Structura anului şcolar 2021-2022 (OME nr. 5.549/2021)

8 nov. 2021
Vizualizari: 287
Actul publicat în Monitorul OficialSumar
 

Ordinul ministrului Educației (OME) nr. 5.549 din 5 noiembrie 2021 privind structura anului școlar 2021-2022

 

(M. Of. nr. 1064 din 5 noiembrie 2021)

 

Anul școlar 2021-2022 începe la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri.

În M. Of. nr. 1064 din 5 noiembrie 2021 s-a publicat Ordinul ministrului Educației (OME) nr. 5.549 din 5 noiembrie 2021 privind structura anului școlar 2021-2022.

Vă prezentăm, în cele ce urmează, prevederile importante din respectivul Ordin.

Art. 1

(1) Anul școlar 2021-2022 începe la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului școlar 2021-2022 încep la data de 13 septembrie 2021.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), se stabilesc următoarele:

a) pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 27 mai 2022;

b) pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 3 iunie 2022;

c) pentru clasele din învățământul liceal – filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a), și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 1 iulie 2022.

Art. 2

Anul școlar 2021-2022 se structurează pe două semestre, după cum urmează:

– Semestrul I, din data de 13 septembrie 2021 și până în data de 14 ianuarie 2022, inclusiv, cu următoarea structură:

Cursuri – luni, 13 septembrie 2021 – vineri, 22 octombrie 2021

Vacanță – sâmbătă, 23 octombrie – duminică, 7 noiembrie 2021

Cursuri – luni, 8 noiembrie 2021 – joi, 23 decembrie 2021

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Vacanță de iarnă – vineri, 24 decembrie 2021 – duminică, 2 ianuarie 2022, pentru clasele din învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal, respectiv vineri, 24 decembrie 2021 – duminică, 9 ianuarie 2022, pentru grupele/clasele din învățământul preșcolar și primar

Cursuri – luni, 3 ianuarie 2022 – vineri, 14 ianuarie 2022, pentru clasele din învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal, respectiv luni, 10 ianuarie 2022 – vineri, 14 ianuarie 2022, pentru grupele/clasele din învățământul preșcolar și primar

– Semestrul al II-lea, din data de 17 ianuarie 2022 și până în data de 10 iunie 2022, inclusiv, cu următoarea structură:

Cursuri – luni, 17 ianuarie 2022 – joi, 14 aprilie 2022

Vacanță de primăvară – vineri, 15 aprilie 2022 – duminică, 1 mai 2022

Cursuri – luni, 2 mai 2022 – vineri, 10 iunie 2022

Vacanță de vară – sâmbătă, 11 iunie 2022 – data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului școlar 2022-2023.

Art. 3

În zilele nelucrătoare/de sărbătoare legală prevăzute de lege și de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.

Art. 4

În situația suspendării cursurilor conform Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările și completările ulterioare, măsurile privind parcurgerea integrală a programei școlare prin modalități alternative stabilite de consiliul de administrație al unității de învățământ nu se dispun în perioada vacanțelor școlare.

Art. 5

Calendarul examenelor/evaluărilor naționale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competențelor, precum și calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educației.

(Copyright foto: Adobe Stock)

Structura anului școlar 2021-2022 (OME nr. 5.549/2021) was last modified: noiembrie 8th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.