Regulamentul privind procedurile, la nivelul MApN, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării de către Guvern (OMApN nr. 37/2018)

23 mart. 2018
Vizualizari: 2469
Cap. III („Semnarea/Avizarea proiectelor de acte normative inițiate de alte autorități publice”) din Regulament

 

Art. 19 dispune faptul că proiectele de acte normative inițiate de alte autorități publice, pentru care Ministerul Apărării Naționale are calitatea de autoritate publică cosemnatară/avizatoare, sunt luate în evidență de Secretariatul general, iar acesta, în funcție de obiectul reglementării, le transmite în copie structurilor de specialitate și Direcției generale juridice în vederea formulării unor puncte de vedere.

Pe baza observațiilor și propunerilor formulate de structurile consultate, precum și a analizei comune cu Direcția generală juridică, Secretariatul general, prin raport comun cu Direcția generală juridică, propune ministrului apărării naționale semnarea/nesemnarea sau avizarea favorabilă/avizarea favorabilă cu observații și propuneri/avizarea negativă, după caz.

Prin „analiza comună” prevăzută anterior se înțelege urmărirea de către Secretariatul general a realizării procedurilor formale subsumate procesului de avizare și asigurarea expertizei juridice de către Direcția generală juridică, în sensul asigurării conformității cu legislația în vigoare.

În situații excepționale, când punctele de vedere ale structurilor consultate sunt divergente, Secretariatul general organizează grupuri de lucru cu reprezentanții acestora și ai Direcției generale juridice, în vederea armonizării și prezentării ministrului apărării naționale a unei poziții unitare cu privire la prevederile proiectului de act normativ.

În art. 20 se stabilește faptul că în situația în care, în urma analizei listei cu proiecte de acte normative inițiate de alte autorități publice și afișate pe site-urile acestora sunt identificate proiecte de acte normative pentru care Ministerul Apărării Naționale nu are calitate de autoritate publică avizatoare, dar prevederile acestora pot avea impact asupra activității instituției militare, acestea sunt luate în evidență de Secretariatul general, care, în funcție de obiectul reglementării, le transmite în copie structurilor de specialitate și Direcției generale juridice în vederea formulării unor puncte de vedere.

Observațiile și propunerile formulate de structurile consultate, potrivit primului paragraf, se supun analizei Direcției generale juridice care, cu sprijinul Secretariatului general, întocmește un punct de vedere fundamentat, care va fi expediat autorității publice inițiatoare de către Secretariatul general, în baza aprobării ministrului apărării naționale pe raportul întocmit în acest sens, după caz.

Conform art. 21, procedura de semnare/avizare a proiectelor de acte normative inițiate de alte autorități publice este prezentată schematic în anexa nr. 3 la respectivul regulament.

 

Cap. IV („Dispoziții finale”) din Regulament

 

Potrivit art. 22, Secretariatul general ține evidența, în original, iar Direcția generală juridică în copie, pentru fiecare proiect de act normativ inițiat sau avizat de Ministerul Apărării Naționale, a tuturor modificărilor și completărilor de formă sau de fond făcute textului inițial, în parcurgerea fazelor procesului de legiferare, a motivației schimbărilor survenite, precum și a autorilor propunerilor/observațiilor respective. Pe lângă acestea se păstrează și variantele proiectelor actelor normative neînsușite în procesul de elaborare, dezbatere și adoptare/aprobare.

Pentru punerea în aplicare a prevederilor de mai sus, Secretariatul general transmite copii Direcției generale juridice de pe toate înscrisurile primite/comunicate.

Art. 23 dispune că pentru definitivarea, în cadrul Ministerului Apărării Naționale, a unor proiecte de acte normative de complexitate deosebită se pot constitui colective/grupuri de lucru conduse de șeful Direcției generale juridice, compuse din 2-3 reprezentanți ai Direcției generale juridice, un reprezentant al Secretariatului general, precum și din 1-3 reprezentanți ai structurilor Ministerului Apărării Naționale cu atribuții în domeniul ce se dorește a fi reglementat.

Art. 24 stabilește faptul că în situația în care Secretariatul general sau Direcția generală juridică solicită exprimarea unor puncte de vedere structurilor Ministerului Apărării Naționale, răspunsurile sunt comunicate în termenul specificat în cerere sau, dacă acesta nu este menționat, în cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării. Neîncadrarea în termenele precizate anterior se interpretează în sensul că structura respectivă nu are propuneri sau observații ori, după caz, opinii în contradictoriu cu fondul sau forma materialelor transmise pentru analiză.

Art. 25 prevede faptul că pentru proiectele de hotărâri ale Guvernului de aprobare a acordurilor internaționale și proiectele de lege de ratificare a acordurilor internaționale, precum și pentru documentele prevăzute de Legea nr. 203/2015 privind planificarea apărării se vor aplica procedurile prevăzute de respectivul regulament după încheierea etapei de supunere a acestora consultării publice în conformitate cu prevederile art. 11 din respectivul regulament.

În art. 26 se dispune că prevederile respectivului regulament se aplică, în mod corespunzător, și documentelor de politici publice și altor documente inițiate de Ministerul Apărării Naționale.

Art. 27 stabilește că anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din respectivul regulament.

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Redăm în continuare respectivele anexa la acest regulament.

 

Anexa nr. 1 la Regulament

 

Elaborarea și avizarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente la nivelul Ministerului Apărării Naționale

 

Anexa nr. 2 la Regulament

 

Prezentarea în vederea adoptării/aprobării în cadrul ședinței Guvernului a proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente inițiate de Ministerul Apărării Naționale

 

Anexa nr. 3 la Regulament

 

Semnarea/Avizarea proiectelor de acte normative inițiate de alte autorități publice

Regulamentul privind procedurile, la nivelul MApN, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării de către Guvern (OMApN nr. 37/2018) was last modified: martie 22nd, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.