Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP – aprobat (OMJ nr. 3936/2017)

25 ian. 2018
Vizualizari: 4712
Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
OMJ nr. 3936/2017
(M. Of. nr. 74 din 25 ianuarie 2017)
Se aprobă Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din respectivul ordin.

În M. Of. nr. 74 din 25 ianuarie 2017, a fost publicat Ordinul Ministerului Justiției  (OMJ) nr. 3936/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivului ordin.

 

Art. 1 din OMJ nr. 3936/2017

Art. 1 prevede faptul că se aprobă Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din respectivul ordin.

 

Art. 2 din OMJ nr. 3936/2017

Potrivit art. 2, centrele educative și centrele de detenție din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin.

 

Art. 3 din OMJ nr. 3936/2017

Art. 3 dispune că începând cu data intrării în vigoare a respectivului ordin se abrogă orice dispoziții contrare.

 

Art. 4 din OMJ nr. 3936/2017

Art. 4 stabilește că respectivul ordin se publică în Monitorul Oficial al României.

 

Anexa la OMJ nr. 3936/2017

Anexa la OMJ nr. 3936/2017 cuprinde Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor.

Redăm în continuare prevederile respectivului regulament.

Structura regulamentului este următoarea:

– Cap. I („Dispoziții generale”);
– Cap. II („Personalul cu funcții de conducere din centrul educativ și centrul de detenție”);
– Cap. III („Organizarea centrului educativ și a centrului de detenție”);
– Cap. IV („Alte structuri de lucru cu activitate permanentă la nivelul centrului educativ și centrului de detenție”);
– Cap. VI („Dispoziții finale”);
– Anexa la regulament.

 

Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP din 21 decembrie 2017

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale
Cap. I („Dispoziții generale”)

 

Potrivit art. 1, centrele educative și centrele de detenție sunt instituții publice cu personalitate juridică, în subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor, și fac parte din instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională.

Centrele educative și centrele de detenție sunt instituții specializate în recuperarea socială a persoanelor internate prin care se asigură executarea măsurilor educative privative de libertate, a măsurii arestării preventive și intervenția recuperativă, în condiții care garantează respectarea demnității umane, facilitând responsabilizarea și reintegrarea în societate a persoanelor internate, în vederea asumării propriilor acțiuni și a prevenirii săvârșirii de noi infracțiuni și contribuind la creșterea gradului de siguranță a comunității, menținerea ordinii și siguranței publice.

Activitatea centrului educativ și a centrului de detenție se desfășoară în conformitate cu prevederile Constituției României, republicată, ale Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările și completările ulterioare, și ale actelor normative emise în temeiul acesteia, precum și ale H.G. nr. 756/2016 pentru organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Penitenciarelor și pentru modificarea H.G. nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu completările ulterioare, ținându-se seama de principiile cuprinse în Declarația Universală a Drepturilor Omului, în Convenția europeană pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, în Pactul internațional cu privire la drepturile civile și politice și în recomandările Consiliului Europei cu privire la tratamentul persoanelor internate.

Activitatea profesională a personalului se desfășoară în interesul comunității și al persoanelor internate, în limitele competențelor stabilite prin lege și pe baza indicatorilor de performanță stabiliți prin decizie a directorului centrului educativ, respectiv centrului de detenție.

Art. 2 prevede că în centrul educativ și centrul de detenție își desfășoară activitatea următoarele categorii de personal:

a) funcționari publici cu statut special, potrivit Legii 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor, republicată, cu modificările ulterioare;

b) funcționari publici, potrivit Legii 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare;

c) personal contractual, angajat cu contract individual de muncă și supus legislației muncii.

Art. 3 stabilește că a activitățile organizatorice și funcționale din centrul educativ, respectiv din centrul de detenție sunt reglementate de legislația specifică sistemului penitenciar.

Centrul educativ, respectiv centrul de detenție asigură:

a) custodia persoanelor împotriva cărora instanțele de judecată au dispus măsuri educative privative de libertate, precum și a minorilor arestați preventiv aflați în curs de judecată;

b) evaluarea nevoilor de asistență educațională, psihologică și socială a persoanelor internate, organizarea și derularea de programe și activități care au ca principal scop reintegrarea și responsabilizarea socială a acestora;

c) transpunerea în practică a prevederilor legale referitoare la realizarea separațiunii persoanelor internate;

d) paza și apărarea locului de deținere și a punctelor de lucru, escortarea și supravegherea persoanelor internate în scopul preîntâmpinării sustragerii acestora de la executarea măsurii educative sau a măsurii arestării preventive;

e) aplicarea diferențiată a regimurilor măsurilor educative în cazul centrelor de detenție;

f) acordarea drepturilor prevăzute de lege pentru persoanele internate;

g) ordinea și disciplina în rândul persoanelor internate și respectarea de către acestea a obligațiilor care le revin;

h) prezentarea persoanelor internate la instanțele de judecată și organele de urmărire penală la termenele fixate și cu respectarea strictă a prevederilor legale;

i) respectarea normelor legale privind securitatea și sănătatea în muncă;

j) evidența persoanelor internate;

k) folosirea persoanelor internate la muncă la unități beneficiare cu plată în scopul obținerii de venituri extrabugetare, precum și în interesul locului de deținere;

l) evidența muncii prestate de persoanele internate și acordarea drepturilor legale cuvenite;

m) condițiile tehnico-materiale, financiare și medico-sanitare necesare persoanelor internate avute în custodie;

n) respectarea prevederilor legale referitoare la administrarea patrimoniului, a valorilor materiale și bănești din dotare;

o) realizarea integrală a planului de venituri și a celui de cheltuieli;

p) încadrarea cu personal (funcționari publici cu statut special și personal contractual), în limitele prevederilor statului de organizare;

q) perfecționarea pregătirii profesionale a personalului propriu, în conformitate cu prevederile actelor normative, ordinelor și instrucțiunilor ministrului justiției, deciziilor directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor;

r) îndeplinirea misiunilor specifice, potrivit legii, a prevederilor planurilor întocmite în acest scop și a dispozițiilor eșaloanelor superioare;

s) asigurarea măsurilor necesare pentru prevenirea, limitarea și înlăturarea consecințelor situațiilor de urgență;

t) aplicarea întocmai a normelor legale, a ordinelor și instrucțiunilor ministrului justiției care reglementează domeniul de activitate al sistemului penitenciar;

u) executarea întocmai a hotărârilor instanțelor judecătorești care privesc situația persoanelor internate, asigurarea condițiilor prevăzute de lege pentru ca instanțele judecătorești să poată exercita controlul și supravegherea;

v) asigurarea asistenței medicale pentru persoanele internate aflate în custodie.

 

Cap. II („Personalul cu funcții de conducere din centrul educativ și centrul de detenție”)

 

Secț. 1 („Directorul centrului educativ și directorul centrului de detenție”)

Conform art. 4, conducerea centrului educativ, respectiv a centrului de detenție se exercită de către director, în conformitate cu prevederile legale și în baza fișei postului întocmite de către directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, conform modelului prevăzut în anexă, și aprobate de ministrul justiției.

Numirea și revocarea din funcție a directorului, precum și celelalte modificări ale raporturilor de serviciu pentru funcția de director se dispun prin act administrativ emis conform competențelor legale.

Art. 5 dispune că directorul conduce întreaga activitate a centrului educativ, respectiv a centrului de detenție și reprezintă unitatea în raporturile cu Administrația Națională a Penitenciarelor, Ministerul Justiției, cu alte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale, cu alte autorități, instituții publice și organizații centrale și locale, precum și cu persoane juridice și fizice, din țară și din străinătate, în limita competențelor stabilite în baza legii de directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor și de ministrul justiției.

Directorul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție emite decizii și instrucțiuni, se subordonează directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor și răspunde de întreaga activitate desfășurată de unitate.

Art. 6 stabilește faptul că directorul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție are calitatea de ordonator terțiar de credite.

Directorul, în calitate de ordonator terțiar de credite, poate delega dreptul de a aproba folosirea creditelor de angajament și a creditelor bugetare înlocuitorului de drept, precum și altor persoane desemnate în acest scop, în condițiile legii.

Art. 7 prevede că directorul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție are următoarele atribuții generale:

a) coordonează activitatea sectoarelor de activitate, birourilor și compartimentelor din centrul educativ, respectiv centrul de detenție, luând măsuri pentru îndeplinirea sarcinilor ce le revin, și asigură aplicarea prevederilor legale în domeniul de activitate al centrului educativ, respectiv al centrului de detenție;

b) aplică prevederile documentelor internaționale semnate de România cu privire la respectarea drepturilor omului în centrul educativ, respectiv în centrul de detenție;

c) aprobă regulamentul de ordine interioară al locului de deținere;

d) stabilește programul zilnic de lucru al personalului locului de deținere și urmărește modul în care acesta este respectat;

e) organizează perfecționarea pregătirii profesionale a personalului din subordine;

f) dispune cu privire la încadrarea, numirea, eliberarea din funcție în vederea numirii în altă funcție, suspendarea, punerea la dispoziție, încetarea raporturilor de serviciu/muncă pentru funcționarii publici cu statut special cu funcții de execuție din unitate, personalul contractual din unitate și funcționarii publici cu statut special debutanți admiși la concurs pe funcții din unitate, cu excepția celui din competența ministrului justiției și a directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor;

g) coordonează activitatea consiliului de conducere al locului de deținere;

h) exercită atribuțiile de evaluare a performanțelor profesionale pentru personalul aflat în subordine, conform actelor normative specifice;

i) aplică sancțiunile disciplinare prevăzute de Legea 293/2004, republicată, cu modificările ulterioare, funcționarilor publici cu statut special din unitate, conform competențelor stabilite, cu respectarea prevederilor legii, și aplică sancțiunile disciplinare prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, personalului contractual din unitate;

j) numește îndrumători pentru perioada de stagiu a funcționarilor publici cu statut special debutanți;

k) asigură delegarea personalului din competență, în condițiile prevăzute de Legea 293/2004, republicată, cu modificările ulterioare, respectiv de Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

l) dispune detașarea personalului din competență, în condițiile prevăzute de Legea 293/2004, republicată, cu modificările ulterioare, respectiv de Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, după obținerea avizului direcției sau al serviciului de specialitate din Administrația Națională a Penitenciarelor;

m) aprobă strategia anuală a achizițiilor publice;

n) transpune în practică, la nivelul locului de deținere, strategia de aplicare a regimului centrului educativ, respectiv centrului de detenție;

o) asigură aducerea la cunoștința persoanelor internate nou-depuse în centrul educativ, respectiv în centrul de detenție regulile de comportare, drepturile și obligațiile pe care le au, sancțiunile disciplinare care li se pot aplica;

p) asigură acordarea tuturor drepturilor prevăzute de legislația în vigoare persoanelor internate;

q) ia măsurile necesare pentru respectarea de către persoanele internate a obligațiilor ce le revin pe timpul executării măsurilor educative privative de libertate, pentru întărirea ordinii și disciplinei în rândul acestora;

r) sesizează organele judiciare în cazul în care o persoană privată de libertate săvârșește o infracțiune în timpul executării măsurii educative, verifică împrejurările și cauzele producerii unor evenimente negative, precum și sesizările primite din partea persoanelor internate și a familiilor acestora;

s) coordonează activitățile de punere în libertate a persoanelor internate la termenul hotărât de instanțele de judecată și prezintă propuneri concrete privind învoirea din centrul educativ, respectiv din centrul de detenție a persoanelor internate;

t) propune directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor transferarea la alte unități a unor persoane internate;

u) aprobă întrevederile dintre persoanele internate și reprezentanții mass-mediei;

v) stabilește programul zilnic al persoanelor internate;

w) asigură menținerea în bună stare de funcționare a armamentului, tehnicii de luptă, a clădirilor și celorlalte dotări materiale ale centrului educativ, respectiv ale centrului de detenție;

x) utilizează creditele de angajament și creditele bugetare repartizate, în calitate de ordonator terțiar de credite, numai pentru realizarea sarcinilor instituției pe care o conduce, potrivit prevederilor din bugetele aprobate și în condițiile stabilite prin dispozițiile legale;

y) organizează evidența programelor, inclusiv a indicatorilor aferenți acestora;

z) organizează, îndrumă și coordonează activitățile de menținere a capacității de intervenție și acțiune a locului de deținere, de întocmire a documentelor de mobilizare pentru trecerea locului de deținere de la starea organizatorică de pace la starea organizatorică de război;

aa) asigură protecția informațiilor clasificate potrivit legii, pune în aplicare planul de prevenire a scurgerii de informații clasificate;

bb) coordonează activitățile de relații publice, îndrumare și coordonare a activităților de primire, evidență și soluționare a petițiilor;

cc) coordonează activitatea de asigurare a securității și sănătății lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă;

dd) este președintele Comitetului de securitate și sănătate în muncă;

ee) face parte sau participă la comisii, consilii, comitete, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare.

(2) Directorul poate delega unele dintre atribuțiile sale, conform prevederilor legale.

(3) Prin decizie, directorul stabilește condițiile în care, în perioada absenței sale, cel care îl înlocuiește de drept exercită atribuțiile ce îi revin în această calitate.

Art. 8 stabilește faptul că în activitatea de conducere a centrului educativ, respectiv a centrului de detenție, directorul este ajutat de unul sau mai mulți directori adjuncți.

În centrele educative, respectiv centrele de detenție care nu au funcții de director adjunct, directorul este ajutat de șefii de serviciu.

Numirea și revocarea din funcție, precum și celelalte modificări ale raporturilor de serviciu pentru funcția de director adjunct sau șef serviciu, după caz, se realizează conform legislației în vigoare.

Secț. a 2-a („Directorul adjunct pentru siguranța deținerii și regim penitenciar”)

Art. 9 prevede faptul că directorul adjunct pentru siguranța deținerii și regim penitenciar îndeplinește atribuțiile stabilite de lege, de prezentul regulament ori de către directorul locului de deținere, conform fișei postului.

Directorul adjunct pentru siguranța deținerii și regim penitenciar îndeplinește următoarele atribuții:

a) organizează și coordonează activitățile referitoare la modul de executare a măsurilor educative privative de libertate și a măsurii arestării preventive, pronunțate de instanțele judecătorești;

b) întocmește obiectivele individuale anuale și fișele posturilor pentru personalul din subordine, în concordanță cu metodologiile specifice;

c) organizează, coordonează și controlează activitățile de pază, escortare, însoțire și supraveghere a persoanelor internate aflate în custodia centrului educativ, respectiv centrului de detenție, astfel încât să se asigure prevenirea evenimentelor negative;

d) asigură aplicarea regimului legal de deținere, coordonează activitatea de evidență nominală și statistică a persoanelor internate care execută pedepsele privative de libertate, potrivit legii;

e) dispune măsuri pentru executarea misiunilor de pază și escortare a persoanelor internate la instanțele de judecată, transferul acestora la organele de urmărire penală sau la alte locuri de deținere;

f) organizează și conduce nemijlocit activitatea de pregătire a alarmelor de exercițiu aprobate de directorul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție;

g) întocmește și supune spre aprobare directorului locului de deținere mapa cu documentele operative ale șefului de tură;

h) urmărește efectuarea instruirii personalului din subordine și verifică modul în care acesta își îndeplinește atribuțiile;

i) urmărește repartizarea pe camere a persoanelor internate și aplicarea regimului de deținere, conform prevederilor legale;

j) avizează organizarea și desfășurarea perchezițiilor generale care se execută în centrul educativ, respectiv în centrul de detenție și verifică modul în care acestea se execută;

k) ține evidența și raportează evenimentele negative produse în unitate și ia măsuri de executare a măsurilor propuse după fiecare eveniment;

l) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

m) verifică ori de câte ori este nevoie funcționarea și întreținerea armamentului și muniției din dotarea personalului din subordine, precum și a mijloacelor ajutătoare de pază și comunicare;

n) gestionează informațiile clasificate secrete de stat și de serviciu, conform prevederilor legale în vigoare;

o) elaborează și prezintă pentru aprobare documentele Planului de mobilizare a locului de deținere, asigură actualizarea acestuia;

p) întocmește și ține evidența la zi a lucrărilor de mobilizare la locul de muncă a personalului contractual cu obligații militare din unitate;

q) realizează tabelele de înzestrare cu armament, mijloace și tehnică de luptă necesare pe timp de pace, precum și la mobilizare;

r) întocmește și prezintă informări și dări de seamă privind stadiul pregătirii de mobilizare;

s) la ordin, întocmește cererile de produse necesare într-un an de război;

t) efectuează instruirea în domeniul securității și sănătății în muncă a șefilor de structuri din subordinea sa;

u) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de dispozițiile legale în vigoare sau primite din partea directorului unității ori din partea superiorilor ierarhici din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență;

v) exercită atribuțiile de evaluare a performanțelor profesionale pentru personalul aflat în subordine, conform actelor normative specifice;

w) răspunde de inventarierea și arhivarea lucrărilor prevăzute în nomenclatorul arhivistic și de predarea acestora la arhiva locului de deținere;

x) ia măsuri pentru întocmirea foilor colective de prezență;

y) îndeplinește orice alte atribuții stabilite de director sau de superiorii ierarhici din Administrația Națională a Penitenciarelor, conform fișei postului.

În art. 10 se prevede că în unitățile unde nu există funcția de director adjunct pentru siguranța deținerii, atribuțiile acestuia sunt exercitate de șeful serviciului supraveghere, evidență și acordare drepturi persoane internate.

Secț. a 3-a Directorul adjunct pentru reintegrare socială

Art. 11 stabilește faptul că directorul adjunct pentru reintegrare socială are următoarele atribuții:

a) asigură planificarea, organizarea, coordonarea, controlul și evaluarea demersurilor educative, de asistență psihologică și asistență socială desfășurate la nivelul locului de deținere;

b) întocmește obiectivele individuale anuale și fișele posturilor pentru personalul din subordine, în concordanță cu metodologiile specifice;

c) întocmește și pune în aplicare planul anual de activitate al sectorului reintegrare socială, în concordanță cu direcțiile de acțiune ale Administrației Naționale a Penitenciarelor;

d) dispune măsuri și asigură elaborarea documentelor de planificare ale activităților sectorului reintegrare socială, conform reglementărilor legislative și procedurilor în vigoare;

e) coordonează și monitorizează aplicarea procedurilor de lucru care reglementează activitățile personalului din subordine;

f) verifică și aprobă sau, după caz, avizează documentele elaborate de personalul din subordine, conform reglementărilor legislative și procedurilor în vigoare;

g) verifică modul de gestionare și de completare a dosarului de educație și asistență psihosocială, întocmit pentru fiecare persoană internată, precum și existența și calitatea informațiilor consemnate în acestea și în câmpurile corespunzătoare din aplicația informatică;

h) urmărește punerea în aplicare a recomandărilor cuprinse în planurile individualizate de evaluare și intervenție educativă și terapeutică, stabilite pentru persoanele internate;

i) monitorizează derularea programelor și a activităților de educație, asistență psihologică și asistență socială, precum și participarea persoanelor internate la acestea;

j) planifică și monitorizează desfășurarea cursurilor școlare, de formare, informare, consiliere profesională și medierea muncii, adresate persoanelor internate;

k) monitorizează desfășurarea activităților de asistență moral-religioasă susținute cu persoanele internate de către reprezentanții organizațiilor și cultelor religioase recunoscute de lege;

l) asigură implementarea, monitorizarea și controlul aplicării sistemului de creditare, în limita sa de competență;

m) participă, în calitate de președinte sau, după caz, de membru, în cadrul comisiilor stabilite prin actele normative în vigoare;

n) realizează evaluarea anuală a nevoilor persoanelor internate în domeniul educație, asistență psihologică și asistență socială, în scopul fundamentării inițierii demersurilor de reintegrare socială desfășurate la nivelul locului de deținere;

o) desemnează personalul din subordine care participă la lucrările consiliului educativ, comisiilor, echipelor multidisciplinare sau grupurilor de lucru, constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem;

p) se informează constant, în cadrul programului de audiențe stabilit, cu privire la problemele persoanelor internate, în scopul cunoașterii și soluționării acestora;

q) coordonează activitatea de soluționare a corespondenței repartizată structurii educație și asistență psihosocială de către directorul locului de deținere, precum și a solicitărilor persoanelor internate referitoare la demersurile de educație, asistență psihologică și asistență socială și avizează cererile acestora, corespunzător domeniul său de competență;

r) elaborează periodic sau la solicitarea conducerii locului de deținere, a Administrației Naționale a Penitenciarelor sau a altor instituții materiale centralizatoare, situații statistice, documente de analiză sau de informare;

s) informează directorul locului de deținere și, după caz, șefii celorlalte structuri din cadrul locului de deținere în legătură cu aspectele de interes din activitatea personalului din sectorul reintegrare socială;

t) stabilește tematica de pregătire profesională inițială și continuă a personalului din subordine;

u) avizează necesarul de materiale fixe și mobile, precum și consumabile, în scopul asigurării bunei desfășurări a demersurilor de educație și asistență psihosocială;

v) inițiază și avizează protocoale de colaborare cu instituții și organizații neguvernamentale;

w) identifică parteneriate cu instituții penitenciare similare din străinătate;

x) planifică activitățile de practică și documentare desfășurate în locul de deținere de către studenții și absolvenții facultăților de profil;

y) participă la realizarea unor studii și cercetări privind fenomenul criminalității și evoluția sistemului penitenciar;

z) organizează un punct documentar care cuprinde lucrări de specialitate și legislative, accesibile personalului din subordine;

aa) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

bb) exercită atribuțiile de evaluare a performanțelor profesionale pentru personalul aflat în subordine, conform actelor normative specifice;

cc) răspunde de inventarierea și arhivarea lucrărilor prevăzute în nomenclatorul arhivistic și de predarea acestora la arhiva locului de deținere;

dd) ia măsuri pentru întocmirea foilor colective de prezență;

ee) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de dispozițiile legale în vigoare sau primite din partea directorului locului de deținere ori din partea superiorilor ierarhici din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit fișei postului.

Secț. a 4-a („Șeful Serviciului economico-administrativ”)

Art. 12 prevede că șeful Serviciului economico-administrativ îndeplinește atribuțiile stabilite de către directorul locului de deținere, conform fișei postului.

Șeful Serviciului economico-administrativ are următoarele atribuții generale:

a) organizează și coordonează activitățile componentelor structurale: logistic, financiar-contabilitate, producție și venituri;

b) întocmește obiectivele individuale anuale și fișele posturilor pentru personalul din subordine, în concordanță cu metodologiile specifice;

c) organizează și coordonează întocmirea proiectelor planurilor de aprovizionare tehnico-materială, pe care le înaintează Administrației Naționale a Penitenciarelor, și urmărește realizarea planului de aprovizionare;

d) organizează și coordonează întocmirea planurilor de producție, pe care le înaintează Administrației Naționale a Penitenciarelor, și urmărește realizarea planului de producție;

e) organizează și coordonează întocmirea planului de investiții și urmărește realizarea acestuia;

f) organizează și coordonează întocmirea programului de achiziții publice și urmărește realizarea acestuia;

g) organizează și coordonează fundamentarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli;

h) avizează strategia anuală de achiziții publice;

i) organizează și coordonează operațiunile privind inventarierile periodice și anuale, precum și operațiunile de evaluare și reevaluare ale patrimoniului locului de deținere;

j) organizează și coordonează operațiunile privind scoaterea din funcțiune, clasarea și declasarea bunurilor materiale și a mijloacelor din dotare, care îndeplinesc condițiile legale;

k) analizează periodic, împreună cu contabilul-șef, execuția bugetului de venituri și cheltuieli și propune măsuri corespunzătoare privind îmbunătățirea activității;

l) elaborează planul de pregătire de specialitate, la locul de muncă, pentru personalul din subordine;

m) controlează modul de administrare a patrimoniului instituției;

n) controlează respectarea circuitului documentelor justificative;

o) răspunde de utilizarea judicioasă a fondurilor publice puse la dispoziție;

p) răspunde pentru aplicarea reglementărilor legale incidente domeniului pe care îl coordonează;

q) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

r) realizează alte sarcini primite din partea directorului locului de deținere sau din partea superiorilor ierarhici din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență;

s) gestionează informațiile clasificate secrete de stat și de serviciu, conform prevederilor legale în vigoare;

t) exercită atribuțiile de evaluare a performanțelor profesionale pentru personalul aflat în subordine, conform actelor normative specifice;

u) răspunde de inventarierea și arhivarea lucrărilor prevăzute în nomenclatorul arhivistic și de predarea acestora la arhiva locului de deținere;

v) ia măsuri pentru întocmirea foilor colective de prezență;

w) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de dispozițiile legale în vigoare sau primite din partea directorului unității ori din partea superiorilor ierarhici din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Secț. a 5-a („Șefii de servicii și șefii de birouri”)

Art. 13 stabilește că numirea și revocarea din funcție, precum și celelalte modificări ale raporturilor de serviciu pentru funcția de șef de serviciu și șef de birou în centrul educativ, respectiv în centrul de detenție se dispun conform competențelor legale.

În art. 14 se dispune faptul că șefii de servicii și șefii de birouri îndeplinesc următoarele atribuții generale:

a) stabilesc responsabilitățile și atribuțiile personalului din subordine și le repartizează lucrările;

b) participă și răspund de realizarea lucrărilor repartizate structurilor pe care le coordonează;

c) realizează efectiv o parte din lucrările repartizate structurii;

d) avizează și prezintă șefilor ierarhici corespondența elaborată la nivelul structurii;

e) efectuează instruirea în domeniul securității și sănătății în muncă a personalului din subordine, în conformitate cu tematica de instruire în domeniul securității și sănătății în muncă;

f) asigură evaluarea personalului din subordine;

g) verifică și răspund, în conformitate cu dispozițiile legale, pentru angajamentele legale și lucrările pe care le realizează ei înșiși sau angajații structurii în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu;

h) îndeplinesc orice alte atribuții prevăzute de dispozițiile legale în vigoare sau primite din partea directorului unității ori din partea superiorilor ierarhici din cadrul unității sau al Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP – aprobat (OMJ nr. 3936/2017) was last modified: ianuarie 25th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.