Normele pentru atribuirea contractelor de prestări servicii privind organizarea în România de a evenimentelor de promovare şi dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice (Ordinul ANT nr. 258/2015)

25 aug. 2015
Vizualizari: 3118

Anularea procedurii

Art. 32 prevede faptul că procedura de atribuire a contractului de prestări servicii va fi anulată, în cazul în care se ia această decizie, de regulă, înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de atribuire și oricum înainte de data semnării contractului și numai în următoarele cazuri:

a) au fost prezentate numai oferte inacceptabile și/sau neconforme;

b) nu a fost depusă nicio ofertă sau au fost depuse oferte care, deși pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate datorită modului neuniform de abordare a soluțiilor tehnice și/sau financiare;

c) dacă abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau dacă este imposibilă încheierea contractului;

d) orice alte situații reglementate de dispozițiile art. 209 din O.U.G. nr. 34/2006.

Potrivit art. 33, decizia de anulare nu creează vreo obligație a Autorității față de participanții la procedura de atribuire.

Art. 34 prevede faptul că decizia de anulare va fi comunicată, în scris, tuturor ofertanților, menționându-se motivele anulării, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data aprobării raportului procedurii de către președintele Autorității.

Constituirea garanției de participare și garanției de bună execuție

Art. 35 prevede următoarele:

„(1) Garanția de participare se constituie de către ofertant în scopul de a proteja Autoritatea față de riscul unui eventual comportament necorespunzător al acestuia pe întreaga perioadă derulată până la încheierea contractului.

(2) Cuantumul garanției de participare, menționat și în invitația de participare, se stabilește în sumă fixă ce nu poate depăși 2% din valoarea estimată a contractului.

(3) Perioada de valabilitate a garanției de participare va fi cel puțin egală cu perioada minimă de valabilitate a ofertei, astfel cum a fost solicitată prin documentația de selecție.

(4) Garanția de participare se constituie, se reține și se restituie în una dintre modalitățile reglementate de art. 86 și următoarele din H.G. nr. 925/2006, cu modificările și completările ulterioare”.

Art. 36 are următorul conținut:

„(1) Garanția de bună execuție a contractului se constituie de către contractant în scopul asigurării Autorității de îndeplinirea cantitativă, calitativă și în perioada convenită a contractului.

(2) Autoritatea stabilește în documentația de selecție modalitatea de constituire a garanției de bună execuție, precum și cuantumul acesteia, care însă nu trebuie să depășească 10% din prețul contractului, fără TVA.

(3) Garanția de bună execuție se constituie, se reține și se restituie în una dintre modalitățile reglementate de art. 90 și următoarele din H.G. nr. 925/2006, cu modificările și completările ulterioare”.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Conform art. 37, modalitatea de constituire a garanției de participare/garanției de bună execuție, cuantumul și perioada de valabilitate a garanției de participare vor fi stabilite prin documentația de selecție.

Încheierea contractului

Art. 38 prevede la primul alineat faptul că Autoritatea va încheia contractul de prestări servicii având ca obiect organizarea de evenimente cu ofertantul declarat câștigător numai după 3 (trei) zile de la data transmiterii comunicării rezultatului aplicării procedurii, în cazul în care valoarea estimată a contractului respectiv este egală ori mai mică decât echivalentul în lei al sumei de 130.000 euro și numai după 5 (cinci) zile în cazul în care valoarea estimată a contractului respectiv depășește echivalentul în lei al sumei de 130.000 euro.

Potrivit alineatului următor, în situația în care ofertantul declarat câștigător nu semnează contractul, fie va fi invitat în vederea contractării ofertantul clasat pe locul al doilea, cu respectarea dispozițiilor alin. (1), fie se va relua procedura de atribuire a contractului de prestări servicii.

Conform art. 39, contractele care intră în sfera de aplicare a respectivelor norme pot fi încheiate înainte de împlinirea termenelor prevăzute la art. 38 alin. (1) numai în cazul în care contractul respectiv urmează să fie încheiat cu un operator economic care a fost singurul ofertant la respectiva procedură de atribuire și nu există alți operatori economici implicați în procedura de atribuire.

Potrivit art. 40, contractul va fi elaborat de compartimentul achiziții publice, iar definitivarea acestuia, incluzând avizarea și aprobarea corespunzătoare, va respecta regulile și procedurile interne aplicabile la nivelul Autorității.

Art. 41 prevede faptul că dosarul original al procedurii se păstrează la compartimentul cu atribuții în domeniul achizițiilor publice, o copie a acestuia fiind păstrată la direcția de specialitate inițiatoare a acțiunii

Normele pentru atribuirea contractelor de prestări servicii privind organizarea în România de a evenimentelor de promovare și dezvoltare a destinațiilor, formelor și produselor turistice (Ordinul ANT nr. 258/2015) was last modified: august 25th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.