Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea concursului sau examenului pentru grefieri și a personalului auxiliar de specialitate – modificări (HPCSM nr. 85/2022)

14 iun. 2022
1.860 views

Actul modificat

Actul modificatorPreambul

Sumar

Hotărârea Plenului CSM nr. 181/2007 pentru aprobareaRegulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului ori examenului pentru definitivare în funcție, promovare în grade sau trepte profesionale superioare ori din funcția de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare, în cadrul aceleiași instanțe sau aceluiași parchet, precum și în funcții de execuție a personalului auxiliar de specialitate la instanțe și parchete superioare

(M. Of. nr. 251 din 16 aprilie 2007)

Hotărârea Plenului CSM nr. 85/2022 pentru modificarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului ori examenului pentru definitivare în funcție, promovare în grade sau trepte profesionale superioare ori din funcția de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare, în cadrul aceleiași instanțe sau aceluiași parchet, precum și în funcții de execuție a personalului auxiliar de specialitate la instanțe și parchete superioare

(M. Of. nr. 570 din 10 iunie 2022)

În temeiul:

– art. 133 alin. (5) și (7) din Constituția României;

– art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004. 

Având în vedere:

– art. 44 alin. (3) din Legea nr. 567/2004 .

Cu majoritatea voturilor membrilor prezenți (12 voturi DA, 1 vot NU, 2 voturi NULE).

– modifică: art. 3 alin. (1) art. 7, art. 14 alin. (3), art. 21, art. 24, art. 25, art. 26 alin. (2), art. 27, art. 28, art. 29^1, art. 30, art. 40;

– abrogă: art. 29, art. 31-38.

În M. Of. nr. 570 din 10 iunie 2022 s-a publicat Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 85/2022 pentru modificarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului ori examenului pentru definitivare în funcție, promovare în grade sau trepte profesionale superioare ori din funcția de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare, în cadrul aceleiași instanțe sau aceluiași parchet, precum și în funcții de execuție a personalului auxiliar de specialitate la instanțe și parchete superioare. 

Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări aduse respectivei hotărâri.

Art. 3 alin. (1)

Vechea reglementare

„(1) Promovarea în funcții de execuție a personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor în grade sau trepte profesionale superioare, în cadrul aceleiași instanțe sau aceluiași parchet, se face prin examen”.

Noua reglementare

La articolul 3, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

„(1) Promovarea în funcții de execuție a personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor în grade sau trepte profesionale superioare ori din funcția de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare, în cadrul aceleiași instanțe sau aceluiași parchet, se face prin examen, organizat la nivelul Înaltei Curți de Casație și Justiție, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Direcției Naționale Anticorupție, Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism, curților de apel și parchetelor de pe lângă curțile de apel. Curțile de apel și parchetele de pe lângă acestea organizează inclusiv examenul pentru promovarea în funcții de execuție a personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor din circumscripția acestora”.

 

Art. 7

Vechea reglementare

„(1) În cazul examenului pentru definitivare în funcție a grefierilor informaticieni, tematica pentru examen cuprinde subiecte prin care să se asigure verificarea cunoștințelor în domeniul informatic.

(2) Tematica se stabilește potrivit art. 6 alin. (2), la propunerea grefierului informatician-șef al compartimentului informatic al instanței sau parchetului care organizează examenul”.

Noua reglementare

Articolul 7 se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) În cazul examenului pentru definitivare în funcție a specialiștilor IT, tematica pentru examen cuprinde subiecte prin care să se asigure verificarea cunoștințelor în domeniul informatic.

(2) Tematica se stabilește potrivit art. 6 alin. (2), la propunerea conducătorului compartimentului informatic al instanței sau parchetului care organizează examenul”.

 

Art. 14 alin. (3)

Vechea reglementare

„(3) În cazul examenului pentru definitivarea în funcție a grefierilor informaticieni, reprezentantul personalului auxiliar de specialitate este grefierul informatician-șef al compartimentului informatic al instanței sau parchetului, iar în cazul inexistenței ori vacanței postului de grefier informatician-șef, un grefier informatician cu experiență desemnat de colegiul de conducere al instanței sau parchetului”.

Noua reglementare

La articolul 14, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(3) În cazul examenului pentru definitivare în funcție a specialiștilor IT, reprezentantul personalului auxiliar de specialitate este conducătorul compartimentului informatic al instanței sau parchetului care organizează examenul, iar în cazul inexistenței ori vacanței acestui post, un specialist IT cu experiență desemnat de colegiul de conducere al instanței sau parchetului care organizează examenul”.

 

Art. 21

Vechea reglementare

„Data organizării examenului de promovare în grade sau trepte profesionale superioare ori a examenului pentru promovarea din funcția de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare, precum și tematica stabilită potrivit art. 6 se comunică de către curțile de apel și parchetele de pe lângă curțile de apel instanțelor și parchetelor din circumscripția acestora, cu cel puțin 30 de zile înainte, și se aduc la cunoștință prin afișare”.

Noua reglementare

Articolul 21 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Data și tematica examenului de promovare în grade sau trepte profesionale superioare ori ale examenului pentru promovarea din funcția de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare se stabilesc de colegiul de conducere al instanței sau parchetului care organizează examenul.

(2) Informațiile prevăzute la alin. (1) se aduc la cunoștință prin afișare și, atunci când este cazul, se comunică instanțelor sau parchetelor din circumscripția curții de apel sau parchetului de pe lângă curtea de apel care organizează examenul, cu cel puțin 30 de zile înainte de data de examen”.

 

Art. 24

Vechea reglementare

„(1) Examenul constă în susținerea unei lucrări scrise și a unei probe practice.

(2) Tematica stabilită de colegiul de conducere al instanței sau parchetului va cuprinde legislația care reglementează statutul personalului auxiliar de specialitate, regulamentele de ordine interioară ale instanțelor sau parchetelor, precum și noțiuni din procedura penală și/sau procedura civilă, iar proba practică constă în verificarea cunoștințelor de operare pe calculator.

(3) În cazul examenului de promovare a grefierilor informaticieni, tematica este propusă de grefierul informatician-șef al compartimentului informatic al instanței sau parchetului, cu avizul Direcției de exploatare a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Justiției, respectiv al compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. În cazul inexistenței sau vacanței postului de grefier informatician-șef, precum și în cazul în care grefierul informatician-șef susține examenul de promovare, tematica este propusă de un grefier informatician desemnat de colegiul de conducere al instanței sau parchetului și va fi avizată de Direcția de exploatare a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Justiției, respectiv de compartimentul informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

(4) Pentru promovarea în funcție a grefierilor informaticieni din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Direcției Naționale Anticorupție și Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism tematica se stabilește de colegiul de conducere al instanței sau parchetului care organizează examenul, la propunerea reprezentanților compartimentului informatic din cadrul acestora”.

Noua reglementare

Articolul 24 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Examenul constă în susținerea unui interviu.

(2) Tematica stabilită de colegiul de conducere al instanței sau parchetului care organizează examenul va cuprinde legislația care reglementează statutul personalului auxiliar de specialitate, regulamentele de ordine interioară ale instanțelor sau parchetelor, precum și noțiuni din procedura penală și/sau procedura civilă.

(3) În cazul examenului de promovare a specialiștilor IT, tematica este propusă de conducătorul compartimentului informatic al instanței sau parchetului care organizează examenul, cu avizul Direcției de exploatare a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Justiției, respectiv al compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. În cazul inexistenței sau vacanței postului de specialist IT, precum și în cazul în care conducătorul compartimentului informatic susține examenul de promovare, tematica este propusă de un specialist IT desemnat de colegiul de conducere al instanței sau parchetului și va fi avizată de Direcția de exploatare a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Justiției, respectiv de compartimentul informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

(4) Pentru promovarea în funcție a specialiștilor IT din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Direcției Naționale Anticorupție și Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism, tematica se stabilește de colegiul de conducere al instanței sau parchetului care organizează examenul, la propunerea reprezentanților compartimentului informatic din cadrul acestora”.

 

Art. 27

Vechea reglementare

„(1) În ziua desfășurării examenului, comisia de examen elaborează subiectele și baremele de corectare pentru proba scrisă, pe baza tematicii aprobate.

(2) Locul desfășurării examenului, timpul afectat elaborării lucrării, precum și modalitatea de securizare a lucrărilor sunt stabilite de comisia de examen.

(3) Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din examen. În acest caz, lucrarea se anulează cu mențiunea «fraudă» și se încheie un proces-verbal în acest sens, iar candidatul va fi declarat respins.(4) La sfârșitul susținerii probei scrise se afișează baremul de corectare”.

Noua reglementare

Articolul 27 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Comisia de examen elaborează subiectele pe baza cărora vor fi examinați candidații și grila de evaluare, potrivit tematicii aprobate.

(2) Anunțul privind programarea interviului și ordinea susținerii lui de către candidați se afișează la sediul instanței sau parchetului care organizează examenul, cu cel puțin 24 de ore înainte de data interviului”.

 

Art. 30

Vechea reglementare

„Data organizării concursului de promovare la Înalta Curte de Casație și Justiție, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Direcția Națională Anticorupție, Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism și la celelalte instanțe sau parchete superioare, precum și tematica concursului stabilită potrivit art. 24 alin. (2)-(4) se comunică de către curțile de apel și parchetele de pe lângă acestea instanțelor și parchetelor din circumscripția lor, cu cel puțin 30 de zile înainte de data stabilită pentru concurs”.

Noua reglementare

Articolul 30 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Dispozițiile art. 21-28 se aplică în mod corespunzător în cazul concursului de promovare la instanțe sau parchete superioare.

(2) Sunt declarați admiși, în limita posturilor scoase la concurs, candidații care au obținut cel puțin nota 7 și care nu au fost sancționați disciplinar până la data afișării rezultatelor.

(3) La medii egale au prioritate, în următoarea ordine: candidații care au vechimea cea mai mare în funcția în care sunt încadrați, candidații care au vechimea cea mai mare la instanța/parchetul la care funcționează.

(4) Candidații care îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. (2), dar care nu au fost admiși ca urmare a lipsei posturilor vacante pot fi promovați în posturile care se vacantează la instanța sau parchetul pentru care a fost organizat concursul, în termen de 6 luni de la afișarea rezultatelor concursului, dacă nu au fost sancționați disciplinar până la această dată.

(5) Cererea de valorificare, adresată conducătorului instanței care a organizat concursul, va fi însoțită de un raport întocmit de compartimentul de specialitate al instanței sau parchetului unde candidatul își desfășoară activitatea; în raport se va preciza dacă respectivul candidat a fost sancționat disciplinar după data întocmirii primului raport și până la data valorificării rezultatului”.

 

Art. 40

Vechea reglementare

„Lucrările scrise și rezultatele concursului se anexează la dosarele personale ale candidaților declarați admiși”.

Noua reglementare

Articolul 40 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Rezultatele examenului sau, după caz, ale concursului se anexează la dosarele personale ale candidaților declarați admiși”.

Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea concursului sau examenului pentru grefieri și a personalului auxiliar de specialitate – modificări (HPCSM nr. 85/2022) was last modified: iunie 14th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.