Componenţa, atribuţiile, regulamentul de organizare şi funcţionare al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii (OMS nr. 1355/2016)

12 dec. 2016
Vizualizari: 2861
Anexa nr. 3

Metodologia de selecție a membrilor comisiei de specialitate și criteriile utilizate în evaluarea candidaților

1. Inițierea selecției membrilor comisiilor de specialitate și publicarea anunțului de selecție

Direcția generală de asistență medicală și sănătate publică elaborează referatul de necesitate și ordinul privind aprobarea componenței comisiei de evaluare pentru candidaturile membrilor comisiilor de specialitate și o comisie de contestație.

Comisia de evaluare a candidaturilor are un număr de 7 membri și 3 supleanți, nominalizați din mai multe structuri ale Ministerului Sănătății (Direcția generală de asistență medicală și sănătate publică, Direcția generală resurse umane, juridic și contencios, Unitatea de Politici Publice, Direcția politica medicamentului și a dispozitivelor medicale, Direcția management și structuri unități medicale și Serviciul de Medicină de Urgență). Calitatea de membru al comisiei de evaluare se menține în toată perioada de valabilitate a ordinului ministrului privind aprobarea componenței comisiei de evaluare.

Comisia de contestație are un număr de 5 membri proveniți din Direcția generală resurse umane, juridic și contencios, Corpul de control și Compartimentul de integritate).

După aprobarea ordinului privind aprobarea componenței comisiei de evaluare, Direcția generală de asistență medicală și sănătate publică anunță pe site-ul Ministerului Sănătății începerea selecției prin publicarea unei informări care va cuprinde: documentele necesare pentru întocmirea dosarului candidatului, termenul de depunere a candidaturii și grila generală de evaluare.

2. Procedura de înregistrare a candidaturilor

Dosarul fiecărui candidat, conținând cererea de înscriere completată, curriculum vitae (model european), declarația de interese, copia actului de identitate, copiile diplomelor de studii și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, susținerea de lucrări, publicarea de articole, dovada implicării în proiecte finanțate internațional, dovada colaborării cu organizații civice, cazierul judiciar, certificatul profesional curent (respectiv documentele echivalente eliberate de organismele profesionale internaționale) este transmis prin poștă sau este depus la Compartimentul relații cu presa și relații publice (Registratura) al Ministerului Sănătății. Fiecare candidatură primește un număr de înregistrare, dosarul depus fiind transmis către secretarul comisiei de evaluare, iar lista candidaturilor primite este făcută publică în termen de 48 de ore după finalizarea înscrierilor. Lista conține numărul de înregistrare a candidaturii, numele și prenumele candidatului și comisia de specialitate pentru care a optat.

III. Evaluarea candidaturilor și criteriile utilizate în această evaluare și stabilirea componenței comisiei de specialitate

Criteriile generale de evaluare cuprind competențele generale, profesionale, de integritate și de implicare necesare activităților în cadrul comisiei de specialitate.

În termen de 10 zile de la publicarea listei candidaților, comisia de evaluare a candidaturilor analizează corespondența documentelor cerute în informarea publicată pe site-ul Ministerului Sănătății și va respinge candidaturile neconforme. Candidaturilor valabile li se vor atașa punctajele în conformitate cu criteriile specifice aprobate. La final, în baza punctajelor obținute se va stabili ierarhia pentru fiecare comisie de specialitate, lista fiind publicată cu menționarea calificativelor de: membru al comisiei, supleant sau candidatură respinsă sau neconformă.

În termen de 48 de ore, candidații ale căror dosare au fost respinse sau au fost considerate neconforme pot face contestație.

În termen de 5 zile, membrii comisiei de contestație vor reevalua procedura derulată și punctajele acordate în vederea stabilirii ierarhiei finale.

Lista ierarhiei finale conținând numele și prenumele persoanei și calitatea de membru sau de supleant este publicată pe site-ul Ministerului Sănătății.

1. Criterii de selecție a membrilor comisiilor de specialitate

Criterii obligatorii:

  1. persoană fizică cu cetățenia română;
  2. medic specialist sau minimum 3 ani de studii în domeniul de competență al comisiei, respectiv cadru medical care își desfășoară activitatea de minimum 5 ani în domeniul de competență al comisiei, în cazul în care domeniul respectiv nu face obiectul unei specialități obținute prin rezidențiat;
  3. cunoașterea unei limbi de circulație internațională;
  4. abilități de utilizare a mijloacelor moderne de comunicare;
  5. prezentarea cazierului judiciar;
  6. prezentarea Certificatului profesional curent, respectiv a documentelor echivalente eliberate de organismele profesionale internaționale.

Criterii de departajare:

  1. prezența supraspecializărilor și atestatelor înrudite:
  2. a) fără supraspecializări sau atestate – 0 puncte;
  3. b) fiecare supraspecializare sau atestat obținut în România – 1 punct;
  4. c) o supraspecializare/un atestat obținut într-o altă universitate internațională*) – 2 puncte;

La acest criteriu nu se pot cumula mai mult de 5 puncte.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II
  1. Activitatea clinică
  2. a) fără activitate clinică – 0 puncte;
  3. b) cu activitate clinică – 5 puncte.

Acest criteriu este valabil doar pentru specialitățile clinice.

  1. Activitatea didactică, respectiv activitatea de cercetare:
  2. a) fără activitate didactică și de cercetare – 0 puncte;
  3. b) activitate didactică ca asistent sau șef de lucrări sau de cercetare (CS3, CS2) cu durata de peste un an în ultimii 5 ani, desfășurată în România – 2 puncte;
  4. c) activitate didactică de conferențiar, profesor sau de cercetare (CS1, CS2) cu durata de peste un an în ultimii 5 ani, desfășurată în România – 3 puncte;
  5. d) contract de angajare pentru activitate didactică sau de cercetare desfășurată în alte universități internaționale*) cu durata de peste 1 an în ultimii 5 ani – 4 puncte.
  6. Titlul de doctor în științe medicale:
  7. a) fără titlu de doctor în științe medicale – 0 puncte;
  8. b) titlu de doctor în științe medicale obținut în România – 2 puncte;
  9. c) titlu de doctor în științe medicale obținut în alte universități internaționale*) – 3 puncte.
  10. Publicarea, ca prim autor, de articole în publicații recunoscute pe plan internațional (SRI – scor relativ de influență):
  11. a) SRI – 0 – puncte;
  12. b) SRI 0 – 3 – 1 punct per articol;
  13. c) SRI >/= 3 – 2 puncte per articol.

La acest criteriu nu se pot totaliza mai mult de 5 puncte.

  1. Susținerea de lucrări la congrese internaționale*) din domeniile de competență:
  2. a) fără lucrări susținute – 0 puncte;
  3. b) fiecare lucrare susținută la congrese internaționale – 1 punct.

La acest criteriu nu se pot totaliza mai mult de 5 puncte.

  1. Candidatul a lucrat într-un alt sistem medical internațional*):
  2. a) mai puțin de 6 luni – 0 puncte;
  3. b) 6 luni – 2 ani – 1 punct;
  4. c) 2 – 4 ani – 2 puncte;
  5. d) peste 4 ani – 3 puncte.
  6. Autor de cărți/capitole de carte de specialitate:
  7. a) fără cărți/capitole de cărți publicate – 0 puncte;
  8. b) cărți/capitole în cărți medicale publicate la edituri din România – 1 punct pentru fiecare carte;
  9. c) cărți/capitole în cărți medicale publicate la alte edituri internaționale*) – 2 puncte.

La acest criteriu nu se pot cumula mai mult de 5 puncte.

  1. Apartenența la societăți/forumuri/organizații medicale internaționale*):
  2. a) fără apartenență în societăți internaționale*) – 0 puncte
  3. b) apartenența la societăți, forumuri, organizații medicale internaționale*) – 2 puncte;
  4. c) membru în conducerea unei societăți medicale internaționale*) – 3 puncte.
  5. Implicare în proiecte cu finanțare internațională*) (granturi guvernamentale, Comisia Europeană):
  6. a) fără implicare – 0 puncte;
  7. b) implicarea ca membru – 2 puncte;
  8. c) coordonator – 4 puncte.
  9. Colaborări cu organizații nonguvernamentale ale pacienților pe teme referitoare la domeniile de competență:
  10. a) fără colaborări – 0 puncte;
  11. b) prezența colaborărilor – 2 puncte.
  12. Criterii de integritate în activitatea profesională (confirmarea unei fapte de corupție, a unei incompatibilități sau a unui conflict de interese)
  13. a) existența unui incident de integritate – 0 puncte;
  14. b) absența vreunui incident de integritate – 5 puncte.

*) Prin internaționale se înțelege alte state membre ale Uniunii Europene, Federația Elvețiană, Israel, Australia, SUA și Canada.

Criterii valabile pentru membrii care au făcut parte din comisiile de specialitate interimare, respectiv membrii permanenți și supleanți la sfârșit de mandat:

  1. participarea la proiectele încredințate de Ministerul Sănătății pe durata mandatului, cu condiția să fi fost solicitați în minimum 6 proiecte:
  2. a) implicarea în mai puțin de 60% dintre proiectele în care au fost solicitați – 0 puncte;
  3. b) 60 – 75% dintre proiectele în care au fost solicitați – 1 punct;
  4. c) 75 – 90% dintre proiectele în care au fost solicitați – 2 puncte;
  5. d) peste 90% dintre proiectele în care au fost solicitați – 3 puncte.
  6. Participarea la ședințele convocate de Ministerul Sănătății, cu condiția să fi fost convocați la minimum 6 ședințe:
  7. a) participarea la mai puțin de 60% dintre ședințele la care au fost invitați – 0 puncte;
  8. b) 60 – 75% dintre ședințele la care au fost invitați – 1 punct;
  9. c) 75 – 90% dintre ședințele la care au fost invitați – 2 puncte;
  10. d) Peste 90% dintre ședințele la care au fost invitați – 3 puncte.
  11. Participarea la consultările pe platforma informatică privitoare la proiecte sau premergătoare ședințelor:
  12. a) participarea la mai puțin de 60% dintre consultări – 0 puncte;
  13. b) 60 – 75% dintre consultări – 1 punct;
  14. c) 75 – 90% dintre consultări – 2 puncte;
  15. d) peste 90% consultări – 3 puncte.

Criterii eliminatorii:

existența unor condamnări pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care i-ar face incompatibili cu exercitarea activității în cadrul comisiei

 

 

 

Componența, atribuțiile, regulamentul de organizare și funcționare al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății (OMS nr. 1355/2016) was last modified: decembrie 12th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.