JURISPRUDENȚĂ PRELUCRATĂ Opere muzicale. Spot publicitar difuzat în recepţia unei clinici medicale. Înţelesul sintagmei „comunicare publică”. Lipsa caracterului lucrativ al comunicării

6 dec. 2022
Vizualizari: 52
  • Legea nr. 8/1996: art. 13 lit. f)
  • Legea nr. 8/1996: art. 20

Așa cum reiese din jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene, caracterul lucrativ privește realizarea comunicării publice a fonogramelor/videogramelor ca o prestare de servicii suplimentară, furnizată în scopul de a obține un anumit profit, în măsura în care oferirea acestui serviciu influențează standardul stabilimentului și, prin urmare, prețul solicitat. În acest caz, publicul care face obiectul comunicării este, pe de o parte, vizat de utilizator și, pe de altă parte, receptiv într-un mod sau altul la comunicarea acestuia, iar nu „captat” în mod accidental (Hotărârea din 15 martie 2012, Società Consortile Fonografici c. Marco del Corso, cauza C-135/10, Hotărârea din 07 decembrie 2006, SGAE, C-306/05, Hotărârea din 04 octombrie 2011, Football Association Premier League și alții, C-403/08 și C-429/08).
Astfel, prezența pacienților într-o clinică este subsumată scopului achiziționării unui serviciu medical – primirea unui diagnostic/rezultat medical/tratament la un raport calitate/preț cât mai avantajos, independent de difuzarea operelor muzicale în scop ambiental în recepție (spațiu de așteptare), care nu influențează standardul serviciilor medicale sau prețul acestora, ci crează un ambient plăcut pentru așteptare celor prezenți, deci o intenție indiferentă din punct de vedere al scopului economic, profitabil. Ca atare, nu se poate prezuma o creștere a clientelei și o sporire a atractivității clinicii pârâte în ochii pacienților, procurând în acest fel un avantaj concurențial datorită comunicării fonogramelor, în sensul art. 13 lit. f) și art. 20 din Legea nr. 8/1996, fără o dovadă efectivă a utilizării purtătoare de remunerații.

(ICCJ, Secția I civilă, decizia nr. 2377 din 6 decembrie 2022)


 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Nu aveți acces la acest articol!!!

JURISPRUDENȚĂ PRELUCRATĂ Opere muzicale. Spot publicitar difuzat în recepția unei clinici medicale. Înțelesul sintagmei „comunicare publică”. Lipsa caracterului lucrativ al comunicării was last modified: noiembrie 4th, 2023 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.