Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea examenului sau a concursului pentru dobândirea calității de notar stagiar din 19 octombrie 2017

2 nov. 2017
Vizualizari: 3858

Cap. III („Organizarea, funcționarea și competența comisiilor constituite pentru examenul sau concursul pentru dobândirea calității de notar stagiar”)

Art. 7 din Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea examenului sau a concursului pentru dobândirea calității de notar stagiar

Potrivit art. 7, pentru organizarea și desfășurarea examenului sau concursului pentru dobândirea calității de notar stagiar funcționează următoarele comisii:

a) Comisia pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de înscriere la examen sau concurs, care verifică îndeplinirea de către candidați a condițiilor de înscriere, fiind alcătuită din 5 sau 7 membri, în funcție de numărul candidaților, dintre care cel puțin unul este notar public, iar ceilalți sunt persoane desemnate din cadrul Uniunii și/sau al INR. Comisia adoptă hotărâri cu acordul majorității membrilor săi;

b) Comisia pentru soluționarea contestațiilor formulate de candidații respinși la înscrierea la examen sau concurs, alcătuită din 5 sau 7 membri, în funcție de numărul candidaților, dintre care cel puțin unul este notar public, iar ceilalți sunt persoane desemnate din cadrul Uniunii și/sau al INR, alții decât cei de la comisia prevăzută la lit. a). Comisia examinează contestațiile formulate conform art. 6 alin. (5) și adoptă hotărâri cu acordul majorității membrilor săi;

c) Comisia pentru organizarea și supravegherea desfășurării examenului sau concursului, alcătuită din 6 sau 8 membri, dintre care cel puțin unul este notar public, iar ceilalți sunt persoane desemnate din cadrul Uniunii și/sau al INR. La propunerea INR, în funcție de numărul candidaților, numărul membrilor comisiei poate fi mărit. Comisia are următoarele atribuții:

1. preia de la INR, pe bază de proces-verbal, ștampilele pentru examen sau concurs;

2. afișează la locul unde se susține examenul sau concursul listele cu repartizarea pe săli a candidaților, cu cel puțin 24 de ore înainte de data desfășurării examenului sau concursului;

3. cu cel puțin 24 de ore înaintea desfășurării examenului sau concursului, pregătește seturile de hârtie, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, care se distribuie candidaților și consemnează într-un proces-verbal numărul acestora. La sfârșitul examenului sau concursului, consemnează în procesul-verbal prevăzut la pct. 7 numărul seturilor de hârtie rămase neutilizate, pe care se înscrie mențiunea „neutilizat” și procedează la distrugerea acestora;

4. asigură introducerea în sala/sălile de examen sau concurs a candidaților, cu cel puțin 15 minute înainte de începerea examenului sau concursului, și verifică identitatea acestora la intrarea în sala/sălile de examen sau concurs, completând în mod corespunzător un tabel de prezență a candidaților;

5. distribuie seturile de hârtie pentru examen sau concurs și ciornele purtând ștampila INR;

6. sigilează colțurile lucrărilor, cuprinzând datele de identificare a candidaților, și aplică ștampila INR pe toate filele lucrărilor;

7. completează procesul-verbal care cuprinde:

– data, ora începerii și ora încheierii examenului;
– numărul seturilor de hârtie rămase neutilizate;
– lucrările „Anulate”, cu indicarea împrejurărilor care au dus la acestea;
– împrejurările prevăzute la art. 11 alin. (4) și art. 12 alin. (6) și (8);

8. anunță candidaților momentul începerii intervalului de timp alocat examenului sau concursului, făcând precizarea că timpul începe să curgă după distribuirea setului de subiecte extras tuturor candidaților;

9. cu 30 de minute, respectiv 15 minute înainte de expirarea timpului de examen sau concurs, anunță candidaților timpul efectiv rămas, prin înscrierea acestuia pe tablă sau pe alt suport, care permite vizualizarea de către toți candidații;

10. supraveghează candidații în timpul examenului sau concursului și asigură respectarea tuturor condițiilor de organizare și desfășurare a acestuia. La predarea lucrărilor, comisia verifică dacă ștampila este aplicată, dacă datele de identificare a candidatului nu sunt vizibile și solicită acestuia să semneze borderoul de predare a lucrării conform anexei nr. 9. După ce sunt amestecate, lucrările se numerotează în spațiul anume delimitat, pe prima filă a lucrării, începând cu cifra 1, fără a fi desfăcute colțurile, și se predau Comisiei de examinare, prevăzută la lit. d), pe bază de proces-verbal semnat de toți membrii Comisiei pentru organizarea și supravegherea desfășurării examenului sau concursului și de președintele Comisiei de examinare;

11. afișează la sala/sălile de examen sau concurs, la finalul examenului sau concursului, baremul de notare și setul de subiecte extras și asigură publicarea acestora pe pagina de internet a INR;

12. sprijină Comisia de examinare în procedurile de extragere a subiectelor, prevăzute de respectivul regulament;

13. îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege și de respectivul regulament;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

d) Comisia de examinare este constituită în vederea elaborării subiectelor și notării lucrărilor și este alcătuită din: un membru al Consiliului Uniunii, care este și președintele comisiei, un reprezentant al Ministerului Justiției, un membru al corpului didactic din învățământul superior de specialitate și doi notari publici. Președintele Comisiei de examinare este și președintele examenului sau concursului. Acesta nu participă la notarea lucrărilor și are ca atribuții supravegherea organizării și desfășurării activității tuturor comisiilor prevăzute de respectivul regulament, cu excepția celor date în sarcina președintelui comisiei prevăzute la lit. e), și convocarea, la termenele prevăzute de respectivul regulament, a comisiilor prevăzute la lit. a)-c) și a Comisiei de examinare. Atribuțiile Comisiei de examinare sunt cele prevăzute la art. 9-11 și la art. 13-16;

e) Comisia de soluționare a contestațiilor împotriva notării lucrărilor este alcătuită din 5 membri, alții decât cei care fac parte din comisia menționată la lit. d), respectiv:

– un membru al Consiliului Uniunii, care este și președintele comisiei;
– un reprezentant al Ministerului Justiției;
– un membru al corpului didactic din învățământul superior de specialitate;
– doi notari publici.

Comisia are atribuțiile prevăzute la art. 14, 19 și 20. Președintele comisiei nu participă la notarea lucrărilor, supraveghează desfășurarea activității comisiei, întocmește centralizatorul nominal la soluționarea contestațiilor, prevăzut în anexa nr. 16, lista cuprinzând rezultatele contestațiilor, prevăzută în anexa nr. 17, și întocmește lista cuprinzând rezultatele finale ale examenului sau concursului, după soluționarea contestațiilor, prevăzută în anexa nr. 18.

Art. 8 din Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea examenului sau a concursului pentru dobândirea calității de notar stagiar
Conform art. 8, componența nominală a comisiilor prevăzute în respectivul regulament se stabilește prin hotărâre a Consiliului Uniunii, cu excepția reprezentanților Ministerului Justiției, care se numesc prin ordin al ministrului justiției.

În vederea constituirii Comisiei de examinare și a Comisiei de contestații împotriva notării lucrărilor, Consiliul Uniunii desemnează notari publici care au cel puțin 10 ani vechime în profesie și prestigiu profesional dintre notarii publici propuși de Camere și/sau de Consiliul Uniunii și care nu sunt membri ai acestuia, prin tragere la sorți. Pentru celelalte comisii sunt desemnați notari publici care au prestigiu profesional.

Comisiile prevăzute la art. 7 au în componență și câte 3 membri supleanți. În cazul comisiilor prevăzute la art. 7 lit. d) și e), unul dintre supleanți este reprezentantul Ministerului Justiției. Membrii supleanți ai comisiilor prevăzute la art. 7 lit. a) -d) sunt convocați de către președintele examenului sau concursului, în situația în care membrii titulari se află în imposibilitate de a se prezenta. Membrii supleanți ai comisiei prevăzute la art. 7 lit. e) sunt convocați de președintele acestei comisii, în situația în care membrii titulari se află în imposibilitate de a se prezenta.

În funcție de numărul candidaților, Consiliul Uniunii, la propunerea INR, poate hotărî suplimentarea numărului comisiilor de examinare și al comisiilor de soluționare a contestațiilor împotriva notării lucrărilor, cu respectarea componenței prevăzute de lege, cu excepția președinților, care sunt unici.

Astfel, membrii comisiilor prevăzute de respectivul regulament nu pot avea calitatea de soț/soție, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv cu candidații sau cu ceilalți membri ai comisiilor și nici de persoane care au fost sancționate disciplinar în ultimii 3 ani. Pentru a arăta că nu se află în vreuna dintre aceste situații, membrii comisiilor dau o declarație pe propria răspundere în acest sens. O persoană nu poate face parte din mai multe comisii ale aceluiași examen sau concurs.

Dacă incompatibilitatea prevăzută la alin. (5) intervine ulterior desemnării membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligația de a se retrage și de a comunica această situație președintelui examenului sau concursului ori directorului INR, în vederea înlocuirii sale.

Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea examenului sau a concursului pentru dobândirea calității de notar stagiar din 19 octombrie 2017 was last modified: noiembrie 1st, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.