Aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România – modificări (O.G. nr. 15/2002 modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

5 mai 2015
Vizualizari: 7918

Despre

  • M. Of. nr. 285 din 28 aprilie 2015
  • O.U.G. nr. 8/2015
  • Aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România
Art. 11 O.G. nr. 15/2002 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11 prevedea faptul că aplicarea tarifului de utilizare nu exonera utilizatorii români și străini de la plata celorlalte tarife percepute de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A., prevăzute de legislația în vigoare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11 prevede: „Aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere nu exonerează utilizatorii români și străini de la plata celorlalte tarife percepute de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A., prevăzute de legislația în vigoare”.

 
Art. 12 O.G. nr. 15/2002 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 12 alin. (1) prevedea faptul că sumele încasate în urma aplicării tarifelor de utilizare se constituiau venit la dispoziția Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. și erau utilizate în exclusivitate pentru finanțarea lucrărilor de construcție, modernizare, întreținere și reparație a drumurilor naționale, precum și pentru garantarea și rambursarea creditelor externe și interne contractate în acest scop, inclusiv pentru plăți în numele autorității publice contractante, ca urmare a obligațiilor asumate în cadrul contractelor de parteneriat public-privat în sectorul drumurilor naționale și autostrăzilor.

De asemenea, art. 12 alin. (2)-(6) fuseseră abrogate.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 12 prevede: „Sumele încasate în urma aplicării de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. a tarifului de utilizare și a tarifelor de trecere se constituie venit la dispoziția acesteia și vor fi utilizate pentru proiectarea, repararea, administrarea, întreținerea, exploatarea și modernizarea drumurilor de interes național, precum și pentru garantarea și rambursarea creditelor externe și interne contractate în acest scop, inclusiv pentru plăți în numele autorității publice contractante, ca urmare a obligațiilor asumate în cadrul contractelor de parteneriat public-privat în sectorul drumurilor naționale și autostrăzilor”.

 
Art. 122 O.G. nr. 15/2002 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Noua reglementare

După art. 121 se introduce un nou articol, art. 122.

Potrivit noii reglementări, art. 121 prevede: „(1) Prevederile art. 1 alin. (1) lit. c), lit. n), lit. o), lit. p), alin. (12), alin. (73), alin. (74), alin. (9)-(11), alin. (13), art. 11 alin. (3), art. 3 alin. (11), alin. (21), alin. (22), alin. (3)-(6), art. 7 alin. (2), art. 8 alin. (11), alin. (2), alin. (32)-(5), art. 9, art. 10 și art. 101 nu se aplică tarifelor de trecere pentru care informațiile privind achitarea tarifului, gestiunea datelor privind vehiculele cu drept de trecere, monitorizarea și controlul achitării acestora nu se înregistrează prin intermediul SIEGMCR.

(2) Nivelul și modul de aplicare a tarifului de trecere care nu se înregistrează prin intermediul SIEGMCR se reglementează prin ordin al ministrului transporturilor”.

 
Art. 14 O.G. nr. 15/2002 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 14 prevedea faptul că anexele nr. 1 și 2 făceau parte integrantă din respectiva ordonanță.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 14 prevede: „Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta ordonanță”.

Anexele nr. 3 și 4 la O.G. nr. 15/2002 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Noua reglementare

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Potrivit noii reglementări, după anexa nr. 2 se introduc două noi anexe, anexele nr. 3 și 4, al căror cuprins este prevăzut în anexele nr. 1 și 2 la prezenta ordonanță de urgență.

 
Alte prevederi ale O.U.G. nr. 8/2015

Art. IV O.U.G. nr. 8/2015 prevede următoarele:

(1) Începând cu data de la care înregistrarea tarifului de trecere se realizează prin SIEGMCR, pentru tarifele de trecere achitate anticipat pentru riverani în conformitate cu Ordinul ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine nr. 290/2013 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A., cu modificările și completările ulterioare, și neutilizate, utilizatorul poate solicita restituirea contravalorii la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A., în condiții stabilite prin normele metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere care se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor.

(2) Tarifele de trecere achitate anticipat pentru 20 de treceri și prevăzute în Ordinul ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine nr. 290/2013 și neutilizate își mențin valabilitatea și după data de la care înregistrarea tarifului de trecere se va realiza prin SIEGMCR.

Potrivit art. V O.U.G. nr. 8/2015, prevederile art. III din O.U.G. nr. 157/2007 pentru modificarea și completarea O.G. nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 61/2009, nu se aplică pentru infrastructuri sau îmbunătățiri ale infrastructurii, inclusiv reparații structurale semnificative, finalizate cu cel mult 30 de ani înainte de 10 iunie 2008, la care modalitățile de taxare sunt deja în aplicare sau finalizate cu cel mult de 30 de ani înainte de stabilirea noilor modalități de taxare.

Art. VI are următorul conținut:

(1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Ministerul Transporturilor va emite norme metodologice pentru aplicarea, de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A., a tarifului de utilizare și a tarifelor de trecere, aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.

(2) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Ministerul Transporturilor va actualiza Ordinul ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine nr. 290/2013 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A

 

Actul modificatActele modificatoare
O.G. nr. 15/2002 (M. Of. nr. 82 din 1 februarie 2002, cu modif. ult.)Legea nr. 424/2002 (M. Of. nr. 468 din 1 iulie 2002)
O.G. nr. 51/2004 (M. Of. nr. 680 din 28 iulie 2004)
Legea nr. 415/2004 (M. Of. nr. 1002 din 1 noiembrie 2004)
Legea nr. 101/2007 (M. Of. nr. 275 din 25 aprilie 2007)
O.U.G. nr. 157/2007 (M. Of. nr. 885 din 27 decembrie 2007)
Legea nr. 61/2009 (M. Of. nr. 233 din 8 aprilie 2009)
O.G. nr. 8/2010 (M. Of. nr. 70 din 30 ianuarie 2010)
O.G. nr. 17/2010 (M. Of. nr. 535 din 30 iulie 2010)
O.G. nr. 27/2011 (M. Of. nr. 625 din 2 septembrie 2011)
Legea nr. 144/2012 (M. Of. nr. 509 din 24 iulie 2012)
Legea nr. 187/2012 (M. Of. nr. 757 din 12 noiembrie 2012)
Legea nr. 2/2013 (M. Of. nr. 171 din 29 martie 2013)
Legea nr. 81/2013 (M. Of. nr. 171 din 29 martie 2013)
Legea nr. 279/2013 (M. Of. nr. 678 din 5 noiembrie 2013)
Legea nr. 100/2014 (M. Of. nr. 506 din 8 iulie 2014)
O.U.G. nr. 86/2014 (M. Of. nr. 920 din 17 decembrie 2014)
O.U.G. nr. 8/2015 (M. Of. nr. 285 din 28 aprilie 2015)
Aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România – modificări (O.G. nr. 15/2002 modificată prin O.U.G. nr. 8/2015) was last modified: mai 5th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.