Candidatura domnului George Moloman la demnitatea de Consilier în cadrul Consiliului Baroului București

13 sept. 2023
Vizualizari: 235

Av. George Moloman

Dragi colegi, mă numesc George Moloman, sunt Avocat pledant, tată  a 2 copii (22 și 28 de ani), iar în prezent sunt Consilier în cadrul Consiliului Baroul București, cu un prim mandat început în anul 2019.

Activez în profesia de avocat de 24 de ani, timp în care, am încercat să-mi dezvolt progresiv abilitățile profesionale și antreprenoriale, astăzi fiind coordonatorul SCA Moloman, Lazăr și Asociații, societate înființată în anul 2011.

Mă consider un om cu spirit de echipă, atât în relația cu colegii mei din cadrul societății, dar și în relația cu toți ceilalți colegi din București sau din țară pe care i-am întâlnit în cariera mea de avocat, preponderent pledant, în domeniul dreptului penal.

Sunt Doctor în Științe juridice sub îndrumarea domnului profesor Liviu Stănciulescu încă din anul 2010. Am absolvit cursurile Colegiului Național de Apărare în anul 2010 și un Master în Drept Penal în anul 2006 în cadrul Universității Nicolae Titulescu sub coordonarea domnului Prof. dr. Ion Neagu.

Pe lângă experiența profesională dobândită în cadrul exercitării profesiei în ultimii 4 ani, am desfășurat cu onoare, demnitate, interes și implicare un mandat de Consilier, atât în cadrul Uniunii Naționale a Barourilor din România, cât și în cadrul Baroului București.

Deși nu îmi place să vorbesc foarte mult despre mine nici în viața privată, cu atât mai mult în mediul online, cred cu tărie faptul că un om se definește mai mult prin ceea ce face decât prin ceea ce spune. M-am implicat și am considerat întotdeauna că a veni în sprijinul profesiei sau a confraților noștri este un lucru natural, pe care într-un anumit punct al carierei îl poate face oricare dintre noi.

Cred cu onestitate că dialogul direct/personal cu colegii poate fi mai eficient decât expunerea publică, în ciuda vremurilor pe care le trăim.

Rămân astfel fidel principiilor nostalgice ale pledoariei pe care maestrul meu Vasile Bucovicean mi le-a inspirat acum un sfert de secol și pe care mă străduiesc să le adaptez felului în care evoluează noua paradigmă în care intrăm, guvernată de fenomenul de digitalizarea și AI.

Cu toate acestea, nu îmi pot permite să vă cer votul pentru un nou mandat de consilier fără a vă prezenta, fie și în câteva rânduri, rezultatele activității mele în timpul mandatului de consilier, pe care l-am avut.

Mai întâi de toate, e bine să știți că în toate proiectele în care m-am implicat am lucrat în echipă, având alături de mine colegi care m-au susținut și încurajat în tot ce am realizat până acum.

Succint, am să vă expun principalele proiecte pe care le-am finalizat sau care sunt în curs de finalizare, urmând ca pe parcursul campaniei electorale, dacă este cazul, să dezvolt punctual fiecare proiect în parte:

1. De la începutul mandatului de consilier, m-am implicat direct și personal în implementarea programului informatic de repartizare aleatorie a cauzelor în cadrul SAJ.

Doresc să subliniez că acest proiect a fost unul dintre programele mele electorale pe care le-am promis colegilor mei în campania din 2019.

Scopul acestui proiect a fost acela de a elimina suspiciunile cu privire la corectitudinea repartizării delegațiilor către avocații din cadrul SAJ, suspiciuni care circulau între colegii înscriși în sistem ca urmare a diferențelor mari dintre veniturile obținute de către aceștia.

Programul informatic a fost conceput pe un algoritm simplu și anume, acela de a se acorda delegații avocaților cu veniturile cele mai mici, astfel ca, într-o medie a veniturilor calculate pe un interval de timp scurt (șase luni), toți avocații să aibă venituri aproximativ egale.

Pe parcursul derulării proiectului am constatat cu satisfacție că majoritatea avocaților din cadru SAJ au apreciat utilitatea și necesitatea programului informatic.

Încurajat de rezultat, am continuat să lucrăm la acest proiect cu scopul de a-l face cât mai facil în raport de necesitățile sesizate de colegii avocați privind situațiile concrete care apăreau în relația avocat-SAJ-organ judiciar.

Astfel, în urma unor discuții și consultări cu specialiștii IT (dar și cu colegi care s-au implicat în mod direct și aș vrea să exemplific pe doamnele Avocat Aurora Răducanul și Carmen Petrescu), care au lucrat la proiect. Astfel, am reușit să transformăm acest program informatic într-o aplicație modernă și accesibilă oricărui avocat cu ajutorul telefonului mobil, aducând un plus de confort și optimizare a activității avocatului și sistemului în sine.

Cu siguranță, cel mai mare plus este reprezentat de faptul că am eliminat factorul uman la repartizarea delegațiilor, ceea ce a condus implicit și la echilibrarea veniturilor obținute de către  avocați.

Prin intermediul aplicației, activitatea din cadru SAJ a devenit mult mai eficientă, facilă și transparentă, în sensul că fiecare avocat primește delegația pe telefonul mobil (indiferent de sistemul de operare, Android sau IOS), având posibilitatea de a o accepta sau respinge printr-o simplă apăsare a butonului acceptă sau respinge.

Referitor la transparență, fiecare avocat din cadrul SAJ poate să verifice, atât propriile încasări, cât și încasările celorlalți colegi, astfel având posibilitatea să monitorizeze modalitatea echitabilă de repartizare a delegațiilor.

Sunt multe de discutat despre acest proiect care poate fi îmbunătățit permanent, având în vedere că suntem în plin proces de digitalizare.

Așa cum am menționat mai sus, acest proiect nu s-ar fi concretizat fără să am ajutorul și suportul echipei care s-a ocupat de Resortul SAJ, domnul decan Ion Dragne, domnul  prodecan Daniel Fenechiu, doamna prodecan Flavia Teodosiu, domnul consilier Mihai Tănăsescu.

2. Am participat la organizarea tuturor activităților externe profesiei precum campionate de șah, fotbal, tenis de masă și de tenis de câmp. După cum se poate observa, am extins aria de acoperire cu alte trei discipline sportive.

Ce am dorit, atunci când le-am organizat? Sa avem evenimente/ocazii, în care avocații să socializeze, să uităm de rivalitatea din sala de judecată și să descoperim împreună spiritul de echipă, de unitate, confraternitate. Văzând relațiile de amiciție și colegialitate dezvoltate între participanți, tind să cred că obiectivul a fost atins.

Cu aceasta ocazie, vă anunț că Baroul București va organiza la data de 23 septembrie 2023, în premieră, un Grand Prix la karting, atât pentru doamne/domnișoare, cât și pentru domni.

Cred cu tărie că sportul nu va aduce doar sentimentul de confraternitate ci și acea sănătate a spiritului de care are nevoie profesia noastră.

3. Am fost consilier raportor în peste 250 de cauze disciplinare, încercând să înțeleg fenomenul, atât din perspectiva avocatului reclamat, cât și din perspectiva clientului. Aici pot spune că am interacționat cu diferiți colegi pe care i-am ascultat și consiliat cu scopul, firesc de altfel, ca litigiul dintre avocat și client să fie soluționat pe cale amiabilă. Soluționarea unui astfel de dosar presupune studierea lui, redactarea unui punct de vedere și susținerea acestuia în ședința de consiliu.

4. Am participat direct, prin inițiativă, sponsorizare și desfășurare alaturi de colegii mei de echipă, Daniel Fenechiu, Silvana Racoviceanu, Julia Zorkoczy la organizarea evenimentului  AvocArt (cel mai mare eveniment de artă din profesia de avocat), dar și a proiectului  ,,Fii Avocat în Școala Ta!”, în care am avut calitatea de coordonator sectorial, cu gestionarea relațiilor cu un număr de peste 40 de avocați, 15/20 de unități de învățământ, cu o medie de aprox. 100 de clase și 3500 de elevi.

5. Am fost prezent și implicat activ la toate ședințele CBB, având o participare de 100%. Este adevărat că nu este un motiv de laudă faptul că mi-am îndeplinit obligațiile asumate la preluarea mandatului, însă doresc să arăt disponibilitatea pe care am avut-o de-a lungul întregului mandat de consilier.

6. Sunt membru fondator al fondului FUIA (inițiativa colegei Silvana Racoviceanu), alături de Daniel Fenechiu, Ion Dragne, Flavia Teodosiu, Tănăsescu Mihai, astfel încât mi-am donat întreaga indemnizație primită în calitate de consilier CBB pentru întrajutorarea colegilor care se aflau în situații dificile la nivelul anilor 2020-2021.

7. În perioada stării de urgență m-am implicat în mod direct în grupul avocaților voluntari, într-un program coordonat de Silvana Racoviceanu, pentru sprijinirea avocaților retrași din activitate, constrânși de normele în vigoare la acea vreme; în acest sens am contactat, ținut legătura și asigurat la nevoie, toate solicitările de cumpărături uzuale, medicație și prezentări la controale medicale de specialitate, pentru 2 avocați seniori.

Așa cum am arătat mai sus, tot ce am realizat nu ar fi fost posibil fără să am sprijinul permanent al unei echipe de colegi inimoși, dar mai ales dedicați profesiei și confraților.

Pe această cale găsesc o bună ocazie de a mulțumi unor colegi lângă care îmi doresc să rămân si în viitor alături, atât profesional cât și spiritual:

– Daniel Fenechiu (cel care îmi doresc să devină Decanul BB),

– Ion Dragne (mentorul lângă care în toți acești ani am învățat o mai bună administrare a intereselor corpului nostru profesional),

– Flavia Teodosiu (actual Prodecan al BB și o frumoasă reflexie a celui care a fost un simbol pentru noi toți, Flavius Teodosiu),

-precum și bunii mei colegi, dar mai ales prieteni, Julia Zorkoczy, Silvana Racoviceanu, Danny Bârdan, Lavrin Covaci, Mihai Tănăsescu, fără de care nu aș fi avut aceste rezultate.

În următorul mandat, dacă voi fi votat, îmi doresc la fel ca și până acum, să ofer tot ce am mai bun din mine, să continui proiectele pe care le-am început  și să contribui la menținerea prestigiului profesiei de avocat.

Aș vrea să nu uităm un lucru: demnitatea acestei profesii depinde cel mai mult de atitudinea demnă a fiecăruia dintre noi, atât în relația cu instituțiile cât și în relația cu colegii sau clienții noștri.

Este important să identificăm, dar mai ales să înțelegem cauzele care afectează în prezent sau care au un potențial de afectare în viitor a imaginii profesiei de avocat, pornind de la percepția rolului profesionistului avocat în actul de justiție, fie în cadrul SAJ, fie în cadrul relației client – avocat ales sau în cazul raporturilor dintre avocat și celelalte instituții, precum parchete instanțe și alte autorități publice sau de interes public.

Am convingerea fermă că unitatea corpului profesional, încrederea în organele profesiei, dar și încrederea în noi înșine ne pot transforma în acel pilon esențial al orânduirii sociale la nivel național, iar fundamentarea principiilor de întărire a dreptului la apărare va consolida nu doar statutul profesionistului avocat ci și funcționarea sistemului de asigurare a asistenței juridice obligatorii prin negocierea progresivă a unui Protocol solid bazat pe egalitate de tratament, echitate și respect, între UNBR, Ministerul Justiției, Ministerul Public.

Mă opresc aici și vă mulțumesc pentru timpul acordat și, nu în ultimul rând, vă mulțumesc pentru încrederea acordată, asigurându-vă că voi face tot ce îmi stă în putință pentru a mă ridica la înălțimea așteptărilor dumneavoastră!

Candidatura domnului George Moloman la demnitatea de Consilier în cadrul Consiliului Baroului București was last modified: septembrie 13th, 2023 by Moloman George

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice