Regulamentul privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră (Ordinul MMAP nr. 1330/2015)

17 sept. 2015
Vizualizari: 4535

Despre

  • M. Of. nr. 693 din 14 septembrie 2015
  • Ordinul MMAP nr. 1330/2015
  • Regulamentul privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră

Actul normativSumar
Ordinul MMAP nr. 1330/2015
(M. Of. nr. 693 din 14 septembrie 2015)
Cap. I („Dispoziții generale”)
Cap. II („Organizarea și funcționarea Comisiei”)
Cap. III („Documentele necesare pentru atestare/reatestare”)
Cap. IV („Criteriile de atestare”)
Cap. V („Procedura de atestare/reatestare”)
Cap. VI („Dispoziții finale”)

 

În M. Of. nr. 693 din 14 septembrie 2015, s-a publicat Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor (Ordinul MMAP) nr. 1330/2015 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcționarea și componența Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră, precum și criteriile de atestare pentru activitatea de exploatare forestieră.

 

Cap. I („Dispoziții generale”)

Art. 1 prevede următoarele:

„(1) Prezentul regulament stabilește modul de organizare, funcționare și componența Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră, precum și criteriile de atestare pentru activitatea de exploatare forestieră, denumit în continuare regulament.

(2) Comisia de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră, denumită în continuare Comisie, funcționează în cadrul Asociației Patronale a Forestierilor din România, denumită în continuare ASFOR.

(3) Comisia este singura abilitată să emită certificate de atestare pentru lucrări de exploatare forestieră la solicitarea operatorilor economici, în condițiile prezentului regulament”.

Art. 2 la primul alineat prevede faptul că obținerea certificatului de atestare emis de către Comisie este obligatorie pentru operatorii economici care desfășoară activitatea de exploatare forestieră.

Potrivit alineatului respectiv, certificatul de atestare dă dreptul operatorilor economici care l-au obținut să desfășoare activități de exploatare a masei lemnoase din fondul forestier național și din vegetația forestieră de pe terenuri din afara fondului forestier național.

Art. 3 prevede faptul că în sensul respectivului regulament, următorii termeni se definesc astfel:

a) certificat de atestare/reatestare – documentul emis în condițiile prevăzute de prezentul regulament, care dă dreptul posesorului acestuia să desfășoare activitatea de exploatare forestieră;

b) atestare – obținerea certificatului de atestare în condițiile prevăzute de prezentul regulament;

c) reatestare – obținerea certificatului de reatestare de către operatorul economic care anterior obținerii acestuia a fost atestat pentru activitatea de exploatare forestieră.

 

Cap. II („Organizarea și funcționarea Comisiei”)

Conform art. 4, Pentru atestarea operatorilor economici care desfășoară activitatea de exploatare a masei lemnoase se organizează următoarele structuri:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

a) Comisia de atestare;

b) secretariatul Comisiei de atestare;

c) secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor.

Art. 5 are următorul conținut:

„(1) Comisia de atestare este compusă din 13 membri, inclusiv președintele și vicepreședintele, care au drept de vot, iar componența acesteia este prevăzută în anexa nr. 1.

(2) În prima ședință de lucru membrii Comisiei își aleg prin vot secret, cu majoritate simplă, președintele și vicepreședintele.

(3) Comisia își desfășoară activitatea în prezența președintelui sau a vicepreședintelui și a minimum 6 membri.

(4) Hotărârile Comisiei se iau cu votul majorității simple a membrilor Comisiei.

(5) Persoanele nominalizate în Comisie își păstrează această calitate doar pe perioada în care sunt angajați ai instituțiilor sau entităților pe care le reprezintă”.

Art. 6 dispune faptul că secretariatul Comisiei este format din 5 persoane, iar componența acestuia este prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 7 reglementează atribuțiile Comisiei. Acestea sunt:

a) examinarea cererilor și a documentelor prezentate pentru atestare/reatestare și adoptarea hotărârilor cu privire la îndeplinirea condițiilor de atestare;

b) eliberarea certificatelor de atestare/reatestare pentru operatorii economici care îndeplinesc condițiile prevăzute de prezentul regulament;

c) respingerea cererilor de atestare/reatestare pentru operatorii economici care nu îndeplinesc condițiile prevăzute de prezentul regulament, cu motivarea respingerii și comunicarea acesteia solicitanților, prin secretariatul Comisiei;

d) retragerea certificatelor de atestare/reatestare;

e) stabilirea nivelului maxim al volumului anual de lemn pe picior posibil de exploatat pentru fiecare operator economic care solicită atestarea, în funcție de documentele prezentate Comisiei;

f) afișarea pe site-ul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură a listei operatorilor economici atestați pentru activitatea de exploatare a masei lemnoase;

g) informarea anuală a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură cu privire la activitatea Comisiei.

Art. 8 reglementează atribuțiile președintelui Comisiei. Acestea sunt următoarele:

a) aprobarea graficelor cu programarea ședințelor Comisiei, la propunerea secretariatului;

b) semnarea, în conformitate cu hotărârile Comisiei, a certificatelor de atestare/reatestare sau, după caz, a comunicărilor de respingere a cererilor de atestare/reatestare, cu motivarea aferentă, a comunicărilor de retragere a certificatelor de atestare/reatestare;

c) formularea propunerii de înlocuire a membrilor Comisiei care nu își îndeplinesc atribuțiile prevăzute de prezentul regulament;

d) semnarea tuturor documentelor care privesc activitatea Comisiei.

Art. 9 la primul alineat prevede faptul că vicepreședintele Comisiei coordonează activitatea secretariatului și răspunde de asigurarea condițiilor normale de desfășurare a activităților curente.

Potrivit alineatului următor, vicepreședintele Comisiei exercită atribuțiile președintelui, în lipsa acestuia.

Art. 10 reglementează atribuțiile secretariatului Comisiei. Acestea sunt următoarele:

a) primirea și înregistrarea documentațiilor necesare atestării/reatestării;

b) întocmirea graficului de ședințe, pe care îl supune spre aprobare președintelui Comisiei;

c) pregătirea ședințelor și asigurarea logisticii necesare desfășurării acestora;

d) inventarierea documentelor din dosarele prezentate pentru atestare/reatestare, completarea unei fișe pentru fiecare dosar și returnarea dosarelor incomplete care au fost respinse de Comisie;

e) redactarea certificatelor de atestare/reatestare și prezentarea acestora spre semnare președintelui Comisiei, potrivit hotărârilor acesteia;

f) întocmirea comunicărilor către operatorii economici cărora le-au fost respinse cererile de atestare/reatestare, cu menționarea motivelor de respingere și prezentarea acestora spre semnare președintelui Comisiei;

g) ținerea evidenței dosarelor de atestare/reatestare într-un registru special și reactualizarea, după fiecare ședință, a listei operatorilor economici atestați/reatestați, în ordinea emiterii certificatelor, pe suport electronic, precum și a celor respinși;

h) arhivarea dosarelor care au fost analizate de Comisie;

i) comunicarea către operatorii economici a hotărârii Comisiei privind retragerea certificatului de atestare/reatestare;

j) întocmirea procesului-verbal de ședință și consemnarea modului în care se desfășoară lucrările Comisiei;

k) redactarea hotărârilor Comisiei și a celorlalte documente emise de aceasta;

l) ținerea evidenței personalului de specialitate pentru fiecare operator economic;

m) comunicarea informațiilor privind întocmirea documentațiilor aferente cererilor de atestare/reatestare către operatorii economici interesați.

Art. 11 prevede următoarele:

„(1) ASFOR asigură, în condițiile legii, susținerea financiară și spațiul pentru desfășurarea activității Comisiei, în baza încasărilor din tariful de atestare/reatestare/revizuire.

(2) Tarifele de atestare/reatestare/revizuire se fundamentează de ASFOR, se aprobă prin votul majorității membrilor Comisiei în prima ședință și se modifică anual, în luna ianuarie, în funcție de indicele de inflație din anul anterior.

(3) Operatorii economici care solicită atestarea au obligația de a depune contravaloarea tarifului de atestare/reatestare/revizuire, în numerar, la casieria ASFOR, sau prin ordin de plată, în contul deschis separat pentru această activitate, anterior analizei în Comisie.

(4) Cheltuielile pentru funcționarea Comisiei de atestare, editarea certificatelor de atestare, indemnizația de ședință pentru persoanele nominalizate în Comisie și pentru persoanele care asigură secretariatul acesteia se suportă de către ASFOR din tarifele încasate.

(5) Un cuantum de 80% din tarifele încasate se acordă ca indemnizație de ședință persoanelor nominalizate în Comisie și în secretariatul acesteia.

(6) Persoanele care asigură secretariatul Comisiei primesc ca indemnizație de ședință 50% din valoarea cuvenită persoanelor nominalizate în Comisie.

(7) Acordarea indemnizației de ședință este condiționată de participarea la ședința de atestare”.

Cap. III („Documentele necesare pentru atestare/reatestare”)

Art. 12 are următorul conținut:

„(1) În vederea obținerii certificatului de atestare/reatestare, operatorul economic are obligația de a depune la secretariatul Comisiei un dosar care trebuie să conțină următoarele documente:

a) cererea de atestare/reatestare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3 și care primește număr de înregistrare din registrul Comisiei;

b) declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului economic sau împuternicitului acestuia, din care să rezulte că documentele depuse în vederea obținerii certificatului de atestare sunt conforme cu originalul;

c) copie de pe statutul sau actul constitutiv, din care să rezulte că operatorul economic are ca obiect de activitate exploatarea forestieră, certificată sub semnătură și ștampilă de reprezentantul legal al operatorului economic;

d) copie de pe încheierea judecătorului delegat sau, după caz, hotărârea judecătorească definitivă sau rezoluția directorului oficiului registrului comerțului competent teritorial privind înregistrarea operatorului economic, certificată sub semnătură și ștampilă de reprezentantul legal al operatorului economic;

e) copie de pe certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerțului sau în registrul asociațiilor și fundațiilor, certificată sub semnătură și ștampilă de reprezentantul legal al operatorului economic;

f) situația privind asigurarea cu personal de specialitate pentru coordonarea tehnică a activității de exploatare forestieră, angajat pe durata nedeterminată, certificată sub semnătură și ștampilă de reprezentantul legal al operatorului economic, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4, copia contractului individual de muncă înregistrat în registrul de evidență al operatorului economic respectiv și copie a registrului din care să rezulte angajarea personalului de specialitate;

g) copie de pe diplomele de absolvire/licență ale personalului de specialitate pentru coordonarea tehnică a activității de exploatare forestieră, certificată sub semnătură și ștampilă de reprezentantul legal al operatorului economic;

h) situația privind asigurarea cu utilaje proprii specifice activității de exploatare forestieră, certificată sub semnătură și ștampilă de reprezentantul legal al operatorului economic, și anume: mașini multifuncționale, fierăstraie mecanice, tractoare articulate forestiere, tractoare universale, funiculare, atelaje, aflate în proprietate, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5; operatorul economic trebuie să facă dovada deținerii de utilaje/atelaje pentru exploatarea unui volum anual de minimum 2.000 m3; dovada asigurării cu utilaje specifice activității de exploatare forestieră se face cu certificate eliberate de unitatea administrativ-teritorială, prin care se confirmă plata impozitului asupra acestora;

i) situația volumului de lemn pe picior recoltat, pentru care a primit autorizație de exploatare în perioada ultimei atestări/reatestări, dacă se solicită reatestarea, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6;

j) calculul capacității anuale pentru activitatea de exploatare a masei lemnoase;

k) cazierul tehnic de exploatare a lemnului pe picior, completat la zi, numai pentru operatorul economic care solicită reatestarea, în copie, certificată sub semnătură și ștampilă de reprezentantul legal al acestuia;

l) cazierul judiciar pentru administratorul operatorului economic, din care să rezulte că nu a fost condamnat pentru fapte privind încălcarea regimului silvic;

m) documentul care dovedește achitarea tarifului stabilit pentru atestare, potrivit prevederilor art. 11 alin. (3).

(2) Personalul de specialitate angajat în cadrul operatorului economic poate fi maistru exploatări forestiere, tehnician, subinginer sau inginer în domeniul silviculturii.

(3) În cazul persoanelor cu studii medii sau superioare de specialitate în domeniul silviculturii care au calitatea de asociat sau administrator în cadrul operatorului economic care solicită atestarea, nu mai este necesară copia contractului individual de muncă.

(4) Personalul prevăzut la alin. (2) se încadrează cu contract de muncă, cu normă întreagă, pe o perioadă de timp nedeterminată”.

Art. 13 stabilește faptul că prezentarea incompletă a documentației prevăzute la art. 12 alin. (1) sau necompletarea acesteia până la data organizării ședinței de atestare determină respingerea cererii de atestare/reatestare a operatorului economic respectiv.

Regulamentul privind organizarea, funcționarea și componența Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră (Ordinul MMAP nr. 1330/2015) was last modified: septembrie 16th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.