Stabilirea calității de funcționar public. Reducerea limitelor legale ale pedepsei (NCP)

10 sept. 2019
1 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 5 (1 votes, average: 5,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 160

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Dec. ÎCCJ (SP) nr. 118/RC/2018

NCP: art. 175 alin. (1) lit. c), art. 308

Conferintele Video Universul Juridic

Art. 1: Se înființează Regia Autonomă „Registrul Auto Român”, cu sediul în municipiul București, sectorul 1, ca persoană juridică ce funcționează pe bază de gestiune economică și autonomie financiară, prin reorganizarea Registrului Auto Român din cadrul P.

„Registrul Auto Român” – R.A.R. se organizează și funcționează conform Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unităților de stat ca regii autonome și societăți comerciale.

Ministerul Transporturilor reprezintă interesele statului în consiliul de administrație al Regiei Autonome „Registrul Auto Român”.

În același timp, în Legea nr. 15/1991 privind reorganizarea unităților economice de stat ca regii autonome și societăți comerciale se precizează la:

„- art. 1. Unitățile economice de stat, indiferent de organul în subordinea căruia își desfășoară activitatea, se organizează și funcționează, în conformitate cu dispozițiile prezentei legi, sub formă de regii autonome sau societăți comerciale.

– art. 2. Regiile autonome se organizează și funcționează în ramurile strategice ale economiei naționale – industria de armament, energetică, exploatarea minelor și a gazelor naturale, poștă și transporturi feroviare – precum și în unele domenii aparținând altor ramuri stabilite de guvern.

– art. 3. Regiile autonome sunt persoane juridice și funcționează pe bază de gestiune economică și autonomie financiară”.

În această ordine de idei, Înalta Curte observă că potrivit art. 175 alin. (1) lit. c) din C. pen. este inclusă în conținutul noțiunii de funcționar public, în sensul legii penale, persoana care, cu titlu permanent sau temporar, cu sau fără o remunerație exercită atribuții, în cadrul unei regii autonome.

Astfel, în raport cu cele menționate mai sus, se constată, din acest punct de vedere că „Registrul Auto Român” – R.A. se organizează și funcționează conform Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unităților de stat ca regie autonomă.

Referitor la cealaltă cerință a art. 175 alin. (1) lit. c) din C. pen., respectiv că persoana trebuie să exercite în cadrul unei regii autonome atribuții legate de realizarea obiectului de activitate al acesteia, Înalta Curte reține că inculpatul A. ocupa la data comiterii infracțiunilor calitatea de inginer auto în cadrul Registrului Auto Român – reprezentanța Tulcea.

În acest sens, Înalta Curte constată că, în baza Contractului individual de muncă nr. 2560/27.10.2008, inculpatul A. desfășura activitatea de inginer în cadrul Registrului Auto Român – reprezentanța Tulcea, având următoarele atribuții, potrivit fișei postului:

– efectuează activitatea de inspecție tehnică periodică, de redobândire certificat înmatriculare, de verificare, eliberare a certificatelor de agreare și vizarea lor periodică, după caz, pentru autovehicule utilizate în regim de taxi sau destinate învățării conducerii auto,

– efectuează verificările necesare înscrierii în CIV a sistemelor de alimentare cu combustibil alternativ,

– eliberează duplicate pe baza înregistrărilor din sistemul informatic RAR,

– efectuează activitatea de verificare, eliberare a certificatelor de agreare și de prelungire a valabilității acestora pentru vehicule care transportă mărfuri periculoase,

– efectuează activitatea de certificare a autenticității vehiculelor, de eliberare și modificare CIV și de omologare individuală, ș.a.m.d.

– exercită și alte atribuții care decurg din actele normative în vigoare sau sunt dispuse oficial de conducerea RAR.

În acest context, Înalta Curte constată că, în raport cu cele prezentate, în mod corect, Curtea de Apel Constanța, secția penală și pentru cauze penale cu minori și de familie a reținut că inculpatul A. are calitatea de funcționar public în cadrul regiei autonome, în sensul art. 175 alin. (1) lit. c) C. pen. și nu funcționar, astfel încât nu sunt incidente prevederile de reducere a limitelor legale ale pedepsei prevăzută de art. 308 C. pen.

Pentru aceste motive, Înalta Curte va respinge, ca nefondat, recursul în casație declarat de inculpatul A. împotriva Deciziei penale nr. 1053/A din data de 31 octombrie 2017 a Curții de Apel Constanța, secția penală și pentru cauze penale cu minori și de familie.

Va obliga recurentul-inculpat la plata sumei de 200 RON, cu titlu de cheltuieli judiciare către stat, iar onorariul parțial cuvenit apărătorului desemnat din oficiu, până la prezentarea apărătorului ales, în cuantum de 65 RON, va rămâne în sarcina statului.

Sursa informației: www.scj.ro.

Stabilirea calității de funcționar public. Reducerea limitelor legale ale pedepsei (NCP) was last modified: septembrie 8th, 2019 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter