Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP – aprobat (OMJ nr. 3936/2017)

25 ian. 2018
Vizualizari: 4759

Subsecț. a 3-a („Biroul/Compartimentul producție”)

Art. 35 prevede că Biroul/Compartimentul producție asigură valorificarea bazei tehnico-materiale din gospodăriile agrozootehnice și atelierele de producție, în scopul calificării persoanelor internate, îmbunătățirii hranei, realizării de venituri care se pot folosi la îmbunătățirea condițiilor de detenție, precum și pentru susținerea acțiunilor de resocializare a persoanelor internate.

Art. 36 dispune că Biroul/Compartimentul producție are următoarele atribuții generale:

a) planifică, organizează și coordonează activitățile specifice din cadrul gospodăriei agrozootehnice, din punct de vedere tehnic, sanitar-veterinar și economic, având la bază normele tehnice în vigoare;

b) întocmește și înaintează Administrației Naționale a Penitenciarelor planul anual de activitate al gospodăriei agrozootehnice și propune eventuale modificări ale acestuia, în situații deosebite;

c) organizează, coordonează, conduce, verifică și evaluează acțiunile desfășurate pe linia aplicării normelor legale cu privire la respectarea igienei produselor de origine animală și vegetală;

d) organizează, coordonează, conduce, verifică și evaluează acțiunile desfășurate pe linia aplicării normelor legale cu privire la protecția mediului;

e) ține evidența statistică a principalilor indicatori economici ai activității desfășurate în cadrul gospodăriei agrozootehnice;

f) fundamentează și înaintează propunerile pentru buget pentru articolele de cheltuieli specifice;

g) răspunde de desfășurarea procesului de producție în vederea susținerii acțiunilor de resocializare a persoanelor internate;

h) răspunde de folosirea judicioasă a capacităților de producție, de încadrarea în consumurile de materii prime, materiale, energie, de calitatea produselor și de respectarea termenelor de livrare;

i) răspunde de obținerea autorizațiilor sau a avizelor legale din punct de vedere sanitar, al normelor de securitate și sănătate în muncă, mediu, pază și stingere a incendiilor;

j) colaborează cu celelalte structuri și cu unitățile sistemului administrației penitenciare;

k) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

l) realizează alte sarcini primite din partea superiorilor ierarhici din cadrul locului de deținere sau din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Art. 37 stabilește că în cadrul Biroului/Compartimentului producție se constituite evidențe potrivit specificului activității desfășurate, necesităților și conform prevederilor legale în vigoare.

Secț. a 5-a („Biroul/Compartimentul de resurse umane și formare profesională”)

Art. 38 dispune că Biroul/Compartimentul de resurse umane și formare profesională are ca obiect de activitate aplicarea legislației specifice domeniului resurselor umane, implementarea strategiei și politicilor de personal privind recrutarea, selecția, formarea, încadrarea, pregătirea continuă, evaluarea, cariera, recompensarea, gestiunea și prelucrarea automată a datelor.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Art. 39 prevede că Biroul/Compartimentul de resurse umane și formare profesională are următoarele atribuții:

a) asigură implementarea politicilor și strategiilor privind dezvoltarea și valorificarea capitalului de resurse umane, prin programe pe termen scurt, mediu și lung, stabilite de conducerea Administrației Naționale a Penitenciarelor;

b) analizează structura personalului pe sectoare de activitate, evaluează și stabilește necesarul resurselor umane și prezintă propuneri pentru reorganizarea structurală și funcțională a locului de deținere, transformarea, suplimentarea sau radierea unor posturi;

c) operează în statul de organizare modificările intervenite cu privire la structura organizatorică a locului de deținere;

d) asigură încadrarea statului de organizare al locului de deținere cu personalul necesar, pe baza dinamicii de personal, prin modalitățile și în condițiile stabilite de reglementările în vigoare;

e) realizează periodic analize, rapoarte, sinteze și situații cu privire la structura personalului încadrat și necesarul de personal;

f) elaborează proiecte de regulamente, metodologii, instrucțiuni, proceduri și decizii, aplicabile la nivelul locului de deținere sau al sistemului penitenciar;

g) aplică procedurile din aria de competență privind concursurile de încadrare a posturilor vacante din unitate: prin avansarea în funcții a personalului, trecerea agenților în corpul ofițerilor și din sursă externă;

h) întocmește documentația pentru soluționarea lucrărilor ce privesc încadrările din sursă externă, prin concurs, transfer sau repartizarea absolvenților instituțiilor de învățământ care pregătesc personal pentru nevoile sistemului penitenciar;

i) întocmește contractele individuale de muncă pentru personalul contractual, actele adiționale, asigură procedura de informare;

j) întocmește documentația pentru soluționarea lucrărilor de numire a funcționarilor publici cu statut special debutanți din competență ca funcționari publici cu statut special definitivi;

k) întocmește documentația pentru soluționarea lucrărilor de modificare a raporturilor de serviciu/contractului individual de muncă: mutare, împuternicire, avansare în funcție, schimbare din funcție, punere la dispoziție, suspendare din funcție, detașare, delegare, trecere temporară în altă funcție, repunerea în drepturile anterioare;

l) întocmește documentația pentru soluționarea lucrărilor privind acordarea drepturilor salariale și a altor drepturi de personal;

m) întocmește documentația pentru soluționarea lucrărilor de încetare a raporturilor de serviciu/contractului individual de muncă;

n) asigură recrutarea candidaților pentru admiterea în instituțiile de învățământ care pregătesc personalul necesar sistemului penitenciar și întocmește dosarele de candidat ale acestora;

o) planifică și ține evidența personalului locului de deținere pentru evaluarea psihologică periodică;

p) întocmește, la propunerea structurilor unității, proiectele deciziilor zilnice pe unitate, cu privire la mișcarea temporară a personalului, pentru asigurarea necesarului de resurse umane în sectoarele deficitare;

q) verifică și actualizează în statul de organizare al locului de deținere mișcările de personal și modificările intervenite în cariera profesională;

r) întocmește și păstrează documentele de evidență nominală ale personalului locului de deținere, registrul general de evidență a salariaților contractuali și actualizează permanent datele cu caracter personal și profesional de la încadrare până la încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, de muncă;

s) ține evidența legitimațiilor de serviciu și efectuează periodic controlul asupra existenței și stării acestora;

t) eliberează, retrage, distruge și ține evidența adeverințelor provizorii, iar în funcție de situație, a ecusoanelor de identificare și a cartelelor de acces, pentru personalul locului de deținere, și efectuează periodic controlul asupra existenței și stării acestora;

u) gestionează activitatea referitoare la declarațiile de avere și interese de către personalul locului de deținere și asigură realizarea procedurilor de contact și corespondență cu Agenția Națională de Integritate;

v) întocmește și înaintează Administrației Naționale a Penitenciarelor dosarele de pensie pentru funcționarii publici cu statut special și urmașii acestora;

w) întocmește și eliberează dosarele de pensie pentru personalul contractual și urmașii acestora, în vederea depunerii la casele de pensii teritoriale;

x) întocmește dosarele de rezervist pentru funcționarii publici cu statut special cărora le-au încetat raporturile de serviciu și asigură trimiterea acestora către centrele militare de domiciliu;

y) întocmește pentru personalul locului de deținere documentația necesară soluționării lucrărilor ce privesc acordarea recompenselor și aplicarea sancțiunilor disciplinare și asigură evidența acestora;

z) completează, actualizează și transmite inspectoratului teritorial de muncă modificările intervenite în registrul general de evidență a salariaților, prin intermediul aplicației informatice;

aa) organizează, coordonează și monitorizează activitatea de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici cu statut special, asigură centralizarea calificativelor acordate și întocmește analiza privind rezultatele evaluării anuale;

bb) organizează, coordonează și monitorizează activitatea de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale personalului contractual, asigură centralizarea calificativelor acordate și întocmește analiza privind rezultatele evaluării anuale, stabilește nivelul salariilor individuale ale personalului contractual;

cc) întocmește la termenele stabilite, precum și la cerere documentele de evidență statistică privind gestiunea resurselor umane;

dd) asigură securitatea și protecția datelor de personal gestionate împotriva accesului neautorizat și păstrează confidențialitatea datelor cu caracter personal;

ee) organizează, coordonează și verifică activitatea de pregătire profesională a personalului;

ff) elaborează diagnoza nevoilor de formare în baza rezultatelor profesionale ale personalului și a perspectivelor de dezvoltare instituțională;

gg) coordonează și asigură desfășurarea stagiilor de practică în unitate de către elevii și studenții din instituțiile de învățământ care formează personal pentru sistemul penitenciar;

hh) planifică, coordonează și monitorizează desfășurarea programelor stabilite pentru perioada de stagiu a funcționarilor publici debutanți, inclusiv procesul de evaluare la încheierea stagiului;

ii) întocmește, monitorizează și actualizează în aplicația informatică și în documentele de evidență nominală situația participării personalului la diferite forme de pregătire profesională organizate de Administrația Națională a Penitenciarelor sau de formatori externi, precum și documentele privind pregătirea autoplanificată, respectiv aplicarea regimului drepturilor și obligațiilor ce decurg din acestea;

jj) colaborează cu organizațiile profesionale în vederea participării personalului de specialitate la formele de pregătire stabilite prin legislația specifică unor profesii;

kk) întocmește, împreună cu șefii structurilor, programe de integrare profesională la încadrarea personalului contractual și a funcționarilor publici cu statut special definitivi, precum și la schimbarea profilului de activitate;

ll) coordonează din punct de vedere educațional activitatea pe platformele e-learning;

mm) colaborează cu instituții acreditate de formare profesională.

Art. 40 dispune că în cadrul Biroului/Compartimentului de resurse umane și formare profesională se constituie evidențe potrivit specificului activității desfășurate, necesităților și conform prevederilor legale în vigoare.

Secț. a 6-a („Biroul/Compartimentul juridic”)

Potrivit art. 41, consilierul juridic asigură apărarea drepturilor și intereselor legitime ale centrului educativ, respectiv centrului de detenție, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Conform art. 42, consilierul juridic are următoarele atribuții generale:

a) reprezintă instituția, pe baza delegației date de către director, și apără drepturile și interesele acesteia în fața instanțelor judecătorești și a altor organe de jurisdicție, precum și în raporturile cu alte organe, cu persoane fizice sau juridice;

b) elaborează și promovează acțiunile având ca obiect recuperarea sumelor încasate necuvenit de către personalul instituției;

c) elaborează și prezintă conducerii locului de deținere, ori de câte ori apreciază că este necesar, propuneri de soluționare pe cale amiabilă a litigiilor aflate pe rol;

d) elaborează și prezintă conducerii locului de deținere, ori de câte ori apreciază că este necesar, propuneri privind inoportunitatea promovării căilor de atac împotriva hotărârilor judecătorești nefavorabile locului de deținere;

e) propune directorului sesizarea parchetului în cazul săvârșirii unor infracțiuni în legătură cu serviciul de către personalul din unitate;

f) redactează și depune în termenele procedurale cererile de chemare în judecată, întâmpinările, notele de ședință, probele și concluziile scrise, motivele care stau la baza exercitării căilor de atac, în dosarele în care unitatea este parte;

g) urmărește, în condițiile legii, obținerea titlurilor executorii și ia măsurile necesare de punere în executare a acestora;

h) avizează, din punctul de vedere al legalității, orice măsură de natură să angajeze răspunderea patrimonială a centrului educativ, respectiv a centrului de detenție, al cărui conducător are calitatea de ordonator terțiar de credite;

i) avizează, din punctul de vedere al legalității, orice măsură care ar putea aduce atingere drepturilor centrului educativ/de detenție;

j) avizează sub aspectul legalității clauzele contractelor încheiate de centrul educativ, respectiv centrul de detenție;

k) previne încălcarea dispozițiilor legale prin acordarea vizei de specialitate pe contracte sau convenții, ordine, decizii de personal privind încadrarea personalului, modificarea sau încetarea raporturilor de serviciu, decizii de imputare, hotărâri etc.;

l) solicită organelor judiciare soluțiile dispuse în cauzele cercetate, pe care le comunică structurii resurse umane și formare profesională în vederea stabilirii situației raporturilor de serviciu ale funcționarilor publici, respectiv punerea la dispoziție (pe timpul urmăririi penale și al judecății) sau suspendarea din funcție (pe perioada arestării preventive), conform Legii nr. 293/2004, republicată, cu modificările ulterioare;

m) colaborează cu celelalte compartimente ale locului de deținere pentru rezolvarea solicitărilor primite din sfera de competență a acestora, formulând puncte de vedere referitoare la modul de interpretare juridică a unor prevederi legale;

n) semnalează organelor competente cazurile de aplicare neuniformă a actelor normative și, când este cazul, face propuneri corespunzătoare;

o) întreprinde demersurile legale în vederea recuperării debitelor și pagubelor datorate de terți, la solicitarea structurii financiar-contabile;

p) întocmește orice alte acte procedurale legate de reprezentarea locului de deținere;

q) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

r) gestionează informațiile clasificate secrete de stat și de serviciu, conform prevederilor legale în vigoare;

s) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de dispozițiile legale în vigoare sau primite din partea directorului unității ori din partea superiorilor ierarhici din cadrul unității sau al Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Art. 43 stabilește că în cadrul Compartimentului juridic se constituie evidențe potrivit specificului activității desfășurate, necesităților și conform prevederilor legale în vigoare.

Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP – aprobat (OMJ nr. 3936/2017) was last modified: ianuarie 25th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.