Obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat – modificări (Norma ASF nr. 31/2017)

17 ian. 2018
Vizualizari: 3597
Anexa nr. 6 la Norma ASF nr. 31/2017

 

Raport privind plățile eșalonate pentru luna . . . . . . . . . . anul . . . . . . . . . .

Codul de comandăCodul administratoruluiCodul fondului de pensiiAnulLunaCodul de operațiuneCNP
Col. 1Col. 2Col. 3Col. 4Col. 5Col. 6Col. 7

 

Valoarea rată lunară brutăContribuția la asigurările sociale de sănătate (CASS)Impozit pe venitComisioane bancareTaxe aferente mandatului poștalValoarea totală a taxelor, impozitelor și comisioanelor bancare/taxelor poștale suportate de participant (TO)Valoarea rată lunară netă
Col. 8Col. 9Col. 10Col. 11Col. 12Col. 13 = 9 + 10 + 11 + 12Col. 14 = 8-13

 

Numărul ratei actualeNumăr total rate de platăSuma totală de platăTotal plăți efectuateSold de platăModalitatea de plată a ratei (cont bancar sau mandat poștal)Data virării în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poșteiData mandatului poștalData cereriiValoare rată reziduală
Col. 15Col. 16Col. 17Col. 18Col. 19Col. 20Col. 21Col. 22Col. 23Col. 24

Instrucțiuni de completare a anexei nr. 1F

1. Anexa nr. 1F se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat.

2. Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare pentru plata eșalonată a activului personal.

3. Câmpurile anexei 1F se completează după cum urmează:

Nr. crt.Denumire câmpDescriere câmp
1Codul de comandăCodul comenzii va avea una dintre următoarele valori:
1 = raportare inițială; 5 = raportare rectificativă.
2Codul administratorului (OUT)Codul administratorului așa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
3Codul fondului de unde se efectuează plata eșalonatăCodul fondului, așa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
4AnulAnul de raportare
5LunaLuna pentru care se întocmește raportarea
6Codul de operațiuneCodul operațiunii se completează cu:
601 – pentru plata unei rate lunare egale
602 – pentru plata ratei reziduale
603 – pentru plata unică efectuată la cererea participantului/beneficiarului
611 – pentru înregistrarea unei diferențe pozitive la soldul datorat participantului/beneficiarului cauzat de o regularizare a unei case de pensii
612 – pentru înregistrarea unei diferențe pozitive la soldul datorat participantului/beneficiarului cauzat de o returnare a mandatului poștal sau a viramentului bancar
613 – pentru operațiuni determinate de nerevendicarea în termenul general de prescripție a drepturilor cuvenite în calitate de beneficiar
614 – pentru operațiuni determinate de transferul administrativ al participantului / beneficiarului la fondul de pensii private absorbant ca efect al fuziunii a două fonduri de pensii private
615 – pentru operațiuni determinate de corecția de CNP-uri
699 – pentru orice alte operațiuni.
7CNPCodul numeric personal al participantului/beneficiarului se completează pentru toate operațiunile.
8Valoarea rată lunară brutăValoarea în lei a sumei brute transferate. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
9Contribuția la asigurările sociale de sănătate (CASS)Se completează conform prevederilor legale în vigoare. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
10Impozit pe venitSe completează conform prevederilor legale în vigoare. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
11Comisioane bancareSe completează în situațiile de plată prin virament bancar, după caz. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
12Taxe aferente mandatului poștalSe completează în situațiile de plată prin mandat poștal, după caz. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
13Valoarea totală a taxelor, impozitelor și comisioanelor bancare/taxelor poștale suportate de participant (TO)Valoarea totală a taxelor, impozitelor și comisioanelor bancare/taxelor poștale. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
14Valoarea rată lunară netăValoarea în lei a sumei brute transferate, diminuată cu valoarea totală a taxelor, impozitelor și comisioanelor bancare/taxelor poștale suportate de participant. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
15Numărul ratei actualeNumărul tranșei actuale plătite în luna pentru care se face raportarea.
16Număr total rate de platăNumăr total tranșe de plată, conform cererii de plată
17Suma totală de platăSuma totală de plată către participant/beneficiar, actualizată inclusiv cu eventualele rectificări pozitive
18Total plăți efectuateSuma ratelor lunare brute plătite până în luna curentă, inclusiv. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
19Sold de platăDiferența dintre valoarea totală de plată și soldul plăților efectuate
20Modalitatea de plată a ratei (cont bancar sau mandat poștal)Modalitatea de plată a ratei (cont bancar sau mandat poștal). Pentru cont bancar se folosește „C”, iar pentru mandat poștal se folosește „M”.
21Data virării în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poșteiData virării activului personal în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poștei, conform extrasului de cont
22Data mandatului poștalData mandatului poștal este data emiterii facturii de către operatorul de servicii poștale, care certifică data operării mandatului poștal către participant/beneficiar.
23Data cereriiData primirii documentației complete pentru cererea de plată cea mai recentă, inclusiv pentru cererea de plată unică a ratelor lunare rămase de plătit
24Valoare rată rezidualăValoarea ratei reziduale de plată, actualizată inclusiv cu eventualele rectificări pozitive

Raportare inițială (cod 1)

4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 1F

a) Fișierul obținut este denumit după următoarea sintaxă:

YYYYMM_PLATI_ESALONATE_1_FFF_EEE.xml.p7s,

unde:

– YYYYMM reprezintă anul, respectiv luna pentru care a fost întocmit raportul;

– FFF reprezintă codul fondului de pensii administrat privat înregistrat în Registrul A.S.F.;

– EEE reprezintă codul entității raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.

b) Fișierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la 5;

c) Fișierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „PLATI_ESALONATE”.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

5. Anexa nr. 1F se întocmește lunar și se transmite A.S.F. în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară.

6. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1F.

7. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligația de a analiza aceste mesaje în scopul soluționării eventualelor erori sau avertismente.

Raportare rectificativă (cod 5)

8. Orice modificare a unei raportări inițiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă.

9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1F conține, în mod obligatoriu, două fișiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel:

a) un fișier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei:

YYYYMM_PLATI_ESALONATE_5_FFF_EEE.xml.p7s;

b) un fișier în format RTF care conține o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate și motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMM_ PLATI_ESALONATE _5_FFF_EEE.rtf.p7s.

10. Lipsa oricărui fișier menționat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative.

11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1F se încarcă în SIR, în folderul dedicat „PLATI_ESALONATE”.

 

Anexa nr. 7 la Norma ASF nr. 31/2017

 

Administrator fond . . . . . . . . . .

Cod administrator . . . . . . . . . . . . .

Fond de pensii . . . . . . . . . .

Cod fond . . . . . . . . . . . .

Raport actuarial pentru anul . . . . . . . . . .

1. Certificat actuarial, care va cuprinde:

a) valoarea calculată a provizionului tehnic;

b) opinia actuarului cu privire la adecvarea valorii calculate a provizionului tehnic;

c) opinia actuarului cu privire la respectarea prevederilor legale, în vigoare, în calculul provizionului tehnic.

2. Prezentarea datelor statistice utilizate în calcul, și a surselor emitente, care va cuprinde:

a) tabelele biometrice:

(i) mortalitate;

(ii) invaliditate;

b) alte date statistice utilizate în calcul.

3. Descrierea succintă a garanțiilor schemei de pensii administrate privat pentru care s-a efectuat calculul

4. Prezentarea activelor care constituie provizionului tehnic, care va cuprinde:

a) descrierea succintă a metodei de evaluare;

b) structura-țintă a portofoliului urmărită de administrator, pe tip de instrument și piață (RO, SEE, state terțe);

c) ponderea valorii activelor denominate în altă monedă decât cea națională, în totalul valorii portofoliului:

(i) pe fiecare monedă în parte;

(ii) total monedă străină.

Întocmit
. . . . . . . . . .

Instrucțiuni de completare a anexei nr. 11

Raportare inițială

1. Anexa nr. 11 se întocmește de către administratorii de fonduri de pensii.

2. Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activității de actuariat.

3. Fișierul se denumește după următoarea sintaxă:

YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_1_FFF.pdf.p7s,

unde:

– YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului;

– FFF reprezintă codul fondului de pensii înregistrat în Registrul A.S.F.

4. Fișierul denumit YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_1_FFF.pdf.p7s se întocmește în format editabil și se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5.

5. Fișierul YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_1_FFF.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „RAPORT_ACTUARIAL”.

6. Anexa nr. 11 se întocmește anual și se transmite A.S.F. până la data de 31 ianuarie a anului următor celui pentru care se face raportarea.

Raportare rectificativă

7. Orice modificare a unei raportări inițiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă.

8. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 11 conține, în mod obligatoriu, două fișiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel:

a) un fișier în format pdf editabil cu conținutul corect (rectificat), denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_5 _FFF.pdf.p7s;

b) un fișier în format RTF care conține o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate și motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_5 _FFF.rtf.p7s.

9. Lipsa oricărui fișier menționat la pct. 8 determină respingerea raportării rectificative.

10. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 11 se încarcă în SIR, în folderul dedicat RAPORT_ACTUARIAL.

 

Anexa nr. 8 la Norma ASF nr. 31/2017

 

Plan de audit intern pentru anul . . . . . . . . . .

Nr. crt.Tema misiunii de auditActivitatea de administrare supusă audităriiObiectivele misiunii de auditPerioada supusă auditării interneDepartamentul/ Direcția/Serviciul auditatPerioada desfășurării misiunii de auditActivități planificateResurse umane alocate
Col. 1Col. 2Col. 3Col. 4Col. 5Col. 6Col. 7Col. 8Col. 9

Instrucțiuni de completare a anexei nr. 13

1. Anexa nr. 13 se întocmește de către persoana care conduce activitatea de audit intern a administratorului fondului de pensii.

2. Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activității de audit intern.

3. Anual, persoana care conduce activitatea de audit intern are obligația de a întocmi un plan de audit intern unic din care să reiasă obiectivele, termenele și frecvența misiunilor de audit intern, precum și activitățile care se desfășoară la nivelul fiecărui fond de pensii.

4. Fișierul se denumește după următoarea sintaxă:

YYYYMMDD_PLAN_AUDIT_EEE.pdf.p7s,

unde:

– YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului.

– EEE reprezintă codul entității raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.

5. Fișierul denumit YYYYMMDD_PLAN_AUDIT_EEE.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5.

6. Fișierul YYYYMMDD_PLAN_AUDIT_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „PLAN_AUDIT”.

7. Anexa nr. 13 se întocmește anual și se transmite A.S.F. până la data de 31 ianuarie a anului pentru care urmează a se efectua misiunile de audit intern.

Obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat – modificări (Norma ASF nr. 31/2017) was last modified: ianuarie 17th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.