O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic – modificări (Legea nr. 234/2019)

16 dec. 2019
13.961 views
Art. 37-40 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (modificat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 37-40 prevedeau:

„Art. 37

Comportamentul personalului silvic trebuie să se caracterizeze prin disciplina și prin respectarea întocmai a dispozițiilor legale, scrise sau verbale, date de organele ierarhice superioare, referitoare la executarea sarcinilor de serviciu. În relațiile cu cetățenii personalul silvic trebuie să dea dovadă de solicitudine și să aibă o atitudine corecta și demna.

Art. 38

(1) Personalul silvic de toate gradele are îndatorirea de a participa la formele și la programele de perfecționare a pregătirii profesionale, care se desfășoară periodic, în funcție de evoluția activităților din silvicultura, precum și de necesitățile și interesele proprii de perfecționare.

(2) Activitatea de perfecționare a personalului silvic este coordonata de autoritatea publică centrala care răspunde de silvicultura și se realizează prin:

a) facultăți de silvicultura acreditate în condițiile legii, pentru perfecționarea pregătirii de specialitate a inginerilor silvici;

b) colegii forestiere acreditate în condițiile legii, pentru perfecționarea pregătirii subinginerilor silvici;

c) case ale silvicultorului, pentru perfecționarea pregătirii de specialitate a personalului silvic de toate gradele.

(3) Regia Naționala a Pădurilor și direcțiile silvice, împreună cu unitățile prevăzute la alin. (2) asigura organizarea și realizarea activităților de perfecționare a personalului silvic propriu.

(4) Pentru personalul silvic cu funcții de conducere, de îndrumare și de control de la nivelul unităților silvice teritoriale și al aparatului propriu al Regiei Naționale a Pădurilor și pentru personalul din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultura se organizează centralizat stagii de pregătire și de perfecționare atât pentru activitățile din domeniul silviculturii, cat și din domeniul managementului forestier.

Art. 39

Personalul silvic de toate gradele din unitățile silvice este obligat ca în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu sa poarte uniforma și însemnele distinctive de ierarhizare, stabilite prin regulament aprobat de conducătorul autorității publice centrale care răspunde de silvicultura. Uniforma de serviciu se atribuie gratuit personalului silvic; valoarea uniformei nu se impozitează.

Art. 40

(1) Personalului silvic aflat în exercițiul atribuțiilor de serviciu îi este interzis să execute lucrări sau sa desfășoare activități care contravin regimului silvic.

(2) Personalul silvic care deține o funcție de conducere răspunde pentru legalitatea dispozițiilor pe care le da celor aflați în subordinea sa.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(3) Calitatea de personal silvic angajat al unei unități silvice care administrează fond forestier proprietate publică a statului este incompatibilă cu aceea de proprietar, membru asociat sau de salariat al unei societăți comerciale care desfășoară activitate concurentiala sau cu care sunt stabilite relații contractuale. Incompatibilitatea are loc și atunci când membrii de familie ai personalului silvic se afla în una dintre situațiile de proprietar sau de membru asociat al unei asemenea societăți comerciale. În sensul prezentei ordonanțe de urgență, prin familie se înțelege: soțul, sotia, copiii și părinții soților, care locuiesc și gospodăresc împreună”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 37-40 se modifică și vor avea următorul conținut:

„Art. 37

Principiile care stau la baza exercitării funcției și/sau profesiei de către personalul silvic sunt:

a) legalitate, imparțialitate și obiectivitate;

b) transparență;

c) profesionalism;

d) eficiență și eficacitate;

e) responsabilitate, în conformitate cu prevederile legale;

f) orientare către pădure și către cetățean;

g) stabilitate și continuitate în exercitarea profesiei;

h) subordonare ierarhică, în condițiile legii.

Art. 38

(1) Personalul silvic prevăzut la art. 4 alin. (1) are obligația de a participa la formele și la programele de perfecționare a pregătirii profesionale care se desfășoară periodic, în funcție de evoluția activităților din silvicultură, precum și de necesitățile și interesele proprii de perfecționare ale salariatului.

(2) Angajatorii au obligația de a organiza, cel puțin anual, activități de perfecționare a pregătirii profesionale a personalului silvic propriu. Asigurarea participării personalului silvic la formele și la programele de perfecționare a pregătirii profesionale, precum și suportarea costurilor sunt în răspunderea angajatorului.

(3) Autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură organizează, în sistem centralizat, stagii de perfecționare a pregătirii profesionale și a managementului pentru activitățile aflate în domeniul său de competență, atât pentru personalul silvic din entitățile din structura sa, cât și pentru cel din unitățile aflate în coordonarea și/sau sub autoritatea sa, precum și pentru cel din alte entități, cu suportarea costurilor de către fiecare angajator.

Art. 39

(1) Personalul silvic prevăzut la art. 2 lit. a)-f) și n) este obligat să poarte, în exercițiul atribuțiilor de serviciu, uniforma și însemnele distinctive stabilite prin ordin al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultură; pentru personalul silvic din ocoalele silvice de regim, modelul uniformei și însemnele distinctive se aprobă de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură la propunerea Asociației administratorilor de păduri.

(2) Uniforma și însemnele prevăzute la alin. (1) se asigură gratuit de angajator, iar pentru personalul silvic din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură se asigură prin bugetul acesteia. Valoarea uniformei nu se impozitează.

(3) În situația în care angajatorul nu asigură uniforma, este obligat să acorde personalului silvic o indemnizație anuală netă la nivelul unui salariu minim brut garantat în plată pentru achiziționarea uniformei.

(4) Personalul silvic care desfășoară activități de pază a fondului forestier, de pază a fondurilor cinegetice/piscicole și/sau de pază a ariilor naturale protejate, precum și activități de control este dotat cu mijloace de transport și de comunicații și poartă echipamente de autoapărare și de protecție specifice, în condițiile legii.

(5) Cheltuielile privind dotările prevăzute la alin. (4) se suportă din bugetul propriu al angajatorului. Valoarea acestuia nu se impozitează.

Art. 40

(1) Pentru personalul silvic angajat cu contract individual de muncă, principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea atribuțiilor de serviciu sunt: imparțialitatea, integritatea, transparența deciziei și supremația interesului public.

(2) Personalul angajat cu contract individual de muncă se află în conflict de interese în situația în care, în exercitarea funcției, acesta are un interes personal de natură patrimonială care ar putea influența îndeplinirea, cu obiectivitate, a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative, contractului colectiv de muncă și/sau contractului individual de muncă, fișei postului sau contractului de mandat, după caz.

(3) Personalul silvic angajat cu contract individual de muncă este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situații:

a) este chemat să rezolve cereri, să ia decizii sau să participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice și juridice cu care are relații cu caracter patrimonial;

b) participă în cadrul aceleiași comisii, constituite conform legii, cu persoane care au calitatea de soț sau rudă de gradul I;

c) interesele sale patrimoniale, ale soțului sau rudelor sale de gradul I pot influența deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcției.

(4) Calitatea de personal silvic angajat în structurile administratorilor fondului forestier proprietate publică a statului este incompatibilă cu aceea de proprietar, membru asociat sau de salariat al unei societăți comerciale care desfășoară activitate concurențială sau cu care sunt stabilite relații contractuale. Incompatibilitatea are loc și atunci când membrii de familie ai personalului silvic se află în una dintre situațiile de proprietar sau de membru asociat al unei asemenea societăți comerciale.

În sensul prezentei legi, prin familie se înțelege: soțul, soția, copiii și părinții soților, care locuiesc și gospodăresc împreună.

(5) În cazul existenței unui conflict de interese, așa cum este definit la alin. (3) și (4), salariatul în cauză, care are calitatea de personal silvic angajat cu contract individual de muncă, este obligat să se abțină de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii și să îl informeze, de îndată, pe șeful ierarhic căruia îi este subordonat direct. Acesta este obligat să ia măsurile care se impun pentru exercitarea cu imparțialitate a funcției, în termen de cel mult 3 zile de la data luării la cunoștință.

(6) În cazurile prevăzute la alin. (5), conducătorul entității, la propunerea șefului ierarhic căruia îi este subordonat direct salariatul în cauză, va desemna un alt salariat, care are competența necesară.

(7) Încălcarea dispozițiilor alin. (5) poate atrage, după caz, răspunderea disciplinară, administrativă, civilă ori penală, potrivit legii”.

 

Art. 46-50 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (modificat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 46-50 prevedeau:

„Art. 46

(1) Personalul silvic asigurat în condițiile legii, care în timpul sau în legătură cu serviciul și-a pierdut total sau parțial capacitatea de muncă datorită săvârșirii împotriva sa a infracțiunii prevăzute la art. 182 din Codul penal, va primi pensie de invaliditate, indiferent de stagiul de cotizare, și va beneficia și de drepturile prevăzute la art. 33 și 34.

(2) Pierderea capacității de muncă prin fapta prevăzută la art. 182 din Codul penal săvârșită asupra personalului silvic asigurat, în timpul sau în legătură cu serviciul, se asimilează cu accidentul de muncă.

(3) Personalul silvic pensionat în condițiile prevăzute la alin. (1) și (2) va beneficia pe lângă pensia de invaliditate și de o gratificatie egala cu de 5 ori salariul pe ultima luna de activitate, care se va suporta din fondurile unității angajatoare.

Art. 47

(1) Urmașilor personalului silvic decedat în condițiile prevăzute la art. 175 alin. (1) lit. f) și la art. 183 din Codul penal li se acordă o pensie de urmaș egala cu salariul lunar pe care salariatul l-a avut la data comiterii infracțiunii, aceștia beneficiind și de facilitățile prevăzute la art. 33 și 34.

(2) În cazul în care nu exista urmași și nici soț, respectiv sotie, vor beneficia, în condițiile legii, de jumătate din pensia de urmaș, stabilită potrivit prevederilor alin. (1), părinții celui decedat, dacă acesta era unicul lor sprijinitor.

Art. 48

(1) Personalul care încalcă legile și regulamentele specifice domeniului silviculturii, îndatoririle ce îi revin potrivit contractului individual de muncă, precum și normele de comportare, aducând astfel daune intereselor silviculturii și prestigiului instituției pe care o reprezintă, răspunde disciplinar, contravențional, civil sau penal, în funcție de natura și de gravitatea faptei săvârșite.

(2) Pentru abaterile disciplinare se aplică una dintre următoarele sancțiuni:

a) mustrare;

b) avertisment scris;

c) diminuarea salariului și, după caz, a indemnizației de conducere cu 5%-30% pe o durată de 1-3 luni;

d) retrogradarea în funcție pe o durată de 1-6 luni;

e) suspendarea din funcție pe o durată de 1-12 luni; perioada de suspendare nu se ia în considerare ca vechime pentru acordarea gradatiei;

f) prelungirea cu 1-3 ani a duratei de acordare a unei gradatii sau de promovare în grad;

g) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.

(3) Constatarea abaterilor disciplinare se face de șeful ierarhic sau de personalul cu atribuții de control al activității pe care o desfășoară personalul silvic, pe linie de serviciu; prezentarea fiecărui caz constatat va conține toate datele necesare în vederea luării unei decizii obiective. Stabilirea sancțiunii se va face numai în urma anchetarii și analizării împrejurărilor în care s-a comis abaterea disciplinară și a audierii persoanei în cauza.

(4) Sancțiunile prevăzute la alin. (2) nu exclud aplicarea celorlalte forme de răspundere prevăzute de lege și nu înlătura obligația recuperării despăgubirilor pentru pagube produse fondului forestier sau economiei vânatului.

(5) Persoana sancționată cu desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă pierde calitatea de membru al Corpului silvic și dreptul de a-și exercită profesiunea de silvicultor în cadrul structurilor prevăzute la art. 2.

Art. 49

(1) Analizarea cazului și aplicarea sancțiunii, în cazul abaterilor pentru care organele constatatoare propun sancțiunile prevăzute la art. 48 alin. (2) lit. a), b) și c), se fac de conducătorul unității silvice la care este angajata persoana sancționată. Împotriva sancțiunii respective persoana în cauza poate face contestație la forul ierarhic superior, în termen de 15 zile de la data comunicării sancțiunii. După analizarea contestației soluția adoptată se transmite persoanei în cauza sub forma de hotărâre definitivă; totodată soluția se aduce la cunoștința și unității silvice la care este angajata persoana sancționată.

(2) În cazul abaterilor disciplinare pentru care se propun sancțiunile menționate la art. 48 alin. (2) lit. d), e), f) și g), consiliul de disciplina analizează fapta/faptele săvârșită/săvârșite, în vederea adoptării hotărârii de aplicare a uneia dintre sancțiunile respective.

Art. 50

(1) În cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultura, al Regiei Naționale a Pădurilor și al direcțiilor silvice se constituie și funcționează câte un consiliu de disciplina.

(2) Consiliile de disciplina își desfășoară activitatea conform procedurii prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare, care se aproba prin ordin al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultura, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

(3) În baza hotărârilor adoptate de consiliile de disciplina se transmit administrației silvice propunerile privind sancțiunile disciplinare ce trebuie aplicate personalului silvic găsit vinovat de abaterile săvârșite.

(4) În cazul săvârșirii unor infracțiuni, consiliul de disciplina încunoștințează conducerea instituției/unității silvice din care face parte personalul silvic care a săvârșit infracțiunea, în vederea luării măsurilor prevăzute de lege”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 46-50 se modifică și vor avea următorul conținut:

„Art. 46

(1) Personalul silvic care în timpul sau în legătură cu serviciul și-a pierdut total sau parțial capacitatea de muncă ca urmare a săvârșirii împotriva sa a unei infracțiuni contra vieții, integrității corporale și sănătății sau ca urmare a unei boli profesionale primește pensie de invaliditate, în condițiile legii.

(2) Pierderea capacității de muncă în condițiile prevăzute la alin. (1) se asimilează cu accidentul de muncă.

(3) Personalul silvic pensionat în condițiile alin. (1) și (2) va beneficia, pe lângă pensia de invaliditate, și de o gratificație egală cu de 10 ori salariul brut pe ultima lună de activitate, suportată de angajator.

(4) Personalul silvic pensionat la vârsta standard beneficiază de o gratificație egală cu de minimum 5 ori salariul brut pe ultima lună de activitate, suportată de angajator.

(5) Personalul silvic beneficiază de asigurare de răspundere profesională, de asigurare de sănătate și asigurare de risc de accidente suportate de angajator pe toată durata contractului de muncă.

(6) În cazul în care personalul silvic este parte în plângeri promovate de terțe persoane în instanțe împotriva acestuia, ca urmare a îndeplinirii obligațiilor de serviciu, angajatorul este obligat să îi asigure asistența juridică și apărarea în respectivul proces, până la pronunțarea soluției definitive.

(7) În situația în care personalul silvic aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu este supus amenințărilor, ultrajului, vătămării corporale, lovirii sau șantajului, unitatea angajatoare este obligată să sesizeze organele de cercetare penală.

(8) Personalul silvic nu răspunde patrimonial pentru pagubele provocate de forța majoră sau de alte cauze neprevăzute care nu puteau fi înlăturate și nici de pagubele care se încadrează în riscul normal al serviciului sau în riscul profesional.

Art. 47

(1) Soțului supraviețuitor și copiilor aflați în întreținere ai personalului silvic decedat ca urmare a exercitării profesiei li se acordă o pensie de urmaș egală cu venitul net lunar pe care salariatul l-a avut la data producerii evenimentului, aceștia beneficiind și de facilitățile prevăzute la art. 33 și 34.

(2) În cazul în care nu există urmași și nici soț, respectiv soție, vor beneficia, în condițiile legii, de jumătate din pensia de urmaș, stabilită potrivit prevederilor alin. (1), părinții celui decedat, dacă acesta avea calitatea de întreținător.

Art. 48

(1) Personalul silvic răspunde disciplinar pentru încălcarea prevederilor legale, regulamentului intern, contractului individual de muncă sau contractului colectiv de muncă aplicabil, ordinelor și dispozițiilor legale ale conducătorului ierarhic, precum și pentru nerespectarea codului de etică și deontologie profesională al personalului silvic.

(2) Pentru săvârșirea abaterilor disciplinare prevăzute la alin. (1), personalului silvic angajat cu contract individual de muncă i se aplică una dintre următoarele sancțiuni:

a) mustrare;

b) avertisment scris;

c) reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni, cu 5-10%;

d) reducerea salariului de bază și/sau, după caz, a indemnizației de conducere, pe o perioadă de 1-3 luni, cu 5-10%;

e) prelungirea cu 1-3 ani a duratei de acordare a unei gradații sau de promovare în grad profesional;

f) retrogradarea din funcție, în cazul funcțiilor de conducere, cu acordarea salariului corespunzător funcției în care s-a dispus retrogradarea, pentru o durată ce nu poate depăși 60 de zile;

g) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.

(3) Constatarea abaterilor disciplinare se face de șeful ierarhic sau de personalul cu atribuții de control al activității pe care o desfășoară personalul silvic angajat cu contract individual de muncă, pe linie de serviciu; prezentarea fiecărui caz constatat va conține toate datele necesare în vederea luării unei decizii obiective. Stabilirea sancțiunii se va face numai în urma cercetării și analizării împrejurărilor în care s-a comis abaterea disciplinară și a audierii salariatului în cauză.

(4) Sancțiunile prevăzute la alin. (2) nu exclud aplicarea celorlalte forme de răspundere prevăzute de lege și nu înlătură obligația despăgubirii pentru pagubele produse.

Art. 49

(1) Pentru personalul silvic angajat cu contract individual de muncă, în cadrul procedurii privind sancționarea acestuia, se stabilesc următoarele reguli:

a) analizarea faptei/faptelor și aplicarea sancțiunii, în cazul abaterilor pentru care organele constatatoare propun sancțiunile prevăzute la art. 48 alin. (2) lit. a)-d), se fac de conducătorul entității la care este angajată persoana în cauză;

b) în cazul abaterilor disciplinare pentru care se propun sancțiunile menționate la art. 48 alin. (2) lit. e)-g) se constituie consilii de disciplină, care analizează fapta/faptele săvârșită/săvârșite, în vederea adoptării hotărârii de aplicare a uneia dintre sancțiunile respective;

c) consiliul de disciplină analizează fapta/faptele și comunică conducătorului angajatorului hotărârea privind sancționarea personalului silvic, în maximum 5 zile de la pronunțarea acesteia; prin hotărârea adoptată, consiliul de disciplină propune conducătorului entității angajatoare aplicarea sancțiunii disciplinare;

d) sancțiunea se stabilește și se aplică de conducătorul angajatorului prin decizie/ordin al acestuia și se comunică persoanei în cauză în maximum 5 zile;

e) conducătorul angajatorului poate stabili și aplica și altă sancțiune decât cea propusă prin hotărârea consiliului de disciplină, caz în care acesta prezintă justificarea și își asumă răspunderea.

(2) Împotriva sancțiunii aplicate, persoana în cauză poate face contestație la instanța competentă teritorial în termen de 30 de zile de la data comunicării sancțiunii.

(3) Sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 48 alin. (2) lit. a) și b) se radiază de drept în termen de 6 luni de la aplicare, dacă salariatului nu i se aplică o nouă sancțiune disciplinară în acest termen.

(4) Radierea sancțiunilor disciplinare se face prin ordin/decizie emis(ă), în formă scrisă, de conducătorul angajatorului.

Art. 50

(1) În cadrul administratorilor fondului forestier proprietate publică a statului și al ocoalelor silvice de regim se constituie și funcționează consilii de disciplină pentru cercetarea abaterilor disciplinare ale personalului silvic angajat cu contract individual de muncă prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. b).

(2) Administratorii fondului forestier proprietate publică a statului pot înființa consilii de disciplină și la nivelul structurilor din subordine.

(3) Consiliile de disciplină prevăzute la alin. (1) sunt organizate și își desfășoară activitatea conform procedurii prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare, care se aprobă prin ordin al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultură.

(4) Consiliile de disciplină prevăzute la alin. (1) sunt compuse din 3-5 membri titulari, din care un reprezentant al organizației sindicale reprezentative și cel mult 2 membri supleanți, pentru situațiile în care membrii titulari sunt indisponibili, nominalizați prin decizie a conducătorului entității pe o perioadă de 4 ani”.

 

Art. 51 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (abrogat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 51 prevedea:

„Art. 51

(1) Consiliul de disciplina al direcției de specialitate în domeniul gospodăririi pădurilor din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultura, precum și cel al Regiei Naționale a Pădurilor sunt formate fiecare din 5 membri și 2 supleanți. Din aceste consilii vor face parte consilieri și inspectori generali silvici, un consilier juridic, precum și reprezentanți ai organizațiilor sindicale reprezentative, iar în atribuțiile lor intra, pe lângă analizarea cazurilor de abateri disciplinare, și cazurile care privesc retragerea calității de membru al Corpului silvic”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 51 se abrogă.

 

Art. 52 din O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic (modificat prin Legea nr. 234/2019)

  

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 52 prevedea:

„Art. 52

(1) Faptele supuse analizei consiliilor de disciplina se vor dezbate și se vor finaliza numai în baza unei cercetări prealabile din care trebuie să rezulte fără echivoc dacă cel anchetat este vinovat sau nu. Fiecare consiliu de disciplina este obligat să asigure celui anchetat posibilitatea de a lua cunoștința de acuzatiile ce i se aduc, astfel încât acesta să își poată susține în cunoștința de cauza punctul de vedere în ședința de dezbatere a cazului sau.

(2) Hotărârile consiliilor de disciplina se iau cu majoritate de voturi. Împotriva acestor hotărâri se poate introduce contestație în termen de 30 de zile de la comunicarea sancțiunii. Contestația se va adresa, în funcție de locul de muncă al persoanei sancționate, fie demnitarului care coordonează activitatea în domeniul gospodăririi pădurilor, fie conducerii Regiei Naționale a Pădurilor. Analizarea contestației soluționarea și comunicarea hotărârii ce se va lua se vor face în termen de 30 de zile de la data înregistrării contestației. Dreptul persoanei sancționate de a se adresa instanțelor de contencios administrativ este garantat.

(3) Partea nemultumita de hotărârea consiliului de disciplina poate face plângere la instanțele de contencios administrativ, în condițiile legii, în termen de 15 zile de la luarea la cunoștința.

(4) Hotărârea rămasă definitivă după analizarea contestației/judecarea plângerii se transmite conducerii instituției/unității silvice la care își desfășoară activitatea cel care a săvârșit fapta incriminata, pentru a se aplică sancțiunea propusă. Pentru retragerea calității de membru al Corpului silvic se aplică prevederile art. 51”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 52 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 52

Pentru personalul silvic angajat cu contract individual de muncă prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. b), constituie abateri disciplinare:

a) manifestările care aduc atingere onoarei sau probității profesionale ori prestigiului domeniului silvicultură, săvârșite în exercitarea sau în afara exercitării atribuțiilor de serviciu;

b) nerespectarea codului de etică și de deontologie profesională a personalului silvic;

c) atitudinile nedemne în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu față de colegi, personalul subordonat, proprietarii terenurilor forestiere, reprezentanții entităților prevăzute la art. 2 ori ai altor instituții sau autorități;

d) desfășurarea de activități publice cu caracter politic sau manifestarea convingerilor politice în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu;

e) refuzul nejustificat de a îndeplini o îndatorire de serviciu;

f) nerespectarea dispozițiilor scrise date de șeful ierarhic superior, cu excepția cazului în care acestea sunt abuzive și ilegale;

g) nerespectarea, în mod repetat și din motive imputabile salariatului, a dispozițiilor legale ori întârzierea repetată în efectuarea lucrărilor, din motive imputabile acestuia;

h) nerespectarea secretului de serviciu sau a confidențialității lucrărilor care au acest caracter, precum și a altor informații de aceeași natură de care a luat cunoștință în exercitarea atribuțiilor de serviciu, cu excepția celor de interes public, în condițiile legii;

i) absențe nemotivate de la serviciu, în mod repetat sau prin care se afectează în mod direct activitatea entității în care își desfășoară activitatea;

j) nerespectarea, în mod nejustificat, a dispozițiilor ori deciziilor cu caracter administrativ dispuse de conducătorul entității în care își desfășoară activitatea ori a altor obligații cu caracter administrativ stabilite de lege sau regulamente;

k) exercitarea atribuțiilor de serviciu cu rea-credință sau gravă neglijență”.

O.U.G. nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic – modificări (Legea nr. 234/2019) was last modified: decembrie 16th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.