Obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat – modificări (Norma ASF nr. 31/2017)

17 ian. 2018
Vizualizari: 3574

Redăm în continuare anexele nr. 1-19 la Norma ASF nr. 31/2017.

 

Anexa nr. 1 la Norma ASF nr. 31/2017

 

Soldurile conturilor individuale ale participanților în data de . . . . . . . . . .

Codul de comandăCodul administratoruluiCodul fondului de pensiiData evaluării soldurilor conturilor individualeCodul de operațiuneCNP participantNumele participantului
Col. 1Col. 2Col. 3Col. 4Col. 5Col. 6Col. 7

 

Prenumele participantuluiContribuția brutăData virării contribuției bruteContribuția netăData convertirii contribuției nete în unități de fondNumărul de unități de fond aferente contribuției neteNumărul total de unități de fond (sold final)
Col. 8Col. 9Col. 10Col. 11Col. 12Col. 13Col. 14

Instrucțiuni de completare a anexei nr. 1A

1. Anexa nr. 1A se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat.

2. Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare pentru:

a) soldurile conturilor individuale pentru fiecare participant al fondului de pensii administrat privat;

b) situația convertirilor de contribuții nete în unități de fond, pentru fiecare participant al fondului de pensii administrat privat.

3. Câmpurile anexei nr. 1A se completează, după cum urmează:

Nr. crt.Denumire câmpDescriere câmp
1.Codul de comandăCodul comenzii va avea una dintre următoarele valori:
1 = raportare inițială; 5 = raportare rectificativă.
2.Codul administratoruluiCodul administratorului așa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
3.Codul fondului de pensiiCodul fondului de pensii, așa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
4.Data evaluării soldurilor conturilor
individuale
Data evaluării soldurilor conturilor individuale (data ultimei zile lucrătoare a
lunii pentru care se întocmește raportul)
5.Codul de operațiuneCodul operațiunii se completează cu:
101 – pentru tranzacțiile determinate de transformarea contribuției nete, indiferent de valoarea sau semnul acesteia;
102 – pentru tranzacțiile de ajustare a contului individual al participantului în situația în care tranzacțiile anterioare tip 101 au adus soldul contului la un număr negativ de unități de fond;
103 – pentru a raporta valoarea contului individual al participantului pentru care nu există tranzacții cu cod 101 și tranzacții cu cod 102 în luna pentru care s-a întocmit raportul;
112 – pentru tranzacțiile de ajustare a contului individual, în situația în care tranzacțiile anterioare asociate alocării contribuției au fost operate eronat în contul altui participant. Se vor raporta tranzacțiile de corecție atât pe contul participantului pentru care s-a efectuat conversia eronat (cu semnul „-”), cât și tranzacțiile de corecție pe contul participantului pentru care trebuia să se efectueze conversia (cu semnul „+”);
113 – pentru a raporta tranzacția de modificare a CNP-ului asociat contului individual al participantului;
114 – pentru tranzacția de alocare de unități de fond prin creditarea contului individual al participantului;
166 – pentru situația în care nu sunt gestionate conturi individuale;
199 – pentru a raporta alte tranzacții de emitere/anulare unități de fond ca efect al prelucrării eronate a contribuțiilor.
6.CNP participantCodul numeric personal al participantului (CNP). Se raportează toți participanții
care au cont individual la fondul de pensii administrat privat (indiferent de
modalitatea prin care au aderat în fond, inclusiv participanții decedați și invalizi
aflați în termenul de 12 luni specificat în norma privind aderarea și evidența
participanților la fondurile de pensii administrate privat).
7.Numele participantuluiNumele participantului conform documentelor legale
8.Prenumele participantuluiPrenumele participantului conform documentelor legale
9.Contribuția brutăValoarea în lei a contribuției brute a participantului în numele și în contul lui,
conform extrasului de cont și conform listei de viramente de la instituțiile de
evidență. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
Suma contribuțiilor brute aferente tuturor participanților trebuie să fie egală cu
suma totală înscrisă în lista de viramente a instituției de evidență.
10.Data virării contribuției bruteData la care contribuția brută a participantului a fost virată în contul bancar
colector, conform extrasului de cont și a listei de viramente emisă de instituțiile
de evidență
11.Contribuția netăValoarea contribuției nete a participantului convertită în unități de fond. Se
utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
12.Data convertirii contribuției nete în unități
de fond
Data la care contribuția netă a participantului a fost convertită în unități de fond
13.Numărul de unități de fond aferente
contribuției nete
Numărul de unități de fond rezultat în urma operațiunii de convertire a
contribuției nete. Se utilizează 6 poziții zecimale, iar ca separator se folosește
punctul.
14.Numărul total de unități de fond (sold final)Numărul de unități de fond total, existent în contul individual al participantului,
în ultima zi lucrătoare a lunii pentru care se întocmește raportul. Se utilizează
6 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.

Raportare inițială (cod 1)

4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 1A

a) Fișierul obținut este denumit după următoarea sintaxă:

YYYYMMDD_TRANZACTII_CONTRIBUTII_1_FFF_EEE.xml. p7s,

unde:

– YYYMMDD reprezintă data ultimei zile lucrătoare a lunii pentru care se întocmește raportul;

– FFF reprezintă codul fondului de pensii administrat privat înregistrat în Registrul A.S.F.;

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

– EEE reprezintă codul entității raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.;

b) Fișierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la 5;

c) Fișierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în SIR, în folderul dedicat „TRANZACTII_CONTRIBUTII”.

5. Anexa nr. 1A se întocmește lunar și se transmite A.S.F. în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară.

6. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1A.

7. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligația de a analiza aceste mesaje în scopul soluționării eventualelor erori sau avertismente.

Raportare rectificativă (cod 5)

8. Orice modificare a unei raportări inițiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă.

9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1A conține, în mod obligatoriu, două fișiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel:

a) un fișier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei:

YYYYMMDD_TRANZACTII_CONTRIBUTII_5_FFF_EEE.xml. p7s;

b) un fișier în format RTF care conține o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate și motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului limită pentru depunere, denumit conform sintaxei:

YYYYMMDD_TRANZACTII_CONTRIBUTII_5_FFF_EEE.rtf.p7s.

10. Lipsa oricărui fișier menționat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative.

11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1A se încarcă în SIR, în folderul dedicat „TRANZACTII_CONTRIBUTII”.

 

Anexa nr. 2 la Norma ASF nr. 31/2017

 

Situația transferurilor de tip „IN” pentru luna . . . . . . . . . . anul . . . . . . . . . .

Codul de comandăCodul administratorului (IN)Codul fondului la care s-a transferat participantul (IN)AnulLunaCodul fondului de unde s-a transferat participantul (OUT) (TI)Codul de operațiuneCNP
Col. 1Col. 2Col. 3Col. 4Col. 5Col. 6Col. 7Col. 8

 

Valoarea activului personal transferat (TI)Data încasării disponibilităților (TI)Data convertirii disponibilităților (TI)Numărul de unități de fond alocate (TI)VUAN convertite (TI)Data VUAN convertire (TI)Totalul numărului de unități de fond ale fondului de pensii la data la care a avut loc convertirea (TI)
Col. 9Col. 10Col. 11Col. 12Col. 13Col. 14Col. 15

Instrucțiuni de completare a anexei nr. 1B

1. Anexa nr. 1B se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat.

2. Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a transferurilor de tip „IN”.

3. Câmpurile anexei nr. 1B se completează după cum urmează:

Nr. crt.Denumire câmpDescriere câmp
1Codul de comandăCodul comenzii va avea una dintre următoarele valori:
1 = raportare inițială; 5 = raportare rectificativă.
2Codul administratorului (IN)Codul administratorului fondului la care s-a transferat participantul, așa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
3Codul fondului la care s-a transferat participantul (IN)Codul fondului de pensii la care s-a transferat participantul (noul fond de pensii al participantului), așa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
4AnulAnul de raportare
5LunaLuna pentru care se întocmește raportarea
6Codul fondului de unde s-a transferat participantul (OUT) (TI)Codul fondului de pensii de unde s-a transferat participantul (vechiul fond de pensii al participantului), așa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
7Codul de operațiuneCodul operațiunii se completează cu:
200 – pentru tranzacția de emitere de unități de fond determinată de transferul activului personal al participantului de la un alt fond de pensii administrat privat, în conformitate cu actele normative aplicabile;
201 – pentru tranzacția de emitere de unități de fond determinată de primirea unui activ personal cuvenit în calitate de beneficiar al unui participant al altui fond de pensii administrat privat, în urma decesului acestuia;
202 – pentru tranzacția de emitere de unități de fond determinată de primirea unui activ cuvenit în calitate de beneficiar al unui participant al aceluiași fond de pensii administrat privat, în urma decesului acestuia;
203 – pentru tranzacția de emitere de unități de fond determinată de primirea activelor rezultate din comasarea de CNP-uri între fonduri de pensii administrate privat diferite;
205 – pentru tranzacția de emitere de unități de fond determinată de primirea unor active cu titlul de penalizări de întârziere;
220 – pentru tranzacția de emitere de unități de fond determinată de primirea activului personal al participantului de la un alt fond de pensii administrat privat, ca urmare a fuziunii dintre două fonduri;
266 – pentru situația în care nu există transferuri „IN”;
299 – pentru a raporta alte tranzacții de emitere unități de fond.
8CNPCodul numeric personal al participantului se completează pentru toate operațiunile. Pentru codul 202 se va completa cu CNP-ul beneficiarului. Pentru codul 203 se va completa cu noul CNP.
9Valoarea activului personal transferat (TI)Valoarea activului personal transferat al unui participant, conform extrasului de cont bancar. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
10Data încasării disponibilităților (TI)Data extrasului de cont aferent încasării disponibilităților ce reprezintă activul personal net transferat
11Data convertirii disponibilităților (TI)Data la care activul personal al participantului a fost convertit în unități de fond
12Numărul de unități de fond alocate (TI)Număr de unități de fond alocate ca urmare a convertirii activului personal net al participantului. Se utilizează 6 poziții zecimale.
13VUAN convertire (TI)VUAN utilizată pentru convertirea activului personal al participantului. Se utilizează 6 poziții zecimale.
14Data VUAN convertire (TI)Data VUAN utilizată pentru convertirea activului personal net al participantului
15Totalul numărului de unități de fond ale fondului la data la care a avut loc convertirea (TI)Totalul numărului de unități de fond ale fondului de pensii la data la care a avut loc convertirea sumelor transferate (după ce s-a realizat convertirea). Se utilizează 6 poziții zecimale.

Raportare inițială (cod 1)

4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 1B

a) Fișierul obținut este denumit după următoarea sintaxă:

YYYYMM_TRANZACTII_TRANSFER_IN_1_FFF_EEE.xml.p7s,

unde:

– YYYYMM reprezintă anul, respectiv luna pentru care a fost întocmit raportul;

– FFF reprezintă codul fondului de pensii administrat privat înregistrat în Registrul A.S.F.;

– EEE reprezintă codul entității raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.;

b) Fișierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la 5;

c) Fișierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „TRANZACTII_TRANSFER_IN”.

5. Anexa nr. 1B se întocmește lunar și se transmite A.S.F. în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară.

6. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1B.

7. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligația de a analiza aceste mesaje în scopul soluționării eventualelor erori sau avertismente.

Raportare rectificativă (cod 5)

8. Orice modificare a unei raportări inițiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă.

9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1B conține, în mod obligatoriu, două fișiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel:

a) un fișier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei: YYYYMM_TRANZACTII_TRANSFER_ IN_5_FFF_EEE.xml.p7s;

b) un fișier în format RTF care conține o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate și motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMM_TRANZACTII_ TRANSFER_IN_5_FFF_EEE.rtf.p7s.

10. Lipsa oricărui fișier menționat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative.

11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1B se încarcă în SIR, în folderul dedicat „TRANZACTII_TRANSFER_IN”.

 

Anexa nr. 3 la Norma ASF nr. 31/2017

 

Situația transferurilor de tip „OUT” și utilizarea activului personal al participanților pentru luna . . . . . . . . . . anul . . . . . . . . . .

Codul de comandăCodul administratorului (OUT)Codul fondului de unde s-a transferat participantul (OUT)AnulLunaCodul fondului la care s-a transferat participantul (IN) (TO)Codul de operațiuneCNPData cereriiData convertirii unităților de fond în lichiditățiNumărul de unități de fond anulate (TO)VUAN convertire (TO)Data VUAN convertire (TO)Penalitatea de transfer reținută participantului (TO)
Col. 1Col. 2Col. 3Col. 4Col. 5Col. 6Col. 7Col. 8Col. 9Col. 10Col. 11Col. 12Col. 13Col. 14

 

Contribuția la asigurările sociale de sănătate (CASS)Impozit pe venitComisioane bancareTaxe aferente mandatului poștalValoarea totală a taxelor, impozitelor și comisioanelor bancare/taxelor poștale suportate de participant (TO)Valoarea minimă garantată (TO)Valoarea totală plătită participantului, din care: (TO)Valoarea plătită din fond (TO)Valoarea plătită din provizion (TO)Data virării activului personal în contul DIPModalitatea de plată a activului personal (cont bancar sau mandat poștal)Data virării în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poșteiData mandatului poștal
Col. 15Col. 16Col. 17Col. 18Col. 19 = 15 + 16 + 17 + 18Col. 20Col. 21Col. 22Col. 23Col. 24Col. 25Col. 26Col. 27

Instrucțiuni de completare a anexei nr. 1C

 

1. Anexa nr. 1C se completează de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat.

2. Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a transferurilor de tip „OUT” și utilizarea activului personal al participanților.

3. Câmpurile anexei nr. 1C se completează după cum urmează:

Nr. crt.Denumire câmpDescriere câmp
1Codul de comandăCodul comenzii va avea una dintre următoarele valori:
1 = raportare inițială; 5 = raportare rectificativă.
2Codul administratorului (OUT)Codul administratorului așa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
3Codul fondului de unde s-a transferat participantul (OUT)Codul fondului, așa cum este înregistrat în Registrul A.S.F.
4AnulAnul de raportare
5LunaLuna pentru care se întocmește raportarea
6Codul fondului la care s-a transferat participantul (IN) (TO)Codul noului fond de pensii la care s-a transferat participantul, așa cum este înscris în Registrul A.S.F.
7Codul de operațiuneCodul operațiunii se completează cu:
301 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de transferul participantului la un alt fond de pensii administrat privat;
302 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de transferul unei sume reprezentând beneficii spre un alt fond de pensii administrat privat (participantul de la id_fp_out a decedat și beneficiarul acestuia aparține fondului id_fp_in);
303 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de transferul beneficiilor în cadrul aceluiași fond de pensii administrat privat
(decedatul și beneficiarul sunt în registrul aceluiași fond);
304 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de corecția de CNP-uri (comasări externe de CNP-uri aparținând aceleiași persoane la fonduri diferite);
306 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de plata drepturilor de pensie prin plată unică;
307 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de plata drepturilor de invaliditate prin plată unică;
308 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de plata drepturilor de deces prin plată unică;
309 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de anularea soldului pozitiv rămas în contul individual, în situația încetării calității de participant ca urmare a unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile de desființare a actului individual de aderare pentru participantul respectiv;
310 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de anularea soldului pozitiv rămas în contul individual prin decizie a administratorului de desființare a actului individual de aderare în baza constatării încălcării art. 116 alin. (2) lit. b) din Lege, ca urmare a reclamației participantului;
311 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de transferul administrativ al participantului la fondul de pensii absorbant ca efect al fuziunii fondurilor (Se aplică participanților care nu au depus cereri de transfer de la fondul absorbit spre alte fonduri, în perioada fuziunii.);
313 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de nerevendicarea în termenul general de prescripție a drepturilor cuvenite în
calitate de beneficiar;
314 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de închiderea unui cont asociat cu un CNP care a fost invalidat de instituția de
evidență și nu se mai regăsește în Registrul Participanților la niciun fond de pensii administrat privat;
316 – pentru operațiunea de închidere a conturilor ca urmare a încheierii perioadei de 12 luni de la data deciziei de pensionare privind acordarea
pensiei pentru limită de vârstă în sistemul public de pensii;
317 – pentru operațiunea de închidere a conturilor ca urmare a încheierii perioadei de 12 luni de la data deschiderii dreptului la pensia de invaliditate;
318 – pentru operațiunea de închidere a conturilor ca urmare a încheierii perioadei de 12 luni de la data decesului;
320 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de transferul participantului la un alt fond de pensii administrat privat, ca urmare
a procesului de fuziune;
321 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de plata drepturilor de pensie prin plăți eșalonate;
322 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de plata drepturilor de invaliditate prin plăți eșalonate;
323 – pentru tranzacția de anulare de unități de fond determinată de plata drepturilor de deces prin plăți eșalonate;
324 – pentru înregistrarea unei diferențe pozitive la soldul datorat participantului/beneficiarului cauzat de o returnare a mandatului poștal sau a
viramentului bancar;
366 – pentru situația în care nu există transferuri „OUT”;
399 – pentru a raporta alte tranzacții de anulare unități de fond.
8CNPCodul numeric personal al participantului se completează pentru toate operațiunile. Pentru codul 303 se va completa CNP-ul decedatului, iar pentru codurile 302, 308 și 318 se va completa CNP-ul beneficiarului. Pentru codul 304 se va completa cu vechiul CNP.
9Data cereriiData primirii documentației complete pentru cererea de plată a activului
10Data convertirii unităților de fond în lichiditățiData la care unitățile de fond ale participantului au fost convertite în lichidități
11Numărul de unități de fond anulate (TO)Numărul de unități de fond anulate (TO). Se utilizează 6 poziții zecimale.
12VUAN convertire (TO)Valoarea VUAN utilizat pentru calculul activului personal al participantului. Se utilizează 6 poziții zecimale.
13Data VUAN convertire (TO)Data VUAN utilizat pentru calculul activului personal al participantului
14Penalitatea de transfer reținută participantului (TO)Valoarea în lei a penalității de transfer. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
15Contribuția la asigurările sociale de sănătate (CASS)Se completează în situațiile de plată activ personal, după caz, conform prevederilor legale în vigoare. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
16Impozit pe venitSe completează în situațiile de plată activ personal, după caz, conform prevederilor legale în vigoare. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
17Comisioane bancareSe completează în situațiile de plată activ personal, după caz. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
18Taxe aferente mandatului poștalSe completează în situațiile de plată activ personal, după caz. Se utilizează
2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
19Valoarea totală a taxelor, impozitelor și comisioanelor bancare/taxelor poștale suportate de participantValoarea totală a taxelor, impozitelor și comisioanelor bancare/taxelor poștale. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
20Valoarea minimă garantată (TO)Valoarea minimă garantată. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
21Valoarea totală plătită participantului, din care: (TO)Valoarea în lei a sumei transferate. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
22Valoarea plătită din fond (TO)Valoarea în lei a sumei plătite din contul fondului de pensii administrat privat în contul participantului sau în contul furnizorului de servicii poștale, conform extrasului de cont, diminuată cu contravaloarea taxelor poștale în cazul plăților efectuate prin mandat poștal. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
23Valoarea plătită din provizion (TO)Valoarea în lei a sumei transferate – din provizionul tehnic constituit de administrator – din contul de provizion tehnic al administratorului fondului de pensii administrat privat actual în contul DIP, respectiv în contul de TRANSFER al noului fond de pensii administrat privat, conform extrasului de cont. Se utilizează 2 poziții zecimale, iar ca separator se folosește punctul.
24Data virării activului personal în contul DIPData virării activului personal în contul DIP, conform extrasului de cont. Se completează pentru invaliditate, deces și deschiderea dreptului la pensie.
25Modalitatea de plată a activului personal (cont bancar sau mandat poștal)Modalitatea de plată a activului personal (cont bancar sau mandat poștal). Pentru cont bancar se folosește „C”, iar pentru mandat poștal se folosește „M”. Se completează pentru invaliditate, deces și deschiderea dreptului la pensie.
26Data virării în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poșteiData virării în contul bancar al participantului sau în contul bancar al poștei. Se completează pentru invaliditate, deces și deschiderea dreptului la pensie.
27Data mandatului poștalData mandatului poștal este data emiterii facturii de către operatorul de servicii poștale, care certifică data operării mandatului poștal către participant/beneficiar.

Raportare inițială (cod 1)

4. Metodologia de transmitere electronică a anexei nr. 1C

a) Fișierul obținut este denumit după următoarea sintaxă:

YYYYMM_TRANZACTII_TRANSFER_OUT_1_FFF_EEE.xml.p7s,

unde:

– YYYYMM reprezintă anul, respectiv luna pentru care a fost întocmit raportul;

– FFF reprezintă codul fondului de pensii administrat privat înregistrat în Registrul A.S.F.;

– EEE reprezintă codul entității raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.

b) Fișierul definit conform pct. 4 lit. a) se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la 5;

c) Fișierul definit conform pct. 4 lit. a), semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „TRANZACTII_TRANSFER_OUT”.

5. Anexa nr. 1C se întocmește lunar și se transmite A.S.F. în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Perioada pentru care se face raportarea este o lună calendaristică anterioară.

6. SIR procesează automat datele prevăzute în anexa nr. 1C.

7. SIR transmite automat mesaje persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, acestea având obligația de a analiza aceste mesaje în scopul soluționării eventualelor erori sau avertismente.

Raportare rectificativă (cod 5)

8. Orice modificare a unei raportări inițiale sau orice raport transmis după termenul stabilit de depunere se consideră raportare rectificativă.

9. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1C conține, în mod obligatoriu, două fișiere semnate electronic cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5, astfel:

a) un fișier în format XML cu valorile corecte (rectificate), denumit conform sintaxei: YYYYMM_TRANZACTII_TRANSFER_ OUT_5_FFF_EEE.xml.p7s;

b) un fișier în format RTF care conține o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate și motivele care au generat raportarea eronată, respectiv motivele care au generat transmiterea raportului după expirarea termenului-limită pentru depunere, denumit conform sintaxei: YYYYMM_TRANZACTII_ TRANSFER_OUT_5_FFF_EEE.rtf.p7s.

10. Lipsa oricărui fișier menționat la pct. 9 determină respingerea raportării rectificative.

11. Raportarea rectificativă pentru anexa nr. 1C se încarcă în SIR, în folderul dedicat „TRANZACTII_TRANSFER_OUT”.

Obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat – modificări (Norma ASF nr. 31/2017) was last modified: ianuarie 17th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.