Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Modificări aduse prin Hotărârea nr. 1.255/2014 (II)

12 ian. 2015
Vizualizari: 2499

Despre

  • M. Of. nr. 7 din 6.01.2015
  • Hotărârea nr. 1.255 din 20.11.2014
  • Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

(3) În vederea verificării îndeplinirii condiției bunei reputații, comisia de organizare a concursului solicită Inspectoratului General al Poliției Române comunicarea datelor rezultate din evidența operativă a organelor judiciare cu privire la candidați, Direcției resurse umane și organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii date privind o eventuală eliminare a candidatului, în ultimii 5 ani anterior susținerii concursului, din concursurile de același fel sau din concursurile de admitere organizate de Consiliul Superior al Magistraturii și poate solicita, în măsura în care consideră necesar, relații și de la alte instituții.

(4) Comisia de organizare a concursului verifică documentele prevăzute la alin. (2) și (3) și, atunci când este cazul, sesizările primite cu privire la candidați. În cazul persoanelor care au mai îndeplinit anterior funcția de judecător, procuror sau magistrat-asistent, vor constitui obiect al verificării privind buna reputație și datele cuprinse în dosarul profesional al acestora.

(5) Rezultatele verificării se consemnează în cuprinsul raportului referitor la îndeplinirea condițiilor de numire în funcția de magistrat-asistent, care se înaintează Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii.

(6) Pentru stabilirea condiției bunei reputații sunt analizate faptele pentru care candidaților li s-au aplicat sancțiuni contravenționale, amenzi administrative, inclusiv cele aplicate conform art. 91 raportat la art. 181 din Codul penal din 1969, sancțiuni disciplinare în alte profesii în ultimii 3 ani anterior datei susținerii concursului, faptele pentru care candidaților li s-au aplicat sancțiuni de drept penal ori pentru care s-au pronunțat soluții de renunțare la urmărire penală sau la aplicarea pedepsei ori de amânare a aplicării pedepsei, precum și faptele pentru care candidații au fost eliminați din concursurile de același fel sau din concursurile de admitere organizate de Consiliul Superior al Magistraturii, în ultimii 5 ani anterior datei susținerii concursului.

(7) La verificarea condiției bunei reputații sunt avute în vedere următoarele criterii: tipul și împrejurările de săvârșire a faptei, forma de vinovăție, tipul de sancțiune aplicată, conduita adoptată în timpul cercetării disciplinare sau al procesului judiciar, impactul asupra opiniei publice generat de fapta persoanei în cauză, precum și perioada de timp care a trecut de la aplicarea sancțiunii disciplinare, contravenționale, administrative sau de la rămânerea definitivă a soluției de condamnare, de renunțare la urmărire penală sau la aplicarea pedepsei ori de amânare a aplicării pedepseiˮ.

Art. 152 are următorul cuprins: „(1) Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 de către candidații declarați admiși la concurs.

(2) Candidații inapți pentru exercitarea funcției din punct de vedere medical ori psihologic, precum și cei care nu se bucură de o bună reputație sunt declarați respinșiˮ.

La pct. 36, se prevede faptul că la art. 16 alin. (2) se modifică. Anterior, acesta prevedea faptul că după validarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casație și Justiție, Consiliul Superior al Magistraturii numea în funcția de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casație și Justiție candidații reușiți la concurs.

Conform noii reglementări, după validarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casație și Justiție, Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii numește în funcția de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casație și Justiție candidații reușiți la concurs.

La pct. 37, se prevede abrogarea alin. (3) al art. 16. Acesta avea următorul conținut: „Candidații care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 13 alin. (4), dar care nu au fost admiși ca urmare a lipsei posturilor vacante, pot fi admiși în posturile de magistrat-asistent care se vacantează la Înalta Curte de Casație și Justiție, pentru care au optat la înscriere, în termen de 6 luni de la data validării rezultatelor concursuluiˮ.

La pct. 38, se prevede modificarea art. 17. Anterior acesta prevedea: Termenele prevăzute de prezentul regulament se calculau potrivit dispozițiilor art. 101 din Codul de procedură civilă.

Conform noii reglementări, termenele prevăzute de prezentul regulament se calculează potrivit dispozițiilor art. 181 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

La pct. 39, se prevede introducerea unui articol, art. 18, care are următorul conținut: „(1) Lucrările de concurs ale candidaților declarați admiși se anexează, în original, la mapele profesionale întocmite acestora, după numirea în funcție, în condițiile legii.

(2) Restul lucrărilor scrise, precum și toate celelalte documente privind desfășurarea concursului se arhivează și se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcției resurse umane și organizare. Lucrările scrise anulate pentru fraudă se arhivează și se păstrează separatˮ.

 

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casație și Justiție. Modificări aduse prin Hotărârea nr. 1.255/2014 (II) was last modified: ianuarie 12th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.