O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic – modificări (Legea nr. 234/2019)

16 dec. 2019
13.969 views
Art. 12-16 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (abrogat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 12-16 prevedeau:

„Art. 12

(1) Promovarea în gradul de inginer inspector silvic, de subinginer silvic principal și de tehnician silvic principal se va face în funcție de condițiile de vechime prevăzute în anexa, precum și de rezultatele obținute la susținerea unui examen și la prezentarea unei lucrări de specialitate.

(2) Examenele și susținerea lucrărilor de specialitate pentru promovarea în gradele profesionale prevăzute la alin. (1) se organizează anual și se desfășoară sub coordonarea comisiilor de încadrare și promovare prevăzute la art. 11.

Art. 13

(1) Promovarea în gradele de inginer inspector general silvic și inginer consilier silvic se face prin ordin al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultura, la propunerea comisiilor de încadrare și promovare competente.

(2) Propunerile de promovare vor fi avizate, în prealabil, de conducerea direcției de specialitate cu atribuții în domeniul gospodăririi pădurilor din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultura sau de conducerea Regiei Naționale a Pădurilor, fiecare pentru personalul silvic aflat în subordine.

Art. 14

(1) Acordarea unei gradatii superioare se face, de regula, după un stagiu de 3 ani.

(2) Pentru activitate profesională deosebită și numai pentru cei care au calificativul anual lt; lt; foarte bine gt; gt;, stagiul se poate reduce cu un an.

(3) Dacă într-un an unui salariat nu i se acordă cel puțin calificativul „satisfăcător”, acel an nu se va lua în considerare la numărul anilor de stagiu prevăzuți la alin. (1) pentru acordarea gradatiei.

Art. 15

Pentru persoanele care poseda actul legal de absolvire a unei forme de învățământ prevăzute la art. 4, dar care și-au desfășurat activitatea în alte domenii decât silvicultura sau în alte activități din domeniul silviculturii și care solicită încadrarea pe grade profesionale, în vederea participării la concurs pentru ocuparea unui post vacant dintr-o unitate silvică se va proceda astfel:

a) cei care provin din activități desfășurate în afară domeniului silviculturii vor fi încadrați la nivelul de baza al categoriei profesionale ce corespunde pregătirii pe care o au;

b) cei care au desfășurat activități silvice și forestiere în învățământ, în cercetarea științifică de specialitate și în proiectarea silvică, în unități de exploatări forestiere, precum și în structurile administrative din domeniul privat al silviculturii vor fi încadrați pe grade profesionale în baza propunerilor făcute de comisiile de încadrare și promovare prevăzute la art. 11. Propunerile comisiilor se fac pe baza datelor prezentate în curriculum vitae și a interviului susținut de candidat.

Art. 16

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(1) Personalul silvic din cadrul unităților silvice de stat, care se angajează la unități de administrare din domeniul privat al silviculturii, își păstrează gradul profesional pe care îl are la data angajării.

(2) Promovarea personalului silvic angajat în domeniul privat, în grade profesionale superioare, se va face, de asemenea, în funcție de pregătirea profesională și de vechimea în silvicultura, prevăzută în anexa.

(3) Modul de desfășurare a examenelor de promovare prevăzute la art. 12, precum și validarea rezultatelor obținute la aceste examene, pentru personalul silvic din sectorul privat, se vor stabili prin ordin al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultura, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 12-16 se abrogă.

 

Art. 17 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (modificat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 17 prevedea:

„Art. 17

Funcțiile de conducere din unitățile silvice care administrează fondul forestier proprietate publică aparținând statului se ocupa prin concurs de către personalul cu pregătire de specialitate silvică având cel puțin următoarele grade profesionale și gradatii:

a) în direcția de specialitate în domeniul gospodăririi pădurilor din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultura:

– pentru funcția de director general, director general adjunct, director sau inspector de stat-șef: gradul de inginer inspector general silvic, gradatia I;

– pentru funcția de director adjunct sau de inspector de stat-șef adjunct: gradul de inginer inspector general silvic, gradatia a II-a;

– pentru funcția de șef serviciu sau inspector-șef: gradul de inginer inspector silvic, gradatia a II-a;

– pentru funcția de șef birou: gradul de inginer inspector silvic, gradatia a III-a;

b) în Regia Naționala a Pădurilor:

– pentru funcția de director general: gradul de inginer inspector general silvic, gradatia a II-a;

– pentru funcția de director general adjunct: gradul de inginer inspector general silvic, gradatia a III-a;

– pentru funcția de director tehnic: gradul de inginer inspector silvic, gradatia I;

c) în direcția silvică:

– pentru funcția de director: gradul de inginer inspector silvic, gradatia a III-a;

– pentru funcția de director tehnic: gradul de inginer-șef silvic, gradatia a II-a;

d) în ocolul silvic:

– pentru funcția de șef ocol: gradul de inginer-șef silvic, gradatia a III-a;

– pentru funcția de inginer-șef ocol silvic: gradul de inginer silvic, gradatia I;

– pentru funcția de șef district: gradul de tehnician silvic, gradatia I;

– pentru funcția de ajutor șef district: gradul de tehnician silvic, gradatia a II-a”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 17 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 17

Funcțiile de conducere din unitățile silvice care administrează fondul forestier național se ocupă prin concurs de către personalul cu pregătire de specialitate silvică având cel puțin următoarele grade profesionale și gradații:

a) la Regia Națională a Pădurilor Romsilva, la autoritățile publice centrale, precum și la celelalte unități care administrează fondul forestier proprietate publică a statului:

(i)pentru funcția de director general: gradul de inginer inspector general silvic, gradația a II-a;

(ii)pentru funcția de director general adjunct: gradul de inginer inspector general silvic, gradația a III-a;

(iii)pentru funcția de director tehnic/director departament: gradul de inginer inspector silvic, gradația I;

b) la direcția silvică/structura de rang superior:

(i)pentru funcția de director: gradul de inginer inspector silvic, gradația a III-a;

(ii)pentru funcția de director tehnic: gradul de inginer-șef silvic, gradația a II-a;

c) la ocolul silvic de stat/ocolul silvic de regim:

(i)pentru funcția de șef ocol: gradul de inginer silvic, gradația I sau 5 ani vechime, ca inginer cu studii superioare silvice în domeniul silviculturii;

(ii)pentru funcția de șef district: gradul de tehnician silvic debutant”.

 

Art. 18-19 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (abrogat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 18-19 prevedeau:

„Art. 18

Funcțiile de conducere în structurile silvice teritoriale, cu atribuții privind controlul aplicării regimului silvic în fondul forestier, precum și al activității cinegetice, se ocupa de personal silvic având cel puțin următoarele grade profesionale și gradații:

a) la inspectoratul silvic teritorial:

– pentru funcția de inspector-șef: gradul de inginer inspector silvic, gradația I;

– pentru funcția de inspector-șef adjunct: gradul de inginer inspector silvic, gradația a II-a;

b) la oficiul cinegetic teritorial:

– pentru funcția de șef oficiu: gradul de inginer inspector silvic, gradația a II-a.

Art. 19

Activitatea de silvicultura ce se desfășoară la unitățile care administrează fondul forestier proprietate privată este coordonata de personal cu pregătire de specialitate din categoria inginerilor silvici”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 18-19 se abrogă.

 

Art. 20-23 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (modificat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 20-23 prevedeau:

„Art. 20

Personalul silvic de toate gradele, angajat pentru administrarea fondului forestier, indiferent de natura proprietății acestuia, are drepturi și obligații care decurg din legislația în vigoare, din prevederile prezentului statut, precum și din prevederile contractului colectiv de muncă, în unitățile în care acesta se încheie.

Art. 21

(1) Pentru personalul silvic angajat în unitățile silvice se întocmește în prima luna a fiecărui an, de către șeful ierarhic superior, caracterizarea activității pe care a desfășurat-o în anul precedent. Calificativul ce urmează să fie acordat, pe baza aprecierii activității și a comportării în serviciu, poate fi: lt; lt; nesatisfăcător gt; gt;, lt; lt; satisfăcător gt; gt;, lt; lt; bine gt; gt; și lt; lt; foarte bine gt; gt;.

(2) Caracterizarea și calificativul propus de comisii se analizează și se definitivează de conducerea unității sau subunitatii silvice din care face parte personalul silvic pentru care s-a întocmit caracterizarea și se aproba prin rezoluția conducătorului împuternicit sa emita decizii de angajare. Notările au caracter confidențial, se aduc la cunoștința persoanei respective sub semnătura și se păstrează la dosarul profesional.

(3) Personalul silvic nemulțumit de caracterizarea și/sau calificativul ce i s-a acordat poate face contestație în termen de 10 zile de la data luării la cunoștința, sub semnătura. Contestația va fi soluționată în termen de 30 de zile de la înregistrare de către organul ierarhic superior celui care a aprobat caracterizarea și/sau calificativul. Notarea definitivă va fi cea care va rezultă în urma soluționării contestației.

(4) În situația în care se constată că notările privind caracterizarea activității s-au făcut superficial sau cu reacredinta, aceasta atrage răspunderea celor ce le-au propus, fapta fiind considerată abatere disciplinară.

Art. 22

La stabilirea drepturilor salariale se vor avea în vedere următoarele: nivelul studiilor; funcția; gradul profesional; titlul științific; absolvirea cursurilor de perfecționare profesională; vechimea în domeniul silviculturii; calificativul anual obținut; locul și condițiile specifice de desfășurare a activității profesionale.

Art. 23

(1) Personalul silvic cu atribuții de paza a pădurilor, stabilit de autoritatea publică centrala care răspunde de silvicultura, este dotat cu armament de serviciu. Dotarea se face cu respectarea dispozițiilor legale privind regimul armelor de foc și al munițiilor.

(2) Personalul silvic poate face uz de arma pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu, în condițiile legii”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 20-23 se modifică și vor avea următorul conținut:

„Art. 20

(1) Personalul silvic are drepturile și obligațiile prevăzute de legislația în vigoare, precum și pe cele stabilite prin contractele individuale și/sau colective de muncă și contractele de mandat încheiate în condițiile legii.

(2) Locurile de muncă din domeniul silvicultură, care presupun desfășurarea a cel puțin uneia dintre următoarele activități: paza fondului forestier, a fondurilor cinegetice și piscicole și a ariilor naturale protejate; control silvic și cinegetic; exploatări forestiere; construcții forestiere; lucrări specifice de teren în activitatea de fond forestier și împăduriri, reprezintă locuri de muncă în condiții speciale, conform reglementărilor legale.

(3) Perioadele în care personalul silvic a desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în condiții speciale conform prezentei ordonanțe de urgență reprezintă stagiu de cotizare realizat în condiții speciale de muncă, determină reducerea vârstei standard de pensionare cu 1 an pentru fiecare 5 ani în care și-a exercitat profesia în locurile de muncă prevăzute la alin. (2), precum și majorarea punctajelor lunare de pensie.

(4) Perioada de vechime în muncă realizată în condiții speciale de muncă se înregistrează de către angajator, iar dovada se face cu adeverințe eliberate de către angajatori sau de către deținătorii legali de arhive.

Art. 21

(1) Angajatorul are obligația ca, în prima lună a fiecărui an, să evalueze activitatea pe care a desfășurat-o personalul silvic în anul precedent, întocmind în acest sens un document de evaluare specific fiecărei categorii de personal prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. b) și c).

(2) Evaluarea anuală a activității personalului silvic angajat cu contract individual de muncă se realizează în baza următoarelor criterii:

a) modul de îndeplinire a sarcinilor, îndatoririlor și responsabilităților înscrise în fișa postului;

b) nivelul cunoștințelor și deprinderilor specifice, raportat la cerințele postului;

c) aptitudinile personale și respectarea normelor de etică și deontologie profesională;

d) aptitudinile organizatorice sau capacitățile manageriale, exclusiv pentru personalul care ocupă funții de conducere.

(3) Pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la alin. (2), angajatorul stabilește în fișa de evaluare indicatorii de performanță și punctajele aferente fiecărui indicator.

(4) În funcție de punctajul general obținut, angajatorul stabilește următoarele calificative: «foarte bine», «bine», «satisfăcător», «nesatisfăcător».

(5) Punctajul acordat fiecărui indicator de evaluare, punctajul general, constatările și concluziile evaluării și calificativul se consemnează în documentul de evaluare a activității.

(6) Personalul silvic nemulțumit de evaluarea anuală poate face contestație în termen de 10 zile de la data luării la cunoștință, sub semnătură. Contestația va fi soluționată în termen de 30 de zile de la înregistrare de către organul ierarhic superior celui care a aprobat rezultatul evaluării anuale.

(7) Personalul silvic nemulțumit de răspunsul la contestație se poate adresa instanțelor judecătorești competente, conform legii.

Art. 22

(1) La stabilirea drepturilor salariale pentru personalul silvic se vor avea în vedere următoarele: nivelul studiilor, funcția, titlul științific, vechimea în muncă, vechimea în domeniul silviculturii, locul și condițiile în care își exercită profesia.

(2) Indemnizația de grad profesional și sporul de risc reprezintă componente ale drepturilor salariale și se acordă lunar personalului silvic prevăzut la art. 4 alin. (1) în conformitate cu prevederile art. 120 alin. (3)-(5) din Legea nr. 46/2008 – Codul silvic, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Sumele necesare pentru acordarea indemnizației de grad profesional prevăzute la alin. (2) se calculează, anual, prin înmulțirea valorii salariului minim brut garantat în plată la nivel național cu coeficientul k prevăzut pentru fiecare grad și pentru fiecare gradație.

(4) Valorile coeficientului k sunt prevăzute în anexa nr. 2.

(5) Sumele necesare pentru acordarea indemnizației de grad profesional prevăzute la alin. (2) se asigură de către angajator din bugetul propriu.

(6) În situația în care personalul silvic se află în raporturi de muncă cu două sau mai multe entități din cele prevăzute la art. 2, beneficiază de o singură indemnizație de grad profesional care se acordă de angajatorul la care are funcția de bază.

(7) În unitățile și subunitățile care administrează fondul forestier național, salarizarea pentru funcția de bază pădurar, salariul de bază va fi mai mare de 1,5 ori față de salariul minim brut pe țară garantat în plată.

Art. 23

(1) În exercitarea atribuțiilor de serviciu, personalul silvic cu atribuții de pază a fondului forestier național, a fondului cinegetic național, a fondului piscicol și a ariilor naturale protejate are statut special, este dotat cu armament de serviciu letal sau neletal, după caz, și poate face uz de armă, în condițiile reglementărilor privind regimul armelor și munițiilor.

(2) Statutul special este conferit de portul de armă, de îndatoririle specifice în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu și de riscurile meseriei, care îi pot afecta integritatea fizică și viața”.

 

Art. 24 alin. (6) din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (introdus prin Legea nr. 234/2019)

  

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 24, după alin. (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul conținut:

„(6) Conducătorul entității angajatoare acordă pentru merite deosebite diplome, distincții și premii, conform procedurilor proprii”.

 

Art. 25 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (modificat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 25 prevedea:

„Art. 25

Padurarii, brigadierii silvici, șefii de district sau ajutorii sefilor de district, care locuiesc în locuințe de intervenție, nu plătesc chirie atâta timp cat sunt angajați ai unității silvice care deține aceste locuințe”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 25 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 25

Personalul silvic care nu deține locuință personală în localitatea în care își desfășoară activitatea beneficiază de locuință de serviciu, de protocol sau de intervenție, după caz. În cazul în care acest lucru nu este posibil, personalul silvic beneficiază de o indemnizație lunară neimpozabilă în cuantum de 30% din salariul mediu brut pe economie”.

 

Art. 27 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (modificat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 27 prevedea:

„Art. 27

Personalul silvic transferat în interesul serviciului la o alta unitate silvică situata în alta localitate are dreptul la plata cheltuielilor de transport pentru el și membrii familiei, precum și pentru bunurile personale. De asemenea, are dreptul la plata unei indemnizații impozabile, egala cu salariul brut pe 3 luni. Plata acestor drepturi se face de unitatea la care se transfera”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 27 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 27

(1) Personalul silvic poate fi transferat în interesul serviciului la o altă unitate silvică situată în altă localitate.

(2) La cerere, personalul silvic poate fi transferat la o altă unitate silvică, pe un post similar sau echivalent, vacant, cu aprobarea prealabilă a conducătorului unității silvice unde se solicită transferul.

(3) În cazul transferului în interesul serviciului, personalul silvic are dreptul la plata unei indemnizații impozabile egale cu salariul brut pe 3 luni și decontarea cheltuielilor de transport pentru el și membrii familiei, precum și pentru bunurile personale”.

 

Art. 29-30 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (modificat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 29-30 prevedeau:

„Art. 29

Personalul silvic cu studii superioare poate presta prin cumul o activitate în învățământ, cu condiția de a nu perturba activitatea pe care trebuie să o desfășoare în unitatea silvică la care este angajat.

Art. 30

Personalul silvic care frecventează o formă de învățământ postuniversitară în domeniul silviculturii, la cursurile de zi, are dreptul la rezervarea postului pe care îl ocupa, pe toată perioada în care frecventează acele cursuri. Durata acestor cursuri este stabilită prin programul de învățământ”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 29-30 se modifică și vor avea următorul conținut:

„Art. 29

(1) Personalul silvic cu studii superioare, prevăzut la art. 4 alin. (1), poate presta, prin cumul, activități specifice în învățământ, cu condiția de a nu a afecta îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.

(2) În condițiile prevăzute la alin. (1) personalul silvic poate presta și alte servicii și/sau activități specifice domeniului silvicultură pentru care deține atestat/autorizație, dar numai în situația în care acestea nu se află în domeniul de autoritate al angajatorului și dacă nu este prevăzut în fișa postului.

Art. 30

(1) Personalul silvic prevăzut la art. 4 alin. (1) și cei care ocupă o funcție de demnitate publică, urmează cursuri de masterat/postuniversitare/doctorat în domeniul silvicultură, forma de zi, beneficiază de rezervarea postului pe care îl ocupă, pe perioada în care ocupă funcția de demnitate publică sau urmează cursurile respective.

(2) Personalul silvic prevăzut la art. 4 alin. (1) poate urma cursuri de masterat/postuniversitare/doctorat cu frecvență, cursuri de zi, cu condiția de a nu afecta îndeplinirea atribuțiilor de serviciu; personalul silvic în cauză, pe toată durata efectuării studiilor, are dreptul la suspendarea raporturilor de serviciu pe o perioadă de maximum 3 luni pe an.

(3) Personalul silvic prevăzut la art. 4 alin. (1) are dreptul de a fi înscris și de a frecventa o formă de învățământ, cursuri de zi, cu condiția de a nu a afecta îndeplinirea atribuțiilor de serviciu”.

 

Art. 33-34 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (modificat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 33-34 prevedeau:

„Art. 33

Personalul silvic de toate gradele profesionale are dreptul sa primească anual, gratuit, lemn pentru încălzirea locuinței, într-o cantitate care va fi stabilită cu angajatorul. De acest drept beneficiază și personalul silvic care și-a încetat activitatea prin pensionare, cu condiția să își fi desfășurat activitatea profesională într-o unitate silvică cel puțin 15 ani.

Art. 34

Personalul silvic de toate gradele profesionale, cu o vechime minima de 5 ani în domeniul silviculturii, care își desfășoară sau și-a desfășurat activitatea profesională în unitățile silvice care administrează fond forestier aflat în proprietatea publică a statului sau a unităților administrativ-teritoriale, are dreptul sa primească gratuit, o singură dată în timpul activității, un volum de 10 mc lemn de lucru pentru construcții. De acest drept poate beneficia și personalul silvic ieșit la pensie, cu condiția sa fi activat cel puțin 15 ani într-o unitate silvică și sa nu fi primit gratuit asemenea material lemnos în timpul cat a fost angajatul unității silvice respective”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 33-34 se modifică și vor avea următorul conținut:

„Art. 33

(1) Personalul silvic prevăzut la art. 4 alin. (1) are dreptul să primească, anual, gratuit, un volum de 6 mc lemn fasonat de foc. Contravaloarea lemnului, la nivelul ultimului preț al lemnului fasonat de foc, stabilit de Institutul Național de Statistică, se suportă de angajator și se prevede în bugetul de venituri și cheltuieli.

(2) Pentru personalul silvic angajat cu contract individual de muncă, acordarea dreptului prevăzut la alin. (1) se face în baza contractului colectiv de muncă negociat la nivel de unitate sau sector de activitate.

(3) Dreptul prevăzut la alin. (1) se poate acorda și din alte sortimente de lemn fasonat destinat valorificării la populație, în condițiile legii, în echivalent valoric lemn fasonat de foc.

(4) În situația în care angajatorul nu poate asigura volumul de lemn fasonat prevăzut la alin. (1), dreptul se acordă în bani personalului silvic, în cuantum reprezentând contravaloarea lemnului de foc.

(5) De dreptul prevăzut la alin. (1) beneficiază și persoanele care au avut cel puțin 15 ani calitatea de angajat la una din entitățile prevăzute la art. 2 și s-au pensionat de la una din acestea. Acesta va fi asigurat de către ultimul angajator de la care s-au pensionat. În cazul în care ultimul angajator nu mai există, se află în organizare judiciară sau faliment, dreptul prevăzut la alin. (1) se asigură de către structura silvică de stat care administrează pădurile pe raza domiciliului solicitantului.

(6) În cazul decesului titularului, de dreptul prevăzut la alin. (1) beneficiază soțul supraviețuitor sau, după caz, copiii aflați în întreținere.

Art. 34

(1) Personalul silvic prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. b), cu o vechime minimă de 5 ani în domeniul silvicultură, are dreptul să primească pentru nevoi proprii, o singură dată pe perioada derulării contractului de muncă, un volum de 10 mc lemn de lucru fasonat. Contravaloarea lemnului, la nivelul ultimului preț al lemnului de lucru fasonat stabilit de Institutul Național de Statistică, se suportă de angajatorul beneficiarului. Acordarea acestui drept se face în baza contractului colectiv de muncă negociat la nivel de unitate sau sector de activitate. În cazul decesului titularului, de dreptul prevăzut în prezentul alineat beneficiază soțul supraviețuitor sau, după caz, copiii aflați în întreținere.

(2) De dreptul prevăzut la alin. (1) nu se mai poate beneficia după încetarea contractului individual de muncă/contractului de mandat.

(3) În situația în care angajatorul nu poate asigura volumul de lemn fasonat de lucru prevăzut la alin. (1), dreptul se acordă în bani în cuantum egal cu contravaloarea lemnului”.

O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic – modificări (Legea nr. 234/2019) was last modified: decembrie 16th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.