

(3) În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activităților de taximetrie, în raportul Z se înscriu datele prevăzute la alin. (2) lit. a)-f), k) și l), precum și următoarele date:

a) pentru fiecare set de tarif, totalurile pe fiecare tarif, distanța și totalul sumei plătite de client;
b) numărul fiecărei curse efectuate;
c) parcursul total, în km;
d) parcursul total zilnic cu călători, în km;
e) valoarea totală zilnică încasată;
f) valoarea totală zilnică a taxei pe valoarea adăugată.

(4) În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activităților de schimb valutar, în raportul Z se înscriu datele prevăzute la alin. (2) lit. a)-f), precum și următoarele date:

a) numărul bonurilor fiscale emise pentru operațiunile de cumpărare, vânzare, anulare;
b) totalul zilnic al sumelor încasate din cumpărare de valută cu comision inclus;
c) totalul zilnic al sumelor încasate din vânzare de valută cu comision inclus;
d) totalul comisionului încasat din cumpărare și vânzare de valută, precum și cota de taxă pe valoarea adăugată;
e) totalul taxei pe valoarea adăugată;
f) totalul zilnic al sumelor încasate din cumpărare de valută fără comision inclus;
g) totalul zilnic al sumelor încasate din vânzare de valută fără comision inclus.

(5) În raportul fiscal de închidere zilnică se vor înregistra numărul și suma totală rezultată în urma operațiilor de reducere, majorare, anulare, efectuate în timpul tipăririi bonurilor fiscale, sumele de serviciu, precum și sumele rezultate pentru fiecare tip de mijloc de plată utilizat de aparat, cu excepția activității de taximetrie.

(6) Dacă pe parcursul unei zile au activat pe autovehiculul- taxi în schimburi mai mulți taximetriști, elementele prevăzute la alin. (3) lit. b)-e) se înscriu în raportul Z și pentru fiecare taximetrist”.

 

Art. 66 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 66 prevedea:

„(1) În momentul constatării defectării sau umplerii memoriei fiscale utilizatorul este obligat să anunțe distribuitorul autorizat, unitatea de service acreditată, precum și organul fiscal teritorial la care s-a depus declarația de instalare a aparatului prevăzută la art. 104 alin. (1).

(2) Distribuitorul autorizat și unitatea de service acreditată au obligația să asigure, în termen de maximum 72 de ore de la anunțare, înlocuirea memoriei fiscale defecte sau umplute și repunerea în funcțiune a aparatului de marcat electronic fiscal.

(3) Înlocuirea, sigilarea și activarea memoriei fiscale se efectuează la locul de instalare a aparatului de către tehnicianul de service, în prezența reprezentantului organului fiscal teritorial prevăzut la alin. (1).

(4) Pentru a nu fi afectată perioada obligatorie de repunere în funcțiune a aparatului utilizatorul va solicita, în scris și prin prezentare la sediul organului fiscal teritorial, participarea reprezentantului acestuia la înlocuirea memoriei fiscale.

(5) Operațiunea de înlocuire a memoriei fiscale trebuie să fie înregistrată în cartea de intervenții a aparatului de către tehnicianul de service și confirmată de reprezentantul organului fiscal teritorial.

(6) De asemenea, în situația înlocuirii aparatului de marcat electronic fiscal în perioada de garanție, memoria fiscală a aparatului înlocuit se predă reprezentantului organului fiscal teritorial conform prevederilor prezentelor norme metodologice, iar aparatul nou va fi instalat în termen de maximum 15 zile de la data înlocuirii celui defect.

(7) Pentru tranzacțiile efectuate în perioada de înlocuire a memoriei fiscale ori a aparatului utilizatorii aplică prevederile art. 6 alin. (2) și ale art. 7”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 66 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 66

(1) În momentul constatării defectării sau umplerii memoriei fiscale, precum și în alte cazuri care necesită înlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat să notifice distribuitorul autorizat și/sau unitatea de service acreditată, după caz.

(2) Înlocuirea, sigilarea și activarea memoriei fiscale se efectuează la locul de instalare a aparatului de către tehnicianul de service.

(3) Operațiunea de înlocuire a memoriei fiscale trebuie să fie înregistrată în cartea de intervenții și în dosarul de asistență tehnică al aparatului de către tehnicianul de service.

(4) De asemenea, în situația înlocuirii aparatului de marcat electronic fiscal în perioada de garanție, memoria fiscală se păstrează de către utilizator, iar aparatul nou se instalează în termen de maximum 15 zile de la data înlocuirii celui defect.

(5) Pentru operațiunile efectuate în perioada de înlocuire a memoriei fiscale ori a aparatului, utilizatorii aplică prevederile art. 6 alin. (2) și ale art. 7.

(6) Memoria fiscală și dispozitivul de memorare a jurnalului electronic înlocuite se păstrează de către utilizator pe perioada de arhivare prevăzută de lege, în plicuri sigilate pe care aplică o etichetă cuprinzând datele de identificare ale utilizatorului, precum și intervalul de utilizare a acestora”.

 

Art. 67 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 67 prevedea:

„(1) La înlocuirea memoriei fiscale se va efectua citirea acesteia, iar rola pe care sunt înregistrate datele din memoria fiscală va fi preluată de reprezentantul organului fiscal prevăzut la art. 66 alin. (1), cu excepția prevăzută la alin. (2).

(2) Atunci când natura defecțiunii nu permite citirea memoriei fiscale cu aparatul de marcat electronic fiscal, distribuitorii autorizați sunt obligația ca, în maximum 7 zile de la înlocuirea memoriei fiscale, să asigure citirea acesteia prin mijloace proprii.

(3) În cazul și în intervalul de timp prevăzute la alin. (2) utilizatorii sunt obligați să predea organului fiscal teritorial memoria fiscală și rola pe care sunt înregistrate datele din aceasta”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 67 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 67

(1) La înlocuirea memoriei fiscale datele înregistrate pe întreaga perioadă de funcționare, începând cu operația de fiscalizare a memoriei fiscale, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență, vor fi tipărite, iar pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență vor fi înregistrate la nivel de an, lună, zi pe un suport electronic și păstrate la utilizator. Pe suportul electronic se vor înscrie și toate jurnalele electronice ce au fost inițializate pe perioada de funcționare a memoriei fiscale înlocuite.

(2) Atunci când natura defecțiunii nu permite citirea memoriei fiscale sau a oricărui jurnal electronic, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență, cu aparatul de marcat electronic fiscal, distribuitorii autorizați sunt obligați ca, în maximum 7 zile de la înlocuirea memoriei fiscale, să asigure citirea acestora prin mijloace proprii.

(3) În cazul și în intervalul de timp prevăzute la alin. (2) utilizatorii sunt obligați să îndeplinească cerințele menționate la alin. (1).

(4) În cazul în care natura defecțiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență, acesta notifică în scris, prin poșta electronică sau fax, organul fiscal competent, în termen de 24 de ore de la efectuarea intervenției. În situația în care natura defecțiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale sau a jurnalului electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență, acesta înregistrează informația în registru în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la efectuarea intervenției”.

 

Art. 68 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 68 prevedea:

„(1) Reprezentantul organului fiscal teritorial prevăzut la art. 66 alin. (1) preia memoria fiscală înlocuită și rola pe care sunt înregistrate datele din aceasta, pe baza unui proces-verbal în care se consemnează datele necesare identificării utilizatorului și a aparatului de marcat electronic fiscal, precum și motivul predării memoriei, respectiv umplere, defectare sau altele, după caz.

(2) Procesul-verbal prevăzut la alin. (1) se întocmește în 4 exemplare și se semnează de către reprezentantul organului fiscal, de utilizator și de tehnicianul de service.

(3) Originalul procesului-verbal se preia de către reprezentantul organului fiscal teritorial, o copie revine utilizatorului și două copii vor fi preluate de către tehnicianul de service, dintre care una se transmite distribuitorului autorizat prin grija unității de service acreditate.

(4) Procesul-verbal prevăzut la alin. (1) și rola pe care sunt înregistrate datele din memoria fiscală se păstrează la organul fiscal teritorial la care utilizatorul este înregistrat ca plătitor de impozite și taxe o perioadă de 10 ani.

(5) În cazul utilizatorilor care au puncte de lucru situate în alte localități/sectoare ale municipiului București decât cea/cel în care își au sediul social, organul fiscal prevăzut la art. 66 alin. (1) procedează la predarea procesului-verbal prevăzut la alin. (1), a memoriei fiscale și a rolei pe care sunt înregistrate datele din aceasta la organul fiscal la care utilizatorul este înregistrat ca plătitor de impozite și taxe.

(6) Organul fiscal teritorial la care utilizatorul este înregistrat ca plătitor de impozite și taxe predă memoria fiscală înlocuită direcției generale a finanțelor publice județene sau a municipiului București, pe bază de proces-verbal de predare-primire, în vederea păstrării”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 68 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 68

(1) Memoria fiscală înlocuită, rola/suportul electronic pe care sunt înregistrate datele din aceasta se păstrează de către utilizator, acest fapt fiind consemnat într-un proces-verbal. În procesul-verbal se consemnează datele necesare identificării utilizatorului și a aparatului de marcat electronic fiscal, precum și motivul înlocuirii memoriei, respectiv umplere, defectare sau altele, după caz.

(2) Procesul-verbal prevăzut la alin. (1) se întocmește în 4 exemplare de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență, respectiv în 3 exemplare de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență și se semnează de către utilizator și de către tehnicianul de service.

(3) Un exemplar al procesului-verbal revine utilizatorului, iar două exemplare vor fi preluate de către tehnicianul de service, dintre care unul se transmite distribuitorului autorizat prin grija unității de service acreditate. Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență transmit cel de-al patrulea exemplar al procesului-verbal organului fiscal competent.

(4) În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență, procesul-verbal se păstrează o perioadă de 10 ani la organul fiscal competent, iar, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență, acesta se păstrează o perioadă de 10 ani la utilizator”.

 

Art. 69 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 69 se abrogă.

 

Art. 70 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 70 prevedea:

„Dispozițiile privind citirea și predarea memoriei fiscale prevăzute de prezentele norme metodologice se aplică și în cazul în care aparatele de marcat electronice fiscale urmează a fi înstrăinate, confiscate potrivit legii sau preluate spre valorificare de societățile comerciale bancare ca urmare a neachitării împrumutului contractat pentru achiziționarea acestor aparate, precum și în cazul încetării activității utilizatorului”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 70 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 70

Dispozițiile privind citirea și păstrarea memoriei fiscale și a dispozitivului de memorare a jurnalului electronic, după caz, prevăzute de ordonanța de urgență și de prezentele norme metodologice, se aplică și în situațiile în care aparatele de marcat electronice fiscale urmează a fi înstrăinate, confiscate potrivit legii sau preluate spre valorificare de instituțiile de credit, respectiv de instituțiile financiare nebancare, ca urmare a neachitării împrumutului contractat pentru achiziționarea acestor aparate, precum și în cazul încetării activității utilizatorului”.

 

Art. 71 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 71 se abrogă.

 

Art. 72 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 72 prevedea:

„(1) Utilizatorii pot achiziționa consumabile destinate aparatelor de marcat electronice fiscale de la orice agent economic producător, importator sau comerciant de astfel de consumabile, numai cu condiția respectării prevederilor art. 4 alin. (6) și (9) din ordonanța de urgență.

(2) Unitățile de service acreditate pot achiziționa piese de schimb și subansambluri destinate aparatelor de marcat electronice fiscale numai de la distribuitori autorizați și unități acreditate pentru comercializare de către aceștia”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 72 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 72

(1) Utilizatorii pot achiziționa consumabile destinate aparatelor de marcat electronice fiscale de la orice operator economic producător, importator sau comerciant de astfel de consumabile, numai cu condiția respectării prevederilor art. 4 alin. (12) lit. a)-d) din ordonanța de urgență.

(2) Unitățile de service acreditate pot achiziționa piese de schimb și subansambluri destinate aparatelor de marcat electronice fiscale numai de la distribuitorii autorizați și unitățile acreditate pentru comercializare din rețeaua acestora”.

 

Cap. VII din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, Cap. VII „Predarea raportului memoriei fiscale” se abrogă.

 

Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale – modificări (H.G. nr. 804/2017) was last modified: noiembrie 27th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.