Normele de aplicare a art. 14¹ din O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale – modificări (OMFP nr. 444/2015)

14 mai 2015
Vizualizari: 3457

Despre

  • M. Of. nr. 316 din 8 mai 2015
  • OMFP nr. 444/2015
  • Modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a art. 141 din O.U.G. nr. 64/2009

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 prevede: „(1) Ministerul Finanțelor Publice, pe baza documentelor prezentate de ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, precum și de ordonatorii principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) [(…) al Ministerului Transporturilor, pentru cofinanțarea proiectelor ai căror beneficiari sunt cei prevăzuți la art. 5 alin. (2) din O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările și completările ulterioare] și c) [al Ministerului Finanțelor Publice – Acțiuni generale, pentru cofinanțarea proiectelor celorlalte categorii de beneficiari din cadrul Programului operațional sectorial Transport], introduce modificările corespunzătoare în volumul și structura veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat, precum și în volumul și structura bugetelor acestora.

(2) Sumele introduse în volumul și structura veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat vor fi prevăzute distinct atât la partea de venituri, cât și la partea de cheltuieli, după cum urmează:

a) la partea de venituri ale bugetului de stat vor fi prevăzute la capitolul 45.01 «Sume primite de la UE/alți donatori în contul plăților efectuate și prefinanțări», la o poziție distinctă, respectiv subcapitolul 45.01.22 «Sume primite în cadrul mecanismului top-up»;

b) la partea de cheltuieli, în bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management pentru programele operaționale care utilizează mecanismul plății indirecte și în bugetul Ministerului Finanțelor Publice – Acțiuni generale vor fi prevăzute la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», după caz, la articolele:

– 56.29 «Cheltuieli din sumele primite în cadrul mecanismului top-up»;

– 56.30 «Transferuri din bugetul de stat din sumele primite în cadrul mecanismului top-up către bugetele locale»;

– 56.31 «Transferuri din bugetul de stat către ONG-uri, societăți comerciale, instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii și alți beneficiari de drept public sau privat necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din FEN postaderare, din sumele încasate în cadrul procedurii top-up»;

c) la ordonatorul principal de credite cu rol de autoritate de management pentru programul operațional care utilizează mecanismul plății directe, precum și la Ministerul Transporturilor, acestea se vor reflecta la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», la poziția de clasificație 56.XX.04, unde XX reprezintă articolul bugetar, conform clasificației bugetare, la care se adaugă alineatul 04 «Cheltuieli din sumele primite în cadrul mecanismului top-up»”.
 
 Art. 5 din Norme (modificate prin OMFP nr. 444/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 prevedea faptul că ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management puteau deschide și utiliza creditele bugetare suplimentate conform art. 4 numai pentru destinațiile aprobate conform art. 141 din O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările și completările ulterioare.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 prevede: „Ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, precum și ordonatorii principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) [(…) al Ministerului Transporturilor, pentru cofinanțarea proiectelor ai căror beneficiari sunt cei prevăzuți la art. 5 alin. (2) din O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările și completările ulterioare] și c) [al Ministerului Finanțelor Publice – Acțiuni generale, pentru cofinanțarea proiectelor celorlalte categorii de beneficiari din cadrul Programului operațional sectorial Transport] pot deschide și utiliza creditele bugetare suplimentate conform art. 4 numai pentru destinațiile aprobate conform art. 141 [(1) Sumele rambursate României potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.311/2011 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 decembrie 2011 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului în ceea ce privește anumite dispoziții referitoare la gestiunea financiară pentru anumite state membre care se confruntă cu dificultăți grave sau sunt amenințate de astfel de dificultăți cu privire la stabilitatea lor financiară se fac venit la bugetul de stat și se utilizează numai pentru cofinanțarea programelor operaționale de către ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, cu excepția proiectelor aferente Programului operațional sectorial «Transport», altele decât cele finanțate din axa prioritară de asistență tehnică ai căror beneficiar este Ministerul Fondurilor Europene, care se utilizează de către Ministerul Transporturilor pentru cofinanțarea proiectelor ai căror beneficiari sunt cei prevăzuți la art. 5 alin. (2) și de către Ministerul Finanțelor Publice – Acțiuni generale pentru cofinanțarea proiectelor celorlalte categorii de beneficiari, (2) Sumele rămase neutilizate la sfârșitul anului bugetar din cele alocate conform alin. (1) se virează într-un cont de disponibil deschis pe numele ordonatorilor principali de credite prevăzuți la alin. (1). (3) Sumele virate în contul prevăzut la alin. (2) se utilizează în anul următor cu aceeași destinație. (4) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1)-(3) se autorizează Ministerul Finanțelor Publice să introducă modificări în volumul și structura veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat, precum și în volumul și structura bugetelor ordonatorilor principali de credite prevăzuți la alin. (1). (5) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1)-(4) se emit norme metodologice, aprobate prin ordin comun al ministrului finanțelor publice și al ministrului fondurilor europene] din O.U.G. nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările și completările ulterioare”.

 
 Art. 6 din Norme (modificate prin OMFP nr. 444/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 prevedea la primul alineat faptul că ordonatorii principali de credite cu rol de autorități de management, până la data de 15 decembrie a fiecărui an, puteau solicita Ministerului Finanțelor Publice deschiderea creditelor aprobate la titlul 56 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare”, articolele prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. b) și c), și le repartizau autorităților de management în scopul utilizării cu destinațiile prevăzute de lege.

La alineatul următorul se dispunea faptul că Ministerul Finanțelor Publice aproba solicitarea menționată la alin. (1), formulată de ordonatorii de credite cu rol de autoritate de management, în termen de maximum 3 zile lucrătoare.

În continuare se prevedea faptul că până la data de 22 decembrie a fiecărui an, autoritățile de management solicitau unității Trezoreriei Statului virarea în contul de disponibil 50.01.46 „Disponibil din sume aferente mecanismului top-up”, deschis pe numele ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management, a sumelor primite în cadrul mecanismului top-up care nu mai pot fi utilizate până la finele anului bugetar, determinate ca diferență între veniturile bugetare încasate de la Autoritatea de certificare și plată în contul de venituri bugetare prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. a) și totalul plăților care fuseseră dispuse de la subdiviziunea de cheltuieli bugetare prevăzută la art. 4 alin. (2) lit. b) și c). La solicitarea adresată unității Trezoreriei Statului era anexată situația prevăzută în anexă.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

De asemenea, se mai prevedea faptul că la data primirii solicitării prevăzute la alin. (3), unitățile Trezoreriei Statului transferau sumele prevăzute la pct. 3 din anexă, din contul de venituri bugetare prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. a), codificat cu codul de identificare fiscală al acestora, în contul 50.01.46 „Disponibil din sume aferente mecanismului top-up”, deschis pe numele ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management.

Până la data de 22 decembrie a fiecărui an, ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management efectuau retragerea creditelor bugetare deschise și neutilizate în cadrul mecanismului top-up. Până la aceeași dată, aceștia vor solicita Ministerului Finanțelor Publice introducerea modificărilor corespunzătoare în volumul și structura veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat, precum și în volumul și structura bugetelor acestora, constând în diminuarea bugetelor respective cu sumele transferate în contul de disponibil potrivit prevederilor alin. (4).

Se mai prevedea faptul că sumele existente la finele anului în contul de disponibil 50.01.46 „Disponibil din sume aferente mecanismului top-up” se transferau în primele 5 zile lucrătoare ale anului următor de către ordonatorii principali de credite cu rol de autorități de management, în contul de venituri ale bugetului de stat prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. a). Utilizarea cu aceeași destinație a sumelor astfel transferate se efectua numai după majorarea cu sumele respective a veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat, precum și a bugetelor ordonatorilor principali de credite cu rol de autorități de management, prin introducerea modificărilor corespunzătoare în aceste bugete conform procedurii prevăzute la art. 2 alin. (2), art. 3 și 4.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 prevede: „(1) Ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, precum și ordonatorii principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) [(…) al Ministerului Transporturilor, pentru cofinanțarea proiectelor ai căror beneficiari sunt cei prevăzuți la art. 5 alin. (2) din O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările și completările ulterioare] și c) [al Ministerului Finanțelor Publice – Acțiuni generale, pentru cofinanțarea proiectelor celorlalte categorii de beneficiari din cadrul Programului operațional sectorial Transport], până la data de 15 decembrie a fiecărui an pot solicita Ministerului Finanțelor Publice deschiderea creditelor bugetare aprobate la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», la articolele prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. b), respectiv alineatul prevăzut la art. 4 alin. (2) lit. c).

(2) Ministerul Finanțelor Publice aprobă solicitarea menționată la alin. (1), formulată de ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, precum și de ordonatorii principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) și c), în termen de maximum 3 zile lucrătoare.

(3) Până la data de 22 decembrie a fiecărui an, ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, precum și ordonatorii principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) și c) solicită unității Trezoreriei Statului virarea în contul de disponibil 50.01.46 «Disponibil din sume aferente mecanismului top-up», deschis pe numele acestora, a sumelor primite în cadrul mecanismului top-up care nu mai pot fi utilizate până la finele anului bugetar, determinate ca diferență între veniturile bugetare încasate de la Autoritatea de certificare și plată în contul de venituri bugetare prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. a) și totalul plăților care au fost dispuse de la subdiviziunile de cheltuieli bugetare prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. b) și c). La solicitarea adresată unității Trezoreriei Statului va fi anexată situația prevăzută în anexă.

(4) La data primirii solicitării prevăzute la alin. (3), unitățile Trezoreriei Statului transferă sumele prevăzute la pct. 3 din anexă, din contul de venituri bugetare prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. a), codificat cu codul de identificare fiscală al acestora, în contul 50.01.46 «Disponibil din sume aferente mecanismului top-up», deschis pe numele ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management, precum și al ordonatorilor prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) și c). În cazul ordonatorului principal de credite prevăzut la art. 1 alin. (4) lit. c), contul 50.01.46 «Disponibil din sume aferente mecanismului top-up» se codifică cu codul de identificare fiscală 8609468.

(5) Până la data de 22 decembrie a fiecărui an, ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management precum și ordonatorii principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) și c) vor efectua retragerea creditelor bugetare deschise și neutilizate în cadrul mecanismului top-up. Până la aceeași dată, aceștia vor solicita Ministerului Finanțelor Publice introducerea modificărilor corespunzătoare în volumul și structura veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat, precum și în volumul și structura bugetelor acestora, constând în diminuarea bugetelor respective cu sumele transferate în contul de disponibil potrivit prevederilor alin. (4).

(6) Sumele existente la finele anului în contul de disponibil 50.01.46 «Disponibil din sume aferente mecanismului top-up» se transferă în primele 5 zile lucrătoare ale anului următor de către ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, precum și de ordonatorii principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) și c), în contul de venituri ale bugetului de stat prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. a). Utilizarea cu aceeași destinație a sumelor astfel transferate se efectuează numai după majorarea cu sumele respective a veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat, precum și a bugetelor ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management și respectiv bugetelor ordonatorilor principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) și c), după caz, prin introducerea modificărilor corespunzătoare în aceste bugete conform procedurii prevăzute la art. 2 alin. (2), art. 3 și 4”.

 
Art. 7 din Norme (modificate prin OMFP nr. 444/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7 prevedea faptul că sumele încasate de Autoritatea de certificare și plată după data de 10 decembrie a fiecărui an, conform prevederilor art. 1, erau păstrate în contul denominat în euro, deschis la Banca Națională a României. Echivalentul în lei al acestor sume va fi transferat de Autoritatea de certificare și plată în primele 7 zile lucrătoare ale anului următor, conform prevederilor art. 2 alin. (1), urmând ca majorarea creditelor bugetare aferente bugetelor ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management să se realizeze conform art. 2 alin. (2), art. 3 și 4.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 prevede: „Sumele încasate de Autoritatea de certificare și plată după data de 10 decembrie a fiecărui an, conform prevederilor art. 1 [(1) În termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, Autoritatea de certificare și plată comunică Direcției generale de programare bugetară și Direcției generale de sinteză a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finanțelor Publice sumele încasate și utilizate până la data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare și de modificare și completare a unor acte normative, din sumele primite suplimentar de România în baza prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.311/2011 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 decembrie 2011 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului în ceea ce privește anumite dispoziții referitoare la gestiunea financiară pentru anumite state membre care se confruntă cu dificultăți grave sau sunt amenințate de astfel de dificultăți cu privire la stabilitatea lor financiară, detaliate pe fiecare program operațional, respectiv pe fiecare ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management. Sumele mai sus menționate, utilizate până la data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 26/2012, se vor reconstitui de către Autoritatea de certificare și plată din sumele rambursate de Comisia Europeană. (2) În termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, Autoritatea de certificare și plată comunică autorităților de management, Direcției generale de programare bugetară și Direcției generale de sinteză a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finanțelor Publice sumele încasate în conturile gestionate de Autoritatea de certificare și plată începând cu data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 26/2012 din sumele primite suplimentar de România în baza prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.311/2011, detaliate pe fiecare program operațional, respectiv pe fiecare ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management. (3) În termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor primite suplimentar de la Comisia Europeană în baza prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.311/2011, Autoritatea de certificare și plată comunică autorităților de management, Direcției generale de programare bugetară și Direcției generale de sinteză a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finanțelor Publice sumele încasate începând cu data intrării în vigoare a prezentelor norme, detaliate pe fiecare program operațional, respectiv pe fiecare ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management. (4) În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea comunicării, Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de autoritate de management pentru Programul operațional sectorial Transport, analizează necesarul de fonduri pentru cofinanțarea proiectelor din cadrul programului și comunică Ministerului Finanțelor Publice, respectiv Autorității de certificare și plata, Direcției generale de sinteză a politicilor bugetare și Direcției generale de programare bugetară, detalierea sumei primite suplimentar pe ordonatorii principali de credite beneficiari și solicită Autorității de certificare și plată virarea fondurilor în contul de venituri ale bugetului de stat deschis pe codul de identificare fiscală al fiecărui ordonator principal de credite, după cum urmează: a) al Ministerului Transporturilor, pentru cofinanțarea proiectelor ai căror beneficiari sunt cei prevăzuți la art. 5 alin. (2) din O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările și completările ulterioare; b) al Ministerului Fondurilor Europene, pentru cofinanțarea proiectelor proprii finanțate din axa prioritară de asistență tehnică a acestui program; c) al Ministerului Finanțelor Publice – Acțiuni generale, pentru cofinanțarea proiectelor celorlalte categorii de beneficiari din cadrul Programului operațional sectorial Transport. (5) Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de autoritate de management pentru Programul operațional sectorial Transport, comunică Ministerului Transporturilor, în cazul în care acesta este beneficiar de sume primite suplimentar de la Comisia Europeană în baza Regulamentului (UE) nr. 1.311/2011, în termenul menționat la alin. (4), suma ce urmează a fi virată de Autoritatea de certificare și plată potrivit art. 2 alin. (1).], vor fi păstrate în contul denominat în euro, deschis la BNR. Echivalentul în lei al acestor sume va fi transferat de Autoritatea de certificare și plată în primele 7 zile lucrătoare ale anului următor, conform prevederilor art. 2 alin. (1) [În termen de 15 zile lucrătoare de la încasarea sumelor primite suplimentar de la Comisia Europeană în baza prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.311/2011 sau de la reconstituirea sumelor conform art. 1 alin. (1), respectiv în termen de 7 zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice pentru sumele aflate în sold, Autoritatea de certificare și plată virează echivalentul în lei al acestor sume, calculat la cursul BNR valabil în ziua efectuării schimbului valutar, din contul 54.01.01.00 «Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanțarea programelor operaționale din cadrul obiectivului convergență», în contul de venituri ale bugetului de stat 20.A.45.22.00 «Sume primite în cadrul mecanismului top-up», codificat cu codul de identificare fiscală al fiecărui ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management, precum și al ordonatorilor principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) deschis la Activitatea de trezorerie și contabilitate publică a municipiului București și al ordonatorului principal de credite prevăzut la art. 1 alin. (4) lit. c) deschis la Trezoreria Operativă Centrală. Contul de venituri ale bugetului de stat 20.A.45.22.00 «Sume primite în cadrul mecanismului top-up» se codifică în cazul ordonatorului principal de credite prevăzut la art. 1 alin. (4) lit. c) cu codul de identificare fiscală 8609468], urmând ca majorarea creditelor bugetare aferente bugetelor ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management, precum și ale ordonatorilor principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) [(…) al Ministerului Transporturilor, pentru cofinanțarea proiectelor ai căror beneficiari sunt cei prevăzuți la art. 5 alin. (2) din O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările și completările ulterioare] și c) [al Ministerului Finanțelor Publice – Acțiuni generale, pentru cofinanțarea proiectelor celorlalte categorii de beneficiari din cadrul Programului operațional sectorial Transport] să se realizeze conform art. 2 alin. (2) [Autoritățile de management care gestionează programele operaționale pentru care primesc suplimentar sume potrivit art. 1 au obligația de a solicita ordonatorilor principali de credite ai ministerelor în cadrul cărora funcționează majorarea bugetelor, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la încasarea în conturile de venituri bugetare a echivalentului în lei al sumelor menționate la alin. (1), prezentând acestora următoarele documente justificative: a) comunicarea prevăzută la art. 1; b) copia extrasului contului de venituri bugetare deschis la Trezoreria Statului, în care au fost încasate sumele virate de Autoritatea de certificare și plată], art. 3 [Ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, precum și ordonatorii principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) și c) solicită, în baza documentelor justificative prevăzute la art. 2 alin. (2), Ministerului Finanțelor Publice introducerea modificărilor în volumul și structura veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat, precum și în volumul și structura bugetelor ordonatorilor principali de credite] și 4 [(1) Ministerul Finanțelor Publice, pe baza documentelor prezentate de ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, precum și de ordonatorii principali de credite prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) și c), introduce modificările corespunzătoare în volumul și structura veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat, precum și în volumul și structura bugetelor acestora. (2) Sumele introduse în volumul și structura veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat vor fi prevăzute distinct atât la partea de venituri, cât și la partea de cheltuieli, după cum urmează: a) la partea de venituri ale bugetului de stat vor fi prevăzute la capitolul 45.01 «Sume primite de la UE/alți donatori în contul plăților efectuate și prefinanțări», la o poziție distinctă, respectiv subcapitolul 45.01.22 «Sume primite în cadrul mecanismului top-up»; b) la partea de cheltuieli, în bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management pentru programele operaționale care utilizează mecanismul plății indirecte și în bugetul Ministerului Finanțelor Publice – Acțiuni generale vor fi prevăzute la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», după caz, la articolele: 56.29 «Cheltuieli din sumele primite în cadrul mecanismului top-up»; 56.30 «Transferuri din bugetul de stat din sumele primite în cadrul mecanismului top-up către bugetele locale»; 56.31 «Transferuri din bugetul de stat către ONG-uri, societăți comerciale, instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii și alți beneficiari de drept public sau privat necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din FEN postaderare, din sumele încasate în cadrul procedurii top-up»; c) la ordonatorul principal de credite cu rol de autoritate de management pentru programul operațional care utilizează mecanismul plății directe, precum și la Ministerul Transporturilor, acestea se vor reflecta la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», la poziția de clasificație 56.XX.04, unde XX reprezintă articolul bugetar, conform clasificației bugetare, la care se adaugă alin. 04 «Cheltuieli din sumele primite în cadrul mecanismului top-up»]”.

 
Anexa la Norme (modificate prin OMFP nr. 444/2015)

Noua reglementare

Potrivit OMFP nr. 444/2015, anexa se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din respectivul ordin.

Normele de aplicare a art. 14¹ din O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale – modificări (OMFP nr. 444/2015) was last modified: mai 14th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.