Rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 (Ordonanţa nr. 20/2015)

5 aug. 2015
Vizualizari: 11216

Despre

  • M. Of. nr. 576 din 31 iulie 2015
  • Ordonanța nr. 20/2015 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2015
  • Legea bugetului de stat pe anul 2015, nr. 186/2014

Capitolul IV („Dispoziții referitoare la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate”)
 
Art. 85 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 85 stabilește faptul că influențele asupra bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2015 al Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate sunt prevăzute în anexa nr. 6.
 
Art. 86 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 86 prevede faptul că se autorizează Casa Națională de Asigurări de Sănătate, în anexa nr. 09/05 „Fișa programului“, să majoreze creditele de angajament pe anul 2015 cu suma de 284.400 mii lei, din care: suma de 236.400 mii lei pentru „Programul național privind asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor și dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de sănătate“, cod 659, și suma de 48.000 mii lei pentru „Programele naționale de sănătate curative“, cod 530, la capitolul 66.05 „Sănătate“, titlul 20 „Bunuri și servicii“.
 
Art. 87 Ordonanța nr. 20/2015
Potrivit art. 87, se autorizează Casa Națională de Asigurări de Sănătate, în anexa nr. 09/07 „Fișa obiectivului/proiectului/categoriei de investiții“, la capitolul 66.05 „Sănătate“, titlul 71 „Active nefinanciare“, alineatul 71.01.01 „Construcții“, să introducă obiectivul de investiții nou „Înființare nou sediu central de birouri al C.A.S.M.B., prin reabilitarea, extinderea, supraetajarea, recompartimentarea și schimbarea funcțiunii actuale a Blocului nr. 7, cu regim de înălțime S+P+4E, propus prin proiect S+P+5E (4E+M), situat în str. Alexandru Ivasiuc nr. 34–40, sectorul 6, București“, cu credite de angajament în sumă de 13.600 mii lei.
 
Capitolul V („Dispoziții finale”)
 
Art. 88 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 88 dispune faptul că se autorizează ordonatorii principali de credite să detalieze influențele aprobate prin prezenta ordonanță în bugetele lor și în anexele la acestea pe anul 2015, să efectueze virări de credite bugetare, să introducă proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile noi și să comunice Ministerului Finanțelor Publice, în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe, detalierea modificărilor aprobate potrivit acesteia, precum și fișele proiectelor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile nou-introduse.
 
Art. 89 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 89 stabilește faptul că se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă modificări în volumul și structura bugetelor de venituri și cheltuieli pe anul 2015 ale instituțiilor publice subordonate finanțate parțial din venituri proprii, inclusiv la și de la cheltuieli de personal, proiecte cu finanțare externă nerambursabilă (FEN) și cheltuieli de capital, și între bugetele acestora, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate la alineatul 51.01.01. „Transferuri către instituții publice.“
 
Art. 90 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 90 are următorul conținut: „(1) Operatorii economici care aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările și completările ulterioare, pot prevedea în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2015 majorarea cheltuielilor cu salariile peste limitele prevăzute la art. 49 alin. (1) și (2) din Legea nr. 186/2014, astfel:

  1. a) cu sumele aferente reîntregirii cheltuielilor cu salariile pentru întregul an 2015, determinate ca urmare a acordării unor creșteri salariale în anul 2014 pentru o fracțiune de an, cu respectarea în execuție a politicii salariale pentru anul 2014;
  2. b) cu sumele reprezentând constituirea/suplimentarea fondului de premiere anual, destinate stimulării personalului, care se poate constitui, în limita maximă de 1% din nivelul anual al cheltuielilor cu salariile de bază realizate în anul 2014, de către operatorii economici care au obținut, în ultimii trei ani, indicele de creștere a productivității muncii mai mare decât indicele de creștere a câștigului mediu brut lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor cu salariile, indici determinați pe baza indicatorilor realizați.

(2) Creșterea procentuală a cheltuielilor cu salariile, determinată de sumele prevăzute la alin. (1) lit. b), se prevede cu condiția ca operatorii economici să programeze o creștere, cel puțin cu același procent, a productivității muncii aferentă anului 2015, față de productivitatea muncii realizată în anul 2014.

(3) Cheltuielile salariale prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) vor fi evidențiate distinct în anexele de fundamentare ale bugetului de venituri și cheltuieli.

(4) Creșterile salariale prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) se cuprind în bugetul de venituri și cheltuieli cu condiția ca operatorii economici să nu programeze trimestrial și anual pierderi și plăți restante sau, dacă prevăd, să programeze reducerea lor, conform unui program asumat de conducerea acestora, prin reflectarea în mod corespunzător în obiectivele și criteriile de performanță din contractele de mandat ale administratorilor și directorilor”.
 
Art. 91 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 91 prevede la primul alineat faptul că prin derogare de la art. 44 alin. (4) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, se autorizează ordonatorii principali de credite să efectueze și să aprobe virări de credite bugetare și/sau de credite de angajament neutilizate de la „Obiective/proiecte de investiții în continuare“ și „Obiective/proiecte de investiții noi“ la poziția „Alte cheltuieli de investiții“, cuprinse în programul de investiții publice, anexă la bugetul acestora, în limita prevederilor bugetare aprobate.

De asemenea, se dispune faptul că creditele de angajament aferente cheltuielilor de investiții cuprinse în programele de investiții publice anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite se modifică, după caz, corespunzător creditelor bugetare prevăzute în anexa nr. 2.
 
Art. 92 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 92 prevede faptul că legea bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 960 și 960 bis din 30 decembrie 2014, se modifică și se completează după cum urmează:
 
Art. 12 alin. (13) Legea nr. 186/2014

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 12 alin. (13) prevedea faptul că ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management au obligația asigurării cu prioritate a cofinanțării naționale din sumele primite în cadrul mecanismului top-up.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 12 alin. (13) prevede: ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management și Ministerul Transporturilor au obligația asigurării cu prioritate a cofinanțării naționale din sumele primite în cadrul mecanismului top-up.

 
2. La articolul 16, alineatele (2), (4) și (7) se modifică și vor avea următorul cuprins:

 
Art. 16 alin (2), (4) și (7) Legea nr. 186/2014

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 alin. (2) prevedea faptul că se autorizează ordonatorii principali de credite, în cursul întregului an, să introducă titlul de cheltuieli prevăzut la alin. (1) și să asigure sumele necesare finanțării proiectelor aferente cadrului financiar multianual 2014-2020 prin virări de credite bugetare și credite de angajament între titlurile, articolele și alineatele de cheltuieli din cadrul aceluiași capitol sau de la alte capitole.

Art. 16 alin. (4) prevedea faptul că se autorizează Ministerul Finanțelor Publice să efectueze, pe parcursul întregului an, cu încadrarea în nivelul total al fondurilor de la bugetul de stat aprobate la titlul de cheltuieli distinct prevăzut la alin. (1), redistribuiri de credite de angajament și de credite bugetare între ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, în funcție de stadiul implementării, la nivelul fiecărui ordonator de credite, a proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile postaderare.

De asemenea, art. 16 alin. (7) prevedea faptul că propunerile de credite de angajament și credite bugetare, necesare asigurării finanțării proiectelor din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar multianual 2014-2020 se stabilesc de ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management pe baza valorii proiectelor aprobate și/sau a estimării valorii proiectelor ce urmează a fi finanțate în cadrul programelor.
 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (2) prevede: „Se autorizează ordonatorii principali de credite, în cursul întregului an, să introducă titlul de cheltuieli prevăzut la alin. (1) și să asigure sumele necesare finanțării proiectelor/programelor aferente cadrului financiar multianual 2014–2020 prin virări de credite bugetare și credite de angajament între titlurile, articolele și alineatele de cheltuieli din cadrul aceluiași capitol sau de la alte capitole”.

Art. 16 alin. (4) prevede: „Se autorizează Ministerul Finanțelor Publice să efectueze, pe parcursul întregului an, cu încadrarea în nivelul total al fondurilor de la bugetul de stat aprobate cumulat la titlurile de cheltuieli 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile FEN postaderare» și titlul distinct prevăzut la alin. (1), redistribuiri de credite de angajament și de credite bugetare între ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, în funcție de stadiul implementării, la nivelul fiecărui ordonator de credite, a proiectelor/programelor finanțate din fonduri externe nerambursabile postaderare”.

De asemenea, art. 16 alin. (7) prevede: „Propunerile de credite de angajament și credite bugetare, necesare asigurării finanțării proiectelor/programelor din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar multianual 2014–2020, se stabilesc de ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management pe baza valorii proiectelor aprobate și/sau a estimării valorii proiectelor ce urmează a fi finanțate în cadrul programelor“.

Rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 (Ordonanța nr. 20/2015) was last modified: august 5th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.