Stabilirea categoriilor de poliţişti de penitenciare care îşi desfăşoară efectiv activitatea în locuri de muncă cu condiţii deosebite, precum şi durata concediului de odihnă suplimentar (Ordinul nr. 1.144/C/2022)

22 mart. 2022
Vizualizari: 193
Actul publicat în Monitorul OficialSumar

Ordinul ministrului Justiției nr. 1.144/C/2022 privind stabilirea categoriilor de polițiști de penitenciare care își desfășoară efectiv activitatea în locuri de muncă cu condiții deosebite – vătămătoare, grele sau periculoase, precum și durata concediului de odihnă suplimentar de care aceștia beneficiază în fiecare an calendaristic

 

(M. Of. nr. 271 din 21 martie 2022)

Polițiștii de penitenciare din sistemul administrației penitenciare care își desfășoară activitatea în locuri de muncă cu condiții deosebite – vătămătoare, grele sau periculoase, stabilite pe baza determinărilor pentru evaluările de risc profesional prevăzute de cadrul legal aplicabil, au dreptul în fiecare an calendaristic la un concediu de odihnă suplimentar, plătit, de 7 zile calendaristice.

În M. Of. nr. 271 din 21 martie 2022 s-a publicat Ordinul ministrului Justiției nr. 1.144/C/2022 privind stabilirea categoriilor de polițiști de penitenciare care își desfășoară efectiv activitatea în locuri de muncă cu condiții deosebite – vătămătoare, grele sau periculoase, precum și durata concediului de odihnă suplimentar de care aceștia beneficiază în fiecare an calendaristic.

Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante prevederi ale Ordinului:

Art. 1

Polițiștii de penitenciare din sistemul administrației penitenciare care își desfășoară activitatea în locuri de muncă cu condiții deosebite – vătămătoare, grele sau periculoase, stabilite pe baza determinărilor pentru evaluările de risc profesional prevăzute de cadrul legal aplicabil, au dreptul în fiecare an calendaristic la un concediu de odihnă suplimentar, plătit, de 7 zile calendaristice.

Art. 2

(1) Nominalizarea polițiștilor de penitenciare care beneficiază de concediu de odihnă suplimentar se face de către comisiile tehnice de securitate și sănătate în muncă, constituite la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor și al fiecărei unități subordonate potrivit dispozițiilor legale în vigoare.

(2) Comisiile tehnice de securitate și sănătate în muncă prevăzute la alin. (1) întocmesc documentația necesară în vederea încadrării locurilor de muncă în condiții deosebite – vătămătoare, grele sau periculoase, în baza buletinelor de determinare/expertizare eliberate de către autoritățile abilitate, ca urmare a evaluării de risc profesional efectuate la locurile de muncă.

Art. 3

(1) Pentru polițiștii de penitenciare care la data efectuării concediului de odihnă suplimentar nu mai lucrează în condiții deosebite – vătămătoare, grele sau periculoase, durata acestuia se stabilește proporțional cu timpul lucrat în asemenea condiții în anul calendaristic respectiv.

(2) Pentru polițiștii de penitenciare care sunt încadrați în cursul anului, durata concediului de odihnă suplimentar se stabilește proporțional cu timpul efectiv lucrat în asemenea condiții, de la data încadrării până la sfârșitul anului calendaristic.

Art. 4

Comisiile prevăzute la art. 2 alin. (1) analizează anual sau ori de câte ori este nevoie evoluția condițiilor specifice de muncă și dispun toate măsurile necesare normalizării acestora.

Art. 5

Prevederile prezentului ordin se aplică și polițiștilor de penitenciare din cadrul Ministerului Justiției, atribuțiile prevăzute la art. 2 și 4 fiind îndeplinite de structurile de lucru de la nivelul ministerului care au atribuții pe linie de securitate și sănătate în muncă potrivit prevederilor legale în vigoare.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(Copyright foto: freepik)

Stabilirea categoriilor de polițiști de penitenciare care își desfășoară efectiv activitatea în locuri de muncă cu condiții deosebite, precum și durata concediului de odihnă suplimentar (Ordinul nr. 1.144/C/2022) was last modified: martie 22nd, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.