Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP – aprobat (OMJ nr. 3936/2017)

25 ian. 2018
Vizualizari: 4741

Secț a 4-a („Comisia pentru stabilirea, individualizarea și schimbarea regimului de executare a măsurii educative a internării”)

Art. 73 dispune faptul că în fiecare centru de detenție se constituie o comisie pentru stabilirea, individualizarea și schimbarea regimului de executare a măsurii internării, alcătuită din directorul centrului, care este și președintele comisiei, directorul adjunct pentru educație și asistență psihosocială, directorul adjunct pentru siguranța deținerii, medicul-șef, educatorul responsabil de caz, un psiholog și un asistent social.

La lucrările comisiei prevăzute anterior pot participa, în calitate de invitați, în cazul minorilor, un consilier de probațiune din cadrul serviciului de probațiune competent potrivit legii în circumscripția căruia se află centrul de detenție și un reprezentant al direcției generale de asistență socială și protecția copilului din subordinea consiliului județean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului București pe teritoriul căruia se află centrul de detenție.

Secretariatul comisiei este asigurat de către o persoană din cadrul Serviciului/Biroului educație, alta decât educatorul responsabil de caz.

Secț. a 5-a („Comitetul de sănătate și securitate în muncă”)

Art. 74 prevede că în cadrul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție funcționează, cu respectarea prevederilor legale, Comitetul de sănătate și securitate în muncă.

Comitetul de sănătate și securitate în muncă din centrul educativ, respectiv din centrul de detenție are scopul de a asigura implicarea salariaților în elaborarea și aplicarea deciziilor în domeniul sănătății și securității muncii.

Organizarea și funcționarea Comitetului de sănătate și securitate în muncă se stabilesc prin decizie a directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor.

Secț. a 6-a („Comisia de disciplină”)

Art. 75 dispune că în fiecare centru educativ și centru de detenție se constituie Comisia de disciplină, conform prevederilor Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor, republicată, cu modificările ulterioare.

Comisia de disciplină are competența de a efectua cercetarea faptei ce constituie abatere disciplinară și de a propune, dacă se constată vinovăția, una dintre sancțiunile disciplinare ce urmează să fie aplicate funcționarului public cu statut special în cauză.

Secț. a 7-a („Comisia pentru atribuirea locuințelor de serviciu”)

Potrivit art. 76, Comisia pentru atribuirea locuințelor de serviciu are ca principal scop atribuirea locuințelor de serviciu din fondul de locuințe de serviciu al locului de deținere și se constituie prin decizie a directorului locului de deținere.

Conform art. 77, Comisia pentru atribuirea locuințelor de serviciu analizează și soluționează solicitările de acordare a locuințelor de serviciu și este responsabilă în ceea ce privește respectarea dispozițiilor legale privind atribuirea locuințelor de serviciu din fondul locativ al Administrației Naționale a Penitenciarelor și unităților subordonate.

Secț. a 8-a („Comisia de monitorizare, coordonare și îndrumare metodologică a implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial”)

Art. 78 prevede că Directorul centrului educativ și al centrului de detenție dispune măsurile de control necesare pentru implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial, inclusiv pentru actualizarea registrelor de riscuri și a procedurilor formalizate pe procese sau activități, care pot fi proceduri de sistem și proceduri operaționale, ținând cont de particularitățile cadrului legal de organizare și de funcționare al sistemului administrației penitenciare, precum și de standardele de control intern managerial.

În vederea monitorizării, coordonării și îndrumării metodologice a implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial, directorul unității numește, prin decizie, o comisie de monitorizare, coordonare și îndrumare metodologică a implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial.

Comisia prevăzută în paragraful anterior este alcătuită conform Deciziei directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor nr. 844/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind sistemul de control intern managerial în Administrația Națională a Penitenciarelor și unitățile subordonate.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Modul de organizare și de lucru al comisiei de monitorizare se află în responsabilitatea președintelui acesteia și se stabilește în funcție de volumul și de complexitatea proceselor și activităților, pe baza Regulamentului de organizare și funcționare a comisiei.

Directorul unității, directorii adjuncți, personalul cu funcții de conducere și personalul de execuție din cadrul centrului educativ/centrului de detenție pun în aplicare toate măsurile cu privire la implementarea sistemului de control intern managerial.

Art. 79 dispune faptul că la nivelul centrelor educative, respectiv al centrelor de detenție atribuțiile de purtător de cuvânt sunt exercitate de către o persoană desemnată de directorul centrului.

Purtătorul de cuvânt are următoarele atribuții generale:

a) menține legătura cu reprezentanții mass-mediei;

b) asigură colaborarea cu autorități și instituții publice, organizații și asociații neguvernamentale;

c) colaborează cu celelalte structuri și cu unitățile sistemului administrației penitenciare;

d) elaborează materiale specifice atribuțiilor;

e) gestionează aplicarea prevederilor legale privind reutilizarea informațiilor din instituțiile publice;

f) contribuie la derularea proiectelor cu impact de imagine, implementate la nivelul locului de deținere;

g) contribuie la actualizarea conținutului informațional al site-ului instituției;

h) monitorizează modalitățile de prezentare în media a evenimentelor preluate și transmise de reprezentanții mass- mediei;

i) contribuie la organizarea conferințelor de presă, realizarea întâlnirilor cu jurnaliștii și stabilește legături cu reprezentanții mass-mediei;

j) gestionează informațiile clasificate secrete de stat și de serviciu, conform prevederilor legale în vigoare;

k) respectă reglementările în vigoare în domeniul securității și sănătății în muncă;

l) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de dispozițiile legale în vigoare sau primite din partea directorului unității ori din partea superiorilor ierarhici din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Art. 80 prevede că evidențele gestionate de persoanele desemnate cu atribuții de purtător de cuvânt se organizează potrivit specificului activității desfășurate, necesităților și conform prevederilor legale în vigoare.

 

Cap. V („Înregistrarea și circuitul documentelor”)

 

Art. 81 dispune că structura secretariat coordonează și îndrumă circuitul corespondenței în centrul educativ, respectiv în centrul de detenție.

Toate lucrările au număr unic de înregistrare, care se respectă indiferent de circuitul documentelor în cadrul locului de deținere.

Potrivit art. 82, corespondența se înregistrează prin aplicația de evidență a documentelor de către lucrătorii structurii secretariat.

Câte un exemplar al notelor și al celorlalte acte cu caracter intern se păstrează atât la structura emitentă, cât și la cea căreia i se adresează.

Lucrările de bază, împreună cu documentația realizată, se păstrează la structura care le-a întocmit.

Art. 83 prevede că documentele utilizate de structurile din centrul educativ, respectiv din centrul de detenție sunt următoarele:

a) note de informare;

b) note interne;

c) note de fundamentare;

d) adrese către petiționari sau instituții;

e) rapoarte;

f) referate de necesitate;

g) răspunsuri la petiții și memorii;

h) petiții sau cereri ale personalului;

i) adrese și circulare;

j) decizii ale directorului locului de deținere, ale directorului general și ordine ale ministrului justiț

k) alte documente ce se întocmesc conform reglementărilor legale în vigoare.

Conform art. 84, circuitul lucrărilor se realizează astfel:

a) corespondența înregistrată la structura secretariat se repartizează celorlalte structuri din cadrul centrului educativ, respectiv centrului de detenție, potrivit competenței și domeniului de activitate sau rezoluției directorului locului de deținere, prin aplicația de evidență a documentelor;

b) în cazul în care o lucrare nu intră în competența de rezolvare a structurii căreia i-a fost repartizată, aceasta o va returna structurii secretariat, indicând structura pe care o consideră competentă, astfel încât lucrarea să fie redirecționată, totodată operându-se modificarea respectivă în aplicația de evidență a documentelor;

c) dacă lucrarea este de competența mai multor structuri, se va transmite câte un exemplar fiecărei structuri;

d) corespondența clasificată va fi repartizată responsabilului cu informațiile clasificate din cadrul penitenciarului, potrivit reglementărilor specifice în vigoare pe linia protecției informațiilor clasificate.

Art. 85 prevede că lucrările elaborate de birourile, serviciile și compartimentele din centrul educativ/centrul de detenție sunt asumate, prin semnătură, de conducătorii acestora.

În situația în care o lucrare este de competența mai multor structuri dintre cele prevăzute la alin. (1), aceasta se întocmește de serviciul, biroul, compartimentul desemnat de conducătorul unității, cu consultarea celorlalte structuri implicate, făcându-se mențiune în acest sens pe prima pagină a lucrării. În cazul în care conducătorii structurilor prevăzute la alin. (1) nu ajung la un acord în legătură cu soluționarea lucrării, va decide directorul unității, în baza notelor motivate ale acestora.

Art. 86 dispune că lucrările se soluționează în termenul prevăzut prin rezoluție sau în termenul prevăzut în cuprinsul acestora, iar în cazul în care nu sunt prevăzute termene, lucrarea se soluționează în termen legal.

Dacă pentru soluționarea unei lucrări este necesară colaborarea mai multor structuri, termenul de rezolvare va respecta prevederile legale în vigoare, centralizarea propunerilor fiind realizată de structura evidențiată prima în rezoluția directorului locului de deținere.

Directorul locului de deținere poate prelungi termenul de rezolvare a unei lucrări, la cerere și motivat.

Clasarea lucrărilor se face în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.

Art. 87 prevede că expedierea lucrărilor se realizează prin structura secretariat.

 

Cap. VI („Dispoziții finale”)

 

Art. 88 dispune că directorul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție asigură, conform specificului de activitate, participarea personalului la conferințe, simpozioane, seminare organizate de Ministerul Justiției, Administrația Națională a Penitenciarelor și de alte organisme naționale sau internaționale.

Art. 89 stabilește că toate documentele emise de directorul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție se păstrează în original la structura secretariat sau la structura informații clasificate, în funcție de nivelul de clasificare al acestora.

Fiecare serviciu, birou, compartiment trebuie să păstreze lucrările care au stat la baza elaborării deciziilor directorului locului de deținere, copii de pe acestea urmând a fi transmise persoanelor sau structurilor care au obligația aplicării lor, prin grija structurii emitente.

Ordinele, deciziile, instrucțiunile și dispozițiile emise de directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor și de ministrul justiției care reglementează activitatea sistemului penitenciar se păstrează într-un exemplar, cu rezoluția directorului locului de deținere în original, la structura secretariat sau structura informații clasificate, în funcție de nivelul de clasificare al acestora.

Art. 90 prevede faptul că termenele de păstrare a documentelor sunt cele prevăzute în Nomenclatorul de documente referitoare la fondul arhivistic și materiale preconstituite, aprobat prin decizie a directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor.

Art. 91 dispune că personalul din centrul educativ/centrul de detenție este obligat să respecte programul de lucru stabilit prin regulamentul de ordine interioară, aprobat de către directorul locului de deținere, care prevede și situațiile în care sunt permise derogări de la acesta.

Art. 92 stabilește că anexa face parte integrantă din respectivul regulament.

 

Anexa la regulament

MINISTERUL JUSTIȚIEI

ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR

Centrul de detenție/Centrul educativ . . . . . . . . . .
Serviciul . . . . . . . . . .
Biroul . . . . . . . . . .

Compartimentul . . . . . . . . . .

Aprob
Ministrul justiției/Directorul locului de deținere,
. . . . . . . . . .

FIȘA POSTULUI
Nr. pozi
ției din statul de organizare . . . . . . . . . .

Denumirea postului din stat . . . . . . . . . .

Nivelul postului . . . . . . . . . .
Funcția publică corespunzătoare categoriei . . . . . . . . . .
Scopul principal al postului . . . . . . . . . .
Identificarea postului . . . . . . . . . .
Gradul profesional . . . . . . . . . .
Vechimea în specialitate necesară . . . . . . . . . .

Condiții specifice privind ocuparea postului:

Studii de specialitate . . . . . . . . . .
Perfecționări (specializări) . . . . . . . . . .
Nivel de acces la informații clasificate: . . . . . . . . . .
Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel) . . . . . . . . . .
Limbi străine (necesitate și grad de cunoaștere) . . . . . . . . . .
Abilități, calități și aptitudini necesare . . . . . . . . . .
Cerințe specifice (de exemplu, călătorii frecvente, delegări, detașări) . . . . . . . . . .
Competență managerială (cunoștințe de management, calități și aptitudini manageriale) . . . . . . . . . .

Atribuții:

a) . . . . . . . . . . ;
b) . . . . . . . . . . .

Limite de competență . . . . . . . . . .
Delegarea de atribuții . . . . . . . . . .

Sfera relațională:

Intern:

a) relații ierarhice:
– subordonat față de . . . . . . . . . .
– superior pentru . . . . . . . . . .
b) relații funcționale . . . . . . . . . .
c) relații de control . . . . . . . . . .
d) relații de reprezentare . . . . . . . . . .

Extern:

a) cu autorități și instituții publice . . . . . . . . . .
b) cu organizații internaționale . . . . . . . . . .
c) cu persoane juridice private . . . . . . . . . .

Întocmit de:
Numele și prenumele . . . . . . . . . .
Funcția . . . . . . . . . .
Semnătura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .Avizat de:
Numele și prenumele . . . . . . . . . .
Funcția . . . . . . . . . .
Semnătura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .Luat la cunoștință de către ocupantul postului
Numele și prenumele . . . . . . . . . .
Semnătura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP – aprobat (OMJ nr. 3936/2017) was last modified: ianuarie 25th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.