Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei – modificări (OMJ nr. 3032/C/2018)

22 aug. 2018
Vizualizari: 1528
Art.  159 lit. a)-d) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 159, lit. a)-d) prevedeau:

„Direcția de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe are și următoarele atribuții:

a) întocmește și transmite Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare situația cheltuielilor și rapoartele de management financiar;

b) întocmește și transmite rapoarte financiare, periodic, către Ministerul Finanțelor Publice și către Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare;

c) asigură păstrarea evidenței impuse de procedurile împrumuturilor Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare și transmiterea periodică, conform prevederilor documentelor încheiate, a rapoartelor de progres către Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Justiției, către banca finanțatoare, la intervalele și în formatele precizate în documentele acordului de împrumut;

d) asigură controlul tuturor operațiunilor financiar-contabile și auditul în conformitate cu prevederile documentelor de împrumut și ale legislației române în vigoare;”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 159, lit. a)-d) se modifică și vor avea următorul conținut:

„Direcția de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe are și următoarele atribuții:

a) întocmește și transmite instituției finanțatoare situația cheltuielilor și rapoartele de management financiar;

b) întocmește și transmite rapoarte financiare, periodic, către Ministerul Finanțelor Publice și către instituția financiară;

c) asigură păstrarea evidenței impuse de procedurile instituțiilor finanțatoare și transmiterea periodică, conform prevederilor documentelor încheiate, a rapoartelor de progres către Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Justiției, către instituția finanțatoare, la intervalele și în formatele precizate în documentele acordului de împrumut;

d) asigură controlul tuturor operațiunilor financiar-contabile și auditul, în conformitate cu prevederile documentelor de împrumut și ale legislației române în vigoare;”.

 

Art.  160 din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, art. 160 prevedea:

„(1) Implementarea proiectului la nivelul Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe se face cu respectarea manualului de implementare a proiectului, elaborat la nivelul Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe și avizat de conducerea ministerului.

(2) Manualul de implementare a proiectului se revizuiește cu ocazia schimbărilor cu efect major asupra derulării și implementării proiectului, la propunerea managerului de proiect al Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe, cu acordul coordonatorului de proiect”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, art. 160 se modifică și va avea următorul conținut:

(1) Implementarea proiectelor la nivelul Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe se face cu respectarea manualului de implementare, elaborat la nivelul Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe, aprobat de instituția finanțatoare și avizat de conducerea ministerului.

(2) Manualul de implementare a proiectului se revizuiește cu ocazia schimbărilor cu efect major asupra derulării și implementării proiectului, la propunerea managerului de proiect/managerului adjunct al Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe, cu acordul coordonatorului de proiect. Modificările vor face subiectul aprobării instituției finanțatoare în conformitate cu prevederile acordurilor de împrumut”.

 

Art.  162 lit. d) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 162, lit. d) prevedea:

„Direcția programe europene gestionează următoarele instrumente aferente asistenței financiare nerambursabile:

(…)

d) programele de finanțare aferente domeniilor de intervenție «Violența domestică și violența bazată pe deosebirea de sex», «Cooperarea și întărirea capacității judiciare» și «Servicii corecționale, inclusiv sancțiuni non-privative de libertate» din cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, în calitate de Operator de program;”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 162, lit. d) se modifică și va avea următorul conținut:

„Direcția programe europene gestionează următoarele instrumente aferente asistenței financiare nerambursabile:

(…)

d) programele de finanțare aferente domeniilor de intervenție «Violența domestică și violența bazată pe deosebirea de sex», «Cooperarea și întărirea capacității judiciare» și «Servicii corecționale, inclusiv sancțiuni non-privative de libertate» din cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și programul Justiție din cadrul Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, în calitate de Operator de program;”.

 

Art.  164 alin. (1) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 164, alin. (1) prevedea:

„(1) La nivelul Direcției programe europene funcționează Operatorul de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014. Operatorul de program este responsabil pentru pregătirea și implementarea programelor de finanțare aferente domeniilor de intervenție «Violența domestică și violența bazată pe deosebirea de sex», «Cooperarea și întărirea capacității judiciare» și «Servicii corecționale, inclusiv sancțiuni non-privative de libertate», în conformitate cu principiile economiei, eficienței și eficacității. Activitatea Operatorului de program se desfășoară în baza procedurilor operaționale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituției”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 164, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) La nivelul Direcției programe europene funcționează Operatorul de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 și Operatorul de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021. Operatorul de program este responsabil pentru pregătirea și implementarea programelor de finanțare, în conformitate cu principiile economiei, eficienței și eficacității. Activitatea Operatorului de program se desfășoară în baza procedurilor operaționale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituției”.

 

Art.  164 alin. (2) lit. a), lit. d), lit. e), lit. g), lit. h), lit. i), lit. k), lit. l) lit. n), lit. u), lit. v) și lit. w) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 164 alin. (2), lit. a), lit. d), lit. e), lit. g), lit. h), lit. i), lit. k), lit. l) lit. n), lit. u), lit. v) și lit. w) prevedeau:

„(2) Operatorul de program îndeplinește următoarele atribuții principale:

a) se asigură că proiectele contribuie la obiectivele globale ale Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, la rezultatele și obiectivele specifice ale programului și că respectă regulamentul de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, acordul de program, acordurile de implementare a programului și legislația aplicabilă la nivel național, precum și cea a Uniunii Europene aplicabilă, pe toată durata de implementare;

(…)

d) verifică atingerea rezultatelor pentru fiecare proiect în parte și dacă cheltuielile declarate de către promotorii de proiecte au fost efectiv efectuate și realizate în conformitate cu regulamentul pentru implementarea Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, cu acordul de program, cu acordurile de implementare a programului, cu legislația aplicabilă la nivel național și cea a Uniunii Europene aplicabilă;

e) ia toate măsurile de care este responsabil în vederea asigurării calității implementării programului pe care îl are în gestiune și verifică progresul proiectelor raportat la rezultatele așteptate, efectuând, printre altele, controale și/sau verificări la fața locului ale proiectelor în baza unui eșantion reprezentativ sau prin verificarea tuturor proiectelor, după caz, potrivit prevederilor acordurilor de implementare;

(…)

g) se asigură de faptul că toată contribuția financiară este utilizată exclusiv pentru scopul programului și proiectelor subsecvente, că respectă prevederile stipulate în acordul de program și în acordurile de implementare a programului și că toate activele aferente programului sunt folosite numai pentru scopurile prevăzute în acordul de program;

h) se asigură că promotorii de proiecte mențin fie un sistem contabil separat, fie o evidență contabilă adecvată pentru toate tranzacțiile aferente proiectelor, fără a aduce atingere reglementărilor contabile naționale, prin apelarea la expertiză subcontractată, specializată în acest domeniu;

i) asigură transparența și disponibilitatea documentelor a căror obligație de prezentare este menționată în cuprinsul regulamentului de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;

(…)

k) întocmește și transmite Autorității de certificare rapoartele financiare intermediare, raportul anual al programului, raportul final al programului și rapoartele privind dobânzile acumulate în conformitate cu prevederile regulamentului de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, cu sprijinul Direcției financiar-contabile;

l) transmite către Autoritatea de certificare estimările aplicațiilor de plată, pe baza informațiilor provenite de la promotorii de proiecte, necesare îndeplinirii de către Autoritatea de certificare a obligațiilor prevăzute în regulamentul de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;

(…)

n) răspunde la solicitările Ministerului Afacerilor Externe norvegian pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 și ale punctului național de contact în termenele fixate sau, în cazul în care acestea nu au fost fixate, într-un termen rezonabil de natură a nu prejudicia programul sau proiectele din cadrul programului, furnizând toate documentele și informațiile aferente implementării programului și a proiectelor sale;

(…)

u) asigură existența și evidența tuturor documentelor care constituie pista de audit aferentă implementării Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;

v) asigură accesul autorităților naționale și internaționale cu atribuții de verificare, control și audit, serviciilor Oficiului Mecanismului Financiar, serviciilor Consiliului de Auditori al Asociației Europene a Liberului Schimb, Biroului Auditorului General al Norvegiei, în limitele competențelor care le revin, la toate înregistrările contabile aferente operațiunilor și datelor privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;

w) îndeplinește orice alte atribuții necesare derulării operațiunilor impuse Operatorului de program, conform competențelor specifice și cu respectarea cadrului normativ aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 164 alin. (2),  lit. a), lit. d), lit. e), lit. g), lit. h), lit. i), lit. k), lit. l) lit. n), lit. u), lit. v) și lit. w) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(2) Operatorul de program îndeplinește următoarele atribuții principale:

a) se asigură că proiectele contribuie la obiectivele globale ale Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și ale Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, la rezultatele și obiectivele specifice ale programelor și că respectă regulamentele de implementare aferente mecanismelor financiare norvegiene, acordurile de program, acordurile de implementare a programelor și legislația aplicabilă la nivel național, precum și cea a Uniunii Europene aplicabilă, pe toată durata de implementare;

(…)

d) verifică atingerea rezultatelor pentru fiecare proiect în parte și dacă cheltuielile declarate de către promotorii de proiecte au fost efectiv efectuate și realizate în conformitate cu regulamentele pentru implementarea mecanismelor financiare norvegiene, cu acordurile de program, cu acordurile de implementare a programelor, cu legislația aplicabilă la nivel național și cea a Uniunii Europene aplicabilă;

e) ia toate măsurile de care este responsabilă în vederea asigurării calității implementării programelor pe care le are în gestiune și verifică progresul proiectelor raportat la rezultatele așteptate, efectuând, printre altele, controale și/sau verificări la fața locului ale proiectelor în baza unui eșantion reprezentativ sau prin verificarea tuturor proiectelor, după caz, potrivit prevederilor acordurilor de implementare;

(…)

g) se asigură de faptul că toată contribuția financiară este utilizată exclusiv pentru scopul programelor și proiectelor subsecvente, că respectă prevederile stipulate în acordurile de program și în acordurile de implementare a programelor și că toate activele aferente programelor sunt folosite numai pentru scopurile prevăzute în acordurile de program;

h) se asigură că promotorii de proiecte mențin fie un sistem contabil separat, fie o evidență contabilă adecvată pentru toate tranzacțiile aferente proiectelor, fără a aduce atingere reglementărilor contabile naționale;

i) asigură transparența și disponibilitatea documentelor a căror obligație de prezentare este menționată în cuprinsul regulamentelor de implementare aferente mecanismelor financiare norvegiene;

(…)

k) întocmește și transmite Autorității de certificare rapoartele financiare intermediare, rapoartele anuale ale programelor, rapoartele finale ale programelor și rapoartele privind dobânzile acumulate, în conformitate cu prevederile regulamentelor de implementare aferente mecanismelor financiare norvegiene, cu sprijinul Direcției financiar-contabile;

l) transmite către Autoritatea de certificare estimările aplicațiilor de plată, pe baza informațiilor provenite de la promotorii de proiecte, necesare îndeplinirii de către Autoritatea de certificare a obligațiilor prevăzute în regulamentele de implementare aferente mecanismelor financiare norvegiene;

(…)

n) răspunde la solicitările Ministerului Afacerilor Externe norvegian și ale punctului național de contact în termenele fixate sau, în cazul în care acestea nu au fost fixate, într-un termen rezonabil de natură a nu prejudicia programele sau proiectele din cadrul programelor, furnizând toate documentele și informațiile aferente implementării programelor și a proiectelor acestora;

(…)

u) asigură existența și evidența tuturor documentelor pe care le are în gestiune și care constituie pistă de audit aferentă implementării mecanismelor financiare norvegiene;

v) asigură accesul autorităților naționale și internaționale cu atribuții de verificare, control și audit, serviciilor Oficiului Mecanismului Financiar, serviciilor Consiliului de Auditori al Asociației Europene a Liberului Schimb, Biroului Auditorului General al Norvegiei, în limitele competențelor care le revin, la toate înregistrările contabile aferente operațiunilor și datelor privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și a Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;

w) îndeplinește orice alte atribuții necesare derulării operațiunilor impuse Operatorului de program, conform competențelor specifice și cu respectarea cadrului normativ aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;”.

 

Art.  164 alin. (2) lit. q) și lit. t) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (abrogat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

strong>Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 164 alin. (2), lit. q) și lit. t) se abrogă.

 

Art.  164 alin. (2) lit. q^1) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (introdus prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 164 alin. (2), după lit. q) se introduce o nouă literă, lit. q^1), cu următorul conținut:

„(2) Operatorul de program îndeplinește următoarele atribuții principale:

(…)

q^1) ia măsurile necesare pentru organizarea comitetelor de cooperare stabilite la nivelul programelor de finanțare;”.

 

Art.  164 alin. (2) lit. t^1)-t^2) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (introdus prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 164 alin. (2), după lit. t) se introduc două noi litere, lit. t^1)-t^2), cu următorul conținut:

„(2) Operatorul de program îndeplinește următoarele atribuții principale:

(…)

t^1) analizează riscurile implicate de implementarea programului și atingerea rezultatelor planificate și ia măsuri în consecință;

t^2) efectuează monitorizări anuale utilizând un eșantion reprezentativ de proiecte, stabilit pe baza analizei de risc și a metodei de selecție aleatorii, sau monitorizări anuale ale tuturor proiectelor, după caz, potrivit prevederilor acordului de program și celor de implementare;”.

 

Art.  164 alin. (2) lit. v^1) din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (introdus prin OMJ nr. 3032/2018)

 

trong>Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 164 alin. (2), după lit. v) se introduce o nouă literă, lit. v^1), cu următorul conținut:

„(2) Operatorul de program îndeplinește următoarele atribuții principale:

(…)

v^1) facilitează cooperarea bilaterală la nivelul programelor și finanțează prin fondurile bilaterale aferente programelor inițiative în acest scop”.

 

Art.  164 alin. (3)-(4) și alin. (6) alin.  din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției  (modificat prin OMJ nr. 3032/2018)

 

Vechea reglementare 

Potrivit vechii reglementări, la art. 164, alin. (3)-(4) și alin. (6) prevedeau:

„(3) Operatorul de program se conformează cerințelor privind informarea și publicitatea programului de care este responsabil, așa cum aceste activități sunt stipulate în Regulamentul de implementare al Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și în celelalte documente care reglementează implementarea acestui tip de finanțare nerambursabilă.

(4) Operatorul de program se asigură că promotorii de proiecte își îndeplinesc obligațiile ce le revin referitoare la informare și publicitate, în conformitate cu prevederile regulamentului de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2009 – 2014.

(…)

(6) În vederea derulării tuturor operațiunilor impuse Operatorului de program, conform cadrului normativ aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, Direcția programe europene colaborează cu Direcția financiar-contabilă, Direcția investiții, Serviciul audit public intern, precum și cu alte compartimente ale ministerului, după caz, care îndeplinesc funcții necesare funcționării Operatorului de program, conform competențelor specifice acestora și în baza procedurilor operaționale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituției”.

 

Noua reglementare

În noua reglementare, la art. 164, alin. (3)-(4) și alin. (6) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(3) Operatorul de program se conformează cerințelor privind informarea și publicitatea programului de care este responsabil, așa cum aceste activități sunt stipulate în regulamentele de implementare ale mecanismelor financiare norvegiene și în celelalte documente care reglementează implementarea acestui tip de finanțare nerambursabilă.

(4) Operatorul de program se asigură că promotorii de proiecte își îndeplinesc obligațiile ce le revin referitoare la informare și publicitate, în conformitate cu prevederile regulamentelor de implementare aferente mecanismelor financiare norvegiene.

(…)

(6) În vederea derulării tuturor operațiunilor impuse Operatorului de program, conform cadrului normativ aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, Direcția programe europene colaborează cu Direcția financiar-contabilă, Direcția investiții, Direcția contencios prin reprezentant desemnat, precum și cu alte compartimente ale ministerului, după caz, care îndeplinesc funcții necesare funcționării Operatorului de program, conform competențelor specifice acestora și în baza procedurilor operaționale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituției”.

Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Justiției – modificări (OMJ nr. 3032/C/2018) was last modified: august 22nd, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.