Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale – modificări (H.G. nr. 804/2017)

27 nov. 2017
28.367 views
Art. 97 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 97 prevedea:

„Distribuitorul autorizat are obligația să păstreze ca model de referință aparatul de marcat electronic fiscal care a fost supus verificării în vederea obținerii avizului tehnic prevăzut la art. 78 alin. (1) lit. a) și să îl prezinte comisiei, la solicitarea acesteia, ori de câte ori este necesar”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 97 se modifică și va avea următorul cuprins:

Distribuitorul autorizat are obligația să păstreze ca model de referință aparatul de marcat electronic fiscal care a fost supus verificării în vederea obținerii avizului tehnic favorabil prevăzut la art. 78 alin. (1) lit. a) sau b)”.

 

Art. 98 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 98 se abrogă.

 

Art. 99 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 99 prevedea:

„În cazul distribuirii de aparate de marcat electronice fiscale cu modificări de structură, software sau cu parametri tehnici diferiți față de modelul aparatului de marcat electronic fiscal avizat, este necesară o nouă avizare în condițiile prevăzute de prezentele norme metodologice”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 99 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 99

(1) Orice modificare hardware a unui aparat de marcat electronic fiscal sau software a programului de control deja avizat presupune obținerea unui supliment de aviz tehnic favorabil privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal emis de entitatea prevăzută la art. 78 alin. (1) lit. a) sau lit. b). Un exemplar al suplimentului de aviz tehnic favorabil se transmite comisiei.

(2) Un program de aplicație identificabil care face parte din configurația unui aparat de marcat electronic fiscal deja autorizat poate fi actualizat numai după obținerea suplimentului de aviz tehnic favorabil emis de persoana juridică prevăzută la art. 78 alin. (1) lit. a) sau b), după caz”.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

 

Art. 100 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 100 se abrogă.

 

Art. 101 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 101 prevedea:

„Pe lângă celelalte obligații prevăzute de prezentele norme metodologice, după obținerea avizului privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale, distribuitorul autorizat trebuie:

a) să livreze numai aparate de marcat electronice fiscale conforme cu modelul avizat;
b) să emită certificate de garanție pentru aparatele de marcat electronice fiscale distribuite;
c) să asigure suportul hard/soft necesar, în cazul în care aparatul de marcat electronic fiscal urmează să fie integrat ca parte a unui sistem de gestiune, iar prin personalul din rețeaua de service acreditată să verifice integrarea corectă a aparatului în sistem;
d) să furnizeze, la cererea organelor de control și a comisiei, toate informațiile privitoare la activitățile de comercializare și service pentru aceste aparate”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 101 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 101

Pe lângă celelalte obligații prevăzute de prezentele norme metodologice, după obținerea autorizației de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale, distribuitorul autorizat trebuie:

a) să livreze numai aparate de marcat electronice fiscale conforme cu modelul avizat/autorizat;
b) să emită certificate de garanție pentru aparatele de marcat electronice fiscale distribuite;
c) să asigure suportul hard/soft necesar, în cazul în care aparatul de marcat electronic fiscal urmează să fie integrat ca parte a unui sistem informatic, iar prin personalul din rețeaua de service acreditată să verifice integrarea corectă a aparatului în sistem;
d) să furnizeze, la cererea organelor de control și a comisiei, toate informațiile privitoare la activitățile de comercializare și service pentru aceste aparate;
e) să întocmească un dosar de asistență tehnică pe suport hârtie sau electronic pentru fiecare aparat comercializat, în care arhivează documentele primite sau emise în legătură cu intervențiile tehnice efectuate asupra aparatului în cauză”.

 

 

Art. 102 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 102, alin.(4) se abrogă.

 

Art. 102 alin. (6) și (7) din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 102 alin. (6) și (7) prevedeau:

„(6) În cazul pierderii sau deteriorării cărții de intervenții, utilizatorii vor informa de îndată organul fiscal în a cărui rază teritorială a fost instalat aparatul. Informarea se va face în scris prin depunerea acesteia la sediul organului fiscal, căruia i se va prezenta pentru ștampilare, conform art. 105 alin. (2), o nouă carte de intervenții reconstituită, pe răspunderea utilizatorului și a unității de service acreditate, pe baza datelor înregistrate în memoria fiscală, inclusiv în ceea ce privește toate evenimentele reset, și a documentelor păstrate, potrivit legii, la sediul utilizatorului. În situația deteriorării cărții de intervenții, utilizatorii vor prezenta organului fiscal, pentru eventuale confruntări, și cartea de intervenții deteriorată.

(7) În cazul defectării aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorul va anunța unitatea de service acreditată, păstrând dovada anunțării defecțiunii, iar reconstituirea cărții de intervenții și prezentarea acesteia la organul fiscal se vor face în termen de 72 de ore de la anunțarea defecțiunii.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 102, alin. (6) și (7) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(6) În cazul pierderii sau deteriorării cărții de intervenții/registrului special, după caz, utilizatorii vor informa, de îndată, organul fiscal competent. Informarea se va face în scris și prin deplasare la sediul organului fiscal, căruia i se va prezenta pentru ștampilare, conform art. 105 alin. (2), o nouă carte de intervenții/un nou registru special, după caz, reconstituită/reconstituit, pe răspunderea utilizatorului și a unității de service acreditate, pe baza datelor înregistrate în memoria fiscală, inclusiv în ceea ce privește toate evenimentele reset, sau a documentelor din evidența contabilă a utilizatorului. Reconstituirea cărții de intervenție se poate face și în baza documentelor păstrate în dosarul de asistență tehnică al aparatului. În situația deteriorării cărții de intervenții/registrului special, după caz, utilizatorii vor prezenta organului fiscal, pentru eventuale confruntări, și cartea de intervenții/registrul special, după caz, deteriorată/deteriorat.

(7) În cazul defectării aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorul notifică distribuitorul sau unitatea de service acreditată, după caz, păstrând dovada notificării defecțiunii, iar reconstituirea cărții de intervenții și prezentarea acesteia la organul fiscal se vor face în 72 de ore de la anunțarea defecțiunii. Modalitatea de notificare este cea prevăzută de părțile contractante la momentul comercializării aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior”.

 

Art. 102 alin. (8) și (9) din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Potrivit noii reglementări, la art. 102, după alin. (7) se introduc două noi alineate, alin. (8) și (9), cu următorul cuprins:

„(8) Distribuitorii autorizați sau unitățile acreditate din rețeaua acestora au obligația să anexeze la cartea de intervenții o copie a contractului de service pentru aparatul în cauză, pentru perioada de garanție sau pentru perioada de postgaranție, după caz.

(9) În situația în care la punctul de lucru al utilizatorului funcționează aparate de marcat electronice fiscale de același tip, iar service-ul este asigurat de același distribuitor sau unitate acreditată a acestuia, contractul de service prevăzut la alin. (8) se anexează la o singură carte de intervenții”.

 

Art. 103 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 103 prevedea:

„(1) La instalarea aparatului de marcat electronic fiscal la utilizator, tehnicianul de service notează în cartea de intervenții datele sale de identificare, ultimul număr al raportului de închidere zilnică rezultat la sfârșitul operațiunilor de probă și de inițiere a operatorului care va utiliza aparatul.

(2) Bonurile emise în timpul operațiunilor de probă și de inițiere, precum și rapoartele de închidere zilnică emise în faza de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal poartă inscripția „probă” și se păstrează de utilizator.

(3) Instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se face în prezența organului fiscal în a cărui rază teritorială se instalează aparatul, care va verifica integritatea sigiliului fiscal și datele înscrise în bonul fiscal.

(4) Instalarea aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activităților cu caracter ambulant și de taximetrie se face în prezența organului fiscal în a cărui rază teritorială își are sediul/domiciliul fiscal utilizatorul”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 103 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 103

(1) La instalarea aparatului de marcat electronic fiscal la utilizator, tehnicianul de service notează în cartea de intervenții datele sale de identificare, ultimul număr al raportului de închidere zilnică rezultat la sfârșitul operațiunilor de probă și de inițiere a operatorului care va utiliza aparatul și de asemenea înregistrează și arhivează în dosarul de asistență tehnică al aparatului toate documentele emise în legătură cu instalarea aparatului.

(2) Bonurile emise în timpul operațiunilor de probă și de inițiere, precum și rapoartele de închidere zilnică emise în faza de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal poartă inscripția «probă» și se păstrează de utilizator.

(3) Instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se face de către tehnicianul de service al distribuitorului autorizat sau al unității acreditate din rețeaua acestuia, după caz, care va verifica integritatea sigiliului fiscal și datele înscrise în bonul fiscal.

(4) Instalarea aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activităților cu caracter ambulant se face la sediul/domiciliul fiscal al utilizatorului, iar, în cazul celor destinate activității de taximetrie, la sediul distribuitorului autorizat sau al unității acreditate pentru service, după caz”.

 

Art. 104 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 104 prevedea:

„(1) După instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se întocmește „Declarația de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale”, denumită în continuare declarație, conform modelului prezentat în anexa nr. 10, în patru exemplare, semnată de utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal, de tehnicianul de service care a efectuat instalarea și de reprezentantul organului fiscal.

(2) Originalul declarației se depune de utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal la organul fiscal în a cărui rază este instalat aparatul, a doua zi după instalare, în vederea luării în evidență a acestuia, o copie rămâne la utilizator și două copii la unitatea de service.

(3) Unitatea de service acreditată trimite o copie de pe declarație distribuitorului autorizat, în termenul prevăzut la alin. (2).

(4) Nerespectarea dispozițiilor prevăzute la alin. (2) și (3) se sancționează cu amendă contravențională, conform art. 11 alin. (1) lit. a) din ordonanța de urgență.

(5) Lunar, până la data de 10 a lunii în curs, organele fiscale în a căror rază au fost instalate aparatele de marcat electronice fiscale vor transmite direcției generale a finanțelor publice de care aparțin situația privind aparatele instalate în luna precedentă.

(6) Utilizatorii care desfășoară activități cu caracter ambulant depun declarația la organul fiscal în a cărui rază teritorială își au sediul social/domiciliul. În același mod vor proceda și utilizatorii care desfășoară activități de taximetrie, cu excepția situațiilor în care operatorul de transport în regim de taxi are filiale sau sucursale deschise în alte județe decât cel în care are sediul social, caz în care declarația de instalare se va depune conform alin. (2).

(7) Utilizarea în alte scopuri a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate și declarate ca fiind utilizate în activități cu caracter ambulant și de taximetrie este interzisă”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 104 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 104

(1) După instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se întocmește «Declarația de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale», denumită în continuare declarație, conform modelului prezentat în anexa nr. 10, în patru exemplare, semnată de utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal și de tehnicianul de service care a efectuat instalarea.

(2) Un exemplar al declarației se transmite de către utilizator, a doua zi, organului fiscal competent, care îl preia în vederea luării acestuia în evidență. Un exemplar al declarației prevăzute la alin. (1) rămâne la utilizator, iar două exemplare la unitatea de service.

(3) Unitatea de service acreditată trimite un exemplar al declarației distribuitorului autorizat, a doua zi după instalare.

(4) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență care desfășoară activități cu caracter ambulant, precum și cei care desfășoară activități de taximetrie depun declarația de instalare la organul fiscal competent.

(5) Utilizarea în alte scopuri a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate și declarate ca fiind utilizate în activități cu caracter ambulant și de taximetrie este interzisă.

(6) În situația în care organele de control constată că un operator economic utilizează aparatul de marcat electronic fiscal în alt scop decât cel pentru care acesta este instalat și declarat, se consideră că operatorul economic nu este dotat cu aparat de marcat electronic fiscal”.

 

Art. 105 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 105 prevedea:

„(1) O dată cu declarația prevăzută la art. 104 alin. (1), utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale, cu excepția taximetriștilor, prezintă organului fiscal cartea de intervenții a aparatului și registrul special.

(2) Organul fiscal înscrie în cartea de intervenții numărul de pagini, aplicând ștampila, și vizează registrul special pe ultima pagină”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 105 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 105

(1) După instalarea aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale, cu excepția taximetriștilor, prezintă organului fiscal competent cartea de intervenții a aparatului și registrul special.

(2) Organul fiscal competent înscrie în cartea de intervenții numărul de pagini, aplicând ștampila, și vizează registrul special pe ultima pagină”.

 

Art. 106 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 106 prevedea:

„(1) Unitățile care fac parte din rețeaua de service trebuie să aibă menționată în obiectul lor de activitate activitatea de service pentru aparate de marcat electronice fiscale, cod CAEN 7250, și să dispună de minimum 2 tehnicieni de service specializați în domeniu.

(2) Distribuitorii autorizați sunt obligați ca, prin intermediul propriilor tehnicieni de service sau al unităților de service acreditate, să asigure:

a) intervenția promptă și gratuită, la solicitarea organelor de control;
b) instalarea aparatului nou și repunerea în funcțiune a aparatului defect ca urmare a defectării memoriei fiscale, în termen de 72 de ore de la solicitarea utilizatorului;
c) instruirea utilizatorului, completarea cărții de intervenții a aparatului și semnarea declarațiilor de instalare;
d) efectuarea cel puțin a unei verificări anuale a aparatelor de marcat electronice fiscale și îndeplinirea oricăror alte obligații ce revin unităților de service potrivit ordonanței de urgență și prezentelor norme metodologice”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 106 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 106

(1) Unitățile acreditate pentru service trebuie să aibă menționată în obiectul lor de activitate activitatea de service pentru aparate de marcat electronice fiscale, cod CAEN 9511, și să dispună de minimum 2 tehnicieni de service specializați în domeniu.

(2) Distribuitorii autorizați sunt obligați ca, prin intermediul propriilor tehnicieni de service sau ai unităților de service acreditate, să asigure:

a) intervenția promptă și gratuită, la solicitarea organelor de control;
b) instalarea aparatului nou, înlocuirea memoriei fiscale sau a dispozitivului de memorare a jurnalului electronic în cazul în care sunt defecte sau capacitatea de stocare a fost epuizată, după caz, în termen de maximum 72 de ore de la solicitarea utilizatorului;
c) instruirea utilizatorului, completarea cărții de intervenții a aparatului, întocmirea unui dosar de asistență tehnică pentru fiecare aparat și semnarea declarațiilor de instalare;
d) efectuarea a cel puțin o verificare anuală a aparatelor de marcat electronice fiscale și îndeplinirea oricăror altor obligații ce revin unităților de service potrivit ordonanței de urgență și prezentelor norme metodologice”.

 

Art. 107, alin. (2) și (3) din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 107 alin. (2) și (3) prevedea:

„(2) Pentru semnarea contractului de service utilizatorii pot opta pentru oricare dintre unitățile de service incluse în rețeaua distribuitorului autorizat, cu următoarele condiții:

a) notificarea distribuitorului autorizat asupra opțiunii;
b) unitatea de service pentru care se optează să fie acreditată să efectueze service în județul sau în municipiul București, unde este instalat aparatul.

(3) Distribuitorii autorizați pot comercializa aparatele de marcat electronice fiscale pentru care au obținut avizul comisiei pe tot teritoriul țării, cu respectarea condiției prevăzute la art. 78 alin. (1) lit. d), iar cei care dispun de tehnicieni de service proprii sunt autorizați să efectueze operațiuni de service la toate aparatele livrate utilizatorilor, direct sau prin intermediul unităților acreditate de aceștia, indiferent de județele în care sunt instalate aparatele”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 107, alin. (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(2) Pe perioada de postgaranție utilizatorii pot încheia contracte de service cu oricare dintre unitățile de service incluse în rețeaua distribuitorului autorizat, cu condiția să notifice distribuitorul autorizat care a furnizat aparatul de marcat electronic fiscal asupra opțiunii.

(3) Distribuitorii autorizați pot comercializa aparatele de marcat electronice fiscale pentru care au obținut avizul/autorizația comisiei pe tot teritoriul țării, cu respectarea condiției prevăzute la art. 78 alin. (1) lit. e), iar cei care dispun de tehnicieni de service proprii sunt autorizați să efectueze operațiuni de service la toate aparatele livrate utilizatorilor, direct sau prin intermediul unităților acreditate de aceștia, indiferent de județele în care sunt instalate aparatele”.

 

Art. 107 alin. (4) și (5) și art. 110 – 114 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 107, alin. (4) și (5) se abrogă și de asemenea, art. 110-114 se abrogă.

 

Art. 115 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 115 prevedea:

„(1) Distribuitorii autorizați care încetează activitatea de comercializare a aparatelor de marcat electronice fiscale rămân răspunzători în continuare pentru obligațiile ce le revin conform prevederilor ordonanței de urgență și prezentelor norme metodologice, pentru aparatele livrate.

(2) Drepturile și obligațiile ce revin unităților acreditate în baza prevederilor ordonanței de urgență și a prevederilor prezentelor norme metodologice, precum și în baza avizelor eliberate de comisie nu pot fi cedate unor terțe persoane.

(3) În cazul dizolvării distribuitorului autorizat prin fuziune ori prin divizare, drepturile și obligațiile ce îi revin acestuia în baza avizelor privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale se transmit, în condițiile legii, societății comerciale sau societăților comerciale existente ori care iau ființă în urma acestor operațiuni, fără a fi necesară reavizarea potrivit prezentelor norme metodologice.

(4) Hotărârea adunării generale extraordinare a acționarilor distribuitorului autorizat privind fuziunea sau divizarea va fi notificată comisiei în termen de 15 zile de la data emiterii acesteia, în condițiile prevăzute de Legea nr. 31/1990, republicată.

(5) Dispozițiile alin. (3) se aplică în mod corespunzător și în cazul în care distribuitorul autorizat cedează, în condițiile legii, drepturile și obligațiile ce-i revin în baza avizului privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale altui distribuitor autorizat, cu acordul scris al acestuia.

(6) Copia documentului încheiat în condițiile prevăzute la alin. (5) va fi transmisă comisiei în termen de 15 zile de la data semnării acestuia de către părți”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 115 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 115

(1) Drepturile și obligațiile ce revin unităților acreditate pentru comercializare și/sau service în baza prevederilor ordonanței de urgență și a prevederilor prezentelor norme metodologice, precum și în baza avizelor/autorizațiilor eliberate de comisie nu pot fi cedate unor terțe persoane.

(2) În cazul reorganizării distribuitorului autorizat prin fuziune ori prin divizare, drepturile și obligațiile ce îi revin acestuia în baza avizelor/autorizațiilor de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale se transmit, în condițiile legii, către societatea sau societățile existente ori care iau ființă în urma acestor operațiuni, fără a fi necesară reavizarea/reautorizarea potrivit prezentelor norme metodologice.

(3) Hotărârea adunării generale extraordinare a acționarilor distribuitorului autorizat privind fuziunea sau divizarea va fi notificată comisiei în termen de 15 zile de la data emiterii acesteia, în condițiile prevăzute de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

(4) În cazul în care distribuitorul autorizat cedează, în condițiile legii, drepturile și obligațiile ce îi revin în baza avizului/autorizației de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale altui distribuitor autorizat, cu acordul scris al acestuia, nu mai este necesară reavizarea/reautorizarea operatorului economic care și-a dat acordul pentru preluarea activității.

(5) Copia documentului încheiat în condițiile prevăzute la alin. (4) se transmite comisiei, în termen de 15 zile de la data semnării acestuia de către părți, însoțită de declarația pe propria răspundere a cesionarului că dispune de surse de aprovizionare pentru aparatele de marcat electronice fiscale prevăzute în autorizația de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale cesionată, precum și pentru piesele de schimb aferente acestor aparate.

(6) Pentru situațiile prevăzute la alin. (2) și (4) comisia va emite în baza notificărilor o decizie în care se vor menționa datele de identificare ale noului deținător al avizului/autorizației transmis/transmise prin reorganizare sau cesiune, în condițiile legii”.

 

Art. 117 și art. 118 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 117 și art. 118 se abrogă.

 

Art. 119 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin H.G. nr. 804/2017)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 119 prevedea:

„(1) Verificarea modului de respectare de către agenții economici a obligațiilor ce le revin potrivit ordonanței de urgență și prezentelor norme metodologice se face de către organele de specialitate din Ministerul Finanțelor Publice, din unitățile sale teritoriale, precum și din cadrul Gărzii Financiare, denumite în continuare organe de control, organizate în echipe formate din minimum două persoane.

(2) În traficul rutier organele de control prevăzute la alin. (1) vor efectua verificarea taxiurilor numai împreună cu reprezentanți ai poliției rutiere.

(3) În termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor finaliza acțiunea de inventariere a tuturor unităților agenților economici care, la data intrării în vigoare a acestor norme, desfășoară pe raza județului/municipiului București activități de livrări de bunuri și prestări de servicii direct către populație, pentru care este obligatorie utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, și împreună cu organele teritoriale ale Gărzii Financiare vor proceda la verificarea acestora potrivit alin. (1).

(4) Pentru agenții economici înregistrați/autorizați potrivit legii ulterior intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, organele competente vor lua măsurile corespunzătoare pentru verificarea existenței obligației acestora de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, urmând ca în termen de 30 de zile de la data începerii activității unităților agenților economici în cauză să verifice modul de respectare de către aceștia a prevederilor ordonanței de urgență”.


Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 119 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 119

(1) Verificarea modului de respectare de către operatorii economici a obligațiilor ce le revin potrivit ordonanței de urgență și prezentelor norme metodologice se face în condițiile art. 12 alin. (1) din ordonanța de urgență.

(2) În traficul rutier organele de control prevăzute de ordonanța de urgență vor efectua verificarea taxiurilor, cu respectarea prevederilor art. 37 alin. (2) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, cu modificările și completările ulterioare”.

 

Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale – modificări (H.G. nr. 804/2017) was last modified: noiembrie 27th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.