Rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 (Ordonanţa nr. 20/2015)

5 aug. 2015
Vizualizari: 11201

Despre

  • M. Of. nr. 576 din 31 iulie 2015
  • Ordonanța nr. 20/2015 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2015
  • Legea bugetului de stat pe anul 2015, nr. 186/2014

3. La articolul 16, după alineatul (7) se introduc trei noi alineate, alineatele (71)–(73), cu următorul cuprins:
 
Art. 16 alin (71)–(73) Legea nr. 186/2014
Noua reglementare

La art. 16, după alin. (7), se introduc trei noi alineate, alin. (71)–(73):

Potrivit noii reglementări, art. 16 alin. (71), prevede: „Pentru asigurarea cofinanțării publice de la bugetul de stat a contravalorii taxei pe valoarea adăugată neeligibile, aferentă cheltuielilor eligibile, precum și a cheltuielilor ocazionate de implementarea programelor stabilite în sarcina Autorității de management, pentru programele 2014–2020, se autorizează ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management să efectueze virări de credite bugetare între titlurile, articolele și alineatele de cheltuieli din cadrul aceluiași capitol sau de la alte capitole, inclusiv de la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare»“.

Art. 16 alin. (72), prevede: „Se autorizează Ministerul Finanțelor Publice să efectueze, pe parcursul întregului an, cu încadrarea în nivelul total al creditelor de angajament aprobate programelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, redistribuiri de credite de angajament între ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat cu rol de autoritate de management, în funcție de stadiul implementării, la nivelul fiecărui ordonator de credite, a programelor finanțate din fonduri externe nerambursabile postaderare, pentru asigurarea sumelor necesare angajării cheltuielilor aferente contractelor de finanțare pentru exercițiul financiar 2014–2020 potrivit prevederilor art. V alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului privind reglementarea unor măsuri pentru stimularea absorbției fondurilor externe nerambursabile nr. 34/2015“.

De asemenea, art. 16 alin. (73), prevede: „Se autorizează ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management pentru perioada de programare 2014–2020 să introducă programe noi în anexa la bugetul acestora, precum și să efectueze, pe parcursul întregului an, cu încadrarea în nivelul total al creditelor de angajament aprobate programelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, redistribuiri de credite de angajament între programe în funcție de stadiul implementării acestora, pentru asigurarea sumelor necesare angajării cheltuielilor aferente contractelor de finanțare pentru exercițiul financiar 2014–2020 potrivit legislației naționale și europene în vigoare“.
 
4. Articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins:
 
Art. 25 Legea nr. 186/2014

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 25 prevedea faptul că se autorizează Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, să încheie contracte de achiziții publice în baza acordurilor-cadru încheiate conform art. 16 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 9/2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014, precum și acorduri-cadru și contracte de achiziție publică în limita sumei de 92.000 mii lei pentru achiziția de autovehicule cu dotări specifice, autoutilitare, camioane și autobuze necesare desfășurării în bune condiții a activităților structurilor/instituțiilor din cadrul/subordinea ministerului, din veniturile proprii obținute din activitatea de confecționare și valorificare a plăcilor cu numere de înmatriculare cu fond reflectorizant, și să efectueze plăți în limita sumei de 224.400 mii lei.
 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări art. 25 prevede: „Se autorizează Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Regim Permise de Conducere și înmatriculări Vehicule, să încheie contracte de achiziții publice în baza acordurilor-cadru încheiate conform art. 16 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 9/2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014, precum și acorduri-cadru și contracte de achiziție publică în limita sumei de 104.358 mii lei, pentru achiziția de autovehicule cu dotări specifice, autoutilitare, camioane și autobuze necesare desfășurării în bune condiții a activităților structurilor/instituțiilor din cadrul/subordinea ministerului, din venituri proprii obținute din activitatea de confecționare și valorificare a plăcilor cu numere de înmatriculare cu fond reflectorizant, și să efectueze plăți în limita sumei de 225.899 mii lei în anul 2015“.

 
5. Articolul 48 se abrogă.
 
Art. 48 Legea nr. 186/2014

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 48 prevedea faptul că suplimentar față de sumele reținute conform prevederilor art. 21 din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat nu repartizează și nu pot angaja și utiliza sumele prevăzute în anexa nr. 4, detaliate pe ordonatori principali de credite și, în cadrul acestora, pe titluri de cheltuieli.

De asemenea, repartizarea sumelor prevăzute în anexa nr. 4 se poate realiza de către ordonatorii principali de credite lunar, în mod eșalonat pe o perioadă de șase luni, începând cu luna martie, numai după aprobarea deblocării acestora de către Guvern, prin memorandum, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice, în funcție de gradul de realizare a veniturilor fiscale și cheltuielilor bugetare.
 
6. Anexa nr. 4 se abrogă.

 
Art. 93 Ordonanța nr. 20/2015
Potrivit art. 93, beneficiarii prevăzuți la art. 5 alin. (1)–(3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările și completările ulterioare, care încheie contracte de finanțare cu autoritățile de management, potrivit art. I și VI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2015 privind reglementarea unor măsuri pentru stimularea absorbției fondurilor externe nerambursabile, ordonatorii principali de credite, includ în buget creditele de angajament necesare finalizării obiectivelor de investiții preluate în finanțare în cadrul programelor operaționale și creditele bugetare necesare achitării părții rămase de executat din obiectivele de investiții preluate în finanțare în cadrul programelor operaționale.
 
Art. 94 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 94 stabilește faptul că începând cu data intrării în vigoare a prevederilor prezentei ordonanțe se repartizează și sumele reținute în proporție de 10% potrivit art. 21 alin. (5) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare.
 
Art. 95 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 95 dispune faptul că în anul 2015, numărul de posturi pentru personalul clerical angajat în unitățile cultelor recunoscute din România, pentru care se asigură sprijin lunar la salarizare, prevăzut la cap. III lit. B din anexa II la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, se majorează cu un post, respectiv de la 33 de posturi la 34 de posturi, la nr. crt. 4 – poziția „Episcop, episcop-vicar patriarhal“, aferent funcției de episcop.
 
Art. 96 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 96 are următorul conținut: „În anul 2015, numărul de posturi pentru personalul clerical angajat în unitățile cultelor recunoscute din România, pentru care se asigură sprijin lunar la salarizare, prevăzut la cap. III lit. C din anexa II la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

  1. a) nr. crt. 1 – poziția „Vicepreședinte uniune, vicar administrativ patriarhal, vicar general, secretar general, consilier patriarhal, prim-rabin“ se majorează cu șase posturi, de la 46 de posturi la 52 de posturi, aferente funcției de vicar general (un post), consilier patriarhal (patru posturi), secretar general (un post);
  2. b) la nr. crt. 3 – poziția „Secretar Cancelaria patriarhală, consilier eparhial, secretar eparhial, inspector eparhial, exarh, protopop“ se majorează cu trei posturi, de la 729 de posturi la 732 de posturi, aferente funcției de consilier eparhial (două posturi), secretar eparhial (un post)”.

 
Art. 97 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 97 stabilește faptul că în anul 2015, numărul de posturi pentru personalul clerical angajat în unitățile cultelor recunoscute din România, pentru care se asigură sprijin lunar la salarizare, prevăzut la cap. III lit. D din anexa II la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările și completările ulterioare, se majorează cu un post, respectiv de la 15.250 de posturi la 15.251 de posturi și cu un post la nr. crt. 1 – poziția „Cu studii superioare gradul I“, respectiv de la 3.018 posturi la 3.019 posturi, aferent funcției clericale de preot.
 
Art. 98 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 98 dispune faptul că după alineatul (9) al articolului 5 din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor acte normative de cheltuieli pentru autoritățile și instituțiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 542 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (91), cu următorul cuprins:

Art. 5 Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 (M. Of. nr. 542 din 1 septembrie 2001; cu modif. și compl. ult.)
Noua reglementare

La art. 5, după alin. (9), se introduce un nou alineat, alin. (91):

Potrivit noii reglementări, art. 5 alin. (91), prevede: „Prin excepție de la prevederile alin. (8), misiunile diplomatice ale României din străinătate pot achiziționa autoturisme cu capacitate cilindrică mai mare de 1.600 cm3 și al căror preț poate depăși contravaloarea în lei a sumei de 18.000 euro, inclusiv T.V.A., numai în cazuri temeinic justificate, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, pe bază de memorandum aprobat de Guvern.“

 
Art. 99 Ordonanța nr. 20/2015
Potrivit art. 99, prin derogare de la prevederile art. 12 lit. b) și art. 26 alin. (5) din Legea responsabilității fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată, și ale art. 3 alin. (7) din Legea nr. 182/2014 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2015, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de -2.679,3 milioane lei.
 
Art. 100 Ordonanța nr. 20/2015
Art. 100 prevede faptul că prin derogare de la prevederile art. 12 lit. a)–c), art. 17 alin. (2), art. 24 și art. 26 alin. (4) și (5) din Legea nr. 69/2010, republicată, precum și ale art. 2 și art. 3 alin. (5)–(7) din Legea nr. 182/2014:

  1. a) plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este în anul 2015 de -1,86%;
  2. b) plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent în produsul intern brut, este în anul 2015 de 7,1%;
  3. c) pentru anul 2015, plafonul nominal al cheltuielilor totale, exclusiv asistența financiară din partea Uniunii Europene și a altor donatori, pentru bugetul general consolidat, bugetul de stat, bugetul general centralizat al unităților administrativ-teritoriale, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și bugetul instituțiilor/activităților finanțate integral și/sau parțial din venituri proprii, precum și plafonul nominal al soldului bugetului de stat se modifică potrivit prevederilor prezentei ordonanței de urgență;
  4. d) pentru anul 2015, plafonul nominal al cheltuielilor de personal din bugetul general consolidat este de 49.854,3 milioane lei, din bugetul de stat este de 20.660,6 milioane lei, din bugetul general centralizat al unităților administrativ-teritoriale este de 21.183,8 milioane lei, din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate este de 162,3 milioane lei, din bugetul instituțiilor/activităților finanțate integral și/sau parțial din venituri proprii este de 7.301,2 milioane lei și din alte bugete componente ale bugetului general consolidat este de 275,6 milioane lei.

 
Art. 101 Ordonanța nr. 20/2015

Potrivit art. 101, anexele nr. 1–6*) fac parte integrantă din prezenta ordonanță.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II
Rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 (Ordonanța nr. 20/2015) was last modified: august 5th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.