Regulamentul de organizare şi funcţionare a DNA – modificări (OMAI nr. 125/2015)

8 oct. 2015
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 4419

Despre

  • M. Of. nr. 741 din 5 octombrie 2015
  • OMAI nr. 125/2015
  • Modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a DNA
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul modificatActul modificatorSumar
Regulamentul de organizare și funcționare a DNA , aprobat prin OMAI nr. 119/2014 (M. Of. nr. 580 din 4 august 2014)
(M. Of. nr. 741 din 5 octombrie 2015)
OMAI nr. 125/2015
(M. Of. nr. 741 din 5 octombrie 2015)
modifică: art. 5, art. 43 alin. (1), art. 45 (partea introductivă) și lit. f) și j), art. 47 alin. (1), art. 48 alin. (2) lit. j) art. 48 alin. (3) și (4), art. 49 alin. (2), art. 51 (partea introductivă), art. 52, art. 55 alin. (1), art. 56 lit. j), art. 59 alin. (1) lit. b), art. 64 alin. (2) lit. a) și b)
introduce: art. 41 alin. (2) lit. h1), art. 531, art. 66 alin. (2)

 

În M. Of. nr. 741 din 5 octombrie 2015, s-a publicat Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 125/2015 pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției Generale Anticorupție, aprobat prin OMAI nr. 119/2014 (M. Of. nr. 580 din 4 august 2014).

 

Art. 5 din Regulament (modificat prin OMAI nr. 125/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 prevedea faptul că aparatul propriu al direcției generale are în compunere următoarele structuri:

a) Conducerea;

b) Serviciul cabinet;

c) Serviciul special;

d) Serviciul control;

e) Serviciul resurse umane;

f) Financiar;

g) Structura de protecție a datelor cu caracter personal (la nivel de compartiment);

Pachet: Principiile procedurei judiciare

h) Direcția investigații, formată din:

– Serviciul investigații;

– Serviciul analiza informațiilor și transcrieri operative;

– Serviciul tehnic;

i) Direcția anchete, formată din:

– Serviciul anchete, în componența căruia se află Biroul anchete pentru infracțiuni de corupție;

– Serviciul operații, în componența căruia se află birourile 1, 2 și 3;

j) Structura de securitate (la nivel de birou);

k) Direcția prevenire, formată din:

– Serviciul prevenire;

– Serviciul studii și proiecții anticorupție;

– Serviciul relații cu publicul, în componența căruia se află Biroul informare și relații publice;

l) Direcția suport, formată din:

– Serviciul comunicații și informatică;

– Serviciul logistic;

– Serviciul afaceri europene și relații internaționale, în componența căruia se află Unitatea de implementare a proiectelor (la nivel de birou).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 prevede: „Aparatul propriu al direcției generale are în compunere următoarele structuri:

a) Conducerea;

b) Serviciul cabinet;

c) Serviciul special;

d) Serviciul control;

e) Serviciul resurse umane;

f) Financiar;

g) Structura de protecție a datelor cu caracter personal (la nivel de compartiment);

h) Direcția investigații, formată din:

1. Serviciul investigații;

2. Serviciul analiza informațiilor;

3. Serviciul tehnic;

i) Direcția anchete, formată din:

1. Serviciul anchete;

2. Serviciul operații, în componența căruia se află Biroul flagrant;

3. Biroul 1;

4. Biroul 2;

5. Biroul 3;

6. Biroul transcrieri operative;

j) Structura de securitate (la nivel de birou);

k) Direcția prevenire, formată din:

1. Serviciul prevenire;

2. Serviciul studii și proiecții anticorupție;

3. Serviciul relații cu publicul, în componența căruia se află Biroul informare și relații publice;

l) Direcția suport, formată din:

1. Serviciul comunicații și informatică;

2. Serviciul logistic;

3. Serviciul afaceri europene și relații internaționale, în componența căruia se află Unitatea de implementare a proiectelor (la nivel de birou)”.

 
Art. 41 alin. (2) lit. h1) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 125/2015)

Noua reglementare

La art. 41 alin. (2), după lit. h) se introduce o nouă literă, lit. h1).

Potrivit noii reglementări, art. 41 alin. (2) lit. h1) dispune: „Structura de financiar se subordonează nemijlocit directorului general, în fața căruia răspunde de îndeplinirea atribuțiilor specifice, potrivit dispozițiilor legale, și are următoarele atribuții principale:

(…)

h1) efectuează operațiuni financiare în sistemele informatice specifice raportării și gestionării bugetului, creditelor de angajament bugetare și legale, recepție și plăți”.

 
Art. 43 alin. (1) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 125/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 43 alin. (1) stabilea faptul că Direcția investigații este condusă de un director ajutat de un director adjunct, se subordonează nemijlocit unui director general adjunct anume desemnat de directorul general și are în compunere: Serviciul investigații, Serviciul analiza informațiilor și transcrieri operative și Serviciul tehnic.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 43 alin. (1) stabilește: „Direcția investigații este condusă de un director ajutat de un director adjunct, se subordonează nemijlocit unui director general adjunct anume desemnat de directorul general și are în compunere: Serviciul investigații, Serviciul analiza informațiilor și Serviciul tehnic”.

 

Art. 45 (partea introductivă) și lit. f) și j) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 125/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 45 în partea introductivă și la lit. f) și j) dispunea faptul că serviciul analiza informațiilor și transcrieri operative este condus de șeful de serviciu, se subordonează nemijlocit conducerii Direcției investigații și are următoarele atribuții principale:

(…)

f) analizează datele și informațiile gestionate pentru a asigura sprijinul operațional în investigații, prin identificarea metodelor infracționale, a relațiilor, anomaliilor, fluxurilor, secvențelor și viitoarelor cerințe de colectare a informațiilor prelucrate;

(…)

j) realizează, în baza ordonanței de delegare a procurorului care efectuează urmărirea penală, activități de redare a convorbirilor sau comunicărilor interceptate și înregistrate, conform legii.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 45 în partea introductivă și la lit. f) și j) dispune: „Serviciul analiza informațiilor este condus de șeful de serviciu, se subordonează nemijlocit conducerii Direcției investigații și are următoarele atribuții principale:

(…)

f) analizează datele și informațiile gestionate pentru a asigura sprijinul tactic și operațional în investigații, prin identificarea metodelor infracționale, a relațiilor, anomaliilor, fluxurilor, secvențelor și viitoarelor cerințe de colectare a informațiilor prelucrate;

(…)

j) întocmește analize tactice destinate utilizării în activitatea de prevenire și combatere a corupției desfășurată de direcția generală”.

 
Art. 47 alin. (1) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 125/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 47 alin. (1) prevedea faptul că Direcția anchete este condusă de un director ajutat de un director adjunct, se subordonează nemijlocit unui director general adjunct anume desemnat de directorul general și are în compunere Serviciul anchete și Serviciul operații.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 47 alin. (1) prevede: „Direcția anchete este condusă de un director ajutat de un director adjunct, se subordonează nemijlocit unui director general adjunct anume desemnat de directorul general și are în compunere Serviciul anchete, Serviciul operații, Biroul 1, Biroul 2, Biroul 3 și Biroul transcrieri operative”.

 
Art. 48 alin. (2) lit. j) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 125/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 48 alin. (2) lit. j) dispunea faptul că serviciul anchete are următoarele atribuții principale:

(…)

j) sesizează, de îndată, structurile de parchet competente despre săvârșirea unor fapte de natură penală și sprijină procurorii desemnați în documentarea și investigarea faptelor sesizate.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 48 alin. (2) lit. j) dispune: „Serviciul anchete are următoarele atribuții principale:

(…)

j) sesizează, de îndată, structurile de parchet competente despre săvârșirea unor fapte de natură penală și sprijină procurorii desemnați în cercetarea faptelor sesizate”.

 

Art. 48 alin. (3) și (4) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 125/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 48 alin. (3) dispunea faptul că serviciul își exercită atribuțiile prin structurile specializate din componență: Biroul anchete pentru infracțiuni de corupție și Compartimentul anchete pentru infracțiuni conexe sau asimilate.

De asemenea, art. 48 alin. (4) prevedea faptul că Biroul anchete pentru infracțiuni de corupție este condus de șeful de birou, se subordonează nemijlocit șefului Serviciului anchete și îndeplinește atribuțiile prevăzute la alin. (2) cu privire la infracțiunile de corupție săvârșite de personalul MAI.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 48 alin. (3) și (4) prevăd: „(3) Serviciul își exercită atribuțiile prin structurile specializate din componență: Compartimentul anchete pentru infracțiuni de corupție și Compartimentul anchete pentru infracțiuni conexe sau asimilate.

(4) Compartimentul anchete pentru infracțiuni de corupție îndeplinește atribuțiile prevăzute la alin. (2) cu privire la infracțiunile de corupție săvârșite de personalul MAI”.

 

Art. 49 alin. (2) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 125/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 49 alin. (2) stabilea faptul că Serviciul operații își îndeplinește atribuțiile funcționale prin: Compartimentul teste de integritate, Compartimentul flagrant și cele 3 birouri de sprijin, specifice acestui domeniu de activitate.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 49 alin. (2) stabilește: „Serviciul operații își îndeplinește atribuțiile funcționale prin Compartimentul teste de integritate și Biroul flagrant”.

 

Art. 51 (partea introductivă) din Regulament (modificat prin OMAI nr. 125/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 51 în partea introductivă prevedea faptul că Compartimentul flagrant se subordonează nemijlocit șefului Serviciului operații și are anumite atribuții principale.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 51 în partea introductivă are următorul conținut: „Biroul flagrant se subordonează nemijlocit șefului Serviciului operații și are următoarele atribuții principale”.

 

Art. 52 din Regulament (modificat prin OMAI nr. 125/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 52 prevedea faptul că Birourile 1, 2 și 3 sunt conduse de șefii de birou, se subordonează nemijlocit șefului Serviciului operații, își desfășoară activitatea în sprijinul structurilor subordonate arondate, pe liniile de muncă: teste de integritate, flagrant și tehnic, și au următoarele atribuții principale:

a) organizează și efectuează testarea integrității profesionale a personalului MAI în județele din competența structurilor subordonate arondate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu procedura aprobată prin ordin al ministrului afacerilor interne;

b) efectuează activități de documentare specifice operative, independent sau în cooperare cu structurile subordonate arondate, pentru efectuarea testelor de integritate profesională a personalului MAI;

c) pune în aplicare autorizațiile emise de procuror potrivit art. 148 și 150 din Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările și completările ulterioare, pentru faptele de corupție din competența legală a direcției generale;

d) participă la constatarea în flagrant a infracțiunilor de corupție din competența direcției generale, în cauzele în care sunt solicitați, în zona teritorială arondată;

e) efectuează activități de supraveghere operativă, de regulă pe momente operative, la solicitarea structurilor subordonate din zona arondată sau a procurorului;

f) efectuează, în baza ordonanței de delegare, activitățile de supraveghere video, audio sau prin fotografiere, precum și urmărirea prin mijloace tehnice, dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică;

g) pune în aplicare mandatele de aducere și conduce persoanele reținute cu ocazia activităților de prindere în flagrant, conform dispozițiilor procurorului care efectuează urmărirea penală;

h) asigură suportul tehnic pe parcursul efectuării actelor de cercetare penală, în cauze de competența structurilor subordonate arondate teritorial, conform dispoziției procurorului;

i) acordă sprijin de specialitate pe linia utilizării tehnicii speciale de către structurile subordonate arondate teritorial.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 52 prevede: „Birourile 1, 2 și 3 sunt conduse de șefii de birou, se subordonează nemijlocit conducerii Direcției anchete, își desfășoară activitatea în sprijinul structurilor subordonate, pe liniile de muncă: teste de integritate, flagrant și tehnic, și au următoarele atribuții principale:

a) organizează și efectuează testarea integrității profesionale a personalului MAI în județele din competența structurilor subordonate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu procedura aprobată prin ordin al ministrului afacerilor interne;

b) efectuează activități de documentare specifice operative, independent sau în cooperare cu structurile subordonate, pentru efectuarea testelor de integritate profesională a personalului MAI;

c) pune în aplicare autorizațiile emise de procuror, potrivit art. 148 și 150 din Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările și completările ulterioare, pentru faptele de corupție din competența legală a direcției generale;

d) participă la constatarea în flagrant a infracțiunilor de corupție din competența direcției generale, în cauzele în care sunt solicitați, în zona structurilor subordonate;

e) efectuează activități de supraveghere operativă, de regulă pe momente operative, la solicitarea structurilor subordonate sau a procurorului;

f) efectuează, în baza ordonanței de delegare, activitățile de supraveghere video, audio sau prin fotografiere, precum și urmărirea prin mijloace tehnice, dispuse prin mandatul de supraveghere tehnică;

g) pune în aplicare mandatele de aducere și conduce persoanele reținute cu ocazia activităților de prindere în flagrant, conform dispozițiilor procurorului care efectuează urmărirea penală;

h) asigură suportul tehnic pe parcursul efectuării actelor de cercetare penală, în cauze de competența structurilor subordonate, conform dispoziției procurorului;

i) acordă sprijin de specialitate pe linia utilizării tehnicii speciale de către structurile subordonate”.

Regulamentul de organizare și funcționare a DNA – modificări (OMAI nr. 125/2015) was last modified: octombrie 9th, 2015 by Redacția ProLege

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter