Regulamentul privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră (Ordinul MMAP nr. 1330/2015)

17 sept. 2015
Vizualizari: 4550

Despre

  • M. Of. nr. 693 din 14 septembrie 2015
  • Ordinul MMAP nr. 1330/2015
  • Regulamentul privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră

Cap. IV („Criteriile de atestare”)

Art. 14 prevede următoarele:

„(1) Calculul capacității anuale de exploatare a masei lemnoase de către un operator economic se face în baza îndeplinirii cumulative a următoarelor criterii:

a) încadrarea cu personal de specialitate, stabilindu-se o capacitate anuală de exploatare de 10.000 m3/an pentru un subinginer silvic, maistru în exploatări forestiere sau tehnician silvic și 15.000 m3/an pentru un inginer silvic;

b) deținerea de utilaje specifice realizării lucrărilor de exploatare forestieră, luându-se în calcul, anual, următoarele volume:

1. un tractor articulat forestier – 5.000 m3;

2. un tractor universal echipat pentru exploatări forestiere, cu sapă și troliu, cu putere cuprinsă între 20 și 39 CP – 1.500 m3;

3. un tractor universal echipat pentru exploatări forestiere, cu sapă și troliu, cu putere cuprinsă între 40 și 50 CP – 3.000 m3;

4. un tractor universal echipat pentru exploatări forestiere, cu sapă și troliu, cu putere de peste 50 CP – 4.000 m3;

5 un utilaj multifuncțional – potrivit datelor tehnice prezentate de operatorul economic;

6.un funicular – potrivit datelor tehnice prezentate de operatorul economic;

7. atelaje – 800 m3.

(2) În cazul utilajelor specifice prevăzute la alin. (1) lit. b) pct. 1-6, cu diferite grade de uzură, volumul anual maxim de exploatat se stabilește prin diminuarea volumului prevăzut la alin. (1) lit. b) pct. 1-6 cu procentul aferent uzurii, comunicat de către deținător.

(3) În cazul în care operatorul economic solicitant nu prezintă datele tehnice pentru utilajele multifuncționale deținute, Comisia va acorda pentru acestea un volum de maximum 5.000 m3/an, în funcție de uzura declarată a utilajului”.

 

Cap. V („Procedura de atestare/reatestare”)

Art. 15 la primul alineat prevede faptul că procedura de atestare/reatestare se desfășoară în următoarele etape:

a) etapa I – inventarierea de către secretariatul Comisiei, cu minimum două zile lucrătoare înainte de data programării ședinței Comisiei, a dosarelor cu documentele prezentate de operatorii economici în vederea atestării/reatestării, completarea și însușirea unei fișe cu documentele din fiecare dosar, precum și întocmirea propunerii către Comisie a analizării dosarelor complete și a respingerii dosarelor incomplete;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

b) etapa a II-a – analiza de către Comisie a dosarelor înregistrate și prezentate de secretariat pentru operatorii economici care solicită atestarea/reatestarea;

c) etapa a III-a – deliberarea Comisiei privind atestarea/reatestarea operatorilor economici sau respingerea cererilor, cu precizarea motivelor care au condus la această decizie;

d) etapa a IV-a – emiterea și eliberarea certificatelor de atestare/reatestare;

e) etapa a V-a – actualizarea registrului operatorilor economici atestați/reatestați și a site-ului web al ASFOR în termen de 10 zile lucrătoare de la data organizării ședinței de atestare, prin grija secretariatului Comisiei.

Potrivit alineatului următor, ședința de analiză a dosarelor se desfășoară în lipsa reprezentanților operatorilor economici.

Art. 16 prevede următoarele:

„(1) Hotărârile adoptate de Comisie se consemnează într-un proces-verbal de ședință și se semnează de către toți membrii prezenți.

(2) Procesele-verbale și alte date necesare privind operatorii economici se înregistrează în Registrul Comisiei.

(3) Procesele-verbale de ședință, registrul prevăzut la alin. (2) și documentațiile prevăzute la art. 12 alin. (1) se arhivează la secretariatul Comisiei o perioadă de 5 ani de la data emiterii certificatelor de atestare emise în baza hotărârilor Comisiei consemnate în acestea”.

Art. 17 are următorul conținut:

„(1) Hotărârile Comisiei cu privire la atestare/reatestare ori respingerea cererilor de atestare/reatestare sunt aduse la cunoștința celor interesați de către secretariatul Comisiei prin afișarea pe site-ul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură în termen de 5 zile lucrătoare de la data încheierii ședinței de atestare.

(2) Certificatele de atestare/reatestare se ridică de reprezentanții operatorilor economici sau, după caz, de persoanele împuternicite de aceștia. Comunicările de respingere a cererilor de atestare/reatestare se transmit operatorilor economici prin poștă cu confirmare de primire.

(3) Împotriva hotărârilor de respingere a cererilor de atestare/reatestare operatorii economici nemulțumiți pot depune contestație în termen de 5 zile de la data comunicării, la sediul ASFOR.

(4) Contestația se soluționează de către o comisie numită prin hotărârea președintelui Comisiei, formată din 3 membri, în termen de 30 de zile de la data depunerii acesteia.

(5) Rezultatul analizei contestației este pus în aplicare de către Comisie”.

Art. 18 prevede următoarele:

„(1) Certificatele de atestare/reatestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare a masei lemnoase se întocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr. 7.

(2) Certificatele de atestare/reatestare prevăzute la alin. (1) au o valabilitate de 2 ani, cu obligația operatorului economic de a solicita reatestarea la schimbarea condițiilor pentru care a fost atestat inițial.

(3) Certificatele de atestare/reatestare prevăzute la alin. (1) se emit începând cu numărul 1 pentru fiecare an și se ștampilează cu ștampila Comisiei.

(4) În cazul pierderii/distrugerii/furtului certificatului de atestare/reatestare, Comisia eliberează un duplicat al acestuia, numai după publicarea anunțului privind pierderea/distrugerea/furtul certificatului de atestare/reatestare în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a”.

Art. 19 are următorul conținut:

„(1) Certificatele de atestare/reatestare emise se retrag de către Comisie în una dintre următoarele situații:

a) desființarea operatorului economic;

b) în baza unui înscris cu privire la pronunțarea unei hotărâri judecătorești definitive de retragere a certificatului de atestare;

c) dacă vreunul dintre documentele prevăzute la art. 12 alin. (1) cuprinde informații false sau neconforme cu documentul original;

d) în condițiile existenței unui raport de control, aprobat de către conducătorul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură sau de către conducătorul structurii teritoriale de specialitate a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, prin care se propune retragerea certificatului de atestare pentru operatorii economici ca urmare a încălcării regimului silvic;

e) dacă sunt constatate tăieri ilegale în parchete neautorizate la care exploatarea s-a realizat de operatorul economic atestat pentru activitatea de exploatare a masei lemnoase sau de personalul angajat în cadrul acestuia;

f) dacă sunt constatate vătămări ale semințișurilor utilizabile peste procentul admis de normele tehnice sau tăieri ilegale în parchete autorizate spre exploatare, a căror valoare depășește de cinci ori prețul unui metru cub de masă lemnoasă pe picior; sancțiunea se aplică operatorului economic care execută lucrările de exploatare a masei lemnoase;

g) dacă operatorul economic nu și-a îndeplinit obligația privind reatestarea ca urmare a schimbării condițiilor în baza cărora a fost atestat inițial;

h) dacă operatorul economic nu a depus orice document clarificator prin care se face dovada îndeplinirii condițiilor care au stat la baza atestării/reatestării, în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii, în scris, a solicitării agentului constatator sau a Comisiei.

(2) Personalul silvic din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, conducătorii structurilor teritoriale de specialitate ale acesteia, ai Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și ai unităților acesteia, conducătorii structurilor de rang superior, precum și șefii ocoalelor silvice de regim au obligația să informeze Comisia cu privire la situațiile prevăzute la alin. (1), în termen de 10 zile de la data constatării.

(3) Se interzice, pentru o perioadă de un an de la data retragerii certificatului de atestare/reatestare, atestarea operatorului economic pentru activitatea de exploatare forestieră căruia i s-a retras certificatul de atestare în condițiile prevăzute la alin. (1).

(4) Se interzice, pentru o perioadă de un an de la data retragerii certificatului de atestare/reatestare, atestarea operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră care au ca administratori/asociați aceleași persoane care au avut calitatea de administratori/asociați la operatori economici atestați pentru activitatea de exploatare forestieră cărora li s-au retras certificatele de atestare în condițiile prevăzute la alin. (1)”.

 

Cap. VI („Dispoziții finale”)

Potrivit art. 20, certificatele de atestare/reatestare eliberate anterior datei intrării în vigoare a respectivului regulament rămân valabile până la data expirării sau, după caz, a retragerii acestora în condițiile respectivului regulament.

Art. 21 la primul alineat prevede faptul că emitenții autorizațiilor de exploatare sunt obligați să consemneze volumul de lemn pe picior autorizat în situația prevăzută în anexa nr. 6.

Potrivit alineatului următor, nerespectarea obligației prevăzute la alin. (1) se sancționează în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 22 prevede următoarele:

„(1) Constatarea neîndeplinirii condițiilor de atestare/reatestare prevăzute de prezentul regulament și a obligațiilor ce revin operatorilor economici se face de către personalul silvic cu atribuții de control din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură și din structurile teritoriale de specialitate ale acesteia, care vor comunica această situație Comisiei.

(2) Unitățile și subunitățile Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, structurile de rang superior și ocoalele silvice de regim au obligația să informeze Comisia cu privire la eventualele încălcări ale prezentului regulament de către operatori economici atestați pentru lucrări de exploatări forestiere.

(3) Operatorii economici sunt obligați să solicite emitenților autorizațiilor de exploatare completarea situației prevăzute în anexa nr. 6.

(4) Exploatarea unui volum mai mare decât volumul aprobat prin certificatul de atestare atrage suspendarea de către Comisie a acestuia, pentru o perioadă de la o lună la 12 luni de la data constatării, în funcție de volumul exploatat suplimentar, comparativ cu cel aprobat”.

Art. 23 are următorul conținut:

„(1) Structurile teritoriale de specialitate ale autorității publice centrale care răspunde de silvicultură au obligația verificării existenței dotărilor specifice și a încadrării cu personal de specialitate care au stat la baza atestării operatorului economic, în termen de 6 luni de la data comunicării de către secretariatul Comisiei și ori de câte ori se impune verificarea.

(2) Transmiterea situației dotărilor specifice și a încadrării cu personal de specialitate care au stat la baza atestării se comunică structurilor teritoriale de specialitate ale autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, prin grija secretariatului Comisiei, în termen de 10 zile lucrătoare de la data obținerii certificatului de atestare.

(3) În situația în care dotările specifice și încadrarea cu personal de specialitate nu concordă cu cele care au stat la baza atestării operatorilor economici, structurile teritoriale de specialitate ale autorității publice centrale care răspunde de silvicultură vor comunica această situație Comisiei, care ia măsura retragerii/suspendării, după caz, a certificatului de atestare/reatestare”.

Potrivit art. 24, anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din respectivul regulament.

 

Regulamentul privind organizarea, funcționarea și componența Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră (Ordinul MMAP nr. 1330/2015) was last modified: septembrie 16th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.