Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP – aprobat (OMJ nr. 3936/2017)

25 ian. 2018
Vizualizari: 4743

Secț. a 3-a („Sectorul reintegrare socială”)

Art. 24 prevede că Sectorul reintegrare socială din cadrul centrului de detenție și al centrului educativ organizează, coordonează, derulează și evaluează demersurile de educație, asistență psihologică și asistență socială desfășurate la nivelul locului de deținere.

Demersurile de educație, asistență psihologică și asistență socială se organizează și se desfășoară în funcție de:

a) normele naționale în domeniul educației, asistenței psihologice și asistenței sociale a persoanelor internate;

b) caracteristicile și nevoile educative, psihologice și sociale ale persoanelor internate;

c) momentul traseului execuțional;

d) tipul regimului de executare a pedepsei și al măsurilor privative de libertate;

e) specificul fiecărui loc de deținere.

Art. 25 dispune că sectorul reintegrare socială de la nivelul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție are următoarea componență:

a) Serviciul/Biroul asistență psihosocială;

b) Serviciul/Biroul educație.

Art. 26 prevede că Serviciul/Biroul asistență psihosocială este componenta specializată a sectorului reintegrare socială din cadrul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție și îndeplinește următoarele activități:

a) organizează, derulează și evaluează activitățile și programele de asistență psihologică și asistență socială desfășurate cu persoanele internate;

b) asigură accesul persoanelor internate la activitățile și programele de asistență psihologică și asistență socială, în funcție de recomandările formulate în Planul individualizat de evaluare și intervenție educativă și terapeutică și de resursele existente la nivelul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție;

c) acordă sprijin calificat persoanelor internate în vederea ameliorării sau soluționării problemelor psihologice și sociale cu care se confruntă în perioada internării în centrul educativ, respectiv în centrul de detenție, conform domeniului de competență, prin implicarea, după caz, a familiei și a reprezentaților comunității în procesul de recuperare și pregătire pentru reintegrare socială;

d) desfășoară activități specifice de evaluare, consiliere și intervenție în criză;

e) desfășoară programele cuprinse în manualele programelor de asistență psihologică și asistență socială, precum și proiecte de activitate elaborate la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor și, după caz, ședințele sau modulele din manualele de programe educative, care îi revin spre implementare, conform domeniului de competență;

f) elaborează programe de asistență psihologică și asistență socială, avizate de către Administrația Națională a Penitenciarelor, precum și proiecte de activitate, pe care le implementează la nivelul locului de deținere;

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

g) colaborează cu reprezentanții instituțiilor publice și ai organizațiilor neguvernamentale în vederea desfășurării de programe sau activități de asistență psihologică și asistență socială în cadrul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție ori în comunitate;

h) participă la elaborarea de proiecte de acte normative, metodologii, programe, instrumente de lucru specifice domeniului asistență psihologică și domeniului asistență socială, în colaborare cu direcția de specialitate din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor;

i) realizează evaluarea anuală a nevoilor persoanelor internate în domeniul asistență psihologică și domeniul asistență socială, în scopul fundamentării inițierii demersurilor specifice adresate acestora;

j) colaborează cu celelalte structuri din cadrul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție, cu omologii din sistemul penitenciar, precum și cu personalul direcției de specialitate din Administrația Națională a Penitenciarelor;

k) soluționează petiții, cereri și reclamații referitoare la demersurile de asistență psihologică și asistență socială, formulate de către persoanele internate, de către terți ori de către direcția de specialitate din Administrația Națională a Penitenciarelor;

l) oferă sprijin pentru efectuarea unor stagii de pregătire sau practică de către studenți, masteranzi, cursanți, care efectuează studii și cercetări privind problematica mediului penitenciar;

m) participă la simpozioane, colocvii, cursuri de perfecționare, seminare, sesiuni științifice, schimburi de experiență în țară și în străinătate;

n) participă la realizarea unor studii și cercetări privind fenomenul criminalității și evoluția sistemului penitenciar;

o) elaborează periodic sau la solicitarea conducerii unității, a Administrației Naționale a Penitenciarelor ori a altor instituții materiale centralizatoare, situații statistice, documente de analiză sau de informare, potrivit domeniului de competență;

p) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

q) constituie fondul documentar propriu;

r) îndeplinește orice alte sarcini primite din partea conducerii unității sau a superiorilor ierarhici din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Art. 27 stabilește că Serviciul/Biroul educație este o componentă specializată a sectorului de reintegrare socială din cadrul centrului educativ/centrului de detenție și îndeplinește următoarele activități:

a) organizează, derulează și evaluează activitățile și programele de educație și coordonează activitățile de instruire școlară și formare profesională desfășurate cu persoanele internate în cadrul unității;

b) asigură accesul tuturor persoanelor internate la demersurile educative, în funcție de recomandările formulate în Planul individualizat de evaluare și intervenție educativă și terapeutică și de resursele umane existente la nivelul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție;

c) acordă sprijin calificat în vederea îmbunătățirii nivelului educațional al persoanelor internate și a asistării acestora în soluționarea problemelor cu care se confruntă pe perioada internării;

d) desfășoară activități de evaluare, consiliere și intervenție în criză;

e) desfășoară programele cuprinse în manualele de programe educative, elaborate la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor, și, după caz, ședințele sau modulele din manualele de programe de asistență psihologică și de asistență socială, care îi revin spre implementare, conform domeniului de competență;

f) elaborează programe educative, avizate de către direcția de specialitate din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, precum și proiecte de activitate specifice, pe care le implementează la nivelul unității;

g) asigură contactul cu comunitatea în vederea informării acesteia cu privire la misiunea sa din centrul educativ, respectiv din centrul de detenție;

h) colaborează cu reprezentanții instituțiilor publice și ai organizațiilor neguvernamentale în vederea desfășurării de programe sau activități în cadrul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție ori în comunitate;

i) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

j) participă la elaborarea de proiecte de acte normative, metodologii, programe, instrumente de lucru specifice domeniului educației, în colaborare cu direcția de specialitate din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor;

k) realizează evaluarea anuală a nevoilor persoanelor internate în domeniul educație, pentru a fundamenta inițierea demersurilor educative adresate acestora;

l) colaborează cu celelalte structuri din cadrul centrului educativ, respectiv al centrului de detenție, cu omologii din sistemul penitenciar, precum și cu personalul direcției de specialitate din Administrația Națională a Penitenciarelor;

m) oferă sprijin pentru efectuarea unor stagii de pregătire sau practică de către studenți, masteranzi, cursanți, care efectuează studii și cercetări privind problematica mediului penitenciar;

n) participă la simpozioane, colocvii, cursuri de perfecționare, seminare, sesiuni științifice, schimburi de experiență în țară și în străinătate;

o) participă la realizarea unor studii și cercetări privind fenomenul criminalității și evoluția sistemului penitenciar;

p) elaborează periodic sau la solicitarea conducerii unității, a Administrației Naționale a Penitenciarelor ori a altor instituții materiale centralizatoare, situații statistice, documente de analiză sau de informare, potrivit domeniului de competență;

q) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

r) constituie fondul documentar propriu;

s) îndeplinește orice alte sarcini primite din partea conducerii unității sau a superiorilor ierarhici din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Art. 28 prevede că în cadrul sectorului reintegrare socială se constituite evidențe potrivit specificului activității desfășurate, necesităților și conform prevederilor legale în vigoare.

Secț. a 4-a („Sectorul economico-administrativ”)

Art. 29 stabilește faptul că Sectorul economico-administrativ cuprinde:

a) Biroul financiar-contabil;

b) Biroul logistică;

c) Biroul/Compartimentul producție.

Biroul financiar-contabil are în componență următoarele compartimente:

a) Compartimentul financiar;

b) Compartimentul contabilitate;

c) Casieria.

Biroul logistică are în componență următoarele compartimente:

a) Compartimentul achiziții publice;

b) Compartimentul asigurare tehnico-materială;

c) Compartimentul servicii, administrare, întreținere și reparații;

d) Compartimentul auto.

Biroul/Compartimentul producție are în componență următoarele compartimente:

a) Compartimentul gospodărie agrozootehnică;

b) Compartimentul producț

Subsecț. 1 („Biroul financiar-contabil”)

Art. 30 dispune că Biroul financiar-contabil asigură desfășurarea activității financiar-contabile a unității, în scopul asigurării fondurilor necesare desfășurării în bune condiții a întregii activități, prin organizarea și conducerea contabilității, înregistrarea corectă și la zi a documentelor rezultate din operațiunile economico-financiare efectuate, angajarea și utilizarea creditelor bugetare aprobate, asigurarea drepturilor salariale și a altor drepturi de natură salarială pentru angajații unității.

Art. 31 prevede că Biroul financiar-contabil îndeplinește următoarele atribuții:

a) efectuează calculul și asigură plata drepturilor salariale lunare și a altor drepturi bănești, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;

b) stabilește și efectuează vărsămintele la bugetul statului în termenele prevăzute de lege;

c) întocmește și depune declarațiile nominale privind contribuțiile reținute și vărsate la bugetul general consolidat;

d) întocmește situația privind monitorizarea cheltuielilor de personal și o înaintează ordonatorului ierarhic superior în termenele stabilite;

e) răspunde de respectarea disciplinei financiare, asigură respectarea normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice;

f) răspunde de efectuarea tuturor plăților, în limita creditelor bugetare aprobate, numai pe bază de acte justificative, întocmite în conformitate cu dispozițiile legale, și numai după ce acestea au fost angajate, lichidate și ordonanțate, în condițiile legii;

g) exercită control financiar preventiv propriu asupra tuturor operațiunilor și documentelor din care derivă drepturi sau obligații patrimoniale, precum și asupra utilizării fondurilor bugetare prevăzute în bugetul de venituri și cheltuieli, în baza documentelor justificative care însoțesc proiectele de operațiuni, din care să rezulte necesitatea, oportunitatea și legalitatea;

h) întocmește raportul de control financiar preventiv propriu și îl înaintează ordonatorului ierarhic superior la termenele stabilite;

i) verifică documentele justificative primite și întocmește notele contabile pentru toate operațiunile economico-financiare;

j) sesizează structura juridică în vederea luării măsurilor ce se impun pentru recuperarea debitelor și a pagubelor;

k) întocmește documentele privind angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor în limita și pe structura bugetului aprobat, cu încadrarea în prevederile trimestriale aprobate;

l) asigură completarea și depunerea bugetului individual al unității în sistemul FOREXEBUG, precum și înregistrarea angajamentelor legale și angajamentelor bugetare în sistemul de control al angajamentelor;

m) întocmește ordinele de plată pentru achitarea obligațiilor față de furnizori, cu respectarea termenului de plată prevăzut de lege;

n) organizează activitatea casieriei și asigură ținerea corectă și la zi a registrelor de casă, în conformitate cu prevederile legale;

o) întocmește registrele contabile obligatorii: Registrul jurnal, Registrul inventar, Cartea mare;

p) ține evidența statistică a principalilor indicatori economici ai activităților desfășurate;

q) organizează și conduce contabilitatea generală bazată pe principiul constatării drepturilor și obligațiilor, asigurând efectuarea înregistrării operațiunilor economico-financiare pe baza principiilor contabilității de angajamente, inclusiv cea a angajamentelor legale și bugetare;

r) asigură organizarea contabilității cheltuielilor și veniturilor bugetare, care să reflecte încasarea veniturilor și plata cheltuielilor aferente exercițiului bugetar;

s) întocmește situațiile financiare trimestriale și anuale, precum și alte raportări financiare lunare și trimestriale, conform prevederilor legale;

t) fundamentează și elaborează proiectul de buget al centrului educativ/centrului de detenție, în baza instrucțiunilor transmise de către Administrația Națională a Penitenciarelor – Direcția economico-administrativă – structura planificare și execuție bugetară, privind metodologia de elaborare a proiectului de buget, ținând cont de limitele de cheltuieli impuse de Ministerul Finanțelor Publice și de necesarul de fonduri pentru desfășurarea în condiții normale a activității;

u) propune repartizarea pe trimestre a bugetului de venituri și cheltuieli aprobat prin legea bugetului de stat;

v) întocmește propuneri de virări/suplimentări/disponibilizări de credite bugetare între subdiviziunile clasificației bugetare, însoțite de nota de fundamentare, pe care le transmite către Administrația Națională a Penitenciarelor – Direcția economico- administrativă;

w) întocmește nota de fundamentare privind fondurile necesare suplimentar cu ocazia rectificării bugetare, ca urmare a analizei execuției bugetare și a necesarului previzionat până la sfârșitul anului;

x) fundamentează și întocmește cererile de deschidere de credite bugetare pentru titlurile de cheltuieli aprobate prin fila de buget, cu încadrarea în prevederile bugetare trimestriale aprobate, și le înaintează Administrației Naționale a Penitenciarelor – Direcția economico-administrativă;

y) întocmește cereri pentru deschiderea de credite bugetare trimestriale și le transmite spre avizare ordonatorului de credite superior, ținând cont de necesitățile de finanțare ale trimestrului respectiv, cu încadrarea în prevederile trimestriale aprobate;

z) solicită ordonatorului de credite superior suplimentări de credite bugetare și de angajament necesare implementării proiectelor aferente fondurilor externe nerambursabile în baza contractelor/deciziilor/acordurilor de finanțare încheiate cu partenerii externi și întocmirea fișei proiectului;

aa) păstrează și arhivează documentele financiar-contabile, în condițiile prevăzute de normele legale în vigoare;

bb) ține evidența de gestiune a bunurilor intrate sau ieșite în/din patrimoniul unității penitenciare;

cc) asigură primirea, păstrarea și restituirea disponibilităților bănești și a obiectelor de valoare aparținând persoanelor private de libertate;

dd) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul unității sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

ee) îndeplinește orice alte sarcini primite din partea superiorilor ierarhici din cadrul unității sau din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Art. 32 stabilește că în cadrul Biroului financiar-contabil se constituite evidențe potrivit specificului activității desfășurate, necesităților și conform prevederilor legale în vigoare.

Subsecț. a 2-a („Biroul logistică”)

Art. 33 prevede că Biroul logistică îndeplinește următoarele atribuții:

a) ține evidența bunurilor materiale, mijloacelor tehnice și auto din dotare și evidența cadastrală a imobilelor și terenurilor aflate în proprietatea sau în folosința locului de deținere;

b) asigură gestionarea bunurilor materiale, întocmirea documentelor justificative privind evidența intrării, păstrării și ieșirii bunurilor în sau din gestiune;

c) elaborează strategia anuală a achizițiilor publice;

d) întocmește Planul de aprovizionare tehnico-materială în baza fundamentărilor scrise ale responsabililor de structuri;

e) fundamentează și înaintează propunerile pentru buget la titlul II – Bunuri și servicii;

f) asigură, în condițiile legii, scoaterea din funcțiune, declasarea și casarea bunurilor materiale;

g) desfășoară activitățile de hrănire, echipare și cazare a persoanelor internate;

h) asigură materialele de întreținere și igienico-sanitare pentru persoanele internate conform reglementărilor prevăzute în acest sens;

i) desfășoară activitatea de reparații și întreținere a construcțiilor, întocmind documente legale la terminarea lucrărilor de întreținere și reparații curente ale construcțiilor;

j) desfășoară activitatea de achiziții publice în conformitate cu legislația în vigoare;

k) elaborează și definitivează programul anual al achizițiilor publice pe baza necesităților și priorităților comunicate de celelalte compartimente din cadrul locului de deținere și în funcție de fondurile alocate;

l) ține evidența și asigură actualizarea dosarelor de cadastru;

m) întocmește fișele de proiect împreună cu anexele aferente pentru elaborarea Planului multianual și bugetarea investițiilor și reparațiilor capitale, justificând din punct de vedere tehnic și legal necesitatea realizării obiectivelor propuse;

n) răspunde de asigurarea, depozitarea și distribuirea armamentului și muniției necesare desfășurării în condiții optime a misiunilor operative;

o) răspunde de asigurarea tehnică de autovehicule în scopul menținerii autovehiculelor în permanentă stare de operativitate, pentru îndeplinirea misiunilor în care sunt utilizate;

p) răspunde de asigurarea, depozitarea și distribuirea mijloacelor de comunicație necesare desfășurării în condiții optime atât a misiunilor operative, cât și a activității întregii unități;

q) asigură valorificarea bazei tehnico-materiale cu specific agrozootehnic, în scopul calificării persoanelor internate, îmbunătățirii hranei, realizării de venituri;

r) planifică, organizează și coordonează activitățile specifice din cadrul gospodăriei agrozootehnice, din punct de vedere tehnic, sanitar-veterinar și economic, având la bază normele tehnice în vigoare;

s) organizează, coordonează, conduce, verifică și evaluează acțiunile desfășurate pe linia aplicării normelor legale cu privire la respectarea igienei produselor animaliere și de origine animală și la protecția mediului;

t) ține evidența statistică a principalilor indicatori economici ai activităților desfășurate;

u) răspunde de desfășurarea procesului de producție în vederea susținerii acțiunilor de resocializare a persoanelor internate;

v) răspunde de folosirea judicioasă a capacităților de producție, de încadrarea în consumurile de materii prime, materiale, energie, de calitatea produselor și de respectarea termenelor de livrare;

w) răspunde de obținerea autorizațiilor sau a avizelor legale din punct de vedere sanitar, al normelor de securitate și sănătate în muncă, mediu, pază și stingere a incendiilor;

x) colaborează cu celelalte structuri și cu unitățile sistemului administrației penitenciare;

y) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

z) realizează alte sarcini primite din partea superiorilor ierarhici din cadrul locului de deținere sau din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

În art. 34 se dispune faptul că în cadrul Biroului logistică se constituite evidențe potrivit specificului activității desfășurate, necesităților și conform prevederilor legale în vigoare.

Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP – aprobat (OMJ nr. 3936/2017) was last modified: ianuarie 25th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.