Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei – modificări (OMJ nr. 3032/C/2018)

22 aug. 2018
Vizualizari: 1520
Actul modificatActul modificatorSumar

Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției, aprobat prin OMJ nr. 120/C/2011

(M. Of. nr.  116 din 16 februarie 2011; cu modif. ult.)

Ordinul nr. 3032/2018 privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Ministerului Justiției, aprobat prin OMJ nr. 120/C/2011

(M. Of. nr.   720 din 21 august 2018)

 

– modifică: art. 133 alin. (4), art. 138^1 partea introductivă și lit. a)-b), art. 138^1 lit. c), art. 143 lit. k), art. 145 lit. f), art. 148^1 partea introductivă și lit. a)-k), art. 148^1 lit. l), art. 157 alin. (2)-(7), art. 158, art. 159 lit. a)-d), art. 160, art. 162 lit. d), art. 164 alin. (1), art. 164 alin. (2) lit. a), lit. d), lit. e), lit. g)-h), lit. k)-l), lit. n), lit. u), lit. v), lit. w), art. 164 alin. (3)-(4) și alin. (6);

– introduce: art. 98 lit. n^2), art. 108^1, art. 122 lit. c^1), art. 125^1, art. 129 lit. j^1), art. 136 alin. (3), art. 138^1 lit. b^1)-b^2), art. 148^1 lit. k^1)-k^4), art. 164 alin. (2) lit. g^1), art. 164 alin. (2) lit. t^1)-t^2), art. 164 alin. (2) lit. v^1);

– abrogă: art. 120 alin. (4)-(5), art. 164 alin. (2) lit. q) și lit. t).

 

 

În M. Of. nr. 720 din 21 august 2018, s-a publicat Ordinul Ministerului Justiției (OMJ) nr. 3032/2018 privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Ministerului Justiției, aprobat prin OMJ nr. 120/C/2011 (M. Of. nr. 116 din 16 februarie 2011; cu modif. ult.).

Una dintre modificările importante aduse Regulamentului de organizare și funcționare a Ministerului Justiției vizează introducerea art. 125^1, prin care se reglementează un nou set de atribuții ale Serviciului profesii juridice conexe. Astfel, prin introducerea lit. c^1) la art. 122, în sarcina acestui serviciu a intrat și activitatea de  în coordonare, în condițiile prevăzute de O.G. nr. 75/2000 privind organizarea activității de expertiză criminalistică, a activității de autorizare și evidență a experților criminaliști autorizați. Prin urmare, în scopul îndeplinirii acestei sarcini, prin art. 125^1, Serviciului profesii juridice conexe i-au fost acordate atribuții noi, între care se numără: elaborarea proiectului de regulament privind modalitățile de dobândire a calității de expert criminalist autorizat, precum și procedurii de retragere a acestei calități și proiectul de ordin al ministrului justiției pentru aprobarea respectivului regulament, dar și organizarea, în condițiile legii, a examenului pentru dobândirea calității de expert criminalist autorizat.

 

Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse respectivului regulament.

 

Art.  98  lit. n^2) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (introdus prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 98, după lit. n^1) se introduce o nouă literă, lit. n^2), cu următorul conținut:

„Direcția contencios are următoarele atribuții:

(…)

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

n^2) acordă asistență juridică de specialitate prin reprezentant desemnat, în operațiunile necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestei finanțări nerambursabile, în cooperare cu Direcția programe europene, Direcția financiar-contabilă și Direcția investiții;”.

 

Art.  108^1 din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (introdus prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Noua reglementare

În noua reglementare, după art. 108 se introduce un nou articol, art. 108^1), cu următorul conținut:

În vederea ducerii la îndeplinire a dispozițiilor prevăzute la art. 16 din Legea nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul Direcției afaceri europene și drepturile omului se organizează și funcționează Punctul de contact responsabil cu implementarea Convenției la nivelul Ministerului Justiției”.

 

Art.  120 alin. (4)-(5) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (abrogat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 120, alin. (4)-(5) se abrogă.  

 

Art.  122 lit. c^1) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (introdus prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 122, după lit. c) se introduce o nouă literă, lit. c^1), cu următorul conținut:

„Serviciul profesii juridice conexe duce la îndeplinire atribuțiile ministerului privind:

(…)

c^1) coordonarea, în condițiile prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 75/2000 privind organizarea activității de expertiză criminalistică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 488/2002, cu modificările și completările ulterioare, activității de autorizare și evidență a experților criminaliști autorizați;”.

 

Art.  125^1 din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (introdus prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Noua reglementare

În noua reglementare, după art. 125 se introduce un nou articol, art. 125^1, cu următorul conținut:

În vederea ducerii la îndeplinire a dispozițiilor prevăzute la art. 122 lit. c^1), Serviciul profesii juridice conexe îndeplinește următoarele atribuții:

a) elaborează proiectul de regulament privind modalitățile de dobândire a calității de expert criminalist autorizat, precum și procedura de retragere a acestei calități și proiectul de ordin al ministrului justiției pentru aprobarea acestui regulament;

b) organizează, în condițiile legii, examenul pentru dobândirea calității de expert criminalist autorizat; c) ține evidența experților criminaliști autorizați;

d) întocmește și revizuiește periodic tabelul nominal cuprinzând experții criminaliști autorizați;

e) eliberează și vizează legitimațiile de expert criminalist;

f) eliberează adeverința de exercitare, cu caracter temporar sau ocazional, pe teritoriul României, în condițiile prevăzute de lege, a profesiei de expert criminalist;

g) constată pierderea calității de expert criminalist autorizat;

h) întocmește lucrările necesare îndeplinirii procedurii de retragere a calității de expert criminalist;

i) realizează verificările documentelor depuse în vederea autorizării prin Sistemul de informare în cadrul pieței interne, în condițiile legii;

j) îndeplinește atribuțiile specifice asumate de minister prin Protocolul de colaborare încheiat cu Centrul Național «România Digitală» pentru punerea în aplicare a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 68/2010, cu modificările ulterioare, prin utilizarea platformei PCU electronic;

k) îndeplinește atribuțiile specifice direcției referitoare la recunoașterea profesiei de expert criminalist în cadrul Rețelei autorităților competente cu atribuții în recunoașterea calificărilor profesionale – prin intermediul platformei electronice online IMI PQ NET Români”.

 

Art.  129 lit. j^1) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (introdus prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 129, după lit. j) se introduce o nouă literă, lit. j^1), cu următorul conținut:

„La nivelul Serviciului profesii juridice conexe sunt constituite următoarele evidențe:

(…)

j^1) dosarele de autorizare ale experților criminaliști autorizați;”.

 

strong>Art.  133 alin. (4) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 133, alin. (4) prevedea:

„(4) La nivelul Direcției investiții se derulează, în cooperare cu Direcția financiar contabilă și Direcția programe europene, operațiuni necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014, conform cadrului normativ aferent acestei finanțări nerambursabile”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 133, alin. (4) se modifică și va avea următorul conținut:

„(4) La nivelul Direcției investiții se derulează, în cooperare cu Direcția financiar-contabilă și Direcția programe europene și Direcția contencios prin reprezentant desemnat, operațiuni necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 și Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestei finanțări nerambursabile”.

 

Art.  136 alin. (3) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (introdus prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 136, după alin. (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul conținut:

„(3) Serviciul de gestiune a investițiilor acordă asistență de specialitate în operațiunile necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, care vizează investiții în imobile, conform cadrului normativ aferent acestei finanțări nerambursabile”.

 

Art.  138^1 partea introductivă și lit. a)-b) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 138^1, partea introductivă și lit. a)-b) prevedeau:

„La nivelul Serviciului achiziții publice se derulează următoarele operațiuni necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014, conform cadrului normativ aferent acestei finanțări nerambursabile, cu asigurarea autonomiei acestora față de acțiunile care privesc activitatea ministerului ca beneficiar al proiectelor finanțate prin acest mecanism, în baza procedurilor operaționale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituției:

a) organizează și efectuează toate operațiunile necesare desfășurării procedurilor de achiziții publice ale Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014;

b) se asigură, împreună cu Operatorul de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014, atât ex ante, cât și ex post, că legislația aplicabilă locală, națională și a Uniunii Europene inclusiv, dar nu limitat la legislația privind mediul, achizițiile publice și ajutorul de stat, este respectată în ceea ce privește achizițiile derulate de promotorii de proiecte din afara ministerului, chiar dacă pentru activitatea de verificare ex ante și ex post a acestor achiziții se apelează la expertiză contractată, specializată în acest domeniu;”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 138^1, partea introductivă și lit. a)-b) se modifică și vor avea următorul conținut:

La nivelul Serviciului achiziții publice se derulează următoarele operațiuni necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 și Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestei finanțări nerambursabile, cu asigurarea autonomiei acestora față de acțiunile care privesc activitatea ministerului ca beneficiar al proiectelor finanțate prin acest mecanism, în baza procedurilor operaționale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituției:

a) organizează și efectuează toate operațiunile necesare desfășurării procedurilor de achiziții publice ale Operatorului de program;

b) se asigură că legislația aplicabilă locală, națională și a Uniunii Europene inclusiv, dar nu limitat la legislația privind mediul, achizițiile publice și ajutorul de stat, este respectată în ceea ce privește achizițiile derulate de promotorii de proiecte din afara ministerului, chiar dacă pentru activitatea de verificare a acestor achiziții se apelează la expertiză contractată, specializată în acest domeniu;”.

 

Art.  138^1 lit. b^1-b^2) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (introdus prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 138^1, după lit. b) se introduc două noi litere, lit. b^1)-b^2), cu următorul conținut:

„La nivelul Serviciului achiziții publice se derulează următoarele operațiuni necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 și Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestei finanțări nerambursabile, cu asigurarea autonomiei acestora față de acțiunile care privesc activitatea ministerului ca beneficiar al proiectelor finanțate prin acest mecanism, în baza procedurilor operaționale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituției:

(…)

b^1) asigură transparența și disponibilitatea operațiunilor și documentelor a căror obligație de prezentare este menționată în cuprinsul regulamentelor de implementare aferente Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;

b^2) asigură existența și evidența tuturor documentelor pe care le are în gestiune și care constituie pistă de audit aferentă implementării mecanismelor financiare norvegiene;”.

 

Art.  138^1 lit. c) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 138^1, lit. c) prevedea:

„c) îndeplinește orice alte atribuții necesare derulării operațiunilor impuse Operatorului de program, conform competențelor specifice și cu respectarea cadrului normativ aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 138^1, lit. c) se modifică și va avea următorul conținut:

„c) îndeplinește orice alte atribuții necesare derulării operațiunilor impuse Operatorului de program, conform competențelor specifice și cu respectarea cadrului normativ aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021”.

 

Art.  143 lit. k) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 143, lit. k) prevedea:

„Direcția financiar-contabilă îndeplinește următoarele atribuții:

(…)

k) la nivelul Direcției financiar-contabile se derulează, în cooperare cu Direcția investiții și Direcția programe europene, operațiuni necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014, conform cadrului normativ aferent acestei finanțări nerambursabile”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 143, lit. k) se modifică și va avea următorul conținut:

„Direcția financiar-contabilă îndeplinește următoarele atribuții:

(…)

k) la nivelul Direcției financiar-contabile se derulează, în cooperare cu Direcția investiții și Direcția programe europene și Direcția contencios prin reprezentant desemnat, operațiuni necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 și Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestor finanțări nerambursabile”.

 

Art.  145 lit. f) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 145, lit. f) prevedea:

„Direcția financiar-contabilă îndeplinește următoarele atribuții în domeniul controlului financiar preventiv propriu:

(…)

f) realizează controlul financiar preventiv pentru toate tranzacțiile efectuate în cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 pentru care ministerul este desemnat Operator de program”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 145, lit. f) se modifică și va avea următorul conținut:

„Direcția financiar-contabilă îndeplinește următoarele atribuții în domeniul controlului financiar preventiv propriu:

(…)

f) realizează controlul financiar preventiv pentru toate tranzacțiile efectuate în cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 pentru care ministerul este desemnat Operator de program”.

 

Art.  148^1 partea introductivă și lit. a)-k) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 148^1, partea introductivă și lit. a)-k) prevedeau:

„La nivelul Serviciului financiar contabilitate se derulează următoarele operațiuni necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014, conform cadrului normativ aferent acestei finanțări nerambursabile, cu asigurarea autonomiei acestora față de acțiunile care privesc activitatea ministerului ca beneficiar al proiectelor finanțate prin acest mecanism, în baza procedurilor operaționale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituției:

a) asigură existența unui sistem informatic pentru înregistrarea și stocarea înregistrărilor contabile pentru fiecare proiect din cadrul programului și colectarea informațiilor aferente implementării necesare pentru managementul financiar, raportări, monitorizări, verificări, audituri și evaluări;

b) se asigură, împreună cu Operatorul de program, că promotorii de proiecte mențin fie un sistem contabil separat, fie o evidență contabilă adecvată pentru toate tranzacțiile aferente proiectelor, fără a aduce atingere reglementărilor contabile naționale, în situațiile în care pentru monitorizarea promotorilor de proiecte nu se apelează la expertiză subcontractată, specializată în acest domeniu;

c) sub rezerva dispozițiilor contrare ale legislației naționale, deschide și menține conturi bancare, inclusiv purtătoare de dobândă, dedicate derulării de către Operatorul de program și de promotorii de proiecte din cadrul ministerului a operațiunilor în cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, și întocmește documentele de încasări și de plăți aferente operațiunilor derulate prin aceste conturi;

d) întocmește documentele privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea cheltuielilor, în baza propunerilor compartimentului de specialitate, în limita și pe structura bugetului repartizat, cu aprobarea ordonatorului de credite și numai pentru efectuarea acelor cheltuieli permise de actele normative în vigoare;

e) realizează plățile aferente programelor în limita și pe structura bugetului aprobat după ce au fost angajate, lichidate și ordonanțate de ordonatorul de credite al Operatorului de program;

f) asigură transparența și disponibilitatea operațiunilor și documentelor a căror obligație de prezentare este menționată în cuprinsul regulamentului de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;

g) pune la dispoziția Direcției programe europene informațiile necesare în vederea întocmirii și transmiterii rapoartelor financiare intermediare, a raportului anual al programului, a raportului final al programului și a rapoartelor privind dobânzile acumulate în conformitate cu prevederile regulamentului de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;

h) transferă Autorității de certificare, în euro, dobânda bonificată în conturile gestionate aferente Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;

i) transferă Autorității de certificare, în euro, din conturile aferente Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, eventualele sume recuperate de la promotorii de proiecte, reprezentând grantul și dobânda generată de acesta;

j) întocmește și transmite spre aprobare Serviciului buget din cadrul Direcției financiar-contabile solicitările Direcției programe europene privind deschiderile de credite pentru sumele aferente cofinanțării publice naționale la nivel de program de la bugetul de stat;

k) asigură, conform prevederilor legale, programarea la Trezoreria Statului a plăților efectuate de minister în calitate de Operator de program și de Promotor de proiect;”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 148^1, partea introductivă și lit. a)-k)  se modifică și vor avea următorul conținut:

La nivelul Serviciului financiar contabilitate se derulează următoarele operațiuni necesare funcționării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 și Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestei finanțări nerambursabile, cu asigurarea autonomiei acestora față de acțiunile care privesc activitatea ministerului ca beneficiar al proiectelor finanțate prin acest mecanism, în baza procedurilor operaționale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituției:

a) asigură existența unui sistem informatic pentru înregistrarea și stocarea înregistrărilor contabile pentru fiecare proiect din cadrul programelor și colectarea informațiilor aferente implementării necesare pentru managementul financiar, raportări, monitorizări, verificări, audituri și evaluări;

b) se asigură că promotorii de proiecte mențin fie un sistem contabil separat, fie o evidență contabilă adecvată pentru toate tranzacțiile aferente proiectelor, fără a aduce atingere reglementărilor contabile naționale;

c) sub rezerva dispozițiilor contrare ale legislației naționale, deschide și menține conturi bancare, inclusiv purtătoare de dobândă, dedicate derulării de către Operatorul de program a operațiunilor în cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 și întocmește documentele de încasări și de plăți aferente operațiunilor derulate prin aceste conturi;

d) întocmește documentele privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea cheltuielilor, în baza propunerilor compartimentului de specialitate, în limita și pe structura bugetului repartizat, cu aprobarea ordonatorului de credite și numai pentru efectuarea acelor cheltuieli permise de actele normative în vigoare;

e) realizează plățile aferente programelor în limita și pe structura bugetului aprobat după ce au fost angajate, lichidate și ordonanțate de ordonatorul de credite al Operatorului de program;

f) asigură transparența și disponibilitatea operațiunilor și documentelor a căror obligație de prezentare este menționată în cuprinsul regulamentelor de implementare aferente Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;

g) pune la dispoziția Direcției programe europene informațiile necesare în vederea întocmirii și transmiterii rapoartelor financiare intermediare, a rapoartelor anuale ale programelor, a rapoartelor finale ale programelor și a rapoartelor privind dobânzile acumulate în conformitate cu prevederile Regulamentului de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și Regulamentului de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;

h) transferă Autorității de certificare, în euro, dobânda bonificată în conturile gestionate aferente Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;

i) transferă Autorității de certificare, în euro, din conturile aferente Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, eventualele sume recuperate de la promotorii de proiecte, reprezentând grantul și dobânda generată de acesta;

j) întocmește și transmite spre aprobare Serviciului buget din cadrul Direcției financiar-contabile solicitările Direcției programe europene privind deschiderile de credite pentru sumele aferente cofinanțării publice naționale la nivel de program de la bugetul de stat;

k) asigură, conform prevederilor legale, programarea la Trezoreria Statului a plăților efectuate de minister în calitate de Operator de program și de Promotor de proiect;”.

Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției – modificări (OMJ nr. 3032/C/2018) was last modified: august 22nd, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.