Componenţa, atribuţiile, modul de organizare şi funcţionare ale ANMCS (H.G. nr. 629/2015)

18 aug. 2015
Vizualizari: 5445

Despre

  • M. Of. nr. 619 din 14 august 2015
  • H.G. nr. 629/2015
  • Componenţa, atribuţiile, modul de organizare şi funcţionare ale Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate

Art. 10 la primul alineat prevede faptul că în exercitarea atribuțiilor sale, președintele ANMCS emite ordine.

De asemenea, la alineatul următor prevede faptul că ordinele cu caracter normativ emise de președintele ANMCS se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 11 are următorul conținut:

„(1) Colegiul director este format din reprezentanți ai autorităților, instituțiilor publice sau organizațiilor profesionale prevăzute la art. 175 alin. (5) din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Membrii Colegiului director prevăzuți la art. 175 alin. (5) lit. a)-q) din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, sunt desemnați de autoritățile, instituțiile sau organizațiile profesionale pe care le reprezintă, pentru o perioadă de 5 ani.

(3) Membrii Colegiului director sunt obligați să respecte secretul profesional, sens în care semnează declarații de confidențialitate.

(4) Numirea membrilor Colegiului director prevăzuți la alin. (2) încetează înainte de termen în următoarele situații:

a) demisie;

b) ca urmare a constatării neîndeplinirii sau îndeplinirii defectuoase a atribuțiilor aferente calității de membru, la sesizarea președintelui sau a membrilor Colegiului director, adresată autorității, instituției publice sau organizației profesionale care l-a desemnat;

c) retragerea nominalizării de către autoritatea, instituția publică sau organizația profesională care l-a desemnat în această calitate;

d) alte situații prevăzute de lege.

(5) În cazurile prevăzute la alin. (4), autoritatea, instituția publică sau organizația profesională prevăzută de lege desemnează un nou reprezentant, numit potrivit alin. (2), până la sfârșitul perioadei de 5 ani.

(6) Modul de organizare și funcționare a Colegiului director se stabilește prin regulamentul propriu adoptat conform prevederilor art. 12 lit. a).

(7) În realizarea atribuțiilor ce îi revin, Colegiul director emite hotărâri.

(8) Președintele ANMCS poate desemna, în lipsa sa, pe directorul general să participe cu drept de vot deplin, în numele său, la ședințele Colegiului director.

(9) La ședințele Colegiului director pot participa, fără drept de vot, și alte persoane în calitate de invitați la solicitarea președintelui Colegiului director”.

Art. 12 reglementează principalele atribuții ale Colegiului director, astfel:

a) adoptă regulamentul propriu de organizare și funcționare;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

b) aprobă structura comisiilor de evaluare în vederea acreditării unităților sanitare;

c) aprobă categoriile de acreditare a unităților sanitare, la propunerea președintelui ANMCS;

d) adoptă, prin consens, standardele, metodologia și procedurile de acreditare a unităților sanitare, care se aprobă prin ordin al ministrului sănătății;

e) aprobă planul anual de acreditare a unităților sanitare și, pe baza acestuia, planul multianual de acreditare a unităților sanitare, la propunerea președintelui ANMCS;

f) avizează bugetul de venituri și cheltuieli al ANMCS, la propunerea președintelui ANMCS;

g) avizează raportul semestrial și raportul anual de activitate al ANMCS, la propunerea președintelui ANMCS

Art. 13 prevede următoarele:

„(1) ANMCS are un director general angajat în condițiile prevăzute de art. 30 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Condițiile minimale de ocupare a funcției de director general sunt:

a) studii superioare de lungă durată în domeniul medical;

b) masterat în managementul sănătății;

c) specializare în managementul calității serviciilor de sănătate.

(3) Directorul general asigură conducerea executivă a ANMCS”.

Potrivit art. 14, ANMCS are în componență următoarele structuri de specialitate, organizate la nivel de direcție:

a) Unitatea de Standarde pentru Serviciile de Sănătate – structură cu atribuții și responsabilități în domeniul cercetării, elaborării și actualizării standardelor pentru managementul calității serviciilor de sănătate;

b) Unitatea de Evaluare și Acreditare a Spitalelor – având ca atribuții evaluarea serviciilor medicale spitalicești și elaborarea raportului de acreditare, care se aprobă conform prevederilor art. 9 lit. b);

c) Unitatea de Evaluare și Acreditare a Unităților Sanitare din Ambulatoriu – având ca atribuții coordonarea evaluării conformității cu standardele de acreditare și elaborarea raportului de acreditare, care se aprobă conform prevederilor art. 9 lit. b).

Conform art. 15, Unitatea de Standarde pentru Serviciile de Sănătate are următoarele atribuții principale:

a) elaborează standardele, criteriile și metodologia de acreditare, reacreditare și monitorizare, adaptate categoriilor de unități sanitare, pe baza metodelor științifice dovedite și în colaborare cu experți;

b) actualizează standardele, criteriile și metodologia de acreditare a categoriilor de unități sanitare, în colaborare cu experți, în vederea armonizării și adaptării în funcție de evoluțiile și tendințele specifice de la nivel intern și internațional;

c) elaborează documentația și instrumentele de lucru specifice, necesare în procesul de evaluare în vederea acreditării și reacreditării și, respectiv, de monitorizare a unităților sanitare;

d) gestionează baza de date constituită în urma procesului de acreditare a unităților sanitare, în vederea prelucrării și utilizării în cercetarea de specialitate și comunicare;

e) elaborează și coordonează studii și cercetări în domeniul acreditării, având drept scop evaluarea, perfecționarea și modernizarea proceselor privind acreditarea unităților sanitare, în colaborare cu experți în domeniu.

Art. 16 reglementează atribuțiile principale ale Unității de Evaluare și Acreditare a Spitalelor, astfel:

a) elaborează criteriile de selecție a persoanelor ce doresc să obțină certificatul de absolvire a programului de formare și perfecționare pentru evaluatori de servicii de sănătate și asigură desfășurarea acestui program, în colaborare cu organismele recunoscute de către ANMCS de formare a personalului specializat în domeniul managementului calității serviciilor de sănătate;

b) elaborează criteriile în vederea recunoașterii de către ANMCS a persoanelor care au obținut, în condițiile legii, certificatul de absolvire a programului de formare și perfecționare pentru evaluatori de servicii de sănătate sau evaluatori de spitale, după caz;

c) asigură, în colaborare cu organismele recunoscute de către ANMCS de formare a evaluatorilor de servicii de sănătate, monitorizarea și evaluarea periodică la fiecare 3 ani, pe baza dovedirii frecventării formelor de perfecționare continuă organizate în condițiile prevăzute la lit. a), a evaluatorilor de servicii de sănătate, în vederea menținerii recunoașterii acestora de către ANMCS;

d) gestionează registrele evaluatorilor ANMCS;

e) supune aprobării președintelui ANMCS suspendarea dreptului de a participa la evaluare, precum și încetarea calității de membru al comisiei de evaluare sau a calității de evaluator de servicii de sănătate, în condițiile stabilite prin ordin al președintelui ANMCS;

f) elaborează procedurile specifice activității unității, precum și pe cele ce reglementează desfășurarea procesului de acreditare;

g) asigură înscrierea în procedura de acreditare a unităților sanitare, conform solicitărilor depuse;

h) elaborează planul anual de acreditare a spitalelor și, pe baza acestuia, planul multianual de acreditare a spitalelor;

i) elaborează metodologia de constituire a comisiilor de evaluare în vederea acreditării pentru unitățile sanitare cu paturi;

j) desemnează, pentru fiecare etapă a procesului de acreditare, persoana responsabilă cu menținerea legăturii cu spitalul, precum și cu gestionarea documentelor depuse pentru evaluare în vederea acreditării;

k) supraveghează activitatea coordonatorilor comisiilor de evaluare în vederea acreditării;

l) participă, alături de reprezentanții altor structuri organizatorice din cadrul ANMCS, în comisia de recepție a serviciilor prestate de evaluatorii de servicii de sănătate în cadrul procesului de acreditare a spitalelor;

m) supune spre aprobare președintelui ANMCS verificarea activității depuse de membrii comisiilor de evaluare în vederea acreditării, atunci când constată situații deosebite survenite și care conduc la compromiterea procesului de evaluare;

n) analizează, în baza raportului de evaluare, modul în care activitatea spitalului este conformă cu cerințele standardelor de acreditare și elaborează raportul de acreditare;

o) supune spre aprobare președintelui ANMCS raportul de acreditare și categoriile de acreditare pentru fiecare spital evaluat, care stau la baza emiterii ordinului de acreditare.

Componența, atribuțiile, modul de organizare și funcționare ale ANMCS (H.G. nr. 629/2015) was last modified: august 17th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.