Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorului-şef al Inspecţiei Judiciare (Ordin CSM nr. 1074/2018)

13 dec. 2018
Vizualizari: 564

Actul publicat în Monitor

Sumar

Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) nr. 1074/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcție a inspectorului-șef al Inspecției Judiciare

(M. Of. nr. 1047 din 10 decembrie 2018)

Se aprobă Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcție a inspectorului-șef al Inspecției Judiciare

 

În M. Of. nr. 1047 din 10 decembrie 2018 s-a publicat Hotărârea CSM nr. 1074/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcție a inspectorului-șef al Inspecției Judiciare.

Astfel, prin respectiva hotărâre se aprobă Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcție a inspectorului-șef al Inspecției Judiciare.

 

Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante dispoziții ale Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcție a inspectorului-șef al Inspecției Judiciare.

 

Structura

 

– Cap. I („Dispoziții generale”);

– Cap. II („Înscrierea la concurs”);

– Cap. III („Organizarea și desfășurarea concursului”);

– Cap. IV („Dispoziții finale”).

 

Prezentare generală

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Potrivit art. 1,  Inspecția Judiciară este condusă de un inspector- șef, numit de Plenul CSM în urma unui concurs organizat în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii și ale regulamentului respectiv.

Astfel, în ceea ce privește concursul pentru  numirea în funcția de inspector-șef al Inspecției judiciare se remarcă următoarele:

– acesta se organizează de Consiliul Superior al Magistraturii;

– acesta  se anunță cu cel puțin 3 luni înaintea datei fixate;

– data, locul concursului și calendarul de desfășurare a concursului se aprobă de Plenul CSM, la propunerea Direcției resurse umane și organizare, și se afișează pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, la aceeași dată cu anunțul de organizare a concursului

Este permisă participarea la concurs a inspectorilor judiciari în funcție care au calitatea de judecător.  Aceștia își depun candidaturile în termenul stabilit prin calendarul de desfășurare a concursului, la CSM.

Candidaturile vor fi însoțite de un proiect referitor la exercitarea atribuțiilor specifice funcției de inspector-șef, care se depune în 6 exemplare identice, pe suport hârtie, și în format electronic, pe suport specific. Proiectul poate avea maxim 30 de pagini.

Conform art. 5, comisia de organizare a concursului este condusă de un președinte, care este secretarul general al CSM, iar în cazul imposibilității îndeplinirii funcției de către acesta, comisia este condusă, în ordine, de secretarul general adjunct al CSM, de directorul Direcției resurse umane și organizare sau de directorul adjunct al acestei direcții.

Astfel, comisia de concurs este formată din:

3 membri judecători, care fac parte din Secția pentru judecători a CSM și au funcționat la o instanță de grad corespunzător celui necesar pentru ocuparea funcției de inspector judiciar, desemnați de Secția pentru judecători;

un membru procuror, care face parte din Secția pentru procurori a CSM și a funcționat la un parchet de grad corespunzător celui necesar pentru ocuparea funcției de inspector judiciar, desemnat de Secția pentru procurori;

un membru al CSM, reprezentant al societății civile, desemnat de Plenul CSM;

un psiholog desemnat de Plenul CSM, cu rol consultativ.

Potrivit art. 8, nu pot fi numite în comisia de organizare a concursului sau în comisia de concurs persoanele care au soțul sau soția, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaților. Dacă incompatibilitatea se ivește ulterior desemnării membrilor comisiilor, membrul în cauză are obligația să se retragă și să îi comunice de îndată această situațiepreședintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.

După expirarea termenului de depunere a candidaturilor, listele cu candidații care îndeplinesc condițiile legale de participare la concurs se publică pe pagina de internet a CSM, iar candidații respinși în urma verificării pot formula contestații, în termen de 24 de ore de la publicarea pe site, la CSM. Contestațiile vor fi soluționate de Plenul CSM, prin hotărâre care se comunică de îndată contestatorului. După soluționarea contestațiilor se întocmește lista finală a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la concurs, listă care se aduce la cunoștința publică prin modalitatea prevăzută la alin. (1).

Concursul constă în prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuțiilor specifice funcției de inspector- șef, urmărindu-se competențele manageriale, gestiunea eficientă a resurselor, capacitatea de a-și asuma decizii șiresponsabilități, competențele de comunicare șirezistența la stress. Astfel, candidații susțin oral, în fața comisiei de concurs, proiectul. Susținerea proiectului are o durată de maximum 30 de minute, fiind urmată de întrebările comisiei de concurs și răspunsurile candidatului. După prezentarea proiectului referitor la exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere de către fiecare candidat, psihologul va prezenta un raport consultativ. De asemenea, susținerea proiectului este transmisă în direct pe pagina de internet a CSM.

 

 

Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului pentru numirea în funcție a inspectorului-șef al Inspecției Judiciare (Ordin CSM nr. 1074/2018) was last modified: decembrie 13th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.