Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale – modificări (H.G. nr. 804/2017)

27 nov. 2017
28.366 views
Art. 56 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 56 prevedea:

„(1) Conținutul bonului fiscal, cu excepția bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate activităților de schimb valutar și de taximetrie, cuprinde:

a) data, ora și minutul emiterii bonului fiscal;
b) numărul de ordine al acestuia, la nivelul zilei de lucru;
c) numele sau codul operatorului;
d) denumirea fiecărui bun livrat sau a serviciului prestat;
e) prețul sau tariful unitar;
f) cantitatea;
g) valoarea pe fiecare operațiune, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, cu indicarea cotei acesteia;
h) valoarea totală a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adăugată;
i) valoarea totală a taxei pe valoarea adăugată pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cotă;
j) valoarea totală a operațiunilor scutite de taxa pe valoarea adăugată;
k) valoarea altor taxe care nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată, dacă este cazul.

(2) În conținutul bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate activității de schimb valutar se înscriu datele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c), precum și următoarele date:

a) datele de identificare a clientului, respectiv numele, prenumele, țara, actul de identitate, rezident, nerezident;
b) suma încasată de la client;
c) cursul de schimb valutar;
d) comisionul practicat și nivelul cotei de taxă pe valoarea adăugată;
e) suma plătită clientului;
f) valoarea taxei pe valoarea adăugată, cu indicarea nivelului de cotă a acesteia.

(3) În conținutul bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate activității de taximetrie se înscriu datele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c), precum și următoarele date, pe fiecare set de tarife folosit:

a) numărul cursei;
b) numărul setului de tarif și cota de taxă pe valoarea adăugată asociată;
c) tariful de pornire;
d) tariful pe km parcurs;
e) distanța parcursă și valoarea;
f) tariful pe oră/minut de staționare;
g) durata staționării și valoarea;
h) tariful orar pentru încărcare/descărcare, dacă este cazul;
i) durata prestației de încărcare/descărcare, dacă este cazul;
j) valoarea totală a serviciului;
k) valoarea totală a taxei pe valoarea adăugată, cu indicarea nivelului de cotă a acesteia.

Dacă în timpul unei călătorii se practică mai multe seturi de tarife, în finalul conținutului bonului fiscal se calculează valoarea totală a călătoriei și valoarea totală a taxei pe valoarea adăugată.

(4) În conținutul bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor duty-free, precum și magazinelor situate în aeroporturile internaționale se înscriu datele prevăzute la alin. (1) lit. a)-i), precum și următoarele date:

a) datele de identificare a clientului, respectiv numele, prenumele, tipul și numărul documentului de trecere a frontierei de stat;
b) numărul cursei, în cazul transportului aerian.

(5) În conținutul bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor duty-free diplomatice se înscriu datele prevăzute la alin. (1) lit. a)-i), precum și următoarele date:

a) numărul bonului fiscal emis începând cu data de 1 ianuarie pentru fiecare an calendaristic;
b) numărul carnetului de identitate CD eliberat de Ministerul Afacerilor Externe, aferent clientului”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 56 se modifică și va avea următorul cuprins:

(1) Conținutul bonului fiscal, cu excepția bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate activităților de schimb valutar și de taximetrie, cuprinde cel puțin următoarele elemente:

a) data, ora și minutul emiterii bonului fiscal;
b) numărul de ordine al acestuia, la nivelul zilei de lucru;
c) numele sau codul operatorului;
d) denumirea fiecărui bun livrat sau a serviciului prestat;
e) prețul sau tariful unitar;
f) cantitatea;
g) valoarea pe fiecare operațiune, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, cu indicarea cotei acesteia;
h) valoarea totală a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adăugată;
i) valoarea totală a taxei pe valoarea adăugată pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cotă;
j) valoarea totală a operațiunilor scutite de taxa pe valoarea adăugată, dacă este cazul;
k) valoarea altor taxe care nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată, dacă este cazul;
l) codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență;
m) unitatea de măsură, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență;
n) modalitatea de plată, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență.

(2) În conținutul bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate activității de schimb valutar se înscriu datele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c), precum și următoarele date:

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

a) datele de identificare a clientului, respectiv numele, prenumele, țara, actul de identitate, rezident, nerezident;
b) suma încasată de la client;
c) cursul de schimb valutar;
d) comisionul practicat și nivelul cotei de taxă pe valoarea adăugată;
e) suma plătită clientului;
f) valoarea taxei pe valoarea adăugată, cu indicarea nivelului de cotă a acesteia.

(3) În conținutul bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate activității de taximetrie se înscriu datele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) și m), precum și următoarele date, pe fiecare set de tarife folosit:

a) numărul cursei;
b) numărul setului de tarife și cota de taxă pe valoarea adăugată;
c) tariful de pornire;
d) tariful de distanță (lei/km);
e) distanța parcursă (km) și valoarea (lei);
f) tariful de staționare (lei/oră);
g) durata staționării și valoarea, care include și durata de circulație sub viteza de comutare;
h) tariful pentru încărcare/descărcare, dacă este cazul;
i) durata prestației de încărcare/descărcare, dacă este cazul;
j) prețul total al serviciului;
k) valoarea totală a taxei pe valoarea adăugată, cu indicarea nivelului de cotă a acesteia. Dacă în timpul unei călătorii se practică mai multe seturi de tarife, în finalul conținutului bonului fiscal se calculează valoarea totală a călătoriei și valoarea totală a taxei pe valoarea adăugată;
l) durata cursei.

(4) În conținutul bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate în aeroporturile internaționale se înscriu datele prevăzute la alin. (1) lit. a)-i), precum și următoarele date:

a) datele de identificare a clientului, respectiv numele, prenumele, tipul și numărul documentului de trecere a frontierei de stat;
b) numărul cursei, în cazul transportului aerian.

(5) În cazul utilizatorilor care nu sunt plătitori de TVA potrivit legii, imediat după înscrierea elementelor prevăzute la alin. (1) lit. h) și i), respectiv la lit. j) și k), dacă este cazul, pe bonul fiscal se tipărește cu majuscule textul «NEPLĂTITOR TVA»”.

 

Art. 57 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 57 prevedea:

„Partea finală a bonului fiscal cuprinde logotipul și seria fiscală a aparatului, iar în cazul când acesta operează în cadrul unui sistem de gestiune, numărul aparatului de marcat electronic fiscal”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 57 se modifică și va avea următorul cuprins:

În partea finală a bonului fiscal se tipăresc centrat cu majuscule «BON FISCAL», seria fiscală a aparatului precedată de logotip, iar, în cazul când acesta operează în cadrul unui sistem informatic, se tipărește și numărul aparatului de marcat electronic fiscal”.

 

Art. 58 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 58 alin. (3) prevedea:

„(3) Valorile se calculează cu minimum două zecimale. Valorile tipărite și afișate se rotunjesc la întreg, dacă este cazul, conform următoarei reguli:

a) pentru valori mai mici de 0,50 de unități, rotunjire la întregul inferior;
b) pentru valori egale sau mai mari de 0,50 unități, rotunjire la întregul superior”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 58, alin. (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(3) Valorile se tipăresc și se afișează cu două zecimale. Valorile interne de calcul cu mai mult de două zecimale vor fi rotunjite la a treia zecimală. Dacă a treia zecimală are valoarea egală sau mai mare de 5, va majora zecimala a doua cu o unitate, în caz contrar zecimala a doua rămâne nemodificată”. 

 

Art. 59 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 59 prevedea:

„(1) Logotipul și seria fiscală servesc la identificarea fiscală a fiecărui aparat de marcat electronic fiscal.

(2) Logotipul este asocierea stilizată într-un singur semn grafic a literelor R și L, realizată respectându-se raportul dimensional redat în anexa nr. 4.

(3) Seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal este formată, după caz, din unul sau două caractere alfabetice, precum și din 10 caractere numerice. Caracterele alfabetice ale seriei fiscale reprezintă denumirea prescurtată a municipiului București, respectiv a județului unde se instalează aparatul de marcat electronic fiscal. Primele 4 caractere numerice din seria fiscală a aparatului reprezintă numărul avizului de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale. Următoarele 6 caractere reprezintă numărul de ordine din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ sau în municipiul București”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 59 se modifică și va avea următorul cuprins:

(1) Logotipul și seria fiscală servesc la identificarea fiscală a fiecărui aparat de marcat electronic fiscal.

(2) Logotipul este asocierea stilizată într-un singur semn grafic a literelor R și L, realizată respectându-se raportul dimensional redat în anexa nr. 4.

(3) Seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal definit la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență este formată, după caz, din unul sau două caractere alfabetice, precum și din 10 caractere numerice. Caracterele alfabetice ale seriei fiscale reprezintă denumirea prescurtată a municipiului București, respectiv a județului unde se instalează aparatul de marcat electronic fiscal. Primele 4 caractere numerice din seria fiscală a aparatului reprezintă numărul avizului/autorizației de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale. Următoarele 6 caractere reprezintă numărul de ordine din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ sau în municipiul București.

(4) Seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal definit la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență este unică și se atribuie din registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, după caz, denumit în continuare registru. Seria fiscală este formată din 10 caractere care reprezintă numărul unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal.

(5) Registrul este întocmit în formă electronică și este gestionat informatic de către Agenția Națională de Administrare Fiscală”.

 

Art. 60 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 60 prevedea:

„(1) Direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București întocmesc Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ sau în municipiul București, conform modelului prezentat în anexa nr. 5.

(2) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale solicită direcției generale a finanțelor publice județene sau a municipiului București, după caz, în a cărei rază se va instala aparatul, pe bază de cerere, conform modelului prezentat în anexa nr. 6, atribuirea numărului de ordine din registrul prevăzut la alin. (1).

(3) Direcțiile generale ale finanțelor publice au obligația ca, în termen de 5 zile de la data primirii cererii prevăzute la alin. (2), să comunice utilizatorului numărul de ordine atribuit pentru fiecare aparat.

(4) Utilizatorii care desfășoară activități cu caracter ambulant solicită atribuirea numărului de ordine direcției generale a finanțelor publice în a cărei rază își au sediul social/domiciliul”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 60 se modifică și va avea următorul cuprins:

(1) Direcțiile generale regionale ale finanțelor publice gestionează Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ sau în municipiul București, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență, conform modelului prezentat în anexa nr. 5.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), pentru contribuabilii mari care instalează aparate de marcat electronice fiscale pe raza municipiului București și a județului Ilfov, Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale este gestionat de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili.

(3) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență solicită direcției generale regionale a finanțelor publice, iar, în cazul contribuabililor prevăzuți la alin. (2), Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, în a cărei rază se va instala aparatul, pe bază de cerere, conform modelului prezentat în anexa nr. 6, atribuirea numărului de ordine din registrul prevăzut la alin. (1).

(4) Direcțiile generale regionale ale finanțelor publice sau Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, după caz, au obligația ca, în termen de 2 zile de la data primirii cererii prevăzute la alin. (3), să comunice utilizatorului numărul de ordine atribuit pentru fiecare aparat.

(5) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență, care desfășoară activități cu caracter ambulant, solicită atribuirea numărului de ordine direcției generale regionale a finanțelor publice, în a cărei rază își au sediul social/domiciliul”.

 

Art. 60^1 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 60 se introduce un nou articol, articolul 60^1, cu următorul cuprins:

„Art. 60^1

(1) Producătorul/Persoana juridică română care achiziționează din statele membre ale Uniunii Europene/Importatorul/Distribuitorul autorizat al aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență se înscrie în registru cu datele sale de identificare, inclusiv cu datele privind propriul certificat digital calificat.

(2) Producătorul/Persoana juridică română care achiziționează din statele membre ale Uniunii Europene/Importatorul/Distribuitorul autorizat al aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la alin. (1) înregistrează în registru fiecare aparat de marcat produs/importat/achiziționat din statele membre ale Uniunii Europene, indicând elementele de identificare ale acestuia, date care permit localizarea aparatului de marcat, precum și date despre certificatul digital instalat pe respectivul aparat de marcat electronic fiscal. Se înregistrează în registru și aparatele de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență și care au obținut avizul tehnic favorabil prevăzut la art. 78 alin. (1) lit. b).

(3) La înregistrarea aparatului de marcat electronic fiscal, registrul alocă aleatoriu un număr unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, format din 10 cifre. Numărului i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal și nu poate fi anulat/șters/realocat.

(4) În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la alin. (1) atribuirea seriei fiscale, fiscalizarea, precum și toate celelalte operațiuni prevăzute de prezentele norme metodologice desfășurate în legătură cu aparatele de marcat sunt înregistrate în conformitate cu procedura aprobată prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, potrivit dispozițiilor art. 31 alin. (2) din ordonanța de urgență”.

 

Art. 61 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 61 prevedea:

„(1) Cererea de atribuire a numărului de ordine din registrul prevăzut la art. 60 alin. (2) va fi însoțită de următoarele documente:

a) copia facturii și a documentului de plată care atestă achiziționarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vânzare-cumpărare cu plata în rate sau, după caz, copia contractului de leasing financiar încheiat cu clauză expresă privind asumarea obligației părților că la expirarea contractului de leasing se transferă utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
b) copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale și a aparatului de marcat electronic fiscal;
c) copia procesului-verbal de aducere a aparatelor de marcat electronice fiscale la parametrii specifici tipului și modelului de aparat avizat, pentru utilizatorii prevăzuți la art. 110 și la art. 114 alin. (1);
d) declarație pe propria răspundere privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, după caz, declarație privind desfășurarea activității în regim ambulant ori în regim de taxi;
e) declarația pe propria răspundere privind numărul de înmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, însoțită de copia autorizației taxi, în cazul activității de taximetrie.

(2) Direcțiile generale ale finanțelor publice pot solicita utilizatorilor și alte documente necesare verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului de ordine din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 61 se modifică și va avea următorul cuprins:

(1) Cererea de atribuire a numărului de ordine din registrul prevăzut la art. 60 alin. (1) va fi însoțită de următoarele documente:

a) copia facturii și a documentului de plată care atestă achiziționarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vânzare-cumpărare cu plata în rate sau, după caz, copia contractului de leasing financiar încheiat cu clauză expresă privind asumarea obligației părților că la expirarea contractului de leasing se transferă utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
b) copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale și a aparatului de marcat electronic fiscal;
c) declarația pe propria răspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, după caz, declarația privind desfășurarea activității în regim ambulant ori în regim de taxi, însoțită de certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerțului, privind deschiderea punctului de lucru;
d) declarația pe propria răspundere a utilizatorului privind numărul de înmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, însoțită de copia autorizației taxi, în cazul activității de taximetrie.

(2) Direcțiile generale regionale ale finanțelor publice sau Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, după caz, pot solicita utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale și alte documente necesare verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului de ordine din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ sau în municipiul București”.

 

Art. 62 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 62 prevedea:

„(1) În cazul încetării activităților de livrări de bunuri cu amănuntul și prestări de servicii direct către populație, utilizatorii vor solicita în scris direcțiilor generale ale finanțelor publice județene sau a municipiului București, după caz, anularea numărului de ordine atribuit din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, anexând la cerere documente probatoare ale motivelor încetării activității, respectiv închiderea punctului de lucru, înstrăinarea aparatului, lichidarea, fuziunea, divizarea sau altele, după caz, precum și dovada predării memoriei fiscale la organul fiscal teritorial, potrivit prezentelor norme metodologice.

(2) Conform prevederilor alin. (1) se va proceda și în cazul transferării unui aparat de marcat electronic fiscal instalat de la un punct de lucru la altul situat în județe diferite, ambele puncte de lucru aparținând aceluiași utilizator. Pentru instalarea aparatului în cauză se urmează procedura prevăzută de prezentele norme metodologice.

(3) Prevederile alin. (1), cu excepția celor referitoare la dovada predării memoriei fiscale, sunt aplicabile și în cazul furtului sau distrugerii aparatului de marcat electronic fiscal instalat. Utilizatorii aflați în această situație sunt obligați să anunțe de îndată organele de poliție și să se doteze cu un nou aparat de marcat electronic fiscal, în termen de maximum 15 zile de la data producerii evenimentului. Pentru tranzacțiile efectuate în acest interval de timp utilizatorii aplică prevederile art. 6 alin. (2) și ale art. 7.

(4) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile utilizatorilor aflați în inactivitate temporară, anunțată organelor fiscale, potrivit legii.

(5) În cazul transferării unui aparat de marcat electronic fiscal de la un punct de lucru la altul, ambele situate în același județ sau municipiu, utilizatorii notifică direcțiilor generale ale finanțelor publice județene sau a municipiului București, după caz, schimbarea adresei de la locul de instalare a aparatului și procedează la citirea, predarea și înlocuirea vechii memorii fiscale, la fiscalizarea și sigilarea memoriei înlocuite și a aparatului, precum și la depunerea declarației de instalare, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice, utilizându-se același număr de ordine atribuit inițial din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 62 se modifică și va avea următorul cuprins:

(1) În cazul încetării activităților de livrări de bunuri cu amănuntul și prestări de servicii direct către populație, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență vor solicita în scris organului fiscal care a atribuit numărul de ordine anularea acestuia, anexând la cerere documente probatoare ale motivelor încetării activității, respectiv închiderea punctului de lucru, înstrăinarea aparatului, lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societății sau altele, după caz. Utilizatorii aflați în această situație sunt obligați să arhiveze memoria fiscală pe perioada prevăzută de lege.

(2) Conform prevederilor alin. (1) se va proceda și în cazul transferării unui aparat de marcat electronic fiscal instalat de la un punct de lucru la altul situat în județe diferite, ambele puncte de lucru aparținând aceluiași utilizator. Pentru instalarea aparatului în cauză se urmează procedura prevăzută de prezentele norme metodologice.

(3) Prevederile alin. (1), cu excepția celei referitoare la arhivarea memoriei, sunt aplicabile și în cazul pierderii, furtului sau distrugerii aparatului de marcat electronic fiscal instalat.

(4) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile utilizatorilor aflați în inactivitate temporară anunțată organelor fiscale, potrivit legii.

(5) În cazul transferării unui aparat de marcat electronic fiscal de la un punct de lucru la altul, ambele situate în același județ sau în municipiul București, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență notifică organului fiscal competent, înainte de începerea activității la noul punct de lucru, schimbarea adresei de la locul de instalare a aparatului și procedează la citirea, înlocuirea și păstrarea memoriei fiscale, la fiscalizarea și sigilarea memoriei înlocuite și a aparatului, precum și la depunerea declarației de instalare, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice, utilizându-se același număr de ordine atribuit inițial din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate”.

Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale – modificări (H.G. nr. 804/2017) was last modified: noiembrie 27th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.