OVMM nr. 1362/2018 de aprobare a Procedurii de autorizare, avizare anuală şi de retragere a dreptului de operare a organizaţiilor care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului – modificări (OMM nr. 1555/2020)

28 aug. 2020
Vizualizari: 1095

Pct. 26 lit. f)-n)

Vechea reglementare

„26. Raportul anual al organizației licențiate privind activitatea desfășurată trebuie să cuprindă cel puțin următoarele informații: (…) f) valoarea totală a sumelor plătite pentru colectarea prin serviciile de salubrizare a deșeurilor de ambalaje primare; g) cantitatea totală de deșeuri de ambalaje raportate de autoritățile publice locale sau, după caz, de asociațiile de dezvoltare intercomunitară mandatate, ca fiind preluate prin achiziție de la populație, pe tip de material, de către operatori economici autorizați din punctul de vedere al protecției mediului; h) cantitatea de ambalaje primare, pe tip de material, colectate prin serviciile de salubrizare; i) lista operatorilor economici autorizați din punctul de vedere al protecției mediului cu care a desfășurat activitățile de colectare pentru ambalaje secundare și pentru transport; j) valoarea totală și pe tip de material a sumelor plătite pentru colectarea deșeurilor de ambalaje secundare și pentru transport; k) cantitatea totală de ambalaje secundare și pentru transport, pe tip de material, colectate; l) lista operatorilor economici autorizați din punctul de vedere al protecției mediului cu care a desfășurat activitățile de valorificare, inclusiv reciclare; m) valoarea totală a sumelor plătite pentru valorificarea deșeurilor și, distinct, pentru asigurarea reciclării; n) cantitatea totală și pe tip de material de deșeuri valorificată și, distinct, cantitatea valorificată prin reciclare”.

Noua reglementare

La capitolul VI punctul 26, literele f)-n) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„f) valoarea totală a sumelor plătite pentru acoperirea costurilor nete pentru deșeurile de ambalaje gestionate prin serviciile de salubrizare și/sau, după caz, pentru valorificarea, respectiv reciclarea de către operatorii economici autorizați a deșeurilor de ambalaje din deșeurile municipale colectate separat/sortate, preluate la solicitarea asociațiilor de dezvoltare intercomunitară sau, după caz, a unităților administrativ-teritoriale sau subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor;

g) cantitatea de deșeuri de ambalaje din deșeurile municipale, pe tip de material, colectate prin serviciile de salubrizare și/sau cantitatea de deșeuri de ambalaje din deșeurile municipale preluate la solicitarea asociațiilor de dezvoltare intercomunitară sau, după caz, a unităților administrativ-teritoriale sau subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor;

h) cantitatea totală, pe tip de material, aferentă ambalajelor care devin deșeuri în fluxul municipal, preluată prin achiziție de la populație de către operatori economici autorizați din punctul de vedere al protecției mediului;

i) lista operatorilor economici autorizați din punctul de vedere al protecției mediului cu care a colaborat pentru includerea cantităților colectate de către aceștia la îndeplinirea obiectivelor de reciclare și valorificare pentru deșeurile de ambalaje din comerț și industrie, respectiv pentru deșeurile de ambalaje din deșeurile municipale;

j) valoarea totală și pe tip de material a sumelor plătite pentru colectarea deșeurilor de ambalaje din comerț și industrie;

k) cantitatea totală de deșeuri de ambalaje din comerț și industrie, pe tip de material, colectate;

l) lista operatorilor economici autorizați din punctul de vedere al protecției mediului cu care a desfășurat activitățile de valorificare, inclusiv reciclare;

m) valoarea totală a sumelor plătite pentru asigurarea valorificării deșeurilor și, distinct, pentru asigurarea reciclării;

n) cantitatea totală și pe tip de material de deșeuri valorificată și, distinct, cantitatea valorificată prin reciclare separat pentru deșeurile de ambalaje din deșeurile municipale, respectiv pentru deșeurile de ambalaje din comerț și industrie”.

 

Pct. 28

Vechea reglementare

„28. În cazul în care, potrivit analizării documentelor prevăzute la pct. 24 și 25, constată conformarea cu prevederile prezentei proceduri, Comisia decide avizarea anuală nu mai târziu de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii tuturor documentelor și comunică organizației acordarea acesteia prin Secretariatul Comisiei”.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Noua reglementare

La capitolul VI, punctul 28 se modifică și va avea următorul cuprins:

„28. În cazul în care în urma analizării documentelor prevăzute la pct. 24 și 25 se constată conformarea sau neconformarea cu cele prevăzute la pct. 17 lit. c)-q), pct. 18, 20, 21 și la art. 16 alin. (9) lit. a)-h) din Legea nr. 249/2015, cu modificările și completările ulterioare, Comisia comunică organizației prin Secretariatul Comisiei punctajul obținut, nu mai târziu de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii tuturor documentelor”.

 

Pct. 28 ind. 1, pct. 28 ind. 2

Noua reglementare

La capitolul VI, după punctul 28 se introduc două noi puncte, punctele 281 și 282, cu următorul cuprins:

„281. În cazul în care, potrivit documentului prevăzut la art. 5 din ordin, se constată conformarea cu cele prevăzute la pct. 17 lit. a) și la art. 16 alin. (9) lit. i) din Legea nr. 249/2015, cu modificările și completările ulterioare, Comisia decide asupra avizării, nu mai târziu de 15 zile lucrătoare de la data depunerii documentului prevăzut la art. 5 din ordin, și comunică organizației decizia prin Secretariatul Comisiei.

282. În cazul în care, potrivit documentului prevăzut la art. 5 din ordin, se constată neconformarea cu cele prevăzute la pct. 17 lit. a) și la art. 16 alin. (9) lit. i) din Legea nr. 249/2015, cu modificările și completările ulterioare, Comisia comunică organizației, prin Secretariatul Comisiei, punctajul obținut nu mai târziu de 15 zile lucrătoare de la data depunerii documentului prevăzut la art. 5 din ordin”.

 

Pct. 29 lit. a) și b)

Vechea reglementare

„29. Dreptul de operare a organizației licențiate se retrage în următoarele cazuri: a) în cazul nerespectării oricărei obligații prevăzute la art. 26 alin. (3) din Legea nr. 249/2015, cu modificările și completările ulterioare; b) în cazul nedepunerii documentelor de la pct. 24 la termenul prevăzut sau la termenul la care Comisia a solicitat completarea cu documentele lipsă”

Noua reglementare

La capitolul VII punctul 29, literele a) și b) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„a) în cazul în care la avizarea anuală aceasta nu obține minimum 80 de puncte, prin aplicarea grilei prevăzute în anexa nr. 3 la prezenta procedură;

b) în cazul nedepunerii documentului/documentelor la termenul la care Secretariatul Comisiei a solicitat completarea cu documentul/documentele lipsă, iar decizia se comunică în maximum 20 de zile lucrătoare de la constatarea neconformării de către Comisie a acesteia”.

 

Pct. 29 lit. c) și d)

Vechea reglementare

„c) în cazul în care în documentul prevăzut la art. 5 din ordin se constată faptul că organizația licențiată nu a îndeplinit obiectivele;

d) neobținerea avizării anuale”

Noua reglementare

La capitolul VII punctul 29, literele c) și d) se abrogă.

 

Pct. 30

Vechea reglementare

„30. Retragerea dreptului de operare a organizației se face prin retragerea licenței de operare și devine efectivă la data comunicării”.

Noua reglementare

La capitolul VII, punctul 30 se modifică și va avea următorul cuprins:

„30. Retragerea dreptului de operare a organizației se face prin retragerea licenței de operare și devine efectivă la data comunicării ei, aceasta fiind ultima zi lucrătoare din an”.

 

Pct. 32

Vechea reglementare

„32. Organizația căreia i s-a retras dreptul de operare este obligată să predea Comisiei licența de operare, în cel mult 10 zile calendaristice de la data comunicării retragerii licenței de operare, să informeze în scris despre acest lucru toți operatorii economici prevăzuți la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015, cu modificările și completările ulterioare, pentru care implementează răspunderea extinsă a producătorului și să le transmită situația îndeplinirii obiectivelor până la acea dată”.

Noua reglementare

La capitolul VII, punctul 32 se modifică și va avea următorul cuprins:

„32. Organizația căreia i s-a retras dreptul de operare este obligată ca, în cel mult 10 zile calendaristice de la data comunicată a retragerii licenței de operare, să predea Comisiei licența de operare, să informeze în scris despre acest lucru toți operatorii economici prevăzuți la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015, cu modificările și completările ulterioare, pentru care implementează răspunderea extinsă a producătorului, să transmită acestora situația îndeplinirii obiectivelor până la acea dată și să afișeze decizia Comisiei pe pagina proprie de internet, la loc vizibil”.

 

Pct. 32 ind. 1

Noua reglementare

La capitolul VII, după punctul 32 se introduce un nou punct, punctul 321, cu următorul cuprins:

„321. În cazul în care îi este retras dreptul de operare unui operator economic autorizat, potrivit art. 16 alin. (6) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje, cu modificările și completările ulterioare, acesta are dreptul de a solicita o nouă autorizare după 12 luni de la data retragerii acestuia”.

 

Pct. 33

Vechea reglementare

„33. Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta procedură”.

Noua reglementare

La capitolul VIII, punctul 33 se modifică și va avea următorul cuprins:

„33. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură”.

 

După anexa nr. 2 se introduc două noi anexe, anexele nr. 3 și 4, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 și 2 la prezentul ordin.

OVMM nr. 1362/2018 de aprobare a Procedurii de autorizare, avizare anuală și de retragere a dreptului de operare a organizațiilor care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului – modificări (OMM nr. 1555/2020) was last modified: august 28th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.