Normele pentru atribuirea contractelor de prestări servicii privind organizarea în România de a evenimentelor de promovare şi dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice (Ordinul ANT nr. 258/2015)

25 aug. 2015
Vizualizari: 3110
Actul de aprobareActul aprobatSumar
Ordinul ANT nr. 258/2015
(M. Of. nr. 636 din 21 august 2015)
Normele pentru atribuirea contractelor de prestări
servicii privind organizarea în România de către
Autoritatea Națională pentru Turism a evenimentelor
de promovare și dezvoltare a destinațiilor, formelor
și produselor turistice, cu finanțare de la bugetul
de stat și din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR)
Cap. I („Dispoziții generale”)
Cap. II („Dispoziții aplicabile procedurii de achiziție”)
Cap. III („Procedura de atribuire a contractului de prestări servicii pentru organizarea de evenimente”)
Cap. IV („Termene”)
Cap. V („Constituirea comisiei de selecție a ofertelor”)
Cap. VI („Notificări și contestații”)
Cap. VII („Dispoziții finale”)

 

În M. Of. nr. 636 din 21 august 2015, s-a publicat Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru Turism (ANT) nr. 258/2015 privind aprobarea Normelor pentru atribuirea contractelor de prestări servicii privind organizarea în România de către Autoritatea Națională pentru Turism a evenimentelor de promovare și dezvoltare a destinațiilor, formelor și produselor turistice, cu finanțare de la bugetul de stat și din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).

Respectivele norme au următoarea structură:

 Cap. I („Dispoziții generale”)

Cap. II („Dispoziții aplicabile procedurii de achiziție”)

Cap. III („Procedura de atribuire a contractului de prestări servicii pentru organizarea de evenimente”)

Cap. IV („Termene”)

Cap. V („Constituirea comisiei de selecție a ofertelor”)

Cap. VI („Notificări și contestații”)

Cap. VII („Dispoziții finale”)

 

Vă prezentăm, în continuare, o parte dintre prevederile respectivului ordin, și anume procedura de atribuire a contractului de prestări servicii pentru organizarea de evenimente:

 

Procedura de atribuire a contractului de prestări servicii pentru organizarea de evenimente

 

Dispoziții generale

Art. 1 prevede următoarele: „(1) Prezentele norme reglementează procedura de atribuire a contractelor de achiziție publică de prestări servicii privind organizarea în România de către Autoritatea Națională pentru Turism, denumită în continuare Autoritate, de evenimente și misiuni cu rol în creșterea circulației turistice în România sau cu impact în creșterea notorietății României ca destinație turistică și/sau participarea la aceste evenimente și misiuni în calitate de coorganizator, împreună cu asociațiile profesionale, patronale și organizațiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autoritățile administrației publice locale și centrale, alte entități cu activitate cu impact în domeniul turismului, cu finanțare de la bugetul de stat și din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), precum și modalitățile de soluționare a contestațiilor formulate împotriva actelor emise în legătură cu aceste proceduri.

(2) Atribuirea contractelor de prestări servicii prevăzute la alin. (1), finanțate din FEDR, se realizează cu respectarea Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor și al ministrului economiei și finanțelor nr. 665/2.604/2008 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenție 5.3 «Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică» al axei prioritare «Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului» din cadrul Programului operațional regional 2007-2013, cu modificările și completările ulterioare.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(3) Pe parcursul întregului proces de achiziție publică, astfel cum este reglementat în prezentele norme, la adoptarea oricărei decizii trebuie avute în vedere următoarele principii:

1. nediscriminarea;

2. tratamentul egal;

3. recunoașterea reciprocă;

4. transparența;

5. proporționalitatea;

6. eficiența utilizării fondurilor publice.

(4) Aplicarea prezentelor norme se va face prin asigurarea utilizării eficiente a fondurilor publice în procesul de atribuire, prin promovarea concurenței dintre operatorii economici și garantarea nediscriminării, recunoașterii reciproce și tratamentului egal al operatorilor economici care participă la atribuirea contractului.

(5) Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire se vor lua toate măsurile necesare pentru evitarea apariției unor situații de natură să determine existența unui conflict de interese și/sau manifestarea concurenței neloiale. În cazul în care se constată apariția unor astfel de situații, se va proceda la eliminarea efectelor rezultate dintr-o astfel de împrejurare, adoptându-se potrivit competențelor, după caz, măsuri corective de modificare, încetare, revocare, anulare și altele asemenea ale actelor care au afectat aplicarea corectă a procedurii de atribuire sau ale activităților care au legătură cu acestea.

(6) Prezentele norme respectă obligația de transparență și asigură o publicitate adecvată pentru toți operatorii economici cu sediul în țară, precum și pentru cei cu sediul într-un alt stat membru al Uniunii Europene, Autoritatea asigurând acces la informațiile necesare referitoare la contractele ce vor fi încheiate, înainte de atribuirea lor, prin publicarea informațiilor pe pagina de internet a instituției, astfel încât operatorii economici să poată fi în măsură să își exprime interesul de a încheia contractul respectiv”.

Art. 2 are următorul conținut:

„(1) Prezentele norme procedurale interne asigură cadrul organizatoric și metodologia unitară privind organizarea și desfășurarea procedurilor pentru atribuirea contractului de prestări servicii având ca obiect organizarea de către Autoritate de evenimente și misiuni cu rol în creșterea circulației turistice în România sau cu impact în creșterea notorietății României ca destinație turistică și/sau participarea la aceste evenimente și misiuni în calitate de coorganizator împreună cu asociațiile profesionale, patronale și organizațiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autoritățile administrației publice locale și centrale, alte entități cu activitate cu impact în domeniul turismului, cu finanțare de la bugetul de stat și din FEDR, precum și criteriile de natură economică și tehnică care vor sta la baza atribuirii acestor contracte, prin utilizarea sistemului concurențial.

(2) În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare (O.U.G. nr. 34/2006), obligativitatea respectării prevederilor actului normativ cadru în domeniul achizițiilor publice se impune numai pentru contracte a căror valoare este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 57 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006 și se limitează numai la prevederile art. 35-38 și 56 din O.U.G. nr. 34/2006 și la aplicarea, pe tot parcursul procedurii de atribuire, a principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006.

(3) În cazul în care contractul de prestări servicii prevăzut la alin. (1) are ca obiect, alături de prestarea de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2B la O.U.G. nr. 34/2006, și prestarea de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2A la O.U.G. nr. 34/2006, prevederile alin. (1) sunt aplicabile numai dacă valoarea estimată a serviciilor incluse în anexa nr. 2B la O.U.G. nr. 34/2006 este mai mare decât valoarea estimată a serviciilor incluse în anexa nr. 2A la O.U.G. nr. 34/2006”.

Stabilirea procedurii de atribuire

Potrivit art. 14 alin. (1) atribuirea contractului de prestări servicii se realizează pe bază de selecție de oferte – procedura prin care orice ofertant are dreptul de a depune ofertă, urmând a fi selectată oferta care îndeplinește condițiile din caietul de sarcini pe baza criteriului de atribuire stabilit.

La alin. (2) se prevede faptul că procedura va fi derulată de comisia de selecție potrivit dispozițiilor respectivului capitol.

Calitatea ofertanților

Conform art. 15, orice operator economic are dreptul de a participa, în condițiile prezentelor norme, la procedura pentru atribuirea contractului de prestări servicii ce face obiectul respectivelor norme.

Art. 16 are următorul conținut:

„(1) Orice operator economic are dreptul de a solicita clarificări privind caietul de sarcini.

(2) Autoritatea va răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități, cât mai repede posibil, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări din partea operatorului economic.

(3) Răspunsurile la clarificări, însoțite de întrebările aferente, vor fi publicate pentru toți operatorii economici, fără a se dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective, nu mai târziu de 2 (două) zile înainte de data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor, anexate anunțului de participare, pe site-ul instituției și/sau pe celelalte pagini de internet ale instituției, în funcție de obiectul contractului.

(4) În cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitatea de a respecta termenul prevăzut la alin. (1), totuși Autoritatea va răspunde la solicitarea de clarificare în măsura în care perioada necesară pentru elaborarea și transmiterea răspunsului face posibilă primirea acestuia de către operatorii economici înainte de data-limită de depunere a ofertelor”.

Art. 17 la primul alineat prevede faptul că prin fișa de date se pot solicita documente considerate necesare calificării.

Potrivit alineatului următor, documentele de calificare cuprind informații referitoare la:

a) situația personală a ofertantului: declarații din care să rezulte că nu se află în una din situațiile de excludere prevăzute la art. 180 și 181 din O.U.G. nr. 34/2006, precum și orice documente considerate edificatoare, din acest punct de vedere, în țara de origine sau în țara în care ofertantul este stabilit, cum ar fi: certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente emise de autorități competente din țara respectivă;

b) capacitatea de exercitare a activității profesionale: documente edificatoare care să dovedească forma de înregistrare ca persoană fizică sau juridică și, după caz, de atestare ori apartenență din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile din țara în care ofertantul este stabilit;

c) situația economică și financiară: documente edificatoare care să dovedească situația economică și financiară a ofertantului, astfel cum sunt reglementate de dispozițiile art. 185 și 186 din O.U.G. nr. 34/2006, cum ar fi: declarații bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; bilanțul contabil sau extrase de bilanț, în cazul în care publicarea acestor bilanțuri este prevăzută de legislația țării în care este stabilit ofertantul; declarații privind cifra de afaceri globală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară, ce vizează activitatea din cel mult ultimii 3 ani, în măsura în care informațiile respective sunt disponibile etc.

Normele pentru atribuirea contractelor de prestări servicii privind organizarea în România de a evenimentelor de promovare și dezvoltare a destinațiilor, formelor și produselor turistice (Ordinul ANT nr. 258/2015) was last modified: august 25th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.